Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio wprowadza na rynek długo oczekiwany przetwornik cyfrowo-analogowy Pro iDSD z wbudowanym wzmacniaczem słuchawkowym i funkcjami odtwarzacza strumieniowego. Firma trzyma się stylistyki zaprezentowanej w innych modelach z serii Pro, jednak nowy DAC pod wieloma względami ma być urządzeniem szczególnym. Chociażby z uwagi na fakt, że jest to flagowy i zarazem najdłużej opracowywany projekt tej marki. Prace nad nim trwały prawie dwa lata. Szerszy jest też docelowy rynek. Urządzenie jest skierowane nie tylko do audiofilów i melomanów, ale także do odbiorców profesjonalnych, a więc muzyków i realizatorów dźwięku. W konstrukcji Pro iDSD zaimplementowano całą wiedzę zgromadzoną przez pięć lat dzialności firmy. Urządzenie ma bardzo dużą ilość firmowych rozwiązań technicznych, a także wyśrubowane parametry techniczne i rozbudowane możliwości funkcjonalne.

Pro iDSD wykorzystuje poczwórny zestaw konwerterów cyfrowo-analogowych Burr-Browna. Dzięki temu do dyspozycji jest osiem par różnicowych sygnałów, po cztery pary na kanał. Wszystkie sygnały wejściowe trafiają do bufora i mają regenerowany zegar. Wykorzystywany jest do tego charakteryzujący się niskim jitterem zegar Global Master Timing bazujący na konstrukcji zaczerpniętej z DAC-a AMR DP-777. Konwertery pracują w trybie Voltage Output Mode, co daje zakres dynamiki ponad 119 dB. Filtracja analogowa jest całkowicie pasywna i wykorzystuje zrównoważony układ trzeciego rzędu (CLC) zamiast aktywnego układu ze sprzężeniem zwrotnym. Zastosowanie obwodu pasywnego służy eliminacji problemu z zakłóceniami w zakresie wysokich częstotliwości, których filtracja jest kłopotliwa w układach aktywnych. Obecność pasywnego filtra bezpośrednio na wyjściu konwertera sprawia, że kolejny stopień nie musi sobie radzić z zakłóceniami. Nowatorską funkcją jest wykonywany z jakością studyjną remastering do DSD1024. Jak podają firmowe materiały, po raz pierwszy format DSD1024 jest w ten sposob udostępniony szerokiej rzeszy użytkowników. Remastering jest wykonywany przez układ FPGA Crysopeia. Pro iDSD może obsłużyć wszystkie sygnały audio i konwertować je do DSD1024, DSD512 lub PCM 768 kHz i wykorzystać przy tym wybrany przez użytkownika filtr cyfrowy. Do wyboru jest kilka rodzajów filtrów - Bit-Perfect, Bit-Perfect+, Gibbs Transient Optimised, Apodising Modest i Transient Aligned. Filtracja cyfrowa również jest realizowana przez układ FPGA. Do obsługi innych etapów przetwarzania cyfrowego Pro iDSD wykorzystuje nowy 16-rdzeniowy procesor XMOS XU216 X-Core. Przetwarzanie odbywa się bez asynchronicznej konwersji częstoliwości próbkowania ani upsamplingu. Dopóki nie zostanie wybrany jeden z filtrów cyfrowych, sygnał pozostaje zachowany w formie bit-perfect.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma na wyposażeniu wejście cyfrowe XLR, wejście cyfrowe kombo koncentryczne/optyczne, wejście cyfrowe BNC (gnizado dwufunkcyjne, może też służyć synchronizacji), dwa porty USB, czytnik kart microSDHC, port Ethernet i gniazdo anteny WiFi. Szeroka paleta obsługiwanych źródeł sygnału obejmuje także AirPlay ze sprzętu przenośnego i komputerów firmy Apple, sieciowe DLNA ze smartfonów, tabletów i komputerów, odtwarznie z nośników HDD, pamięci USB i kart pamięci microSDHC, odtwarzanie z dysków seiciowych NAS oraz strumieniowanie z serwisów takich, jak Spotify, TIDAL, Napster, QQ Music i innych. Na wejściu USB dekodowane są sygnały PCM do 768 kHz i DSD512. Na wejściach AES/EBU i SPDIF graniczne parametry sygnału to 24 bit/192 kHz, natomiast przez WiFi, gniazdo Ethernet lub z podłączonych nośników odtworzymy dźwięk do rozdzielczości 32 bit/192 kHz. Obsługiwane jest też kodowanie MQA. Wszystkie wejścia włącznie z USB są galwanicznie izolowane, mają własne, zaawansowane układy zasilające i nie pobierają zasilania z zewnętrznej szyny.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma też spore możliwości dotyczące synchronizacji i zewnętrznego taktowania. Dla użytkowników profesjonalnych istotne będzie wsparcie synchronizacji AES3id DARS (Digital Audio Reference Signal) zgodnie ze standardem AES11. Jeśli użytkownik dysponuje zegarem atomowym, będzie mógł go podłączyć i wykorzystać do uzyskania jeszcze lepszej precyzji, niż we własnych układach Pro iDSD. Zalecany jest zegar taki, jak Sanford Research Systems PERF10 lub lepszy. Na wejście BNC można też podać sygnał 10 MHz, aby zsynchronizować się z resztą systemu. Funkcja BNC Sync Out podaje na wyjście 10 MHz nawet, jeśli taki sygnał nie jest obecny na wejściu. Pro iDSD ma na wyposażeniu kilka wyjść - symetryczne XLR, niesymetryczne RCA, słuchawkowe niesymetryczne 3,5 mm i 6,3 mm oraz słuchawkowe symetryczne 2,5 mm. Dostępna jest funkcja zmiany wzmocnienia na wyjściach słuchawkowych (0, 9 i 18 dB). Wyjścia XLR i RCA mogą pracować w jednym z czterech trybów trybów (HiFi Fixed, HiFi Variable, Pro Fixed, Pro Variable). Tryby Pro mają ponad dwa razy wyższe napięcie wyjściowe, niż tryby HiFi.

