Regulacja głośności jest jedną z najważniejszych funkcji każdego systemu audio. Prawidłowe działanie tego elementu naszego sprzętu ma ogromny wpływ na przyjemność płynącą z jego użytkowania. Kiedy potencjometr zaczyna tracić swoją funkcjonalność, nawet w niewielkim stopniu, jest to niezwykle kłopotliwe, a może też być niebezpieczne dla innych elementów zestawu, takich jak chociażby kolumny głośnikowe czy słuchawki. Z punktu widzenia audiofila o wiele ważniejsza niż potencjalne usterki jest jednak charakterystyka pracy regulatora głośności i jego wpływ na brzmienie, jednak coraz częściej istotnym czynnikiem jest również to, czy regulacji dokonujemy za pomocą pokrętła, przycisków, pilota zdalnego sterowania, czy może aplikacji zainstalowanej na naszym telefonie. Zagadnienie jest ważne, ale często bywa pomijane. Sami przyznajcie - czy kupując wzmacniacz, amplituner, streamer lub kolumny aktywne, przywiązujecie dużą wagę do tego, w jaki sposób konstruktorzy rozwiązali kwestię potencjometru, jak jest on zbudowany i jak się z niego korzysta? Zgaduję, że nie jest to sprawa priorytetowa. Mimo to dla wielu melomanów niezwykle istotne jest to, aby mogli precyzyjnie wyregulować poziom decybeli na przykład podczas wieczornego odsłuchu, a kiedy wybierzemy się na jedną z wystaw sprzętu hi-fi, pokrętła regulacji głośności są wypalcowane bardziej niż przyciski w windzie. No bo jak człowiek widzi taką piękną gałkę, to co? Proste - trzeba pokręcić, choćby nawet wzmacniacz był wyłączony.
Dzień dobry. Z dużym zaciekawieniem przeczytałem na Państwa stronie test kabli zasilających Enerr Transcenda Ultimate i mam do Państwa pytanie. Posiadam listwę Enerr Performer z dedykowanym kablem Performer HC i przymierzam się do testu wyżej wymienionych kabli. Jednakże, zauważyłem jakiś czas temu entuzjastyczne opinie na temat Audioquest Hurricane (zarówno na forach zagranicznych, jak i polskich). Były testy porównawcze nawet z Nordostem Odin i czytam, że różnice są bardzo minimalne (przy sześciokrotnej różnicy w cenie na niekorzyść Odina), że w cenie do 20000 zł "trudno o lepsze kable". Widzę, że kilku rozpoznawalnych audiofilów za granicą (ale też kilku w Polsce) ma je wpięte w swoje systemy. Hurricane jest tylko niewiele droższy od rzeczonych Enerr Transcenda. Czy mieli Panstwo okazję testować Hurricane'y? A jeśli tak, jakie są Państwa wrażenia w porówaniu z Transcendentami i jakie zmiany wnoszą w porówaniu z nimi? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie do Państwa napisać w następującej sprawie. Otóż aktualnie słucham muzyki na zestawie złożonym z kolumn Pylon Audio Diamond 28, wzmacniacza Haiku Audio Sol 2 i odtwarzacza Arcam CD 36. Podoba mi się to co słyszę, ale wiadomo, że zawsze może być lepiej, stwierdziłem więc że nadszedł czas na "rozbudowanie" wrażeń muzycznych (uzbierane zostały środki finansowe). Wymyśliłem sobie że w pierwszej kolejności wymienię kolumny i wzmacniacz. Miałem okazję przesłuchać u siebie wzmacniacz Musical Fidelity M6si. Wycisnął z kolumn dużo więcej dźwięków i efektów przestrzennych, ale mniej muzyki. Nie było frajdy ze słuchania, oddałem bez żalu. Przez krótką chwilę miałem też Electrocompanieta ECI 5 mkII i to już było zdecydowanie bardziej to. Wydaje mi się, że to zbliżony sposób prezentacji dźwięku jak w Haiku, tylko o klasę wyżej. Postanowiłem nabyć najnowszy model ECI 6 mk2. Zakładam że gorszy niż ECI 5 mkII nie będzie i nie ukrywam że ma to być wzmacniacz na lata (długie).
Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy Hegel H20, która zastąpiła Yamahę A-S2100. Mój zestaw, pewnie jak i u wielu innych audiofilów, rozwijał się powoli i ewolucyjnie. Po okresie fascynacji płytami CD przyszedł czas na pliki i do wspomnianego zestawu Yamahy (oprócz A-S2100 był to jeszcze CD-S2100 z możliwością wykorzystania przetwornika C/A po kablu USC i koncentrycznym) doszedł Lumin U1 Mini. Z biegiem czasu postanowiłem poprawić co nieco i dołożyłem przetwornik Hegel HD30. Teraz, podobnie jak Państwo, doszedłem do wniosku, że wzmacniacz zintegrowany nie jest w tym układzie wymagany i zdecydowałem się na Hegla H20 (pewnie entuzjastyczna recenzja StereoLife jakiś wpływ na to miała). W moim systemie pracują interkonekty Cardas Sky Clear XLR (analogowy) oraz Albedo Digital BNC (cyfrowy). Chciałem ich używać dalej, ale pojawił się mały problem, którego wcześniej nie przewidziałem. Interkonekty Cardasa są za krótkie (0,5 m), podczas gdy rozstaw gniazd w H20, jak i usytuowanie przetwornika i końcówki (na oddzielnych blatach) powodują, że kabel powinien być dłuższy. Pojawiła się konieczność wymiany interkonektu. Przy tej okazji nie chciałbym popełnić błędu, więc proszę o wskazanie, jakie kable wziąć pod uwagę.
Dzień dobry. Proszę o poradę dotyczącą wymiany wzmacniacza w systemie składającym się z kolumn Audio Physic Tempo VI, wzmacniacza Baltlab Epoca 1v3, odtwarzacza Linn Ikemi, kompletu kabli Nordost Red Dawn i Neel N14E Gold oraz kondycjonera PAL Powerbox v.2. Moją prośbę, a właściwie decyzję zainspirował test kolum Audio Physic Tempo 35, a to dlatego, że w teście znalazły się ciekawe odniesienia do posiadanych przeze mnie Tempo 6. Pierwsze dotyczą wykorzystania potencjału kolumn, a drugie pewnych cech tych kolumn, które zauważam czasami w moim systemie. Konkretnie chodzi o fragment mówiący, że średnicę Tempo VI można było odebrać jako "chłodną, czasami nawet nieprzyjemną, w każdym razie daleką od romantycznego ciepła". To opisuje dobrze wrażenia, gdy na swoim systemie zaczynam głośniej słuchać nagrań z udziałem chóru, orkiestry symfonicznej czy śpiewaków operowych.
Szanowna Redakcjo, wraz z najlepszymi życzeniami przesyłam prośbę o poradę. Mój system powstawał przez wiele lat. Obecny zestaw to wzmacniacz Accuphase E-800, odtwarzacz DP-600, streamer Rose RS250, kolumny Avalon Idea, okablowanie Zavfino oraz Enerr. W odtwarzaczu został wymieniony laser na oryginalny nowy, bo zaczęły się problemy z odczytywaniem warstwy SACD. Teraz jest dobrze, ale ponieważ nie wiadomo, jak dalej będzie się on zachowywał, zakupiłem dość korzystnie transport vintage Accuphase DP-80 ze świetnym transportem Sony KSS 190A. Nie chcę pozbywać się DP-600, bo to był prezent na rocznicę ślubu i ma wartość sentymentalną. Transport DP-80 z założenia miał być alternatywą, gdyby coś się działo z DP-600, ale mam wrażenie, że po działaniach Jarka gra lepiej od transportu w DP-600. Teraz podłączam go do przetwornika C/A w DP-600 przewodem koaksjalnym (Ricable). I tu powstaje zagwozdka. Czy dokupienie zewnętrznego DAC-a, byłoby znaczącą poprawą w stosunku do przetwornika w hi-endowym odtwarzaczu SACD? Głównym źródłem muzyki są płyty CD, a nie pliki, więc wszelkie opcje związane z próbkowaniem nie mają dużego znaczenia. Chodzi mi o dźwięk ze "starego" odtwarzacza Accuphase.
