Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Pylon Audio Sapphire 31

Pylon Audio Sapphire 31

Pylon Audio to dość niecodzienne zjawisko. Wiele firm zajmujących się produkcją niedrogich zestawów głośnikowych o audiofilskim zacięciu to hobbystyczne, niemalże garażowe manufaktury. Są one w stanie podjąć rywalizację ze znanymi na całym świecie markami głównie dlatego, że podejmują się zadań, które z punktu widzenia dużych fabryk byłyby nieopłacalne. Za relatywnie niewielkie pieniądze są w stanie zaoferować klientom kolumny wykończone ładnymi okleinami i wyposażone w porządne głośniki. Czasami nawet trafi się jakiś hi-endowy kondensatorek. Niektóre z tych manufaktur osiągnęły pewien sukces, jednak ponad ten poziom trudno im się już przebić. Powód jest prosty - wszystko to zostało obliczone na małoseryjną produkcję i tylko w takich warunkach ma prawo działać na przyjętych przez założyciela zasadach. Firmy z tej grupy nie są w stanie zagrozić głośnikowym legendom, ponieważ to wymagałoby postawienia sporej fabryki, zatrudnienia kilkudziesięciu osób i zainwestowania sporych pieniędzy w takie obszary, jak marketing czy dystrybucja. A to w cenie tych atrakcyjnych kolumn po prostu się nie mieści, więc wracamy do punktu wyjścia. Kiedy kilka lat temu na rynku pojawiły się produkty marki Pylon Audio, wszyscy myśleli, że mamy do czynienia z tym samym schematem.

Tymczasem dziś jest to duży zakład produkcyjny, który oprócz wytwarzania naprawdę dobrych i przystępnych cenowo kolumn wykonuje jeszcze zamówienia dla zewnętrznych klientów. Firma dysponuje bardzo fachową stolarnią, dzięki czemu może dostarczać obudowy dla odbiorców krajowych i zagranicznych. Ci są ponoć zachwyceni jakością wykonania i elastycznością naszych inżynierów. O tym, jak firma radzi sobie z produkcją kompletnych zestawów głośnikowych mieliśmy już okazję przekonać się dwukrotnie, testując podłogówki Topaz 20Pearl 25. Teraz bierzemy na warsztat topowe zestawy Sapphire 31.

Wygląd i funkcjonalność

Dostarczone do naszej redakcji kolumny pełnią we flocie Pylon Audio rolę okrętu flagowego. Określenie to brzmi nieco dziwnie w odniesieniu do podłogówek za 3490 zł, ale polska firma zdążyła nas już przyzwyczaić do wyjątkowo atrakcyjnych cen swoich wyrobów. Konstruktorzy nie nazywają Sapphire'ów 31 zestawami hi-endowymi, mogącymi mierzyć się z najlepszymi konstrukcjami legendarnych marek. Mają to być po prostu bardzo dobre, porządnie zaprojektowane kolumny przeznaczone do pracy w większych pomieszczeniach. W materiałach informacyjnych znajdziemy wprawdzie wzmiankę o tym, że Sapphire 31 wykorzystują przetworniki stosowane w niektórych hi-endowych zestawach, jednak więcej przechwałek nie ma. Nowy model ma się sprawdzać zarówno z wyrafinowaną elektroniką, jak i budżetowymi wzmacniaczami i amplitunerami. Jego parametry elektryczne są dość przyjazne, więc nawet w połączeniu ze średniej klasy wzmacniaczem czy amplitunerem powinno być fajnie.

