Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Letnie nowości Egg-Shella

Letnie nowości Egg-Shella

Polski producent wzmacniaczy lampowych marki Egg-Shell poinformował właśnie o zmianach i nowościach w swojej ofercie. Przy okazji wprowadzenia szeregu modyfikacji konstrukcyjnych w seriach Prestige i Classic, firma postanowiła usystematyzować i uprościć nazewnictwo modeli. Aktualnie kluczem jest liczba korelująca z mocą wzmacniacza oraz dodana po kropce cyfra mówiąca o jego generacji. Niektóre modele doczekały się już trzeciej odsłony, inne są dostępne w drugiej, a te zupełnie nowe oznaczone są oczywiście jedynką. Potencjalnym klientom na pewno ułatwi to sprawę, bo w dotychczasowych symbolach i wersjach produkowanych na przestrzeni ostatnich lat naprawdę można było się pogubić. To jednak tylko kosmetyka. Najważniejsze zmiany dotyczą wewnętrznej konstrukcji wzmacniaczy, ich wyposażenia i wykończenia.

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Wbrew powszechnej opinii, producenci samochodów reagują na zmiany zachodzące na rynku elektroniki z pewnym opóźnieniem. Kamery, ekrany dotykowe, a nawet wielkie tablety zastępujące dotychczasowe systemy sterowania oparte na przyciskach zaczęły upowszechniać się w kabinach popularnych aut dopiero kilka lat temu, kiedy przyzwyczailiśmy się już do obecności takich urządzeń w naszych domach i miejscach pracy. Pewną bezwładnością charakteryzuje się także podejście projektantów do samochodowych systemów audio. Owszem, w nowoczesnych, luksusowych modelach można znaleźć nowoczesne nagłośnienie, często dostarczane przez producentów audiofilskiej aparatury, takich jak Dynaudio, Naim, Bowers & Wilkins, Focal, Bang & Olufsen, Meridian czy Burmester, jednak w autach popularnych standardy są znacznie niższe. Motoryzacyjni giganci lubią jednak przyciągać klientów stosunkowo tanimi gadżetami, jak bezprzewodowe ładowarki czy łączność Bluetooth. Wszystko wskazuje na to, że niedługo zaczną masowo wykreślać tradycyjne radia i odtwarzacze płyt kompaktowych z list wyposażenia swoich nowych modeli.

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Jeden z wiądących europejski producentów telewizorów oraz brytyjska firma projektująca konstrukcje audio zainicjowały wieloletnią współpracę, której celem jest stworzenie produktów wyznaczających referencyjny poziom parametrów audio i wideo wśród telewizorów. Rozpoczęte partnerstwo ma być jednym z najbardziej unikatowych osiągnięć w sektorze telewizyjnym od wielu lat. Nowa inicjatywa Philipsa i B&W ma połączyć świat zaawansowanych technologii oraz doświadczenia dwóch firm i umożliwić przeniesienie osiągnięć w dziedzinie audio wprost do telewizorów. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, każdej z firm pozwoli to projektować i rozwijać serie własnych produktów pozostających punktem odniesienia pod względem najlepszej możliwej jakości obrazu i najwyższej jakości dźwięku.

Triangle w dystrybucji Rafko

Triangle w dystrybucji Rafko

Firma Rafko została wyłącznym przedstawicielem marki Triangle w Polsce. Jak zapowiada nowy dystrybutor, tym samym ma się rozpocząć nowy etap obecności francuskiej marki w Polsce. Wszystkie aktualnie oferowane serie zyskały nowe, szczegółowe opisy zastosowanych technologii, bogatą paletę zdjęć produktowych oraz pełny stan produktów dostępnych w sprzedaży detalicznej. Jak można było się domyślić, w najbliższym czasie zostaną opublikowane nowe cenniki, zawierające zarówno modele dostępne już wcześniej, jak i wprowadzone ostatnio nowości. Nowy dystrybutor zapewne wprowadzi również zmiany na liście salonów dealerskich, w których będzie można sprawdzić i kupić kolumny francuskiej firmy. Powstaje także polska strona internetowa, na której będzie można znaleźć szczegółowe opisy produktów i wszystkie informacje dotyczące marki Triangle.

Electrocompaniet w tarapatach

Electrocompaniet w tarapatach

Jak donosi magazyn Lyd & Bilde, norweski producent elektroniki audio jest bankrutem. Za pośrednictwem swoich przedstawicieli, dyrektor wykonawczy Electrocompanieta, Mikal Dreggevik miał potwierdzić, że firma ogłosiła upadłość. Norwegowie podobno pracują nad rozwiązaniem problemu i mają nadzieję uporać się z nim w jak najkrótszym czasie, jednak wszystko wskazuje na to, że firma w najlepszym wypadku zostanie przejęta i zrestrukturyzowana, a w najgorszym po prostu zniknie z mapy świata audio. Najnowsze dostępne sprawozdanie finansowe za Electrocompanieta obejmuje 2016 rok i wynika z niego, że przy obrotach rzędu 24 mln koron norweskich, firma odnotowała 2,3 mln straty. W poprzednim roku obroty wyniosły 32 mln koron ze stratą ponad 7 mln. Nasuwa się oczywiste pytanie kiedy Electrocompaniet przynosił zyski. Otóż aby znaleźć pierwszą nadwyżkę w rozliczeniach rocznych, trzeba się cofnąć do roku 2013. Od tego czasu przedsiębiorstwo notowało już tylko straty. A przecież Norwegowie tanio swoich wzmacniaczy nie sprzedają...

