Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Interkonekt do systemu Hegla

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Interkonekt do systemu Hegla

Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy Hegel H20, która zastąpiła Yamahę A-S2100. Mój zestaw, pewnie jak i u wielu innych audiofilów, rozwijał się powoli i ewolucyjnie. Po okresie fascynacji płytami CD przyszedł czas na pliki i do wspomnianego zestawu Yamahy (oprócz A-S2100 był to jeszcze CD-S2100 z możliwością wykorzystania przetwornika C/A po kablu USC i koncentrycznym) doszedł Lumin U1 Mini. Z biegiem czasu postanowiłem poprawić co nieco i dołożyłem przetwornik Hegel HD30. Teraz, podobnie jak Państwo, doszedłem do wniosku, że wzmacniacz zintegrowany nie jest w tym układzie wymagany i zdecydowałem się na Hegla H20 (pewnie entuzjastyczna recenzja StereoLife jakiś wpływ na to miała). W moim systemie pracują interkonekty Cardas Sky Clear XLR (analogowy) oraz Albedo Digital BNC (cyfrowy). Chciałem ich używać dalej, ale pojawił się mały problem, którego wcześniej nie przewidziałem. Interkonekty Cardasa są za krótkie (0,5 m), podczas gdy rozstaw gniazd w H20, jak i usytuowanie przetwornika i końcówki (na oddzielnych blatach) powodują, że kabel powinien być dłuższy. Pojawiła się konieczność wymiany interkonektu. Przy tej okazji nie chciałbym popełnić błędu, więc proszę o wskazanie, jakie kable wziąć pod uwagę.

Cardas w mojej opinii dobrze zgrywał się z Yamahą (przyciemnił górę, a przy okazji wydobył wiele szczegółów), co odpowiadało to moim referencjom (choć pierwsze wrażenie trochę mnie skonfudowało), aczkolwiek nie chciałbym uzyskać efektu odwrotnego. Nie chcę atomowego, subwooferowego basu. Zależy mi na przestrzeni, szczegółowości i średnicy (bez utraty góry) i możliwości niemęczących odsłuchów (także przy niewielkiej głośności). Ponieważ problem trochę mnie zaskoczył, nie chcę wydawać fortuny (maksymalnie 2000 zł). Dopiszę jeszcze, że chyba jestem trochę konserwatywny, bo dobrze mi z tym, co mam, więc w pierwszym rzędzie przejrzałem ofertę Cardasa (myślałem o Parsecach) i Albedo (Flat One), ale oczywiście każdą sugestię wezmę pod uwagę. Aha, to tez ważne, kolumny to ProAc Response D30RS, a kable głośnikowe - Audioquest Rocket 88. Końcówkę mam bardzo krótko, problem z kablem pojawił się znienacka, więc robię, co mogę. Pozdrawiam!

Gratulujemy wyboru elektroniki - ma Pan świetny system, którego brzmienie na pewno daje Panu wiele radości. Natomiast przechodząc do kwestii interkonektu, doskonale rozumiemy problem. Podczas testowania sprzętu wielokrotnie zdarzały nam się sytuacje, kiedy redakcyjne kable okazywały się zbyt krótkie albo po prostu mieliśmy ich zbyt mało. Zwykle nie wynikało to z błędnego pomiaru lub chęci zaoszczędzenia na interkonekcie, ale ze znacznie bardziej prozaicznych rzeczy, takich jak konieczność obrócenia wtyczki, inny rozstaw gniazd albo zwiększona odległość między klockami, gdy z jakichś powodów trzeba było ustawić jeden na drugim. Czasami można rozwiązać sprawę w jakiś sprytny sposób, ale kiedy indziej po prostu nie ma takiej możliwości, choćby człowiek myślał całe wieki.

Ze względu na wysoką jakość całego systemu radzilibyśmy jednak, aby podszedł Pan do tej kwestii na spokojnie, a nie traktował ją jak problem, który trzeba rozwiązać szybko, mieszcząc się w zakładanym budżecie. Mamy przeczucie, że w tym momencie będzie Pan zadowolony, wybierając jakikolwiek przyzwoity interkonekt o odpowiedniej długości, ale niebawem zacznie się Pan zastanawiać, co by się stało, gdyby zastąpić go czymś znacznie lepszym. Przyznamy się bez bicia - po zakupie Hegla H20 byliśmy nim tak zauroczeni (i wciąż jesteśmy), że zmiana interkonektu na lepszy/droższy nie była czymś, co nie dawało nam spać w nocy. Przez dłuższy czas nie odczuwaliśmy takiej potrzeby. Ale stało się - spróbowaliśmy i szybko okazało się, że nie ma już odwrotu. Miejsce interkonektu Albedo Geo zajął KBL Sound Red Corona. Nie chodzi nawet o to, że jest to wybitnie dobra łączówka (choć jest), ale o to, że w pewnym momencie Albedo Geo (który jest z nami bardzo długo i który teraz mamy zarówno w wersji zbalansowanej, jak i niezbalansowanej) w systemie z Heglem H20 okazał się hamulcowym - tym słynnym najsłabszym ogniwem. Dziwnie jest pisać tak o kablu, który obiektywnie jest bardzo dobry, ale niestety, o ile do poziomu 10000 zł za element sprawdzał się znakomicie, to po wejściu na wyższą półkę po prostu musiał ustąpić lepszemu odpowiednikowi. Mamy wrażenie, że u Pana - z Luminem U1 Mini, Heglem HD30 i końcówką H20 - będzie podobnie. Kwestia charakteru brzmienia nowego interkonektu wydaje się w tym momencie drugorzędna. Najważniejsze jest, aby nie przyblokował Pan potencjału systemu w tym miejscu.

