Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Interkonekt do systemu Hegla

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Interkonekt do systemu Hegla

Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy Hegel H20, która zastąpiła Yamahę A-S2100. Mój zestaw, pewnie jak i u wielu innych audiofilów, rozwijał się powoli i ewolucyjnie. Po okresie fascynacji płytami CD przyszedł czas na pliki i do wspomnianego zestawu Yamahy (oprócz A-S2100 był to jeszcze CD-S2100 z możliwością wykorzystania przetwornika C/A po kablu USC i koncentrycznym) doszedł Lumin U1 Mini. Z biegiem czasu postanowiłem poprawić co nieco i dołożyłem przetwornik Hegel HD30. Teraz, podobnie jak Państwo, doszedłem do wniosku, że wzmacniacz zintegrowany nie jest w tym układzie wymagany i zdecydowałem się na Hegla H20 (pewnie entuzjastyczna recenzja StereoLife jakiś wpływ na to miała). W moim systemie pracują interkonekty Cardas Sky Clear XLR (analogowy) oraz Albedo Digital BNC (cyfrowy). Chciałem ich używać dalej, ale pojawił się mały problem, którego wcześniej nie przewidziałem. Interkonekty Cardasa są za krótkie (0,5 m), podczas gdy rozstaw gniazd w H20, jak i usytuowanie przetwornika i końcówki (na oddzielnych blatach) powodują, że kabel powinien być dłuższy. Pojawiła się konieczność wymiany interkonektu. Przy tej okazji nie chciałbym popełnić błędu, więc proszę o wskazanie, jakie kable wziąć pod uwagę.

Cardas w mojej opinii dobrze zgrywał się z Yamahą (przyciemnił górę, a przy okazji wydobył wiele szczegółów), co odpowiadało to moim referencjom (choć pierwsze wrażenie trochę mnie skonfudowało), aczkolwiek nie chciałbym uzyskać efektu odwrotnego. Nie chcę atomowego, subwooferowego basu. Zależy mi na przestrzeni, szczegółowości i średnicy (bez utraty góry) i możliwości niemęczących odsłuchów (także przy niewielkiej głośności). Ponieważ problem trochę mnie zaskoczył, nie chcę wydawać fortuny (maksymalnie 2000 zł). Dopiszę jeszcze, że chyba jestem trochę konserwatywny, bo dobrze mi z tym, co mam, więc w pierwszym rzędzie przejrzałem ofertę Cardasa (myślałem o Parsecach) i Albedo (Flat One), ale oczywiście każdą sugestię wezmę pod uwagę. Aha, to tez ważne, kolumny to ProAc Response D30RS, a kable głośnikowe - Audioquest Rocket 88. Końcówkę mam bardzo krótko, problem z kablem pojawił się znienacka, więc robię, co mogę. Pozdrawiam!

Gratulujemy wyboru elektroniki - ma Pan świetny system, którego brzmienie na pewno daje Panu wiele radości. Natomiast przechodząc do kwestii interkonektu, doskonale rozumiemy problem. Podczas testowania sprzętu wielokrotnie zdarzały nam się sytuacje, kiedy redakcyjne kable okazywały się zbyt krótkie albo po prostu mieliśmy ich zbyt mało. Zwykle nie wynikało to z błędnego pomiaru lub chęci zaoszczędzenia na interkonekcie, ale ze znacznie bardziej prozaicznych rzeczy, takich jak konieczność obrócenia wtyczki, inny rozstaw gniazd albo zwiększona odległość między klockami, gdy z jakichś powodów trzeba było ustawić jeden na drugim. Czasami można rozwiązać sprawę w jakiś sprytny sposób, ale kiedy indziej po prostu nie ma takiej możliwości, choćby człowiek myślał całe wieki.

