Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Spotify for Artists zmieni reguły gry?

Spotify for Artists zmieni reguły gry?

Popularny serwis streamingowy ogłosił właśnie uruchomienie beta testów platformy Spotify for Artists czyli rozwiązania umożliwiającego artystom bezpośrednie przesyłanie swojej muzyki do zasobów aplikacji, bez pośrednictwa wydawców czy korporacji. Co to oznacza dla przeciętnych użytkowników? Na razie zupełnie nic, jednak już niedługo zasoby serwisu mogą znacznie się powiększyć. Być może będzie to także lekarstwo na problem zbyt małych zysków z udostępniania, na co od dawna zwracają uwagę zarówno artyści, jak i ich wydawcy. Wynagrodzenie za liczbę odtworzeń danego utworu pewnie się nie zmieni, ale kasa trafi bezpośrednio do artysty i to jest już zasadnicza zmiana. Dotychczas procesem dodawania albumów i innych treści, w imieniu artystów, zajmowały się głównie reprezentujące ich wytwórnie muzyczne. Spotify for Artists ma skrócić ten łańcuch do dwóch ogniw - muzyków i słuchaczy.

Sound United partnerem programu IMAX Enhanced

Sound United partnerem programu IMAX Enhanced

IMAX Corporation oraz DTS ogłosiły dziś zawiązanie współpracy dla rozwoju rozrywki domowej nowej generacji poprzez uruchomienie programu IMAX Enhanced. Nowy program certyfikacji i licencjonowania łączy najwyższej klasy produkty elektroniki użytkowej IMAX z cyfrowo zmodernizowanymi materiałami 4K HDR oraz technologie audio DTS, aby zaoferować konsumentom nowy poziom jakości we wrażeniach wizualnych i dźwiękowych dla systemu kina domowego. Aby zobrazować zakres współpracy, firmy ogłosiły również, że wielu globalnych liderów rynku elektroniki użytkowej i rozrywkowej dołączyło do programu jako partnerzy wprowadzający nowe rozwiązanie na rynek, w tym Sony Electronics, Sony Pictures, Paramount Pictures oraz Sound United - firma macierzysta marek Denon oraz Marantz.

Ostatnie komentarze

  • Paweł

    Licencje, licencje, i tak oto DTS wyleciał z TV Samsung 2018. Pewnie niewielu będzie płakało, ale kto się jeszcze wyłamie?
    0
Zobacz inne komentarze

Letnie nowości Egg-Shella

Letnie nowości Egg-Shella

Polski producent wzmacniaczy lampowych marki Egg-Shell poinformował właśnie o zmianach i nowościach w swojej ofercie. Przy okazji wprowadzenia szeregu modyfikacji konstrukcyjnych w seriach Prestige i Classic, firma postanowiła usystematyzować i uprościć nazewnictwo modeli. Aktualnie kluczem jest liczba korelująca z mocą wzmacniacza oraz dodana po kropce cyfra mówiąca o jego generacji. Niektóre modele doczekały się już trzeciej odsłony, inne są dostępne w drugiej, a te zupełnie nowe oznaczone są oczywiście jedynką. Potencjalnym klientom na pewno ułatwi to sprawę, bo w dotychczasowych symbolach i wersjach produkowanych na przestrzeni ostatnich lat naprawdę można było się pogubić. To jednak tylko kosmetyka. Najważniejsze zmiany dotyczą wewnętrznej konstrukcji wzmacniaczy, ich wyposażenia i wykończenia.

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Wbrew powszechnej opinii, producenci samochodów reagują na zmiany zachodzące na rynku elektroniki z pewnym opóźnieniem. Kamery, ekrany dotykowe, a nawet wielkie tablety zastępujące dotychczasowe systemy sterowania oparte na przyciskach zaczęły upowszechniać się w kabinach popularnych aut dopiero kilka lat temu, kiedy przyzwyczailiśmy się już do obecności takich urządzeń w naszych domach i miejscach pracy. Pewną bezwładnością charakteryzuje się także podejście projektantów do samochodowych systemów audio. Owszem, w nowoczesnych, luksusowych modelach można znaleźć nowoczesne nagłośnienie, często dostarczane przez producentów audiofilskiej aparatury, takich jak Dynaudio, Naim, Bowers & Wilkins, Focal, Bang & Olufsen, Meridian czy Burmester, jednak w autach popularnych standardy są znacznie niższe. Motoryzacyjni giganci lubią jednak przyciągać klientów stosunkowo tanimi gadżetami, jak bezprzewodowe ładowarki czy łączność Bluetooth. Wszystko wskazuje na to, że niedługo zaczną masowo wykreślać tradycyjne radia i odtwarzacze płyt kompaktowych z list wyposażenia swoich nowych modeli.