iFi Audio Pro iDSD

Jeśli chodzi o wzmacniacz, użytkownik może wybrać układ lampowy lub tranzystorowy. Co istotne, wzmacniacz lampowy i wzmacniacz tranzystorowy mają oddzielne układy wejściowe. Sekcja lampowa nie jest więc opcją dodaną do układu tranzystorowego. Dzięki pełnemu zdublowaniu układów ścieżka sygnału jest skrócona, a każdy wariant jest w pełni zoptymalizowany. Dobrej jakości lampy 6922 zostały uznane za niewstarczające, dlatego zastosowano wariant wyższej jakości w postaci lamp General Electric 5670. Lampy mogą być użytkowane w dwóch trybach - Tube oraz Tube+. Tryb Tube+ redukuje ujemne sprzężenie zwrotne do niezbędnego minimum. Wzmacniacz tranzystorowy to układ dyskretny, pracujący w klasie A i zbudowany w oparciu o tranzystory J-FET. Układy analogowe nie mają kondensatorów sprzęgających w torze. Regulacja głośności jest analogowa i bazuje na 6-ścieżkowym, zmotoryzowanym potencjometrze ALPS-a. Cztery ścieżki są wykorzystane do realizacji w pełni zrównoważonej regulacji głośności. Na szynach zasilania obwodów analogowych zastosowano kondensatory ELNA Silmic umieszczone tuż przy obsługiwanych układach. Natomiast do zasialnia sekcji cyfrowej zastosowano niskoimpedancyjne superkondensatory ELNA Dynacap. Zestaw superkondensatorów ma pojemność 6,6 F. Superkondensatory Elna Dynacap DZ mają 400 razy mniejszą impedancję wewnętrzną, niż przeciętne superkondensatory, co oznacza dużo szybsze uwalnianie energii. iFi Audio Pro iDSD jest już dostępny w Polsce w cenie 12990 zł.