Dolby Atmos w TVP

Dolby Atmos w TVP

12 czerwca polscy widzowie mogli po raz pierwszy w historii obejrzeć piłkarski mecz na żywo z wykorzystaniem technologii dźwięku Dolby Atmos. Telewizja Polska transmitowała tego dnia mecz towarzyszki Polska - Litwa z realistycznym dźwiękiem, który przyciągnął przed ekrany rekordową liczbę widzów. TVP jest pierwszym na świecie nadawcą publicznym, który udostępnił transmisję na żywo z dźwiękiem Dolby Atmos w krajowej dystrybucji, bezpłatnie i bez żadnych ograniczeń.

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Definitive Technology wprowadza do europejskich salonów pełną ofertę głośników, które znakomicie sprzedają się w USA. Macierzysta firma Sound United podjęła decyzję o wprowadzeniu na nasz rynek wszystkich pięciu serii uniwersalnych głośników, dedykowanych dla muzyki i filmów, jak również do nagłośnienia zewnętrznego i niestandardowych instalacji, w tym flagowy system kina domowego BP9000 z bipolarną technologią brzmienia, od której firma zaczęła swój rozwój. Z uwagi na wymagania europejskich miłośników muzyki, Sound United liczy przede wszystkim na serię Demand, w której skład wchodzą głośniki podstawkowe łączące w sobie filozofię firmy oraz wkład europejskich specjalistów od akustyki.

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Wydaje nam się, że ciągłe narzekanie na otaczającą nas rzeczywistość i pojawiające się niemal każdego dnia nowości jest domeną ludzi w podeszłym wieku. Tymczasem wiele wskazuje na to, że instynkt odkrywcy zabijamy w sobie znacznie wcześniej. Bardzo niepokojące wnioski płyną z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez serwis streamingowy Deezer, który chciał uzyskać odpowiedź na pytanie w jakim wieku ludzie generalnie przestają odkrywać nową muzykę. 40, 50, 60? Otóż nie. Okazuje się, że ankietowani średnio skończyli z szukaniem nowej muzyki tuż po trzydziestce, a dokładniej w wieku 30 lat i 6 miesięcy! Zjawisko polegające na zamykaniu się na nieznane płyty i nieodkrytych jeszcze wykonawców otrzymało nawet swoją nazwę. Ochrzczono je mianem muzycznego paraliżu. Serwis przebadał tysiąc Brytyjczyków pod względem ich preferencji muzycznych i nawyków słuchania. 60% osób stwierdziło, że znajduje się w stadium muzycznej rutyny, słuchając tylko tych samych piosenek w kółko, podczas gdy nieco ponad jedna czwarta stwierdziła, że ​​nie będzie próbować nowej muzyki spoza preferowanych gatunków.

Ostatnie komentarze

  • Geminiman

    Artykuł mówi całą prawdę o mnie. Mam 33 lata, a niechęć do nowej muzyki pojawiła się u mnie w 2016 roku, czyli w wtedy kiedy zmarło wielu wielkich wykonawców muzyki rozrywkowej XX Wieku. Natomiast za ostatni album w historii który coś znaczy, uważam "Oxygene 3" Jean-Michel Jarre'a. W końcu on musiał...
    0
Zobacz inne komentarze

Horn przejmuje marki Polk Audio i Definitive Technology

Horn przejmuje marki Polk Audio i Definitive Technology

Na mocy decyzji właściciela marek Polk Audio i Definitive Technology, grupy Sound United, od czerwca ich dystrybucję na terenie Polski przejmuje Horn Distribution. Warszawska firma rozpoczęła już dystrybucję części oferty Polk Audio w listopadzie ubiegłego roku. W jej portfolio znalazły się wówczas wyłącznie soundbary i przenośne głośniki bezprzewodowe tej marki. Teraz oferta będzie obejmowała wszystkie linie asortymentowe Polk Audio, w tym także głośniki instalacyjne. Jednocześnie Horn Distribution przejmuje kontrolę nad dystrybucją wszystkich produktów marki Definitive Technology, zamykając tym samym kolekcję brandów należących do grupy Sound United.