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Jeden z wiądących europejski producentów telewizorów oraz brytyjska firma projektująca konstrukcje audio zainicjowały wieloletnią współpracę, której celem jest stworzenie produktów wyznaczających referencyjny poziom parametrów audio i wideo wśród telewizorów. Rozpoczęte partnerstwo ma być jednym z najbardziej unikatowych osiągnięć w sektorze telewizyjnym od wielu lat. Nowa inicjatywa Philipsa i B&W ma połączyć świat zaawansowanych technologii oraz doświadczenia dwóch firm i umożliwić przeniesienie osiągnięć w dziedzinie audio wprost do telewizorów. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, każdej z firm pozwoli to projektować i rozwijać serie własnych produktów pozostających punktem odniesienia pod względem najlepszej możliwej jakości obrazu i najwyższej jakości dźwięku.

Triangle w dystrybucji Rafko

Triangle w dystrybucji Rafko

Firma Rafko została wyłącznym przedstawicielem marki Triangle w Polsce. Jak zapowiada nowy dystrybutor, tym samym ma się rozpocząć nowy etap obecności francuskiej marki w Polsce. Wszystkie aktualnie oferowane serie zyskały nowe, szczegółowe opisy zastosowanych technologii, bogatą paletę zdjęć produktowych oraz pełny stan produktów dostępnych w sprzedaży detalicznej. Jak można było się domyślić, w najbliższym czasie zostaną opublikowane nowe cenniki, zawierające zarówno modele dostępne już wcześniej, jak i wprowadzone ostatnio nowości. Nowy dystrybutor zapewne wprowadzi również zmiany na liście salonów dealerskich, w których będzie można sprawdzić i kupić kolumny francuskiej firmy. Powstaje także polska strona internetowa, na której będzie można znaleźć szczegółowe opisy produktów i wszystkie informacje dotyczące marki Triangle.

Electrocompaniet w tarapatach

Electrocompaniet w tarapatach

Jak donosi magazyn Lyd & Bilde, norweski producent elektroniki audio jest bankrutem. Za pośrednictwem swoich przedstawicieli, dyrektor wykonawczy Electrocompanieta, Mikal Dreggevik miał potwierdzić, że firma ogłosiła upadłość. Norwegowie podobno pracują nad rozwiązaniem problemu i mają nadzieję uporać się z nim w jak najkrótszym czasie, jednak wszystko wskazuje na to, że firma w najlepszym wypadku zostanie przejęta i zrestrukturyzowana, a w najgorszym po prostu zniknie z mapy świata audio. Najnowsze dostępne sprawozdanie finansowe za Electrocompanieta obejmuje 2016 rok i wynika z niego, że przy obrotach rzędu 24 mln koron norweskich, firma odnotowała 2,3 mln straty. W poprzednim roku obroty wyniosły 32 mln koron ze stratą ponad 7 mln. Nasuwa się oczywiste pytanie kiedy Electrocompaniet przynosił zyski. Otóż aby znaleźć pierwszą nadwyżkę w rozliczeniach rocznych, trzeba się cofnąć do roku 2013. Od tego czasu przedsiębiorstwo notowało już tylko straty. A przecież Norwegowie tanio swoich wzmacniaczy nie sprzedają...

Dolby Atmos w TVP

Dolby Atmos w TVP

12 czerwca polscy widzowie mogli po raz pierwszy w historii obejrzeć piłkarski mecz na żywo z wykorzystaniem technologii dźwięku Dolby Atmos. Telewizja Polska transmitowała tego dnia mecz towarzyszki Polska - Litwa z realistycznym dźwiękiem, który przyciągnął przed ekrany rekordową liczbę widzów. TVP jest pierwszym na świecie nadawcą publicznym, który udostępnił transmisję na żywo z dźwiękiem Dolby Atmos w krajowej dystrybucji, bezpłatnie i bez żadnych ograniczeń.

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Definitive Technology wprowadza do europejskich salonów pełną ofertę głośników, które znakomicie sprzedają się w USA. Macierzysta firma Sound United podjęła decyzję o wprowadzeniu na nasz rynek wszystkich pięciu serii uniwersalnych głośników, dedykowanych dla muzyki i filmów, jak również do nagłośnienia zewnętrznego i niestandardowych instalacji, w tym flagowy system kina domowego BP9000 z bipolarną technologią brzmienia, od której firma zaczęła swój rozwój. Z uwagi na wymagania europejskich miłośników muzyki, Sound United liczy przede wszystkim na serię Demand, w której skład wchodzą głośniki podstawkowe łączące w sobie filozofię firmy oraz wkład europejskich specjalistów od akustyki.