Szanowna Redakcjo, jakiś czas temu wymieniając stary system kina domowego na nieco budżetowe, ale całkiem przyjemnie grające stereo postawiłem na kombinację wzmacniacza NAD C388 i kolumn Audiovector QR3. Niejako z rozpędu kupiłem też odtwarzacz NAD C568 - moduł BluOS działa fajnie, ale jednak lubię wrzucić płytę do napędu. Pozostałe elementy mojego systemu to gramofon Audio-Technica AT-LP5 z wkładką Ortofon 2M Blue, kondycjoner Audioquest Niagara 1200 i kabel Audioquest Thunder, kabel zasilający do wzmacniacza Audioquest Monsoon, kabel zasilający odtwarzacz CD Isotek Initium, kable głośnikowe Tellurium Q Black II, interkonekt Tellurium Q Black oraz interkonekt do gramofonu Pro-Ject Connect It CC. Nie powiem, żeby NAD źle grał, ale... Ostatnio wpadłem na sprzęt Unison Research i całkiem spodobała mi się koncepcja łączenia lamp i tranzystorów. Nie wiem, czy nie będzie to droga w stronę "lepsze jest wrogiem dobrego", ale chcąc poszerzyć nieco scenę i dodać trochę więcej środka, masy i dynamiki (szczególnie przy niższych poziomach głośności) zacząłem się zastanawiać nad modelami Unico Primo i Unico Nuovo (wzmacniacz i odtwarzacz CD). Ponieważ testowaliście niemal wszystkie komponenty mojego systemu, może moglibyście mi podpowiedzieć, czy sprzedawanie ciągle dosyć nowego zestawu i dokładanie do sprzętu Unisona ma sens? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i sugestie. Pozdrawiam!
Szanowna Redakcjo, szukam wysokiej klasy monitorów do zaadaptowanego akustycznie pomieszczenia o powierzchni 12 m². Zainteresowałem się monitorami Equlibrium Nano, ale niestety okazało się, że z trzech wyprodukowanych par dwie pracują u Państwa w redakcji, a producent zapiera się, że więcej nie wyprodukuje. W niedalekiej przyszłości w jego ofercie ma się pojawić nowy produkt, kolumna do niewielkich pomieszczeń, tyle że nie na głośnikach Scan-Speaka, co może powodować, że będą mi się mniej podobały. Obecnie używam kolumn Studio 16 Hertz Arcada 2.5 Signature. Wszystko jest dobrze, zestawy te odpowiadają mi brzmieniowo, natomiast brakuje mi dobrze zdefiniowanej sceny oraz niskie częstotliwości są nieco odklejone od od wysokich i średnich. Czy mogę poprosić podpowiedzi do odsłuchu?
@Piotr - Niestety wcale nie jest tak różowo. Zbadałem temat dokładnie, gdy wpadłem na pomysł zbudowania systemu w swojej koronawirusowej, domowej pracowni (sypialni). W cenie 3000-6000 zł wybór jest spory, ale jeśli chcesz pójść wyżej i uzyskać dźwięk odpowiadający jakościowo podłogówkom podpadający...
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie zwrócić się do Państwa z kilku powodów - po pierwsze na łamach Państwa magazynu znalazłem recenzję wzmacniacza, który posiadam (zdecydowałem się nań po lekturze owego artykułu i jestem bardzo zadowolony), po drugie zaś napisali Państwo również recenzje sporej części kolumn, na które spoglądam teraz. Nie oczekuję "wyroku" (te kolumny na 100% zagrają idealnie), a raczej pewnego ukierunkowania w poszukiwaniach, tym bardziej, że jeśli miałbym umawiać się na odsłuchy, wolałbym robić to w sposób bardziej ukierunkowany, ponieważ w Olsztynie nie bardzo mam gdzie. Posiadane przeze mnie obecnie Monitory Audio Bronze 2 pomyślane były jako uzupełnienie miniwieży Onkyo CR-575D. Po zmianie sprzętu zostały i grają nadal całkiem nieźle, ale czas na zmianę.
Dzień dobry. Potrzebuję Państwa porady. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany swoich kolumn głośnikowych Tonsil Siesta. Im bardziej zagłębiam się w temat, tym wiem mniej - taki paradoks. W poszukiwaniu ciekawych propozycji natknąłem się na Wasz test kolumn Kudos Cardea C2, który mnie bardzo urzekł. Generalnie szukałem czegoś tańszego, ale u dystrybutora jest dostępna jeszcze jedna para w atrakcyjnej i na nią mógłbym się szarpnąć. Pierwotnie myślałem o Pylonach Diamond 25, ale wydaje mi się że Kudosy będą bardziej "rasowe dźwiękowo". Polecono mi również Acoustic Energy AE509 w podobnej cenie, ale nie wiem, co o tym sądzić. Mój wzmacniacz to NAD C368 + MDC Bluos, źródło dźwięku to gramofon, TIDAL, pliki cyfrowe, pomieszczenie około 18 m², mało ustawne, kolumny stoją około 80 cm od ściany, a jedna dodatkowo 20 cm przy bocznej ścianie. Nie mam możliwości innego ustawienia. Muzyka, której słucham, to głównie elektronika (psy, goa trance, ambient, psybient, downtempo), ale też i inne gatunki się zdarzają (Kazik/Kult, Lao Che, Lana del Rey, Imagine Dragons, Rammstein, muzyka filmowa). Zależy mi na dobrej dynamice i szczegółowości dźwięku przy niskiej głośności (przeważnie nie słucham muzyki zbyt głośno), wysokiej jakości wysokich i średnich tonów (tego mi brakuje w Tonsilach) i w miarę nisko schodzącym basie. Proszę o poradę, czy zmierzam w dobrym kierunku, kupując te Kudosy. Niestety mieszkam w małej miejscowości i nie mam możliwości posłuchania różnych kolumn, muszę się zdać na opinię innych. Sam też nie jestem osłuchany i wybredny, jednak chciałbym kupić kolumny nietuzinkowe, żeby miały w sobie to coś i dawały radość ze słuchania. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam!
