Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

  • Kategoria: Wywiady
  • Tomasz Karasiński

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Jakiś czas temu zamieściliśmy na stronie relację z naszej wizyty w warszawskim salonie Hi-Ton. To bardzo klimatyczne i fotogeniczne miejsce, w związku z czym większą część materiału zajęły zdjęcia, a sam salon opisaliśmy zasadniczo w jednym akapicie. O takim miejscu warto jednak opowiedzieć dokładniej, więc o szczegóły wypytaliśmy jego właścicieli. Nasze pytania przerodziły się w wywiad, z którego tym razem dowiecie się nie tylko jak projektuje się kolumny głośnikowe czy kable, ale jak można zbudować cały lokal do słuchania muzyki, oglądania filmów i oczywiście tego, co lubimy najbardziej - bawienia się sprzętem audio. Hi-Ton, będący jednym z najnowszych punktów na audiofilskiej mapie stolicy, został założony przez ludzi których pasją nie jest rozsyłanie kartonów i wystawianie faktur - oni naprawdę interesują się urządzaniem wnętrz, instalacjami oświetleniowymi, inteligentnymi systemami kina domowego, gramofonami, wzmacniaczami lampowymi i wreszcie samą muzyką.

Podczas naszej rozmowy bardzo często zbaczaliśmy z tematu - a to komuś przypomniał się ciekawy koncert, a to w ręce wpadła nam płyta Madonny wydana na różowym winylu... Co chwila zatrzymywaliśmy się przy konkretnych urządzeniach, wymienialiśmy się doświadczeniami i wrażeniami z odsłuchów różnych modeli lub przyglądaliśmy się wystrojowi sali odsłuchowej. Siedzieliśmy tak, jak klienci przychodzący do salonu na odsłuchy i projekcje, a w tle nieustannie pracował jeden ze szczytowych gramofonów AVID-a. Niby centrum Warszawy, a tu spokój, relaks i muzyka w znakomitym wydaniu. Założyciele salonu - Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - chcieli właśnie taką atmosferę stworzyć dla swoich klientów, a w zasadzie - gości. Dlatego w tym samym terminie, kiedy w trzech warszawskich hotelach tłumy audiofilów przelewały się z pokoju do pokoju, zorganizowali dni otwarte. Jako alternatywę dla tego całego szaleństwa zaproponowali u siebie chwilę spokoju. W końcu Hi-Ton znajduje się zaledwie kilkaset metrów od Placu Zawiszy. A na brak atrakcji – jak można było zobaczyć w naszej wcześniejszej relacji – raczej nie można tu narzekać.

Jak się udały dni otwarte? Czy część osób zwiedzających Audio Show dotarła również na Pańską?

Z naszego punktu widzenia opłacało się zrobić taką akcję w tym terminie, szczególnie w perspektywie długofalowej, bo my raczej na taki efekt się nastawiamy. Rozdaliśmy wszystkie ulotki, jakie mieliśmy przygotowane z tej okazji. Przychodzili do nas ludzie, którzy przyjechali do Warszawy z Poznania, Gdańska, Krakowa. Nie liczyliśmy na to, że ktoś odwiedzi nasz salon i od razu wyniesie z niego jakiś nowy nabytek. Bardziej zależało nam na tym, aby ludzie odnotowali że istnieje takie miejsce, może wspomnieli o nim swoim znajomym. Po powrocie do domu będą mogli spokojnie przejrzeć ulotkę lub naszą stronę internetową i dowiedzą się jeszcze więcej. Nie chcieliśmy przyciągnąć tłumów zwiedzających. Bardziej zależało nam na zrobieniu dobrego wrażenia i pokazaniu, jak może wyglądać salon ze sprzętem audio, jak można zaaranżować salę odsłuchową lub całe mieszkanie. Liczyliśmy na to, że jeżeli komuś się u nas spodoba, odezwie się, gdy będzie czegoś potrzebował. I dokładnie tak się stało, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

Czy będą takie kolejne imprezy?