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Wydaje nam się, że ciągłe narzekanie na otaczającą nas rzeczywistość i pojawiające się niemal każdego dnia nowości jest domeną ludzi w podeszłym wieku. Tymczasem wiele wskazuje na to, że instynkt odkrywcy zabijamy w sobie znacznie wcześniej. Bardzo niepokojące wnioski płyną z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez serwis streamingowy Deezer, który chciał uzyskać odpowiedź na pytanie w jakim wieku ludzie generalnie przestają odkrywać nową muzykę. 40, 50, 60? Otóż nie. Okazuje się, że ankietowani średnio skończyli z szukaniem nowej muzyki tuż po trzydziestce, a dokładniej w wieku 30 lat i 6 miesięcy! Zjawisko polegające na zamykaniu się na nieznane płyty i nieodkrytych jeszcze wykonawców otrzymało nawet swoją nazwę. Ochrzczono je mianem muzycznego paraliżu. Serwis przebadał tysiąc Brytyjczyków pod względem ich preferencji muzycznych i nawyków słuchania. 60% osób stwierdziło, że znajduje się w stadium muzycznej rutyny, słuchając tylko tych samych piosenek w kółko, podczas gdy nieco ponad jedna czwarta stwierdziła, że nie będzie próbować nowej muzyki spoza preferowanych gatunków.

Ostatnie komentarze

  • Geminiman

    Artykuł mówi całą prawdę o mnie. Mam 33 lata, a niechęć do nowej muzyki pojawiła się u mnie w 2016 roku, czyli w wtedy kiedy zmarło wielu wielkich wykonawców muzyki rozrywkowej XX Wieku. Natomiast za ostatni album w historii który coś znaczy, uważam "Oxygene 3" Jean-Michel Jarre'a. W końcu on musiał...
    0
Zobacz inne komentarze

Polecany film

Nowe testy

Poprzedni Następny
Dynaudio Music 7

Dynaudio Music 7

Dynaudio to jedna z najbardziej audiofilskich i darzonych największym szacunkiem firm specjalizujących się w produkcji głośników i szeroko pojętych zestawów głośnikowych. Duńska manufaktura od dawna wykonuje wszystkie komponenty potrzebne do...

Naim Muso Qb

Naim Muso Qb

Naim to jedna z najciekawszych firm zajmujących się produkcją sprzętu audio. Doświadczeni melomani kojarzą ją z przede wszystkim z ascetycznymi klockami i wieloma dziwnymi rozwiązaniami zmuszającymi użytkowników do budowania całego...

Vifa Copenhagen 2.0

Vifa Copenhagen 2.0

Jak myślicie, ile spośród stu losowo wybranych osób szukających głośnika sieciowego będzie kojarzyć markę Vifa? Nie jestem nawet przekonany czy wynik byłby wysoki wśród audiofilów, a przecież duńska firma jest...

Komentarze

kk
Wie ktoś może jak to zagra z kolumnami Sonus Faber Principia?
Jack
Są tańsze modele Denona. Każdy może coś wybrać.
Janusz
Kolego Adrian, ciekawe na jakiej podstawie piszesz swoją opinię, ponieważ te słuchawki są przewodowe.
Paweł
Dzień dobry, zastanawiam się na zakupem produktu Vifa Stockholm/Stockholm 2.0. Sounbar miałby zostać podłączony bezpośrednio do nowego TV, który posiada wyjścia...

Bannery boczne

Płyty

Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators - Living The Dream

Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators - Living The…

Wydawałoby się, że w ostatnich latach Slash jest zajęty przede wszystkim odcinaniem kuponów od popularności reaktywowanego Guns N' Roses. Tymczasem...

Nowości ze świata

  • Watching the development of companies representing the audio industry can be very interesting. With time, you can make predictions of certain trends, and after many years check whether they turned out to be true. Today's review is not just another...

  • Naim has previewed three new network players, which includes the ND 555, the first 500 series product in 12 years. The flagship ND 555 is joined by the new NDX 2 and ND 5 XS 2. Naim says it has...

  • Cambridge Audio celebrates its 50th anniversary with the introduction of Edge, a flagship hi-fi system that introduces a new standard for sound and design from the company. The new series builds on Cambridge Audio's driving principles of creating products that...

Prezentacje

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora, kultowe Altusy lub gramofony takie, jak Daniel, Adam czy Bernard. Jeżeli myślicie, że to wszystko relikty minionego systemu,...

Poradniki

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

To pytanie zadają sobie praktycznie wszyscy audiofile. Początkujący miłośnicy dobrego brzmienia muszą znaleźć na nie odpowiedź podczas kupna pierwszego poważnego...

Dyskografie

Witchcraft - Zaklęcia ze Szwecji

Witchcraft - Zaklęcia ze Szwecji

Korzenie szwedzkiego zespołu Witchcraft sięgają 2000 roku. Wtedy właśnie Magnus Pelander - gitarzysta grupy Norrsken - postanowił oddać hołd swoim...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Wywiady

Popularne artykuły

Vintage

Marantz 2130

Marantz 2130

Dziesiątki lat istnienia w branży audio zaowocowało setkami urządzeń, które do dziś fascynują swoim wyglądem oraz brzmieniem. Niestety jest pewien...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.