Ze względu na wysoką jakość całego systemu radzilibyśmy jednak, aby podszedł Pan do tej kwestii na spokojnie, a nie traktował ją jak problem, który trzeba rozwiązać szybko, mieszcząc się w zakładanym budżecie. Mamy przeczucie, że w tym momencie będzie Pan zadowolony, wybierając jakikolwiek przyzwoity interkonekt o odpowiedniej długości, ale niebawem zacznie się Pan zastanawiać, co by się stało, gdyby zastąpić go czymś znacznie lepszym. Przyznamy się bez bicia - po zakupie Hegla H20 byliśmy nim tak zauroczeni (i wciąż jesteśmy), że zmiana interkonektu na lepszy/droższy nie była czymś, co nie dawało nam spać w nocy. Przez dłuższy czas nie odczuwaliśmy takiej potrzeby. Ale stało się - spróbowaliśmy i szybko okazało się, że nie ma już odwrotu. Miejsce interkonektu Albedo Geo zajął KBL Sound Red Corona. Nie chodzi nawet o to, że jest to wybitnie dobra łączówka (choć jest), ale o to, że w pewnym momencie Albedo Geo (który jest z nami bardzo długo i który teraz mamy zarówno w wersji zbalansowanej, jak i niezbalansowanej) w systemie z Heglem H20 okazał się hamulcowym - tym słynnym najsłabszym ogniwem. Dziwnie jest pisać tak o kablu, który obiektywnie jest bardzo dobry, ale niestety, o ile do poziomu 10000 zł za element sprawdzał się znakomicie, to po wejściu na wyższą półkę po prostu musiał ustąpić lepszemu odpowiednikowi. Mamy wrażenie, że u Pana - z Luminem U1 Mini, Heglem HD30 i końcówką H20 - będzie podobnie. Kwestia charakteru brzmienia nowego interkonektu wydaje się w tym momencie drugorzędna. Najważniejsze jest, aby nie przyblokował Pan potencjału systemu w tym miejscu.

Zanim podejmie Pan decyzję, co robić dalej, polecalibyśmy postarać się o wypożyczenie przynajmniej dwóch kabli XLR z różnych przedziałów cenowych i sprawdzić, czy nasza teoria się sprawdzi. Jeśli tak, będzie Pan wiedział, jak do tej kwestii podejść. Być może skończy się to tak, że na razie kupi Pan "tymczasowy" przewód, a tego docelowego postanowi Pan poszukać na drodze dłuższych eksperymentów. Oczywiście kupno interkonektu takiego jak Cardas Parsec albo Albedo Flat One na pewno nie będzie złym wyborem, ale jeżeli pewnego dnia zechce Pan sprawdzić, czy aby ten element nie jest najsłabszym ogniwem w systemie i wyjdzie Panu z tego to samo, co nam, wróci Pan do punktu wyjścia z tą różnicą, że zamiast jednego zbyt krótkiego kabla będzie Pan miał jeszcze drugi, wystarczająco długi, ale niewystarczająco dobry. Całą "historię" naszej wymiany interkonektu w systemie z Heglem H20 znajdzie Pan w teście przewodów KBL Sound Himalaya. Pozdrawiamy!

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wszystko o subwooferach

Wszystko o subwooferach

Jeżeli interesujecie się sprzętem audio, możliwe, że co najmniej raz zastanawialiście się nad zakupem subwoofera. W dzisiejszych czasach takiego urządzenia potrzebuje praktycznie każdy prawidłowo skonfigurowany system kina domowego, a i w konfiguracjach dwukanałowych takie basowe wspomaganie kolumn głównych potrafi przynieść wiele korzyści. Zamiast zastanawiać się, czy nasze kolumny nie są...

Sprzęt Hi-Fi na wielkim ekranie

Sprzęt Hi-Fi na wielkim ekranie

Podobnie, jak miłośnik motoryzacji jest w stanie wskazać dokładne modele samochodów widoczne w filmach i serialach, tak każdy audiofil odruchowo zwróci uwagę na gramofony, kolumny i wzmacniacze lampowe przewijające się choćby na dalszych planach. Czasami jest to całkowicie zamierzony zabieg nazywany w języku marketingu lokowaniem produktu. Mamy jednak wrażenie, że...

Reportaż z Audio Video Show 2019

Reportaż z Audio Video Show 2019

Przed nami kolejna edycja Audio Video Show - jednej z największych wystaw sprzętu audio-video na świecie. Za każdym razem, kiedy opada kurz, nie mogę wyjść z podziwu, że znów się to udało. Próbuję wyobrazić sobie te godziny, dni, tygodnie i miesiące przygotowań, setki przesłanych projektów i kosztorysów, tysiące wydrukowanych plakatów...

Recenzja dźwignią handlu

Recenzja dźwignią handlu

Branża audio jest bardzo specyficzna. Chyba nikt tak naprawdę nie rozumie, jakimi prawami się rządzi. Być może dlatego różne sytuacje wywołują tyle kontrowersji - od nieprzewidywalnych rezultatów testów odsłuchowych po publikacje ukazujące się w prasie. Ludzie poświęcający całe wieczory na zgłębianie tej dziedziny wyłapują pewne ciekawostki i stawiają pytania, czasami...