Perlisten to amerykański producent zaawansowanych i technicznie kolumn głośnikowych oraz subwooferów przeznaczonych zarówno do systemów stereo, jak i kina domowego. Firma została założona w 2016 roku przez inżynierów z wieloletnim...
Nie lubię, gdy recenzja sprzętu grającego zaczyna się od informacji biznesowych - która firma przejęła którą, kto został prezesem, kto ma teraz większościowy pakiet akcji i jak dużą wypłacił sobie...
Zwyczajny styczniowy wieczór. Spokój, cisza, człowiek nawet chciałby gdzieś wyjść, ale pogoda do niczego. Nie dość, że temperatura w okolicach zera, to jeszcze wieje i pada, a potem zamarza. Z...
Bannery boczne
Komentarze
senn
Świetna recenzja, właśnie przetestowałem Sennheriser HD660S2 i Sennheiser HD490 Pro i brzmienie tych drugich jest tak samo dużo lepszy jak dużo lepszy jest komf...
Też miałem takie wrażenie po pierwszym odsłuchu The Mandrake Project, ale nauczony doświadczeniem, żeby płyt metalowych nie oceniać zbyt pochopnie, posłuchałem ...
Dzień dobry. Czytałem ostatnio recenzje, w której napisano, że "The upper midrange scoop, paired with a sharp 3-4 kHz rise and a decisively warm tilt under 1 kH...
Nawet 16 bit obrabiane jest w DSP na 24 bit 93,75 kHz, nie będę powtarzał tego, co pisałem wyżej. Bruno z pewnością nie jest nawiedzony, w przeciwieństwie do an...
Dzień dobry. Z dużym zaciekawieniem przeczytałem na Państwa stronie test kabli zasilających Enerr Transcenda Ultimate i mam do Państwa pytanie. Posiadam listwę Enerr Performer z dedykowanym kablem Performer HC i przymierzam się…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie do Państwa napisać w następującej sprawie. Otóż aktualnie słucham muzyki na zestawie złożonym z kolumn Pylon Audio Diamond 28, wzmacniacza Haiku Audio Sol 2 i odtwarzacza Arcam CD…
Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy…
Dzień dobry. Proszę o poradę dotyczącą wymiany wzmacniacza w systemie składającym się z kolumn Audio Physic Tempo VI, wzmacniacza Baltlab Epoca 1v3, odtwarzacza Linn Ikemi, kompletu kabli Nordost Red Dawn i Neel…
Szanowna Redakcjo, wraz z najlepszymi życzeniami przesyłam prośbę o poradę. Mój system powstawał przez wiele lat. Obecny zestaw to wzmacniacz Accuphase E-800, odtwarzacz DP-600, streamer Rose RS250, kolumny Avalon Idea, okablowanie Zavfino…
Szanowna Redakcjo, jakiś czas temu wymieniając stary system kina domowego na nieco budżetowe, ale całkiem przyjemnie grające stereo postawiłem na kombinację wzmacniacza NAD C388 i kolumn Audiovector QR3. Niejako z rozpędu kupiłem…
Szanowna Redakcjo, szukam wysokiej klasy monitorów do zaadaptowanego akustycznie pomieszczenia o powierzchni 12 m². Zainteresowałem się monitorami Equlibrium Nano, ale niestety okazało się, że z trzech wyprodukowanych par dwie pracują u Państwa…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie zwrócić się do Państwa z kilku powodów - po pierwsze na łamach Państwa magazynu znalazłem recenzję wzmacniacza, który posiadam (zdecydowałem się nań po lekturze owego artykułu i jestem…
Dzień dobry. Potrzebuję Państwa porady. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany swoich kolumn głośnikowych Tonsil Siesta. Im bardziej zagłębiam się w temat, tym wiem mniej - taki paradoks. W poszukiwaniu ciekawych…
Podobnie, jak amatorzy motoryzacji mogą wymieniać marki samochodów z Niemiec, Francji, Włoch czy Japonii, tak i miłośnicy sprzętu grającego przykładają dużą wagę do kraju pochodzenia kolumn czy wzmacniaczy. Audiofilowi nie jest to…
Jeśli chodzi o przystępną cenowo elektronikę audio, wszelkiego rodzaju wzmacniacze, amplitunery, odtwarzacze i zestawy kina domowego, Onkyo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i darzonych największym zaufaniem marek na naszym rynku. Jej ekspansja…