Pierwsze wrażenie po wyjęciu kolumn z kartonów jest bardzo pozytywne. Jeżeli pomysł był taki, aby za stosunkowo niewielkie pieniądze zaoferować klientom duże, ciężkie i elegancko wykończone podłogówki, to cel udało się zrealizować w stu procentach. Co ciekawe, para dostarczona do naszego testu jest jednocześnie jedną z pierwszych wykończonych naturalną okleiną. Podobno dla firmy z Jarocina był to bardzo ważny krok, wprowadzony zresztą za namową samych klientów i dealerów. Jakość okleiny jest na pewno wyższa, niż w przypadku modeli testowanych przez nas wcześniej. Może do hi-endowych kolumn Xaviana czy Amphiona jeszcze trochę brakuje, ale na pewno warto wziąć tę opcję pod uwagę. Różnica w cenie pomiędzy okleiną sztuczną a naturalną nie zwala z nóg. Kolumny w bazowej wersji wykończenia kosztują 3490 zł, natomiast dopłata do okleiny naturalnej wynosi 450 zł. No chyba, że nie należycie do estetów i chcecie tylko kupić możliwie duże i jak najlepiej brzmiące kolumny za jak najmniejsze pieniądze. Wówczas można spokojnie pozostać przy wersji standardowej, która taka paskudna znowu nie jest. Niezależnie od wybranej wersji, przednia ścianka zawsze pozostanie czarna. Front pokryto satynowym lakierem, co nadaje całej konstrukcji nieco profesjonalnego smaczku. Dodatkowo w desce głośnikowej wykonano niewielkie ścięcia, dzięki czemu kolumny wyglądają na mniejsze, niż w rzeczywistości są. A są naprawdę spore i odpowiednio ciężkie - 23,5 kg/szt.

Z kwestii praktycznych warto wspomnieć o obecności kolców, które można wkręcić w nagwintowane tuleje. Dołączono do nich nawet dopasowane krążki z wgłębieniem w środku, aby z dobrodziejstw płynących z ustawienia głośników na kolcach mogli skorzystać także posiadacze twardych podłóg. Dodatkowym bonusem jest to, że Sapphire 31 ustawione na kolcach optycznie wydają się jeszcze ciut lżejsze, co akurat zestawom tej postury wychodzi na dobre. W kartonach nie znajdziemy natomiast maskownic. Może posiadacze gromadki kotów, psów lub dzieci się ze mną nie zgodzą, ale uważam, że przykrywanie głośników czarnym, żałobnym materiałem to mniej więcej to samo, co zakładanie plastikowych kołpaków na piękne alufelgi.

Pylon Audio Sapphire 31

Brzmienie

Niedawno testowałem kolumny Bowers & Wilkins 683 S2 i już na wstępie opisu wrażeń odsłuchowych stwierdziłem, że swoim brzmieniem spełniają one obietnicę, jaką składają swym wyglądem. Po dużych zestawach spodziewamy się przecież równie majestatycznego brzmienia i byłoby nietaktem, gdyby potężne skrzynie z kilkoma wooferami oferowały dźwięk płaski, piskliwy i mało dynamiczny. Widząc dwie postawne skrzynie oczekujemy koncertowej energii i basu. W tym przypadku jest podobnie, a polska firma - podobnie jak brytyjska legenda - znakomicie poradziła sobie z tym wyzwaniem. Sapphire 31 potrafią dać czadu. Prezentacja jest osadzona na mocnym fundamencie basowym, co oczywiście nikogo nie powinno dziwić. Od razu zaznaczę jednak, że niskie tony nie są oderwane od reszty, nie buczą bezsensownie i nie dominują. Ich natężenie będzie oczywiście zależało od wielu czynników, z których najważniejszym jest rozmiar pomieszczenia odsłuchowego i umiejscowienie kolumn względem ścian, jednak ogólnie rzecz biorąc mamy do czynienia z brzmieniem dobrze zrównoważonym i homogenicznym. Bas jest bardzo głęboki i energiczny, ale nie jest to niszczycielska siła, która jednym ruchem membrany potrafi wykosić pozostałe częstotliwości. Wspominam o tym już na początku ponieważ poprzednia wersja tych kolumn miała podobno za dużo niskich tonów. Tak przynajmniej twierdzili niektórzy słuchacze, więc - choć wielu osobom brzmienie podłogowych Sapphire 30 bardzo się podobało - konstruktorzy postanowili w kolejnym modelu wprowadzić pewne poprawki, aby delikatnie wyprostować sytuację. Dla mnie to tylko ciekawostka ponieważ poprzedniej wersji nie słuchałem, natomiast efekt uzyskany w opisywanym modelu bardzo mi się podoba. Średnie tony są tutaj poprawnie sklejone z niskimi, a mariaż średnicy i góry pasma wyszedł wręcz rewelacyjnie. Jeżeli miałbym się pokusić o taką bardzo szybką analizę brzmienia flagowych Pylonów, mógłbym powiedzieć tylko jedno - misja zakończona pełnym sukcesem. Kolumny grają tak, jak obiecywał producent. Jeżeli szukaliście niedrogich, porządnie wykonanych kolumn do stosunkowo dużego pomieszczenia, macie odpowiedź podaną na talerzu.

