Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio wprowadza na rynek długo oczekiwany przetwornik cyfrowo-analogowy Pro iDSD z wbudowanym wzmacniaczem słuchawkowym i funkcjami odtwarzacza strumieniowego. Firma trzyma się stylistyki zaprezentowanej w innych modelach z serii Pro, jednak nowy DAC pod wieloma względami ma być urządzeniem szczególnym. Chociażby z uwagi na fakt, że jest to flagowy i zarazem najdłużej opracowywany projekt tej marki. Prace nad nim trwały prawie dwa lata. Szerszy jest też docelowy rynek. Urządzenie jest skierowane nie tylko do audiofilów i melomanów, ale także do odbiorców profesjonalnych, a więc muzyków i realizatorów dźwięku. W konstrukcji Pro iDSD zaimplementowano całą wiedzę zgromadzoną przez pięć lat dzialności firmy. Urządzenie ma bardzo dużą ilość firmowych rozwiązań technicznych, a także wyśrubowane parametry techniczne i rozbudowane możliwości funkcjonalne.

Pro iDSD wykorzystuje poczwórny zestaw konwerterów cyfrowo-analogowych Burr-Browna. Dzięki temu do dyspozycji jest osiem par różnicowych sygnałów, po cztery pary na kanał. Wszystkie sygnały wejściowe trafiają do bufora i mają regenerowany zegar. Wykorzystywany jest do tego charakteryzujący się niskim jitterem zegar Global Master Timing bazujący na konstrukcji zaczerpniętej z DAC-a AMR DP-777. Konwertery pracują w trybie Voltage Output Mode, co daje zakres dynamiki ponad 119 dB. Filtracja analogowa jest całkowicie pasywna i wykorzystuje zrównoważony układ trzeciego rzędu (CLC) zamiast aktywnego układu ze sprzężeniem zwrotnym. Zastosowanie obwodu pasywnego służy eliminacji problemu z zakłóceniami w zakresie wysokich częstotliwości, których filtracja jest kłopotliwa w układach aktywnych. Obecność pasywnego filtra bezpośrednio na wyjściu konwertera sprawia, że kolejny stopień nie musi sobie radzić z zakłóceniami. Nowatorską funkcją jest wykonywany z jakością studyjną remastering do DSD1024. Jak podają firmowe materiały, po raz pierwszy format DSD1024 jest w ten sposob udostępniony szerokiej rzeszy użytkowników. Remastering jest wykonywany przez układ FPGA Crysopeia. Pro iDSD może obsłużyć wszystkie sygnały audio i konwertować je do DSD1024, DSD512 lub PCM 768 kHz i wykorzystać przy tym wybrany przez użytkownika filtr cyfrowy. Do wyboru jest kilka rodzajów filtrów - Bit-Perfect, Bit-Perfect+, Gibbs Transient Optimised, Apodising Modest i Transient Aligned. Filtracja cyfrowa również jest realizowana przez układ FPGA. Do obsługi innych etapów przetwarzania cyfrowego Pro iDSD wykorzystuje nowy 16-rdzeniowy procesor XMOS XU216 X-Core. Przetwarzanie odbywa się bez asynchronicznej konwersji częstoliwości próbkowania ani upsamplingu. Dopóki nie zostanie wybrany jeden z filtrów cyfrowych, sygnał pozostaje zachowany w formie bit-perfect.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma na wyposażeniu wejście cyfrowe XLR, wejście cyfrowe kombo koncentryczne/optyczne, wejście cyfrowe BNC (gnizado dwufunkcyjne, może też służyć synchronizacji), dwa porty USB, czytnik kart microSDHC, port Ethernet i gniazdo anteny WiFi. Szeroka paleta obsługiwanych źródeł sygnału obejmuje także AirPlay ze sprzętu przenośnego i komputerów firmy Apple, sieciowe DLNA ze smartfonów, tabletów i komputerów, odtwarznie z nośników HDD, pamięci USB i kart pamięci microSDHC, odtwarzanie z dysków seiciowych NAS oraz strumieniowanie z serwisów takich, jak Spotify, TIDAL, Napster, QQ Music i innych. Na wejściu USB dekodowane są sygnały PCM do 768 kHz i DSD512. Na wejściach AES/EBU i SPDIF graniczne parametry sygnału to 24 bit/192 kHz, natomiast przez WiFi, gniazdo Ethernet lub z podłączonych nośników odtworzymy dźwięk do rozdzielczości 32 bit/192 kHz. Obsługiwane jest też kodowanie MQA. Wszystkie wejścia włącznie z USB są galwanicznie izolowane, mają własne, zaawansowane układy zasilające i nie pobierają zasilania z zewnętrznej szyny.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma też spore możliwości dotyczące synchronizacji i zewnętrznego taktowania. Dla użytkowników profesjonalnych istotne będzie wsparcie synchronizacji AES3id DARS (Digital Audio Reference Signal) zgodnie ze standardem AES11. Jeśli użytkownik dysponuje zegarem atomowym, będzie mógł go podłączyć i wykorzystać do uzyskania jeszcze lepszej precyzji, niż we własnych układach Pro iDSD. Zalecany jest zegar taki, jak Sanford Research Systems PERF10 lub lepszy. Na wejście BNC można też podać sygnał 10 MHz, aby zsynchronizować się z resztą systemu. Funkcja BNC Sync Out podaje na wyjście 10 MHz nawet, jeśli taki sygnał nie jest obecny na wejściu. Pro iDSD ma na wyposażeniu kilka wyjść - symetryczne XLR, niesymetryczne RCA, słuchawkowe niesymetryczne 3,5 mm i 6,3 mm oraz słuchawkowe symetryczne 2,5 mm. Dostępna jest funkcja zmiany wzmocnienia na wyjściach słuchawkowych (0, 9 i 18 dB). Wyjścia XLR i RCA mogą pracować w jednym z czterech trybów trybów (HiFi Fixed, HiFi Variable, Pro Fixed, Pro Variable). Tryby Pro mają ponad dwa razy wyższe napięcie wyjściowe, niż tryby HiFi.