Tak. Chcielibyśmy prowadzić przeróżne tematyczne prezentacje czy warsztaty. Myślimy o tym nawet nie w kategoriach pokazów typu sztuka dla sztuki - chcemy, aby przy okazji klienci coś z tego mieli - mogli kupić sprzęt po okazyjnej cenie lub wyjść od nas z jakimś upominkiem. Myślimy o zorganizowaniu kilku promocyjnych imprez przed świętami. Chodzą nam też po głowie pomysły organizowania wieczorów filmowych, aby pokazywać ludziom jak działają dobre systemy kina domowego, jak wspaniale można się bawić oglądając koncert w domu. Bez tłumu ludzi i pogłosu wielkiej hali, ale też bez kombinacji sprzętowych z supermarketu składających się z kiepskiego amplitunera i mnóstwa plastikowych głośników. Uważamy, że jeśli ktoś ma lub planuje kupić dobry sprzęt stereo, to może w łatwy sposób przekształcić go w domową salę projekcyjną. To jest wielka frajda.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Czyli jesteście zwolennikami kina w stereo?

Czemu nie? To rewelacyjny pomysł, bo o wiele prostszy w adaptacji, a brzmieniowo może być naszym zdaniem nawet lepszy, niż systemy wielokanałowe. Uważamy, że dwa dobre kanały są bardziej trafionym pomysłem, niż pięć gorszych. Planujemy nawet wydłużyć godziny funkcjonowania salonu, aby wieczorami pokazywać klientom, jak to działa. Ludzie są zapracowani, często nie mają czasu nawet po południu zająć się przyjemnościami. Po pracy załatwiają jeszcze różne sprawy, robią zakupy itd. Dlatego planujemy zrobić na przykład jeden taki dzień w tygodniu, kiedy salon będzie czynny do 21. Każdy będzie mógł na spokojnie wrócić do domu, odpocząć, a potem przyjechać do nas, kiedy na mieście nie będzie już korków. Tutaj można naprawdę miło spędzić czas, zapoznać się z wysokiej klasy sprzętem, zobaczyć jak to wszystko działa w realnych warunkach. Mamy nadzieję, że zainspirujemy ludzi, aby to samo robili u siebie w domach.

Można powiedzieć, że takim centrum rozrywki w salonie jest sala odsłuchowa. Nie jest przesadnie wytłumiona - przypomina raczej warunki domowe. Czy to celowy efekt?

Z jednej strony nie chcieliśmy robić z tego pomieszczenia jakiejś piwnicy wyklejonej gąbkami. Staraliśmy się, aby to było jasne, przestronne, otwarte wnętrze. Ale z drugiej strony do odsłuchu wymagane są komfortowe warunki - cisza, spokój. Osiągnęliśmy to montując duże, szklane drzwi przesuwane, które oddzielają salę odsłuchową od pozostałej części salonu, jednocześnie zapewniając ciszę. Optycznie wygląda to bardzo dobrze, a służy nie tylko klientowi, który słucha kolumn czy wzmacniaczy - jest także zachętą dla ludzi wchodzących do salonu. Mogą oni podpatrzeć co się dzieje w sali odsłuchowej. Aby zapewnić właściwe warunki, zatrudniliśmy po prostu specjalistów od akustyki i inżynierii dźwięku. Na podłodze jest wykładzina, na ścianie za kolumnami zamontowaliśmy ustroje akustyczne, mamy też podwieszany sufit z kolejnymi atrakcjami. Naprzeciwko przesuwanych drzwi jest okno z drewnianymi żaluzjami. Sam kształt pomieszczenia nie jest tu bez znaczenia. Jedna ściana jest skośna, a tył sali jest też trochę węższy niż przód. Postanowiliśmy w ten sposób zrobić z jednej salki odsłuchowej dwie strefy. Na środku są kanapy skierowane do siebie plecami, więc można słuchać różnych systemów na zmianę. Założenie było też takie, aby jedna strefa była przeznaczona dla sprzętu hi-endowego, a druga dla urządzeń bardziej dostępnych. Można jednak bawić się sprzętem, konfigurować zestawy razem z nami, słuchać różnych kombinacji - jesteśmy do tego przygotowani i temu właśnie służy takie pomieszczenie.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Widać tu sporo elementów typowo instalacyjnych. W jednej sali udało się zaprezentować wiele rozwiązań takich, jak chociażby przesuwane drzwi czy oświetlenie sterowane za pomocą smartfona.

