Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Interkonekt do systemu Hegla

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Interkonekt do systemu Hegla

Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy Hegel H20, która zastąpiła Yamahę A-S2100. Mój zestaw, pewnie jak i u wielu innych audiofilów, rozwijał się powoli i ewolucyjnie. Po okresie fascynacji płytami CD przyszedł czas na pliki i do wspomnianego zestawu Yamahy (oprócz A-S2100 był to jeszcze CD-S2100 z możliwością wykorzystania przetwornika C/A po kablu USC i koncentrycznym) doszedł Lumin U1 Mini. Z biegiem czasu postanowiłem poprawić co nieco i dołożyłem przetwornik Hegel HD30. Teraz, podobnie jak Państwo, doszedłem do wniosku, że wzmacniacz zintegrowany nie jest w tym układzie wymagany i zdecydowałem się na Hegla H20 (pewnie entuzjastyczna recenzja StereoLife jakiś wpływ na to miała). W moim systemie pracują interkonekty Cardas Sky Clear XLR (analogowy) oraz Albedo Digital BNC (cyfrowy). Chciałem ich używać dalej, ale pojawił się mały problem, którego wcześniej nie przewidziałem. Interkonekty Cardasa są za krótkie (0,5 m), podczas gdy rozstaw gniazd w H20, jak i usytuowanie przetwornika i końcówki (na oddzielnych blatach) powodują, że kabel powinien być dłuższy. Pojawiła się konieczność wymiany interkonektu. Przy tej okazji nie chciałbym popełnić błędu, więc proszę o wskazanie, jakie kable wziąć pod uwagę.

Cardas w mojej opinii dobrze zgrywał się z Yamahą (przyciemnił górę, a przy okazji wydobył wiele szczegółów), co odpowiadało to moim referencjom (choć pierwsze wrażenie trochę mnie skonfudowało), aczkolwiek nie chciałbym uzyskać efektu odwrotnego. Nie chcę atomowego, subwooferowego basu. Zależy mi na przestrzeni, szczegółowości i średnicy (bez utraty góry) i możliwości niemęczących odsłuchów (także przy niewielkiej głośności). Ponieważ problem trochę mnie zaskoczył, nie chcę wydawać fortuny (maksymalnie 2000 zł). Dopiszę jeszcze, że chyba jestem trochę konserwatywny, bo dobrze mi z tym, co mam, więc w pierwszym rzędzie przejrzałem ofertę Cardasa (myślałem o Parsecach) i Albedo (Flat One), ale oczywiście każdą sugestię wezmę pod uwagę. Aha, to tez ważne, kolumny to ProAc Response D30RS, a kable głośnikowe - Audioquest Rocket 88. Końcówkę mam bardzo krótko, problem z kablem pojawił się znienacka, więc robię, co mogę. Pozdrawiam!

Gratulujemy wyboru elektroniki - ma Pan świetny system, którego brzmienie na pewno daje Panu wiele radości. Natomiast przechodząc do kwestii interkonektu, doskonale rozumiemy problem. Podczas testowania sprzętu wielokrotnie zdarzały nam się sytuacje, kiedy redakcyjne kable okazywały się zbyt krótkie albo po prostu mieliśmy ich zbyt mało. Zwykle nie wynikało to z błędnego pomiaru lub chęci zaoszczędzenia na interkonekcie, ale ze znacznie bardziej prozaicznych rzeczy, takich jak konieczność obrócenia wtyczki, inny rozstaw gniazd albo zwiększona odległość między klockami, gdy z jakichś powodów trzeba było ustawić jeden na drugim. Czasami można rozwiązać sprawę w jakiś sprytny sposób, ale kiedy indziej po prostu nie ma takiej możliwości, choćby człowiek myślał całe wieki.