Źródło: Camax

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Komentarze

pawel1965
No i może być fajnie? Może. Brawo Audiolab!
Mama
Jestem z Was dumna i oby tak dalej!
Okobogee
Witam szanowne grono. Posiadam nowo zakupiony wzmacniacz Myryad Z240, jego moc znamionowa to 2 x 63 W/8 Ω lub 2 x 102 W/4 Ω. Myślałem aby go podłączyć pod głośn...
Paweł
Miło poczytać. Dobre, bo polskie, jest się czym pochwalić. Trzymam kciuki:)
Piotr
Uważam, że oprócz zasygnalizowanych tematów opisujących wzmacniacze, niezwykle ważna jest charakterystyka poziomu zniekształceń w funkcji oddawanej mocy. Najlep...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Audiolab 6000A

Audiolab 6000A

Ze sprzętem hi-fi jest trochę jak z ludźmi. Niektórzy bardzo dużo mówią, starają się być wszędzie i generować wokół siebie mnóstwo hałasu, z czego niestety niewiele wynika. Od czasu do...

Sennheiser PXC 550

Sennheiser PXC 550

W ostatnich latach można dostrzec coraz szybszy rozwój różnego rodzaju rozwiązań mobilnych dedykowanych fanom muzyki. Archaiczne walkmany i discmany już dawno odeszły do lamusa i ustąpiły miejsca odtwarzaczom plików, które...

Melodika BL30 MKIII

Melodika BL30 MKIII

Na rynku zestawów głośnikowych zrobiło się ostatnio strasznie gęsto. Ich producenci walczą nie tylko o względy klientów szukających sprzętu hi-endowego. Raz po raz przypominają sobie o segmencie budżetowym, wprowadzając kolumny...

Bannery boczne

Płyty

Agalloch - Ashes Against the Grain

Agalloch - Ashes Against the Grain

John Haughm i Don Anderson ewidentnie nie należą do pracusiów. Pomiędzy "The Mantle" a jej następczynią nastąpiła długa, czteroletnia przerwa...

Newsy

Q Acoustics Concept 300

Q Acoustics Concept 300

Polski przedstawiciel marki Q Acoustics poinformował właśnie o premierze jej flagowych monitorów - Concept 300. Nowe zestawy podstawkowe bazują oczywiście...

Nowości ze świata

  • At first glance, the new McIntosh MTI100 Integrated Turntable may look like it's just a turntable, but a closer look will reveal that it is in fact so much more. Truly a one-of-a-kind product, it is designed for those who...

  • Cambridge Audio has developed a direct drive turntable featuring aptX HD wireless audio. By supporting high-resolution 24bit/48kHz streaming over Bluetooth to compatible amplifiers, speakers and headphones, the Alva TT delivers convenient and seamless, wireless streaming that doesn't compromise on audio...

  • Audio-Technica is introducing its most advanced pair of wireless noise-canceling headphones, the ATH-ANC900BT. Combining innovative digital hybrid noise-canceling technology with high quality, powerful audio performance, these over-ear headphones allow personalization of noise-canceling levels to suit your surroundings.

Prezentacje

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie...

Poradniki

Wszystko o plikach wysokiej rozdzielczości

Wszystko o plikach wysokiej rozdzielczości

W ciągu całej historii audio było wiele momentów, które stanowiły kamień milowy w rozwoju technologii zapisu i odtwarzania dźwięku. Niewątpliwie...

Dyskografie

Witchcraft - Zaklęcia ze Szwecji

Witchcraft - Zaklęcia ze Szwecji

Korzenie szwedzkiego zespołu Witchcraft sięgają 2000 roku. Wtedy właśnie Magnus Pelander - gitarzysta grupy Norrsken - postanowił oddać hołd swoim...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Popularne testy

Wywiady

Vintage

Marantz 2130

Marantz 2130

Dziesiątki lat istnienia w branży audio zaowocowało setkami urządzeń, które do dziś fascynują swoim wyglądem oraz brzmieniem. Niestety jest pewien...

Słownik

Poprzedni Następny

SPDIF

Standard połączenia cyfrowego dla sygnału audio przeznaczony do urządzeń domowych, oparty na opracowanym wcześniej standardzie AES/EBU przeznaczonym raczej do użytku profesjonalnego. SPDIF został wprowadzony przez firmy Sony i Philips, skąd...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.