Zanim podejmie Pan decyzję, co robić dalej, polecalibyśmy postarać się o wypożyczenie przynajmniej dwóch kabli XLR z różnych przedziałów cenowych i sprawdzić, czy nasza teoria się sprawdzi. Jeśli tak, będzie Pan wiedział, jak do tej kwestii podejść. Być może skończy się to tak, że na razie kupi Pan "tymczasowy" przewód, a tego docelowego postanowi Pan poszukać na drodze dłuższych eksperymentów. Oczywiście kupno interkonektu takiego jak Cardas Parsec albo Albedo Flat One na pewno nie będzie złym wyborem, ale jeżeli pewnego dnia zechce Pan sprawdzić, czy aby ten element nie jest najsłabszym ogniwem w systemie i wyjdzie Panu z tego to samo, co nam, wróci Pan do punktu wyjścia z tą różnicą, że zamiast jednego zbyt krótkiego kabla będzie Pan miał jeszcze drugi, wystarczająco długi, ale niewystarczająco dobry. Całą "historię" naszej wymiany interkonektu w systemie z Heglem H20 znajdzie Pan w teście przewodów KBL Sound Himalaya. Pozdrawiamy!

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karol Zieleźnik - Hi-Fi Studio

Karol Zieleźnik - Hi-Fi Studio

Bohaterami naszych wywiadów są najczęściej muzycy lub konstruktorzy sprzętu audio - zestawów głośnikowych, wzmacniaczy, gramofonów, a nawet słuchawek. Z dystrybutorami i dealerami rozmawiamy znacznie rzadziej, jednak z punktu widzenia klienta - melomana chcącego kupić swój pierwszy zestaw hi-fi lub ulepszyć ten, który cieszy ich od wielu lat - są to...

Mads Klifoth - Audiovector

Mads Klifoth - Audiovector

Audiovector to jedna z firm, których kariera na polskim rynku wyraźnie przyspieszyła w ciągu kilku ostatnich lat. Teoretycznie nic nie stało na przeszkodzie, aby ta skromna, rodzinna manufaktura założona w 1979 roku stała się u nas jednym z ważniejszych graczy zaraz po transformacji ustrojowej, kiedy to głodni nowości i ciekawi...

O co chodzi z tym Bieberem?

O co chodzi z tym Bieberem?

W dzieciństwie często zasypiałam słuchając Listy Przebojów Trójki. Tak już zostało. Podążając za teoriami Freuda i moimi własnymi przemyśleniami dochodzę do wniosku, że dość mocno wpłynęło to na mój gust muzyczny. Kiedy internet oszalał na punkcie Justina Biebera pomyślałam sobie, że to pewnie młodszy klon Timberlake'a. Ten ostatecznie nie jest...

Raz, dwa, tu audytywna fala

Raz, dwa, tu audytywna fala

Jakie skojarzenie wywołuje u nas polski hip-hop? U mnie przed oczami od razu staje duet Peja i Slums Attack, męczony na siłowniach aż do obrzydzenia... Dzięki całkiem dobremu filmowi Leszka Dawida część osób krzyknie jednym głosem: Paktofonika. I bardzo dobrze, bo utworów Magika absolutnie nie można się wstydzić. Ale czy to...

Audio Video Show 2020

Audio Video Show 2020

Każdego roku o tej porze polscy audiofile obchodzą swoje święto - wydarzenie, którego miłośnik grającej aparatury zwyczajnie nie może przeoczyć. Jestem przyzwyczajony, że zwykle o tej wystawie rozmawia się już od września. W październiku przygotowania rozkręcają się na całego. Do końca miesiąca trzeba mieć opracowany plan zwiedzania - kompletną rozpiskę...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Magiczny świat potencjometrów, czyli wszystko o regulacji głośności w sprzęcie audio

Magiczny świat potencjometrów, czyli wszystko o regulacji głośności w sprzęcie…

Regulacja głośności jest jedną z najważniejszych funkcji każdego systemu audio. Prawidłowe działanie tego elementu naszego sprzętu ma ogromny wpływ na przyjemność płynącą z jego użytkowania. Kiedy potencjometr zaczyna tracić swoją funkcjonalność, nawet w niewielkim stopniu, jest to niezwykle kłopotliwe, a może też być niebezpieczne dla innych elementów zestawu, takich jak...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Poradniki

Streamer - lekarstwo na plikowe dolegliwości?

Streamer - lekarstwo na plikowe dolegliwości?

Wtargnięcie plików do świata wysokiej klasy sprzętu audio zostało odebrane przez konserwatystów jako zjawisko szkodliwe, całkowicie niepożądane i zabijające dotychczasowy...

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Cytaty

AnnaKamienska.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.