Ze względu na wysoką jakość całego systemu radzilibyśmy jednak, aby podszedł Pan do tej kwestii na spokojnie, a nie traktował ją jak problem, który trzeba rozwiązać szybko, mieszcząc się w zakładanym budżecie. Mamy przeczucie, że w tym momencie będzie Pan zadowolony, wybierając jakikolwiek przyzwoity interkonekt o odpowiedniej długości, ale niebawem zacznie się Pan zastanawiać, co by się stało, gdyby zastąpić go czymś znacznie lepszym. Przyznamy się bez bicia - po zakupie Hegla H20 byliśmy nim tak zauroczeni (i wciąż jesteśmy), że zmiana interkonektu na lepszy/droższy nie była czymś, co nie dawało nam spać w nocy. Przez dłuższy czas nie odczuwaliśmy takiej potrzeby. Ale stało się - spróbowaliśmy i szybko okazało się, że nie ma już odwrotu. Miejsce interkonektu Albedo Geo zajął KBL Sound Red Corona. Nie chodzi nawet o to, że jest to wybitnie dobra łączówka (choć jest), ale o to, że w pewnym momencie Albedo Geo (który jest z nami bardzo długo i który teraz mamy zarówno w wersji zbalansowanej, jak i niezbalansowanej) w systemie z Heglem H20 okazał się hamulcowym - tym słynnym najsłabszym ogniwem. Dziwnie jest pisać tak o kablu, który obiektywnie jest bardzo dobry, ale niestety, o ile do poziomu 10000 zł za element sprawdzał się znakomicie, to po wejściu na wyższą półkę po prostu musiał ustąpić lepszemu odpowiednikowi. Mamy wrażenie, że u Pana - z Luminem U1 Mini, Heglem HD30 i końcówką H20 - będzie podobnie. Kwestia charakteru brzmienia nowego interkonektu wydaje się w tym momencie drugorzędna. Najważniejsze jest, aby nie przyblokował Pan potencjału systemu w tym miejscu.

Zanim podejmie Pan decyzję, co robić dalej, polecalibyśmy postarać się o wypożyczenie przynajmniej dwóch kabli XLR z różnych przedziałów cenowych i sprawdzić, czy nasza teoria się sprawdzi. Jeśli tak, będzie Pan wiedział, jak do tej kwestii podejść. Być może skończy się to tak, że na razie kupi Pan "tymczasowy" przewód, a tego docelowego postanowi Pan poszukać na drodze dłuższych eksperymentów. Oczywiście kupno interkonektu takiego jak Cardas Parsec albo Albedo Flat One na pewno nie będzie złym wyborem, ale jeżeli pewnego dnia zechce Pan sprawdzić, czy aby ten element nie jest najsłabszym ogniwem w systemie i wyjdzie Panu z tego to samo, co nam, wróci Pan do punktu wyjścia z tą różnicą, że zamiast jednego zbyt krótkiego kabla będzie Pan miał jeszcze drugi, wystarczająco długi, ale niewystarczająco dobry. Całą "historię" naszej wymiany interkonektu w systemie z Heglem H20 znajdzie Pan w teście przewodów KBL Sound Himalaya. Pozdrawiamy!

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przepis na gwiazdę

Przepis na gwiazdę

Recenzując kolejne płyty wykonawców, którzy osiągnęli komercyjny sukces natrafiam na powtarzające się w kółko schematy. Okazuje się, że wspólny mianownik sukcesu całkiem łatwo jest znaleźć. Na początek metoda na sławę w stylu vintage, skuteczna w latach dziewięćdziesiątych poprzedniego wieku. Jeśli jest się obywatelem najbardziej szczęśliwego państwa na świecie, płynącego miodem,...

TIDAL rozstaje się z MQA i 360 Reality Audio. Jedni: "O, nie, moja muzyka zniknie!". Drudzy: "No i dobrze, koniec z tym oszustwem!"

TIDAL rozstaje się z MQA i 360 Reality Audio. Jedni:…

Wreszcie stało się to, co zdaniem wielu audiofilów stać się musiało, a może nawet nastąpiło to odrobinę za późno. Serwis strumieniowy TIDAL poinformował swoich użytkowników o "nadchodzących zmianach w formatach audio", a treść zamieszczonego na stronie serwisu komunikatu jest w gruncie rzeczy bardzo prosta - TIDAL "wychodzi" z formatów MQA...

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego...