iFi Audio Pro iDSD

Jeśli chodzi o wzmacniacz, użytkownik może wybrać układ lampowy lub tranzystorowy. Co istotne, wzmacniacz lampowy i wzmacniacz tranzystorowy mają oddzielne układy wejściowe. Sekcja lampowa nie jest więc opcją dodaną do układu tranzystorowego. Dzięki pełnemu zdublowaniu układów ścieżka sygnału jest skrócona, a każdy wariant jest w pełni zoptymalizowany. Dobrej jakości lampy 6922 zostały uznane za niewstarczające, dlatego zastosowano wariant wyższej jakości w postaci lamp General Electric 5670. Lampy mogą być użytkowane w dwóch trybach - Tube oraz Tube+. Tryb Tube+ redukuje ujemne sprzężenie zwrotne do niezbędnego minimum. Wzmacniacz tranzystorowy to układ dyskretny, pracujący w klasie A i zbudowany w oparciu o tranzystory J-FET. Układy analogowe nie mają kondensatorów sprzęgających w torze. Regulacja głośności jest analogowa i bazuje na 6-ścieżkowym, zmotoryzowanym potencjometrze ALPS-a. Cztery ścieżki są wykorzystane do realizacji w pełni zrównoważonej regulacji głośności. Na szynach zasilania obwodów analogowych zastosowano kondensatory ELNA Silmic umieszczone tuż przy obsługiwanych układach. Natomiast do zasialnia sekcji cyfrowej zastosowano niskoimpedancyjne superkondensatory ELNA Dynacap. Zestaw superkondensatorów ma pojemność 6,6 F. Superkondensatory Elna Dynacap DZ mają 400 razy mniejszą impedancję wewnętrzną, niż przeciętne superkondensatory, co oznacza dużo szybsze uwalnianie energii. iFi Audio Pro iDSD jest już dostępny w Polsce w cenie 12990 zł.

