Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

WiMP HiFi w Polsce

WiMP HiFi w Polsce

W warszawskim salonie firmowym marki Marantz odbyła się dziś polska premiera usługi WiMP HiFi. Konferencja prasowa miała dość kameralny charakter, a jej gościem honorowym był Pål Bråtelund, który zajmuje się rozwojem produktów i różnymi kwestiami technicznymi związanymi z funkcjonowaniem tego serwisu streamingowego. Jeśli w ogóle nie wiecie o co chodzi, to sprawa jest wyjątkowo prosta - od tej chwili w naszym kraju można założyć konto w serwisie, w którym muzyka dostarczana jest do klienta przez sieć w bezstratnej jakości. Koniec dyskutowania o tym, że streaming to wygodnictwo, że każde nowe rozwiązanie przynosi coraz słabszą jakość brzmienia itd. WiMP ma też kilka ciekawych pomysłów na to, aby wraz z dostępem do bezstratnej muzyki przywrócić pewne rytuały i ogólny klimat towarzyszący odsłuchom z fizycznych nośników.

Serwis pracuje więc nad rozbudową wirtualnych książeczek i materiałów dodatkowych przypisanych do danego albumu. A jest co gromadzić, bo każdy użytkownik ma dostęp do 23 milionów utworów bez kompresji. Do tej pory z tego dobrodziejstwa mogli korzystać Niemcy, Duńczycy, Norwegowie oraz Szwedzi. Dziś do tego elitarnego grona dołączyli Polacy. Co ciekawe, konto HiFi będzie u nas tańsze, niż w innych krajach. Topowy abonament zapewniający dostęp do bezstratnej muzyki będzie kosztował w Polsce 39,99 zł miesięcznie. Usługa jest dostępna na urządzeniach działających w środowisku iOS, Android, Windows Phone, Mac OS i Windows oraz sprzęcie Sonos i Bluesound. WiMP rozpoczął prace nad zwiększeniem jakości dźwięku całego katalogu znajdującego się w ofercie już pod koniec 2012 roku. Wszystkie utwory zostały dostosowane do wymagań nakładanych przez technologię streamingu muzyki. To był największy krok na drodze do wprowadzenia do oferty WiMP HiFi.

Testy usługi rozpoczęły się w połowie marca ubiegłego roku i zakończyły się pełnym sukcesem. Podczas konferencji zaprezentowano mnóstwo wykresów, z których wynika, że w niektórych krajach większość odsłuchów odbywa się już za pośrednictwem sieci. U nas serwisy streamingowe nie są jeszcze aż tak popularne, ale w ciągu trzech lat możemy osiągnąć podobny poziom. Autorzy prezentacji zwrócili też uwagę na sposób, w jaki ludzie słuchają muzyki w domach. Najpierw były to systemy stereo, następnie zestawy kina domowego, potem doszły do tego rozwiązania multiroom, a teraz? Teraz najwyraźniej trwa cichy powrót do systemów stereo, ponieważ melomani chcą znów oddawać się odsłuchom w atmosferze skupienia i wracają do sprzętu, który zapewnia najlepszą jakość brzmienia. Ludzie z WiMP-a uważają, że to dobry kierunek, ponieważ także zależy im na tym, abyśmy nie słuchali muzyki tylko w pracy, w samochodzie i podczas wykonywania różnych, domowych czynności, ale właśnie w skupieniu doceniali to, co artyści mają nam do zaoferowania. Bezstratna jakość przesyłanych plików ma w tym pomóc o wiele bardziej, niż jakiekolwiek udogodnienie funkcjonalne. My zapewne będziemy jeszcze drążyć ten temat, a na razie zapraszamy do obejrzenia krótkiej galerii zdjęć z oficjalnej premiery usługi WiMP HiFi w Polsce.

Komentarze (2)

  • John 1.5 V

    Co oznacza tak "od kuchni" że cyt. "Wszystkie utwory zostały dostosowane do wymagań nakładanych przez technologię streamingu muzyki."?