Najeźdźca z północy - Hegel

Najeźdźca z północy - Hegel

Wydawałoby się, że w bardzo gęstej branży audio kompletnie nie ma już miejsca dla nowych graczy. Że wszystkie stołki obsadzone są sztywno, bez szans na zmiany. A jednak od czasu do czasu pojawiają się firmy, które potrafią zaintrygować i porwać audiofilów, odbierając klientów starym wyjadaczom. Jednym z producentów, który wkroczył...

Spotify w Polsce

Spotify w Polsce

Dobra wiadomość dla wszystkich melomanów, którzy słuchają muzyki nie tylko z płyt, ale także z komputerów, laptopów, tabletów i telefonów komórkowych. W Polsce oficjalnie dostępny jest już serwis streamingowy Spotify, zapewniający dostęp do hektolitrów, terrabajtów i metrokwadratolat muzyki. Zainstalowaliśmy, sprawdziliśmy i jesteśmy pod wrażeniem. Co tu dużo mówić - w...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Auralic Vega S1 + PSU S1

Auralic Vega S1 + PSU S1

Strumieniowe odtwarzacze audio to gorący towar. Chyba nie przesadzę, jeśli powiem, że ponad połowa zapytań, jakie otrzymujemy od czytelników na redakcyjną skrzynkę mailową i przez różnego rodzaju komunikatory, dotyczy właśnie...

Pylon Audio Diamond Monitor 18 mkII

Pylon Audio Diamond Monitor 18 mkII

Producenci sprzętu grającego lubią chwalić się swoimi szczytowymi osiągnięciami, jednak w ofercie każdej firmy kluczową rolę pełnią modele, które po prostu najlepiej się sprzedają. To one zapewniają fundusze na dalszy...

Astell&Kern Kann Ultra

Astell&Kern Kann Ultra

Koreańska marka Astell&Kern wyspecjalizowała się w zaskakiwaniu audiofilów luksusowymi odtwarzaczami przenośnymi. Kiedy na rynku debiutowały jej pierwsze hi-endowe playery, miałem wątpliwości, czy nie będzie to krótkoterminowa, jednorazowa akcja, ponieważ ceny...

Komentarze

stereolife
@Garfield - Faktycznie, dziękujemy za komentarz. Dopisaliśmy tę informację do testu. Jak przystało na użytkowników sprzętu Apple'a, często zapominamy, że istnie...
Garfield
Może coś mi umknęło, ale nie widzę w artykule żadnej wzmianki o tym, że firmowa aplikacja działa tylko na platformie firmy Apple. Ja to wiem i większość czyteln...
Piotr
Posłuchałem tego wydania na TIDAL-u i muszę stwierdzić, że wokal zupełnie nie pasuje do wyglądu tej kobiety z okładki (jak mniemam to ona śpiewa?) Obstawiałbym ...
Jurek
Dla mnie korekcja tylko na źródle, wzmacniacz to ma być "drut ze wzmocnieniem". Pozdrawiam!
Tomasz
@stereolife - Ja to nigdy nie zrozumiem, jak można testować taki produkt, nie zapewniając sobie takiej samej jakości ze źródła - po to Sennheiser ma w ofercie a...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby czasu

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby…

Przez wieki jedynym sposobem na delektowanie się muzyką było udanie się osobiście na koncert, recital lub jakiś mniejszy występ. Oczywiście zwykłemu zjadaczowi chleba nie dane było usłyszeć niczego oprócz karczemnych zespołów biesiadnych. Na takie ekscesy jak pełnoprawny koncert w operze, teatrze lub sali koncertowej pozwolić sobie mogli jedynie najbardziej zamożni,...

Nowości ze świata

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

  • Sonus Faber announced the launch of Suprema, a groundbreaking loudspeaker system rooted in luxury, unparalleled audio excellence and meticulous craftsmanship. Marking the brand's 40th anniversary, the Suprema system, featuring two main columns, two subwoofers and one electronic crossover, represents the...

  • Naim unveils Uniti Nova Power Edition, an all-in-one player that drives Hi-Fi loudspeakers with power and musical resonance Uniti Nova Power Edition is the new all-in-one player from Naim, the British brand that excels in the creation of high-end Hi-Fi...

Poradniki

Wywiady

Tomasz Karasiński - StereoLife

Tomasz Karasiński - StereoLife

Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami,...

Cytaty

PaulClaudel.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.