Tak, to takie sprytne rozwiązania w stylu inteligentnego domu. Można montować sterowane rolety, drzwi, oświetlenie, w którym wybieramy kolor w zależności od naszego nastroju. W sali odsłuchowej są też dwa projektory w windach sufitowych i wysuwane ekrany. Jednym przyciskiem można od razu wygasić światło, wysunąć ekran i projektor, zamknąć drzwi i opuścić roletę w oknie. Tak naprawdę dziś w domu można zrobić wszystko, nawet za pomocą smartfona ustawić ekspres do kawy tak, żeby rano zrobił nam pyszną latte. Musimy tylko pamiętać o tym, aby wieczorem przygotować filiżankę;-) W tej salce mamy zrobiony cały system uzbrojenia ścian w gniazda po to, aby bez wchodzenia za sprzęt czy odwracania się plecami do klienta móc przełączać urządzenia. Wszystko to powstało we współpracy z firmą Intelyo, która jest prawdziwym specjalistą od takich instalacji. Nie tylko sala odsłuchowa, ale też pomieszczenia sprzedażowe są wyposażone we wszystkie nowoczesne rozwiązania, abyśmy w każdej chwili mogli ustawić tam na przykład telewizor z Wi-Fi lub inne produkty. W najbliższym czasie pomyślimy o montażu instalacji do sterowania oświetleniem również w sali sprzedażowej, aby klient mógł z poziomu smartfona sterować światłem, bawić się tym całym systemem inteligentnym, zobaczyć na własne oczy jak to działa i czy chciałby coś takiego mieć u siebie w domu. Myślimy też o bardziej zaawansowanych efektach świetlnych czy optycznych, uważnie śledzimy najnowsze rozwiązania i nowe technologie. Kręci nas wszystko co ma związek z designem. Jeśli ktoś jest na etapie wykańczania domu czy apartamentu, często szuka takich rzeczy, chce kreować swoją przestrzeń życiową i mieć takie ciekawe rozwiązania, jak lustra z ekranami, ciekawie oświetlone przejścia, łatwe sterowanie całą automatyką domową, oświetleniem, ogrzewaniem i oczywiście elektroniką audio-video.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Kiedy został otwarty salon Hi-Ton i co miało wpływ na jego lokalizację?

Poniekąd był to przypadek, ale tak naprawdę bardzo dobrze się złożyło. Braliśmy pod uwagę miejsca w galeriach handlowych, jednak nie było to dokładnie to, czego potrzebowaliśmy. Tego typu punkty wyglądają elegancko, ale tak naprawdę nie służą słuchaniu muzyki ani sprzedaży sprzętu audio. Trudno jest zaaranżować tę szklaną, surową przestrzeń. Chcieliśmy być bardziej niezależni, znaleźć sobie własne miejsce i urządzić je po swojemu. Kamienica, w której znajduje się nasz salon, była jedynym budynkiem w tej okolicy, który po wojnie zachował się w dość dobrym stanie. Jako jedyna miała na przykład dach. Miejsce jest bardzo dobre, bo to praktycznie centrum miasta. Wola staje się teraz dzielnicą biurowców i ekskluzywnych apartamentów, ale dzięki takim budynkom ma też swój niepowtarzalny klimat. Niedługo znajdziemy się dokładnie pomiędzy dwiema nowymi stacjami metra. Naprzeciwko powstaje projekt nowego Norblina. Nieopodal jest też Teatr Scena Prezentacje i targ z żywnością ekologiczną. Do przyszłego roku ma być też wyremontowana ulica Prosta. Pomysły na zaaranżowanie tej przestrzeni są bardzo obiecujące - widzieliśmy już wizualizacje i wszystko to bardzo pasuje do wizerunku naszego salonu.

Jesteście też dystrybutorem takich marek jak Audel czy T+A. Co było pierwsze - salon czy dystrybucja? Jak to pogodzić?