Ciemniejsza strona streamingu - subiektywny (anty)poradnik

Ciemniejsza strona streamingu - subiektywny (anty)poradnik

Streaming, czyli możliwość przesyłania sygnałów audio przez Internet w czasie rzeczywistym, nie dziwi już absolutnie nikogo. Czasy zgrywania wątpliwie pozyskanych "empetrójek" w byle jakiej jakości na plastikowe, często tandetne odtwarzacze i wpychanie sobie w uszy pchełek na nieustannie plączącym się przewodzie dawno minęły. Obecnie możemy cieszyć się strumieniowaniem muzyki w...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Tellurium Q Ultra Silver II

Tellurium Q Ultra Silver II

Tellurium Q to prawdziwy fenomen nie tylko w świecie audiofilskich kabli, ale w branży hi-fi w ogóle. Oto mamy bowiem firmę specjalizującą się w produkcji dość niszowych akcesoriów, utrzymjującą ich...

Unison Research Performance Anniversary

Unison Research Performance Anniversary

Unison Research to jeden z najbardziej cenionych producentów wzmacniaczy lampowych i hybrydowych. Włoska firma jest z nimi utożsamiana tak mocno, że próby wprowadzenia na rynek innych urządzeń, takich jak odtwarzacze...

Final Audio Design D7000

Final Audio Design D7000

Nieco ponad sześć lat temu miałem przyjemność testować jedne z najlepszych słuchawek wokółusznych, jakie dotychczas przewinęły się przez naszą redakcję - Final Audio Design D8000. Od początku wiadomo było, że...

Komentarze

Michał
To przecież zwykła próba zarobienia na sentymencie do lat młodości. ;) Moda na vintage to rosnący trend, producenci sprzętu audio potrafią liczyć pieniądze, wię...
a.s.
W studiach używa się urządzeń z lampami w środku które służą do kreowania brzmienia na ścieżkach, ale nie jako końcówki mocy na sumie, bo brzmienie sumy musi by...
Meloman
Skoro o wyglądzie, to jak dla mnie... w kablu za grube kilkanaście tysięcy złotych stosowanie najtańszych bananów na rynku kłóci się zarówno ze zdrowym rozsądki...
Piotr
@meloman - Jak to w wolnym kraju przystało, czy gdziekolwiek tam mieszkasz, masz prawo do własnego zdania :)
Michał
Producenci muzyki, ci prawdziwi używają w studiach wielu urządzeń z lampami w środku, z kolei ci "fachowcy" pracujący wyłącznie na kompach nie mają o tym pojęci...

Płyty

Suicidal Angels - Profane Prayer

Suicidal Angels - Profane Prayer

Od wydania poprzedniego albumu Suicidal Angels, "Years Of Aggression", minęło pięć lat. To sporo czasu na to by "odnaleźć siebie",...

Newsy

Tech Corner

Korekcja sygnału audio - grzech, czy przydatne narzędzie?

Korekcja sygnału audio - grzech, czy przydatne narzędzie?

Podczas jednej z ostatnich rodzinnych wizyt prezentowałem zainteresowanemu członkowi rodziny swój zestaw grający. Usłyszałem wtedy dość intrygujące pytania: "A wzmacniacz nie powinien mieć korektora? Ma tylko pokrętło głośności?". Padły one z ust osoby, dla której czymś całkowicie naturalnym jest, że nawet współczesny amplituner kina domowego, z którego zresztą obecnie korzysta,...

Nowości ze świata

  • Sonus Faber announced the launch of Suprema, a groundbreaking loudspeaker system rooted in luxury, unparalleled audio excellence and meticulous craftsmanship. Marking the brand's 40th anniversary, the Suprema system, featuring two main columns, two subwoofers and one electronic crossover, represents the...

  • Naim unveils Uniti Nova Power Edition, an all-in-one player that drives Hi-Fi loudspeakers with power and musical resonance Uniti Nova Power Edition is the new all-in-one player from Naim, the British brand that excels in the creation of high-end Hi-Fi...

  • Focal presents Aria Evo X, a line of high-fidelity loudspeakers for the home to follow in the footsteps of the Aria 900 range, which has enjoyed a decade of success. With revamped technologies and a brand new finish, the Aria...

Poradniki

Wywiady

Tomasz Karasiński - StereoLife

Tomasz Karasiński - StereoLife

Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami,...

Cytaty

HonoreDeBalzac.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.