Może zabrzmi to trochę dziwnie, ale Sapphire 31 przypomniały mi co potrafi zdziałać naprawdę duży woofer. Teoretycznie kolumny za trzy i pół tysiąca złotych nie powinny wywoływać u mnie takich odczuć, ale pod paroma względami flagowe Pylony są trochę wyjątkowe, zarówno jeśli chodzi o ogólną jakość brzmienia w kontekście ceny, jak i pewne charakterystyczne cechy brzmieniowe. W dzisiejszych czasach mało która firma oferuje kolumny z tak dużymi głośnikami basowymi. Ogólny trend jest taki, aby w coraz węższe skrzynki pakować coraz więcej małych głośniczków. Teoretycznie dwie lub nawet trzy membrany o znacznie mniejszej średnicy dają w sumie taką samą powierzchnię drgającą, jak jeden duży stożek. W praktyce jednak... No właśnie, wydaje mi się, że nie bez powodu w wielu studiach nagraniowych stoją potężne monitory przypominające nasze kultowe Altusy. Subwoofery też zazwyczaj mają jeden duży głośnik, a nie kilka mniejszych. Pylonów wystarczy posłuchać pięć minut, aby przekonać się, że duży woofer to jednak mnóstwo frajdy i trochę inne wrażenia z jazdy, niż w przypadku tych wąskich słupków z głośnikami wielkości podkładki pod piwo. Nie żebym był jakimś wielkim fanem basowych wycieczek na samo dno oceanu, ale dzięki takiemu przetwornikowi dostajemy więcej swobody, czadu i koncertowego charakteru. To naprawdę może się podobać.

Drugi ogromny plus Sapphire'ów 31 to ogólna neutralność i spójność. Wygląda na to, że niezależnie od ceny, wielkości czy też przeznaczenia danych kolumn, polscy inżynierowie stroją je z wyczuciem i smakiem, co zapewnia dobre rezultaty z dowolnym repertuarem. Zakres średnich tonów jest czytelny i ozdobiony odrobiną przyjemnego ciepła, góra jest przejrzysta i jednocześnie lekko aksamitna, a wszystko to łączy się w bardzo zgrabną całość.

Wady? Najgorszy był chyba okres wygrzewania, bo choć już wtedy dawała o sobie znać przyjemna gładkość brzmienia połączona z jego koncertową skalą, niskie tony były zbyt masywne i trochę poluzowane. Na szczęście po kilku dniach intensywnego grania wszystko wróciło do normy. Bas nie stracił skali i przyjemnego wypełnienia, ale wyraźnie przyspieszył, wydoroślał i idealnie skleił się ze średnicą. Świeżo upieczony właściciel flagowych Pylonów będzie musiał zatem zafundować im dobry tydzień grania, aby wycisnąć z głośników to, co najlepsze. Sapphire'om 31 trzeba także zapewnić trochę wolnej przestrzeni. Ustawione w małym pokoiku i dosunięte do tylnej ściany prawdopodobnie zaczną się dusić. Niecałe dwa tygodnie temu producent zaprezentował jednak mniejszą wersję - Sapphire 25. Jeżeli więc boicie się dużych skrzynek, rozwiązanie macie pod ręką i zaoszczędzicie jeszcze 510 zł.