Pierwsza była dystrybucja. Marka T+A jest w Polsce od 2009 roku. Mieliśmy wtedy mały showroom w Jaworzu koło Bielska-Białej, ale oczywiście już wtedy chcieliśmy się rozwijać. Pomysł otwarcia salonu powstał w 2011 roku i od tego momentu do wcielenia pomysłu w życie minął ponad rok. Jak to pogodzić? Jako dystrybutor współpracujemy z innymi sklepami, a jako salon współpracujemy z różnymi dystrybutorami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że sklep działa lokalnie, a dystrybucja musi działać globalnie. Hi-Ton jest takim głównym showroomem reprezentowanych przez nas marek, więc jeśli ktoś jest zainteresowany sprzętem T+A czy Audela, u nas na pewno zobaczy go najwięcej.

W salonie są urządzenia różnych marek i dość egzotyczny, dizajnerski sprzęt. Na jakiej zasadzie są dobierane?

Chcemy połączyć bardzo wysoką jakość z nowoczesnym wzornictwem, co widać nie tylko w wystroju naszego salonu, ale też produktach, które stoją na półkach i stolikach. Nie wszystko tu trafia, z prostej przyczyny - nie każdy sprzęt jest zgodny z tym, co chcemy prezentować i co nam się podoba. Współpracujemy z biurami architektonicznymi, które potrzebują konkretnych produktów dla swoich klientów, więc w pewnym sensie staramy się także dopasować do ich wymagań estetycznych i jakościowych. Cały czas szukamy też nowych produktów, śledzimy co się dzieje na rynku i staramy się wyłapywać rzeczy, które nas interesują. Szukamy takich urządzeń, które wstępnie uznamy za godne uwagi.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Na półkach widzimy zarówno gramofony, jak i nowoczesne streamery, przetworniki i głośniki bezprzewodowe. Czy to się ze sobą nie kłóci?

Przetworniki i gramofony w ogóle się ze sobą nie kłócą, bo coraz więcej osób interesuje się i jednym, i drugim. Zainteresowanie plikami i analogiem rośnie adekwatnie do tego, jak spada popularność odtwarzaczy CD. Dzisiaj wciąż wiele osób słucha muzyki z płyt kompaktowych, ale idą zdecydowanie w sieć. Żeby było ciekawiej, zainteresowanie gramofonami także jest duże i ciągle rośnie. Tak wynika z naszych obserwacji i nie widzimy w tym nic dziwnego. Klienci często decydują się na kompletne systemy, ale mają jeszcze spore kolekcje płyt winylowych. Zwykle mówią, że ich stare gramofony się popsuły, więc przez jakiś czas się tym nie interesowali. Ale płyty się przecież nie popsuły i dlatego tacy ludzie szukają nowych gramofonów. Często oprócz pomocy w wyborze gramofonu naprowadzamy takich klientów na punkty, w których można odświeżyć swoją kolekcję winyli. Rzadko też wychodzą oni od nas bez stosownego wyposażenia - szczoteczek, ściereczek itd. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty produkty firmy AVID, więc wybór gramofonów w naszym salonie będzie jeszcze większy.

Jakiego sprzętu klienci szukają najczęściej?

Z tym bywa bardzo różnie. Niektórzy ludzie szukają budżetówki - pytają o amplitunery, soundbary, niedrogie zestawy stereo. Oczywiście zawsze staramy się coś dla nich wybrać i dopasować. Zdarzają się też ludzie zainteresowani wyłącznie sprzętem T+A. Dowiadują się, że jesteśmy dystrybutorem tej marki, przychodzą i chcą się zapoznać z jej urządzeniami. Są też klienci, których interesuje tylko wysoka jakość wykonania i brzmienia - wtedy sprawy finansowe lub nawet użytkowe schodzą na dalszy plan. Ogólnie można powiedzieć, że proporcje między budżetówką a hi-endem rozkładają się w stosunku pół na pół. Dla nas jednak najważniejsze jest, aby klient wyszedł od nas zadowolony, a nawet zainspirowany do dalszych poszukiwań.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Czy klienci często pytają też o kable, akcesoria antywibracyjne, kondycjonery i inne tego rodzaju gadżety, czy raczej są one dobierane razem z całym systemem?

