
Audio Physic to jedna z firm, których doświadczonym audiofilom nie trzeba przedstawiać. Ta specjalizująca się w produkcji zestawów głośnikowych manufaktura została założona w 1985 roku w niemieckim mieście Brilon, gdzie do dziś są projektowane i produkowane wysokiej klasy kolumny. Co warte podkreślenia, wiele komponentów wykorzystywanych w modelach tej marki pochodzi z lokalnych fabryk. Producent zapewnia, że każda kolumna, zanim trafi do produkcji i sprzedaży, przechodzi wiele testów odsłuchowych, na podstawie których poszczególne elementy są następnie udoskonalane - zarówno wizualnie, jak i pod względem parametrów akustycznych. Teraz spora część polskich klientów będzie miała okazję bliżej poznać sprzęt tej renomowanej marki, ponieważ od 1 maja jej oficjalnym dystrybutorem na terenie naszego kraju została firma Audio Klan.

Franco Serblin był włoskim przedsiębiorcą i projektantem, znanym przede wszystkim z założenia marki Sonus Faber i spopularyzowania formy, która jest dziś naśladowana przez wielu projektantów. Franco postanowił zrobić wszystko, aby stworzyć dobrze brzmiące i atrakcyjne wizualnie kolumny. Jego pierwszy system głośnikowy, zaprezentowany w 1980 roku - Snail Project - składał się z dwóch monitorów i subwoofera. Satelity zostały zamontowane na długich wysięgnikach jednostki niskotonowej, a wszystkie elementy wykonano z długo i odpowiednio suszonego drewna. Spuścizna Franco Serblina jest znacznie bogatsza, niż mogłoby się wydawać. Oprócz znanej wszystkim audiofilom firmy Sonus Faber na rynku funkcjonuje marka Franco Serblin, oferująca niezwykle oryginalne i piękne zestawy głośnikowe, ale czy wiedzieliście, że owo legendarne nazwisko można znaleźć również na wzmacniaczach? Tyle tylko, że nie odpowiada za nie Franco, a Fabio.

W dniu jedenastych urodzin magazynu StereoLife mamy przyjemność zaprosić wszystkich naszych fanów, czytelników i sporadycznych gości do odwiedzenia nowego działu naszego serwisu - StereoLife Masters. Jest to projekt, który stworzyliśmy we współpracy z zaufanymi specjalistami z branży audio. Celem tej inicjatywy jest popularyzacja naszej wspólnej pasji i dzielenie się wiedzą dotyczącą wysokiej klasy sprzętu stereo. Budując nową stronę, nakierowaną na indywidualne porady sprzętowe, chcieliśmy umożliwić wejście w ten świat melomanom, którym brakuje doświadczenia i czasu potrzebnego na zgłębianie wiedzy o streamerach, gramofonach i klasach pracy wzmacniaczy. Zaprawionym w boju hobbystom ułatwimy natomiast stawianie kolejnych kroków na drodze do własnego brzmieniowego ideału. Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest połączenie niezależnej opinii i spejcalistycznej wiedzy rynkowej. Ponieważ doradztwem w sprawach hi-fi zajmujemy się właściwie od początku istnienia naszego magazynu, postanowiliśmy pójść o krok dalej, budując oddzielną stronę internetową i zapraszając do współpracy najlepszych ekspertów z całej Polski.

Na polskim rynku pojawiły się produkty marki Sonance, dzięki czemu do sklepów trafią między innymi głośniki ścienne, sufitowe i ogrodowe oraz wzmacniacze instalacyjne tego amerykańskiego producenta. Firma Sonance została założona w 1983 roku przez Scotta Struthersa i Geoffa Spencera, którzy postanowili wprowadzić na rynek przełomowe w branży audio produkty i rozwiązania. Zauważyli oni wówczas, że nie istnieje system nagłośnieniowy ani żadne urządzenie, które byłoby w stanie zapewnić dużą wydajność akustyczną, a jednocześnie tylko w niewielkim stopniu ingerować w aranżację pomieszczenia odsłuchowego. To doprowadziło do opracowania głośników architektonicznych - konstrukcji praktycznie niewidocznych po zamontowaniu w ścianie lub suficie.