Pylon Audio Sapphire 31

Budowa i parametry

Pylon Audio Sapphire 31 to trójdrożny, wolnostojący zestaw głośnikowy w obudowie wentylowanej. Wylot tunelu rezonansowego umieszczono z tyłu, podobnie jak eleganckie, pojedyncze gniazda wystające swobodnie ze skrzynek i przyjmujące kable z dowolnym rodzajem wtyków. W kwestii przetworników firma stawia na sprawdzonych poddostawców - Visatona i Seasa. Oznaczenia głośników podane na stronie producenta mogą być mylące, ponieważ symbol głośnika niskotonowego zaczyna się od liczby 20, a średniotonowego - 13. W praktyce woofer mierzony razem z koszem (a więc tak, jak podaje to większość producentów głośników) ma 23 cm średnicy, a średniotonowiec mierzy 14,5 cm. Jednostki te są bardzo podobne - mają membrany z powlekanej celulozy, metalowe kosze i spore układy magnetyczne bez ekranowania. Bardzo zaawansowany i kosztowny, jak na kolumny tej klasy, jest przetwornik wysokotonowy. To nasączana, tekstylna kopułka o średnicy 26 mm, chłodzona ferrofluidem i wyposażona w tylną komorę tłumiącą niepożądane rezonanse.

Producent nie oszczędzał także na komponentach zastosowanych w zwrotnicy, jednak ich dokładnych oznaczeń i parametrów nie będę podawał ponieważ po jednej z poprzednich recenzji natknąłem się w sieci na wpisy ludzi chcących skopiować testowane kolumny i przytaczające naszą recenzję jako coś w rodzaju instrukcji. Tutaj będzie zdecydowanie trudniej, nie tylko ze względu na koszt podzespołów, ale także jakość stolarki. Pylon po raz kolejny udowadnia, że za niewielkie pieniądze da się zrobić duże, solidne obudowy wzmocnione wewnętrznymi obręczami i kątownikami. Co ciekawe, płytę oddzielającą sekcję średnio-wysokotonową od komory woofera zamontowano pod pewnym kątem i polakierowano na czarno. O ile rozbicie prostopadłościennych kształtów rozumiem, bo zabieg ten pomaga ograniczyć powstawanie fal stojących wewnątrz obudowy, to czarny kolor tego elementu chyba pozostanie dla mnie zagadką. Może cała ta płyta została wykonana z materiału o innej gęstości, co miało posłużyć dalszemu rozbijaniu rezonansów? Faktem jest, że Sapphire 31 nawet od środka wyglądają niezwykle porządnie i chyba trudno będzie w tej cenie znaleźć kolumny tak duże i wykonane z taką starannością. Dobra robota.

Pylon Audio Sapphire 31

Konfiguracja

Naim CD5 XS, Naim NAC 152 XS, Naim NAP 155 XS, Hegel H160, Tellurium Q Black, Cardas Clear Light, Albedo Geo, Enerr AC Point One, Enerr Symbol Hybrid, Cardas Clear Beyond, Ostoja T1.

Werdykt

No i udało im się, po raz kolejny... Następnym razem postaram się wymigać od testowania kolumn tej marki, aby nie zostać posądzonym o stronniczość. Sapphire 31 to po prostu fajne, koncertowe brzmienie w zgrabnym opakowaniu. Są to jedne z niewielu kolumn w cenie do 5000 zł za parę, które spokojnie można zestawić nawet ze znacznie droższą elektroniką, co bardzo dobrze świadczy o klasie samej konstrukcji i stwarza warunki do ulepszania systemu w przyszłości. Ten test miał przebiegać normalnie - kilka dni na rozgrzewkę, tydzień słuchania, sesja zdjęciowa i zwrot pudełek. Słuchało nam się jednak tak dobrze, że postanowiliśmy wykorzystać polskie kolumny do przeprowadzenia kilku kolejnych testów. Zaprzyjaźniliśmy się z nimi tak, że w końcu zapadła decyzja - ponieważ nie mamy w redakcji zestawów głośnikowych z tego przedziału cenowego, a flagowe Pylony są jednymi z najlepszych w tej kategorii, zostawiamy je sobie do dalszych eksperymentów. Będą pracowały jako kolumny wyznaczające poziom odniesienia w swojej cenie. A co za tym idzie, pewnie jeszcze nie raz o nich przeczytacie.