Ależ oczywiście. Jest całkiem sporo klientów, którzy szukają tych akcesoriów, często nawet dysponują sporą wiedzą w tym zakresie. Sprzedajemy też dużo gadżetów winylowych - docisków, szczoteczek itd. Warto pamiętać, że oprócz ludzi odwiedzających nasz salon są także klienci, którzy nie mogą do nas w każdej chwili przyjechać. Otrzymujemy wiec sporo telefonów i maili z zapytaniami o konkretne urządzenia, konfiguracje i akcesoria. Staramy się zawsze coś doradzić na podstawie podanych informacji, jednak wolimy kontakt bezpośredni - tak najłatwiej i najszybciej można ustalić, czego klient tak naprawdę potrzebuje i z czego będzie zadowolony.

Zdjęcia: Tomasz Karasiński

Komentarze (1)

  • Piotr

    Witam. Mam pytanie. Kupiłem nowy gramofon Audio-Technica SL TP120XUSB. Ustawiłem go zgodnie z instrukcją tak jak powinien być ustawiony. Problem w tym że anti-skating mam ustawiony na 0 bo gdy był na 2 igła nie mogła dokończyć ostatniego utworu na płycie. Kalibracja super docisk ramienia prawidłowy.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Nie przegap

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

To pytanie zadają sobie praktycznie wszyscy audiofile. Początkujący miłośnicy dobrego brzmienia muszą znaleźć na nie odpowiedź podczas kupna pierwszego poważnego systemu stereo, natomiast ci bardziej doświadczeni wracają do niego przy każdej zmianie kolumn lub wzmacniacza. Optymalne współdziałanie tych dwóch elementów jest - obok właściwego dopasowania zestawów głośnikowych do wielkości i...

Bez szumów, bez kabli, bez kompromisów - Sennheiser

Bez szumów, bez kabli, bez kompromisów - Sennheiser

Czy znasz firmę Sennheiser? Na to pytanie twierdząco odpowie niemal każdy, kto interesuje się szeroko pojętym sprzętem audio. DJ, prezenter radiowy, producent muzyczny, artysta, gwiazda estrady, kierownik sceny, zapalony gracz, audiofil, a nawet zwyczajny słuchacz mający chrapkę na porządne słuchawki jednej z prestiżowych marek - wszyscy oni prawdopodobnie choć raz...

Wszystko o akustyce pomieszczenia odsłuchowego

Wszystko o akustyce pomieszczenia odsłuchowego

Który element systemu audio jest najważniejszy? Większość audiofilów z pewnością wskazałoby na zestawy głośnikowe. Inni powiedzą, że pierwszeństwo powinien mieć wzmacniacz lub źródło, a wyjątkowo zakręceni postawią na kable, akcesoria zasilające, a nawet stolik ze specjalnymi platformami antywibracyjnymi. Część melomanów odpowie jednak zupełnie inaczej. Ich zdaniem największy wpływ na brzmienie...

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Yamaha to jeden z producentów sprzętu hi-fi, którego logo kojarzą niemal wszyscy. Nie tylko ze względu na jego obecność na popularnych amplitunerach, soundbarach, głośnikach bezprzewodowych i systemach mikro, ale także produktach związanych z domową aparaturą audio bardzo luźno albo wcale. Nie ulega jednak wątpliwości, że w wielu kręgach, także wśród...

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Czy to w domowym zaciszu, na koncercie, podczas pracy w studiu czy w samochodzie - wzmacniacz jest jednym z kluczowych elementów każdego systemu stereo. Czym właściwie jest? Najprościej można powiedzieć, że jest to układ elektroniczny, którego zadaniem jest wytworzenie na wyjściu sygnału analogowego będącego wzmocnioną kopią sygnału podanego na wejście....

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
iFi Audio iCAN Phantom

iFi Audio iCAN Phantom

iFi Audio to marka, która pierwotnie miała być swego rodzaju eksperymentem, pobocznym projektem ludzi związanych z firmą Abbingdon Music Research, Zasłynęła ona między innymi pięknymi, ładowanymi od góry odtwarzaczami płyt...

Perlisten R5m

Perlisten R5m

Perlisten to amerykański producent zaawansowanych i technicznie kolumn głośnikowych oraz subwooferów przeznaczonych zarówno do systemów stereo, jak i kina domowego. Firma została założona w 2016 roku przez inżynierów z wieloletnim...