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że Japończycy wiedzą, jak robić doskonałe słuchawki. Kolejnym potwierdzeniem tego jest kolejna marka z Kraju Kwitnącej Wiśni, jaka właśnie pojawiła się na naszym rynku. Acoustune to producent, który w swoich słuchawkach dokanałowych łączy unikalny, odważny design z zastosowaniem zaawansowanych materiałów, oraz niespotykanych wcześniej rozwiązań konstrukcyjnych. Dystrybutor zapewnia, że słuchawki tej marki to pełne, organiczne brzmienie z przetworników dynamicznych ze znakomitą szybkością oraz detalicznością, która teraz była zarezerwowana tylko dla technologii elektrostatycznych.

Na polskim rynku zadebiutowała właśnie znana ze świetnie wyglądających urządzeń marka Moondrop. Ten niezwykle interesujący producent zrobił ostatnimi czasy sporą furorę na wymagającym rynku przenośnego audio. Wśród najciekawszych modeli tej marki można wymieć słuchawki, takie jak planarne Venus czy wysokiej klasy dokanałowe modele S8, Variations i Blessing 3. Firma oferuje również wiele przystępnych cenowo IEM-ów, a także przetworniki cyfrowo-analogowe w postaci przewodu z wtyczką (dongle). W katalogu znajdziemy też kable słuchawkowe o znakomitych parametrach.

Białostocka firma Rafko została nowym dystrybutorem sprzętu marki Erzetich, producenta ręcznie robionych audiofilskich słuchawek dynamicznych, planarnych i wzmacniaczy słuchawkowych. Jak napisano w komunikacie prasowym, łączą one w sobie pasję, doskonałą jakość oraz niezwykle unikalny design, którego nie sposób z niczym pomylić. Słoweńska manufaktura została założona przez Blaža Erzetiča - grafika z wykształceniem w dziedzinie elektroniki, wielkiego pasjonata audio i miłośnika muzyki. Słuchawki zajmują w sercu Erzetiča szczególne miejsce, bo oferują słuchaczowi intymny kontakt z muzyką. Założyciel firmy Erzetich od młodych lat pragnął łączyć swoją pasję do dźwięku z nowoczesną inżynierią. Już w wieku 16 lat skonstruował swój pierwszy system audio, a 20 lat później stał się założycielem własnej marki, produkującej zarówno wzmacniacze jak i słuchawki wysokiej klasy.

Sennheiser połączył siły z marką Cupra, zapewniając wyjątkowe, wciągające wrażenia dźwiękowe w pierwszym w pełni elektrycznym SUV-ie coupe, Cupra Tavascan. Jak przeczytamy w informacji prasowej, partnerstwo między firmami Sennheiser i Cupra to połączenie idealne, ponieważ obie marki dzielą pasję do oferowania rozwiązań technicznych, które są unikalne w wykonaniu i wyrafinowane w projektowaniu, a dodatkowo są wplecione w ich DNA i kulturę. A to dopiero początek - ta współpraca ma na celu na nowo zdefiniować wrażenia audio w samochodzie i przesunąć granice tego, co jest możliwe w świecie motoryzacji.

Warszawska firma SoundClub została wyłącznym importerem i dystrybutorem produktów kultowej brytyjskiej marki Harbeth na rynku polskim. Harbeth nieprzerwanie od ponad 40 lat produkuje monitory będące efektem ciągłych prac rozwojowych, które zostały zapoczątkowane przez założyciela firmy, Dudleya Harwooda, inżyniera BBC i szefa jej działu R&D, a kontynuowane są przez Alana Shawa, aktualnego właściciela firmy i jej głównego konstruktora. Firma powstała w celu komercjalizacji wyników badań zespołu inżynierów BBC nad idealnym monitorem głośnikowym. Dziedzictwo BBC, na które powołuje się aktualnie wielu producentów, było dla Harbetha doskonałym punktem wyjścia do dalszych systematycznych prac rozwojowych. Dzięki nim manufaktura dysponuje wyjątkowym materiałem do produkcji membran głośnikowych, Radialem (obecnie wykorzystywana jest jego druga generacja), będącym rozwinięciem koncepcji inżynierów BBC i efektem największego na świecie projektu badawczo-rozwojowego w tym zakresie.

Stax to ceniony japoński producent słuchawek elektrostatycznych oraz przeznaczonych do ich zasilania wzmacniaczy, zwanych również energizerami - zarówno tranzystorowych, jak i lampowych. Teraz ta renomowana marka dołączyła do oferty dystrybucyjnej Audio Klanu, dzięki czemu zaawansowane modele Staxa mają stać się łatwiej dostępne dla szerokiego grona wymagających miłośników muzyki.
Rafał