Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Greenleaf - Hear The Rivers

  • Kategoria: Rock
  • Karol Otkała

Greenleaf - Hear The Rivers

Rok 2018 chyba w końcu zdał sobie sprawę z tego, że przez długi czas nie był zbyt łaskawy dla osób oczekujących z niecierpliwością na muzyczne nowości. Co prawda trafiały się ciekawe premiery, jednak dla ludzi o preferencjach zbliżonych do moich, pierwsze trzy kwartały były raczej nieudane. Na szczęście ostatnie tygodnie przyniosły istny wysyp interesujących pozycji. Wśród nich pojawił się mocny kandydat do albumu roku w kategorii grania gitarowego spod szyldu hard rock/stoner. Greenleaf istnieje na rynku muzycznym prawie 20 lat. Początkowo miał to być poboczny projekt dla członków takich zespołów, jak Deamon Cleaner, Dozer czy Lowrider, jednak z czasem stał się pełnoprawnym tworem, który zastąpił część z tych ekip. Cechą charakterystyczną grupy jest stosunkowo częsta rotacja w składzie. Z pierwotnej obsady w zespole pozostał tylko gitarzysta. Na przestrzeni lat zmiany zachodziły na wszystkich pozostałych stanowiskach - od basu, przez perkusję, aż po wokal. Na szczęście nie ucierpiał na tym styl, który od czasu "Trails And Passes" jest tak charakterystyczny, że już od pierwszych dźwięków wiadomo, z kim mamy do czynienia. Tego brzmienia nie da się pomylić z nikim innym.

Na "Hear The Rivers" Greenleaf kontynuuje ścieżkę obraną jakiś czas temu. Album jest kontynuacją dwóch poprzednich wydawnictw. W niektórych przypadkach takie powielanie można uznać za wadę, jednak zarówno "Trails And Passes", jak i "Rise Above The Meadow" były świetnymi albumami, które wyróżniały się na tle sceny stonerowej i nie tylko. Szwedzi są mistrzami w tym, co robią, zatem tę kontynuację oceniam zdecydowanie jako zaletę. Mój hurraoptymizm w znacznym stopniu ostudził jednak pierwszy utwór zapowiadający krążek. "Good Ol'Goat" zwyczajnie nie powala i zaszufladkowałbym go raczej jako zespołowego przeciętniaka. Na szczęście jest to najsłabszy moment "Hear The Rivers", a w przypadku pozostałych dziewięciu utworów jest już zdecydowanie lepiej. Już na otwarciu zostajemy poczęstowani energetycznym pociskiem w postaci "Let It Out!". Poprzednie dwa albumy miały bardzo mocne otwarcia i nie inaczej jest tutaj. Utwór powala dynamiką i przebojowością - wpada w ucho już przy pierwszym przesłuchaniu. Podobnie jest z "Oh My Bones" i "High Fever", które mają równie wysoki potencjał. Są to najbardziej dynamiczne i chwytliwe fragmenty wydawnictwa.

W pozostałych utworach tempo dość wyraźnie spada, jednak zmianie nie ulega potencjał przebojowy. Może to brzmieć śmiesznie w kontekście specyfiki gatunku, jakim jest stoner rock, ale Greenleaf nagrał album naładowany potencjalnymi "przebojami". Praktycznie w każdym z dziesięciu utworów znajdziemy fragmenty wpadające w ucho już przy pierwszym przesłuchaniu, chwytliwy refren lub świetny, gitarowy riff. Oprócz trzech wcześniej wymienionych utworów, rockowe radiostacje mógłby podbić "A Point Of A Secret". "The Rumble And The Weight" powala kilkoma genialnymi riffami i przytłaczającym ciężarem. Kilka minut wytchnienia daje słuchaczowi "We Are The Pawns". Całość bardzo zgrabnie zamyka najdłuższy na płycie, rozbudowany "The Rivers Lullaby".

Słuchając nowego albumu Greenleafa warto zwrócić uwagę na świetną produkcję. Brzmienie jest potężne, przytłumione, zadymione, czyli zgodne ze stonerowym "wzorcem". Wszystko to sprawia, że "Hear The Rivers" wydaje się być idealnym kandydatem do podbicia tegorocznych podsumowań prasy i portali zajmujących się muzyką gitarową. Gorąco polecam!

Artysta: Greenleaf
Tytuł: Hear The Rivers
Wytwórnia: Napalm Records
Rok wydania: 2018
Gatunek: Rock, Stoner, Psychedelic
Czas trwania: 46:10

Ocena muzyki
Poziomy7

Nagroda
sl-rekomendacja

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
iFi Audio iCAN Phantom

iFi Audio iCAN Phantom

iFi Audio to marka, która pierwotnie miała być swego rodzaju eksperymentem, pobocznym projektem ludzi związanych z firmą Abbingdon Music Research, Zasłynęła ona między innymi pięknymi, ładowanymi od góry odtwarzaczami płyt...

Perlisten R5m

Perlisten R5m

Perlisten to amerykański producent zaawansowanych i technicznie kolumn głośnikowych oraz subwooferów przeznaczonych zarówno do systemów stereo, jak i kina domowego. Firma została założona w 2016 roku przez inżynierów z wieloletnim...

Sennheiser HD 490 PRO Plus

Sennheiser HD 490 PRO Plus

Nie lubię, gdy recenzja sprzętu grającego zaczyna się od informacji biznesowych - która firma przejęła którą, kto został prezesem, kto ma teraz większościowy pakiet akcji i jak dużą wypłacił sobie...

Komentarze

Garfield
Głośniki Laurence'a Dickiego zazwyczaj grają bardzo dobrze, ale wzornictwo tego modelu mnie odrzuca.
a.s.
AES XLR można uznać za odporne, żyły sygnałowe w przeciwfazie 180 stopni.
Lukee
W zalewie plastikowego badziewia wystarczy wybierać produkty porządnych firm. Do produktów takich firm jak Audio-technica, Beyerdynamic, czy starych modeli AKG ...
Marcin
Dzień dobry. Bardzo się cieszę, że pojawiły się te kolumny. Pamiętam je z Audio Video Show, gdzie grały z elektroniką Canor. Byłem ciekaw, czy tylko mi się podo...
Garfield
@a.s. - Ale oczywiście, mój komentarz miał być w zamyśle nieco sarkastyczny. Wpływ na dźwięk w tym przypadku to przerwa w dźwięku. Mówiąc poważnie, ostatnie zja...

Cytaty

HonoreDeBalzac.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.