Jarocin kojarzy się melomanom z reaktywowanym niedawno festiwalem muzyki rockowej, jednak ma też szansę stać się stolicą niedrogich zestawów głośnikowych. Może nawet czymś w rodzaju nowej Wrześni, swoją drogą położonej całkiem niedaleko.…
Ostatnio na łamach naszego magazynu testowaliśmy sporo urządzeń adresowanych do audiofilów, więc dziś zejdziemy trochę na ziemię i sprawdzimy możliwości sieciowego amplitunera stereo zbudowanego z myślą o melomanach, którzy cenią sobie zarówno…
Pylon Audio to dość niecodzienne zjawisko. Wiele firm zajmujących się produkcją niedrogich zestawów głośnikowych o audiofilskim zacięciu to hobbystyczne, niemalże garażowe manufaktury. Są one w stanie podjąć rywalizację ze znanymi na całym…
Sennheiser to bez wątpienia jedna z firm bez których trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku audio. W świecie słuchawek i mikrofonów to prawdziwy gigant, z którym naprawdę trudno jest rywalizować. Niemcy współpracują…
Normandia, region leżący w północno-zachodniej części Francji, to nie tylko piękno przyrody, to też bogata historia. Obszar ten słynie przede wszystkim z jabłek i wszelkich ich przetworów (cydr i calvados), owoców morza,…
Lubimy odkrywać nowe marki i produkty, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audiofilskie, jak i te bardziej popularne. Jest to w pewnym sensie przygoda, bo wszyscy wiedzą, czego można się spodziewać po kolejnych…
W świecie głośników Tannoy to prawdziwa legenda. Jego historia zaczęła się w 1926 roku i od początku była związana z elektroniką. Firma znana wówczas jako Tulsemere Manufacturing Company specjalizowała się w produkcji…
Chyba nikt w branży audio nie ma wątpliwości, że renesans płyt analogowych to coś więcej, niż chwilowa moda. Jedni mówią, że to tylko powracający po latach sentyment, inni upatrują wyższości płyt analogowych…
Podobno w sprzęcie audio najważniejsze jest brzmienie, ale nie oszukujmy się - nawet zatwardziałym audiofilom zdarza się kupować oczami, albo przynajmniej na podstawie wyglądu zewnętrznego wybierać kandydatów do odsłuchu. Jakie elementy najbardziej…
Do napisania krótkiego tekstu o bodajże najlepszym produkcie polskiej, socjalistycznej myśli technicznej skłoniła mnie lektura testu wzmacniacza Unitra Edward. Ostatnimi czasy modne stało się rewitalizowanie starych polskich marek audio. Pod ich szyldami…
Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię…
Większość audiofilów ceni gramofony za wyjątkowe, analogowe brzmienie. Uważają, że muzyka płynąca z winylowych płyt jest cieplejsza, bardziej wielowymiarowa i namacalna, dzięki czemu pozwala lepiej zrelaksować się podczas słuchania i dokładniej zrozumieć…
Czy smoki żyją tylko w legendach? Niekoniecznie. Niektóre smoki stają się legendami. Tak właśnie było z magnetofonem Nakamichi Dragon, przez wielu uznawanym za najlepszy kasetowy player wszech czasów. Dlaczego akurat ten magnetofon…
Tomasz Rogula jest założycielem firmy Zeta Zero i studiów nagraniowych TR Studios. Osobom, które kojarzą jedno lub drugie przedsięwzięcie w zasadzie powinno to wystarczyć, jednak - jak się domyślamy - przeważająca część…
Poprzedni artykuł, w którym pisałem o amplitunerze kwadrofonicznym Sansui QRX-9001 wywołał spore poruszenie na StereoLife'owym Facebooku. Czytając pojawiające się tam wpisy naszych czytelników zauważyłem, że wielu wspomina o polskim urządzeniu tego typu,…
Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora,…
1
2
3
Cytaty
Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.
Jurek