Audio Tuning przejmuje Musical Fidelity

Audio Tuning przejmuje Musical Fidelity

Austriacka firma Audio Tuning, będąca właścicielem marki Pro-Ject, poinformowała dziś o przejęciu brytyjskiego producenta elektroniki audio - Musical Fidelity. Jest to związane z przejściem na emerutyrę jej założyciela, Antony'ego Michaelsona. Brytyjczycy nie musieli długo czekać na nowego szefa, który ma zamiar pokierować dalszym rozwojem firmy, kontynuując przyjętą do tej pory strategię i filozofię. "Cieszymy się, że Heinz Lichtenegger przejął markę Musical Fidelity. Mamy pełne zaufanie do technicznych i projektowych możliwości jego zespołu i wiemy, że działania naszej firmy będą kontynuowane, a nasi klienci otrzymają dzięki temu odpowiednie wsparcie. Znamy Heinza od 30 lat i zbudowaliśmy z nim głęboką przyjaźń. Cieszymy się, że przejął on markę Musical Fidelity i że nadal będziemy mieć wpływ na kierunek jej rozroju." - mówią przedstawiciele brytyjskiej firmy. "Jako właściciel i dyrektor generalny firm Audio Tuning i Pro-Ject Audio Systems, znam i zawsze podziwiałem Musical Fidelity. Cieszę się z możliwości rozwijania tej marki oraz jej DNA w zakresie wzornictwa i brzmienia. jestem pełen pomysłów na nowe produkty i sposoby wykorzystania godnego pozazdroszczenia dziedzictwa Musical Fidelity. Widzę wielki potencjał dla marki, dający mi jeszcze więcej opcji realizacji mojego celu, jakim jest zainteresowanie jak największej liczby ludzi muzyką, dzięki świetnemu systemowi hi-fi." - powiedział Heinz Lichtenegger.

Polecany film

Nowe testy

Poprzedni Następny
FiiO M7

FiiO M7

Świat odtwarzaczy przenośnych to w pewnym sensie takie państwo w państwie. Coraz częściej zajmują się nimi firmy o bardzo wąskiej specjalizacji, a grono mocno wkręconych i obeznanych w temacie użytkowników...

ISOL-8 MiniSub Axis

ISOL-8 MiniSub Axis

Akcesoria zasilające to dla wielu audiofilów niezbadane terytorium. Niektórzy otwarcie deklarują, że nie wierzą w działanie profesjonalnych rozgałęziaczy i kondycjonerów, w związku z czym nawet nie podejmują prób przekonania się...

JBL Boombox

JBL Boombox

Pamiętacie lata dziewięćdziesiąte i furorę, jaką w tym czasie zrobiły na świecie tak zwane boomboxy? Przenośne radiomagnetofony wyposażone w możliwie największe, czasami odłączane głośniki i rączkę do przenoszenia były idealnym...

Komentarze

Borus
Hegel to chiński śmieć i szkoda na niego czasu. Także koledze radzę zakupić porządny system.
Daniellos
Dziękuję za test i proszę o jeszcze. Serdecznie pozdrawiam i życzę samych sukcesów.
Tomasz
I takie właśnie kolumienki kupię, bo od tego czytania i wertowania już mam mętlik w głowie. Fajny artykuł. Pozdrawiam z Torunia!
lol
To może być rewolucja. I zdrowie dla nas, bo jak wiadomo ucho ludzkie nie jest dostosowane do odbierania źródła dźwięku w bezpośredniej bliskości. Wszelkie słuc...

Bannery boczne

Płyty

Nowości ze świata

  • Watching the development of companies representing the audio industry can be very interesting. With time, you can make predictions of certain trends, and after many years check whether they turned out to be true. Today's review is not just another...

  • Naim has previewed three new network players, which includes the ND 555, the first 500 series product in 12 years. The flagship ND 555 is joined by the new NDX 2 and ND 5 XS 2. Naim says it has...

  • Cambridge Audio celebrates its 50th anniversary with the introduction of Edge, a flagship hi-fi system that introduces a new standard for sound and design from the company. The new series builds on Cambridge Audio's driving principles of creating products that...

Prezentacje

Historia ma znaczenie - Marantz

Historia ma znaczenie - Marantz

Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię nie inaczej, jak poprzez kolejne urządzenia zyskujące status kultowych. Może to trochę odważne stwierdzenie, ale wystarczy prześledzić internetowe...

Poradniki

Jak wybrać kolumny

Jak wybrać kolumny

Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...

Dyskografie

Budgie - Zapomniany gatunek

Budgie - Zapomniany gatunek

Deski skrzypiały pod nogami, kiedy wchodził na strych. Strach jednak tłumiła fascynacja nowym, nieznanym wcześniej miejscem. Spróchniałe schody nie miały...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Wywiady

Popularne artykuły

Vintage

Nakamichi RX-505

Nakamichi RX-505

Firma Nakamichi gościła już w naszym kąciku vintage za sprawą jej najsłynniejszego magnetofonu - Dragona, który do dziś jest uznawany...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.