
Firma Horn Distribution została nowym przedstawicielem marki EAT w Polsce. Marka European Audio Team została stworzona przez Jozefinę Lichtenegger aby podejść do biznesu gramofonowego w zupełnie nowy sposób. Józefina - prywatnie małżonka założyciela Pro-Jecta, Heinza Lichteneggera - znana jest ze swojego nienagannego gustu i wierzy, że hi-endowe gramofony poszły w kierunku produktów, które są wyjątkowo niezgrabne, zbyt masywne, kierowane wyłącznie do męskich odbiorców oraz przekombinowane pod względem technologicznym. EAT produkuje wyłącznie gramofony, które oferują doskonałość technologiczną i maksymalną wydajność, a Jozefina - niczym Ettore Bugatti - wymaga, aby forma zawsze pasowała do treści. Każdy element ma być od początku do końca przemyślaną wizją estetyczną, tak jak jest to tworzone w przypadku biżuterii, zegarków czy haute couture.

Wydawałoby się, że w branża muzyczna przyzwyczaiła się już do spadających słupków, a tu proszę - czas się odzwyczaić! Związek Producentów Audio-Video ogłosił, że minione półrocze było dla polskiego przemysłu płytowego najlepsze od wielu, wielu lat. Jak informuje ZPAV, pierwsze półrocze 2016 roku przyniosło polskiej branży muzycznej spektakularny wzrost. Wartość rynku w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy roku ubiegłego wzrosła o 20,07%, osiągając poziom prawie 110 mln zł. Ponad 20-procentowy wzrost odnotował zarówno streaming, jak i sprzedaż fizyczna. Najwyżej, o ponad 39%, wzrosła sprzedaż płyt winylowych. To najbardziej udane półrocze na polskim rynku muzycznym w XXI wieku. Bardzo istotną zmianę notuje sprzedaż fizyczna, która ubiegły rok zamknęła na lekkim minusie (spadek rok do roku o 0,53%), by w pierwszym półroczu tego roku wzrosnąć o 23,18%, przynosząc ponad 78 mln zł i ponad 71-procentowy udział w rynku. Wzrost notuje także sprzedaż cyfrowa, o 13,04%, przy udziale na poziomie 28,91%.

Firma Samsung Electronics potwierdziła, że od momentu wprowadzenia programu wymiany smartfonów Galaxy Note7, w Europie wymienionych zostało już 57% tych urządzeń. Począwszy od 19 września 90% użytkowników Note7, którzy skorzystali z programu wymiany, wybrało ponownie Note7, natomiast 3% wybrało inne smartfony z serii Samsung Galaxy. Od początku trwania programu firma informowała wszystkich posiadaczy Note7 w Europie o konieczności wyłączenia zasilania w ich smartfonach i wymiany urządzeń. Sądząc po obecnym poziomie realizacji wymiany urządzeń, program powinien zakończyć się w Europie na początku października. Firma wyznaczyła datę przywrócenia sprzedaży Note7 w Polsce na 4 listopada, pod warunkiem całkowitego zakończenia programu wymiany.

Firma MIP podpisała umowę dystrybucyjną na sprzedaż produktów marki Fostex z segmentu pro i konsumenckiego. Już w tej chwili produkty Fostexa znalazły się w sprzedaży, a wkrótce mają być szerzej dostępne dla polskiego klienta. Firma Fostex założona została w 1973 roku w Tokyo. Siedziba od początku mieściła się w położonej na obrzeżach japońskiej stolicy miejscowości Akishimie, a sama firma powstała jako dział handlowy korporacji Foster, zajmującej się produkcją wysokiej klasy podzespołów głośnikowych. Europejska siedziba firmy znajduje się w Niemczech w mieście Bingen. Firma zajmuje się między innymi projektowaniem i produkcją słuchawek. Pierwszy model firmowany logiem Fostexa powstał już w połowie lat siedemdziesiątych, a niedługo potem w ofercie pojawiły się również pierwsze profesjonalne magnetofony.

Wakacje niestety się skończyły i mimo świecącego za oknem słońca, wszyscy już czekają na jesień. Najlepszym dowodem na to są zmiany w telewizyjnych setach reklamowych w, gdzie coraz częściej pojawiają się spoty chwalące wszelkiego rodzaju suplementy diety wzmacniające odporność, albo pozwalające szybko pokonać pierwsze objawy przeziębienia. Ale dość tych przygnębiających informacji - dziś zaczynamy również kolejną edycję Międzynarodowego Tygodnia Słuchania Kaset Magnetofonowych! Wyciągamy znów swoje stare magnetofony i kolekcję kaset, która leży spakowana w kartonach na strychu i wracamy do klimatu lat osiemdziesiątych, kiedy to posiadanie walkmana było szczytem marzeń każdego nastolatka, a nocne ślęczenie przy radiu aby nagrać ciekawą muzykę było na porządku dziennym. Ci, którzy urodzili się troszkę później i nie za bardzo wiedzą o co chodzi, niech pogadają z rodzicami albo starszym rodzeństwem, to może załapią się na ten klimat.