Sennheiser HD 490 PRO Plus

Sennheiser HD 490 PRO Plus

Nie lubię, gdy recenzja sprzętu grającego zaczyna się od informacji biznesowych - która firma przejęła którą, kto został prezesem, kto ma teraz większościowy pakiet akcji i jak dużą wypłacił sobie...

Komentarze

Garfield
Głośniki Laurence'a Dickiego zazwyczaj grają bardzo dobrze, ale wzornictwo tego modelu mnie odrzuca.
a.s.
AES XLR można uznać za odporne, żyły sygnałowe w przeciwfazie 180 stopni.
Lukee
W zalewie plastikowego badziewia wystarczy wybierać produkty porządnych firm. Do produktów takich firm jak Audio-technica, Beyerdynamic, czy starych modeli AKG ...
Marcin
Dzień dobry. Bardzo się cieszę, że pojawiły się te kolumny. Pamiętam je z Audio Video Show, gdzie grały z elektroniką Canor. Byłem ciekaw, czy tylko mi się podo...
Garfield
@a.s. - Ale oczywiście, mój komentarz miał być w zamyśle nieco sarkastyczny. Wpływ na dźwięk w tym przypadku to przerwa w dźwięku. Mówiąc poważnie, ostatnie zja...

Płyty

Chelsea Wolfe - She Reaches Out to She Reaches Out to She

Chelsea Wolfe - She Reaches Out to She Reaches Out…

Ostatnie, co mogę powiedzieć o Chelsea Wolfe, to to, że w jej przypadku jestem obiektywny. Uwielbiam jej mroczną, zagadkową, niepokojącą...

Tech Corner

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby czasu

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby…

Przez wieki jedynym sposobem na delektowanie się muzyką było udanie się osobiście na koncert, recital lub jakiś mniejszy występ. Oczywiście zwykłemu zjadaczowi chleba nie dane było usłyszeć niczego oprócz karczemnych zespołów biesiadnych. Na takie ekscesy jak pełnoprawny koncert w operze, teatrze lub sali koncertowej pozwolić sobie mogli jedynie najbardziej zamożni,...

Nowości ze świata

  • Sonus Faber announced the launch of Suprema, a groundbreaking loudspeaker system rooted in luxury, unparalleled audio excellence and meticulous craftsmanship. Marking the brand's 40th anniversary, the Suprema system, featuring two main columns, two subwoofers and one electronic crossover, represents the...

  • Naim unveils Uniti Nova Power Edition, an all-in-one player that drives Hi-Fi loudspeakers with power and musical resonance Uniti Nova Power Edition is the new all-in-one player from Naim, the British brand that excels in the creation of high-end Hi-Fi...

  • Focal presents Aria Evo X, a line of high-fidelity loudspeakers for the home to follow in the footsteps of the Aria 900 range, which has enjoyed a decade of success. With revamped technologies and a brand new finish, the Aria...

Prezentacje

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Nie istnieje pewnie na świecie miłośnik dobrego dźwięku, którego nie interesowałaby geneza znanych marek zajmujących się produkcją sprzętu hi-fi. Niewątpliwie jedną z nich jest JBL - legendarna, amerykańska firma, której korzenie sięgają lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Marka, którą powinien kojarzyć każdy, kto choć raz z ciekawości przyglądał się głośnikom na...

Poradniki

Wszystko o kablach audio

Wszystko o kablach audio

Temat kabli stosowanych w systemach audio zawsze budził duże emocje. Miłośnicy wysokiej klasy sprzętu grającego już na wczesnym etapie podzielili...

Listy

Galerie

Dyskografie

Budgie - Zapomniany gatunek

Budgie - Zapomniany gatunek

Deski skrzypiały pod nogami, kiedy wchodził na strych. Strach jednak tłumiła fascynacja nowym, nieznanym wcześniej miejscem. Spróchniałe schody nie miały...

Wywiady

Tomasz Karasiński - StereoLife

Tomasz Karasiński - StereoLife

Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami,...

Popularne artykuły

Vintage

Pioneer HPM-100

Pioneer HPM-100

Pioneer HPM-100 dla wielu jest modelem kultowym, który wspomniany na forach w wątku dla fanów sprzętu vintage wywołuje spore emocje....

Cytaty

ArthurSchopenhauer.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.