Źródło: Camax

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Nowe testy

Poprzedni Następny
ELAC Miracord 50

ELAC Miracord 50

ELAC to firma jednoznacznie kojarzona z zestawami głośnikowymi. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, bo w ich produkcji specjalizuje się od wielu, wielu lat. Niemcy skupili się na kolumnach...

Fezz Audio Silver Luna

Fezz Audio Silver Luna

Choć żyjemy w epoce smartfonów i inteligentnych głośników, miłośnicy sprzętu audio wciąż chętnie kupują wzmacniacze lampowe. Mogłoby się wydawać, że urządzenia zbudowane w oparciu o tę technologię są z góry...

My Monitors MY5

My Monitors MY5

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego domowy sprzęt audio tak bardzo różni się od tego używanego przez profesjonalistów? Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda podobnie - mamy źródła, przetworniki, wzmacniacze i zestawy...

Komentarze

Ryś
Na ile uciążliwa jest rozjeżdżająca się stereofonia przy normalnym słuchaniu całej playlisty? Problem według dystrybutora nie występował nawet przy WX-030, któr...
Lukasz
Nie za bardzo rozumiem skąd fenomen tego klocka, obecna wersja prezentuje się powiedzmy w miarę, ale nawet do polskich innych klocków wiele im brakuje, miałem j...
Razr
@Jacek - To miałeś pecha, że kupiłeś taki streamer przed wejściem nowszego modelu NA6006, który ma sporo nowych rzeczy, między innymi HEOS-a. NA6005 był już dos...
Jacek
Używam tego odtwarzacza od prawie roku. Brzmienie wspaniałe. Bardzo ciepłe. Idealnie wpasowane w mój gust. Obsługa niestety koszmarna. Aplikacja na Androida bar...

Bannery boczne

Płyty

P.O.D. - Circles

P.O.D. - Circles

Wielu z nas na przełomie wieków przeżyło chwilową fascynację nu metalem. We wszystkich środkach przekazu można było usłyszeć Limp Bizkit,...

Newsy

Audio-Technica ATH-L5000

Audio-Technica ATH-L5000

Japoński producent słuchawek poszerzył swoje portfolio o nowy model klasy high-end. ATH-L5000 już w chwili rynkowego debiutu staje się synonimem...

Nowości ze świata

  • 2018 marks the 35th anniversary for Sonus Faber who welcomed the month of May with the launch of our Sonetto Collection - a declaration of "Made in Italy" representing the world of Italian tradition, culture, and craftsmanship. Today, we continue...

  • 2018-11-09 11:23:00RHA has confirmed the launch of its first true wireless earbuds, the TrueConnect. The earphone is engineered for industry-leading sound and call quality with 25-hour battery life and IPX5 rating. These impressive credentials ensure that the TrueConnect delivers incredible...

  • When Audiolab launched the iconic 8000A in 1983, it swiftly became Britain's favourite 'step-up' from the budget amps of the time. Its crisp ergonomics, high-quality engineering, useful range of facilities and excellent all-round sound won it a legion of fans,...

Prezentacje

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie...

Poradniki

Dyskografie

The Grand Astoria - Miszmasz po rosyjsku

The Grand Astoria - Miszmasz po rosyjsku

The Grand Astoria to grupa zwariowanych Rosjan z Petersburga. Zespół powstał w 2009 roku z inicjatywy Kamille Sharapodinova - gitarzysty...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Popularne testy

Wywiady

Vintage

Nakamichi RX-505

Nakamichi RX-505

Firma Nakamichi gościła już w naszym kąciku vintage za sprawą jej najsłynniejszego magnetofonu - Dragona, który do dziś jest uznawany...

Słownik

Poprzedni Następny

Trioda

Jest to najprostszy i jednocześnie najstarszy rodzaj lampy elektronowej, a jednocześnie najbardziej audiofilski (a przynajmniej wielu tak uważa). Trioda umożliwia sterowanie przepływem elektronów z katody do anody poprzez zmianę napięcia...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.