    0
  • kornik

    Cześć John! To zagmatwane zdanie oznacza mniej więcej tyle, że założyciele WiMP-a postanowili wybrać kilka bazowych formatów i przerobić całą bazę dostępnej muzyki właśnie na te formaty. Obecnie jest ich trzy, a tak naprawdę cztery rodzaje. Dla tych, którzy słuchają muzyki ze smartfona i mają wiecznie słaby zasięg (na przykład jeżdżą do pracy autobusem przez las) jest HE AAC 96 kbps. Standardowa jakość to AAC 320 kbps. Użytkownicy kont HiFi dostają z kolei FLAC 16 bit/44,1 kHz, a na urządzeniach Apple'a odtwarzane jest to samo, tylko w formacie ALAC. Podobno już lepiej było skonwertować całą, ogromną bibliotekę, niż pisać własny odtwarzacz FLAC-ów na iOS-a. No i to z grubsza tyle. Kwestie techniczne będą dokładniej omówione w wywiadzie z Pålem Bråtelundem, który właśnie szykujemy. Zdradzę tylko, że zapytałem go o możliwość streamowania plików hi-res i podobno nie ma z tym najmniejszego problemu, więc w przyszłości być może posiadacze kont HiFi dostaną i taki prezent;-)

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Nowe testy

Poprzedni Następny
Mission QX-2

Mission QX-2

Melomani szukający niedrogich, ale porządnych zestawów głośnikowych nie mają dziś powodów do narzekania. Wprawdzie nie wszystkie modele dostępne na rynku potrafią wybić się ponad poziom budżetówki, a rzadko która firma...

Albedo Monolith Reference

Albedo Monolith Reference

Polskich producentów sprzętu audio można podzielić na trzy grupy. Do pierwszej należą firmy produkujące sprzęt bardzo wysokiej jakości, zachwalany nie tylko w rodzimej, ale także zagranicznej prasie. Z reguły są...

Denon CEOL N10

Denon CEOL N10

Niektórzy zaczynają dzień od papierosa, inni od płatków z mlekiem i telewizji, ja natomiast od kawy, kanapki i przeglądania ulubionych serwisów internetowych. Zwykle na kanapie w domu, ale kiedy muszę...

Komentarze

Krzysztof
Słuchałem Oberonów 7 na Audio Video Show i bas był całkiem niezły jak na głośniki za te pieniądze. Podłączone to było do sprzętu Denona dopasowanego cenowo do g...
BEN
Mam ten magnetofon. Oryginalny, kupiony w Japonii od razu po ukazaniu się na rynku. Ceny nie pamiętam. Problem w tym, że trzeba wymienić pasek/paski napędowe, g...
Grześ
Mój czarny 5102 z wskaźnikami Varia kosztował w 1981 roku 14500 zł. Mam go do dziś. Renowację przeprowadził były pracownik firmy, pan Bartkowski w Radmorze w Gd...
Jarek
Dziękuję, dobrze podpowiedziane. Do zobaczenia na Audio Video Show.

Bannery boczne

Płyty

Newsy

PMC Fact Fenestria

PMC Fact Fenestria

Brytyjska firma wprowadza do sprzedaży flagowe, mierzące 1,7 metra kolumny o nazwie Fact Fenestria. Ich projektowanie trwało aż pięć lat,...

Prezentacje

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie...

Poradniki

Dyskografie

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Wywiady

Vintage

Marantz 2270

Marantz 2270

Na przestrzeni lat Marantz wyprodukował mnóstwo tunerów radiowych i amplitunerów, w których wyraźnie widać te same geny. Jednym z ciekawszych...

Partnerzy StereoLife

Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!
Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.
The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.

Słownik

Poprzedni Następny

Bi-wiring

Sposób połączenia zestawów głośnikowych ze wzmacniaczem z użyciem dwóch kompletów kabli zamiast jednego. W niektórych kolumnach producenci stosują podwójne gniazda, które najczęściej fabrycznie połączone są zworkami. Po ich usunięciu, dolne...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.