Dane techniczne

Rodzaj kolumn: podłogowe, trójdrożne
Efektywność: 90 dB
Impedancja: 8 omów
Pasmo przenoszenia: 35 Hz - 22 kHz
Wymiary (W/S/G): 100/24/30 cm
Cena: 3490 zł

Sprzęt do testu dostarczyła firma Pylon Audio.

Zdjęcia: Małgorzata Filo, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga4Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4RownowagaStop

Dynamika
Poziomy7

Rozdzielczość
Poziomy6

Barwa dźwięku
Barwa5

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy7

Muzykalność
Poziomy7

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo13

Jakość wykonania
Poziomy6

Funkcjonalność
Poziomy6

Cena
Poziomy8

Nagroda
sl-wyborredakcji


Komentarze (6)

  • bolo_lo4

    Witam. Czy te Pylony zagrają dobrze ze wzmacniaczem Marantz 6005? Jeden pan w sklepie odradzał mi te kolumny i polecał Klipsch RP 260. Proszę o pomoc w wyborze.

    0
  • Przemek

    Witam, spotkałem się z opinią, że do muzyki klubowej/elektronicznej lepiej nadają się kolumny Sapphire 25 niż 31. Czy Państwo potwierdzają tą opinię? Pozdrawiam.

    0
  • stereolife

    Hmm, to ciekawa teoria, należałoby chyba dopytać co jej autor miał na myśli. Może chodziło mu o to, że Sapphire'y 31 mają trochę pogrubiony bas, co w muzyce elektronicznej może dawać "za tłuste" brzmienie, ale tu już wchodzimy w pytanie co się komu podoba, bo znamy naprawdę niewielu fanów takiej muzyki, którzy w jakimkolwiek sprzęcie narzekaliby na zbyt obszerny bas. Podstawową kwestią powinno być naszym zdaniem dopasowanie kolumn do pomieszczenia odsłuchowego i posiadanej elektroniki, a nie rodzaju najczęściej odtwarzanej muzyki. Jeżeli dobrze dopasuje się zestawy głośnikowe do pokoju i wzmacniacza, to każda muzyka powinna brzmieć dobrze - tak elektroniczna, jak i każda inna.

    0
  • lukas

    Witam. Jak te kolumny będą grały z Yamahą A-S501?

    0
  • Paweł

    W jakim pomieszczeniu testowaliście Państwo Sapphire'y 31? Jaki mniej więcej był rozstaw kolumn (chyba baza się na to mówi) i odległość od słuchacza? Pozdrawiam.

    0
  • JanBo

    Nie podobają mi się te zacieki na tylnej ściance gdzie są wyjścia głośnikowe i sposób w jaki wykonana jest przetwornica - jej elementy przyklejone są do płytki drewnianej zamiast zastosować płytkę PCB i porządnie wykonać cały podzespół. Być może to drobiazgi, ale jednak. Jestem jeszcze przed odsłuchem.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Symulator

Symulator

Internet pełen jest nie tylko galopującej głupoty, idiotycznych filmików, hejterskich komentarzy i wszechobecnej patologii, ale też nienaturalnie pięknych obrazków i inspirujących haseł, które z życiem wspólnego mają tyle samo, co dorosły facet wsadzający sobie słoik tam, gdzie nie powinien. Kiedyś wydawało mi się, że wszystkie tego typu zjawiska będą miały...

Reportaż z Audio Video Show 2019

Reportaż z Audio Video Show 2019

Przed nami kolejna edycja Audio Video Show - jednej z największych wystaw sprzętu audio-video na świecie. Za każdym razem, kiedy opada kurz, nie mogę wyjść z podziwu, że znów się to udało. Próbuję wyobrazić sobie te godziny, dni, tygodnie i miesiące przygotowań, setki przesłanych projektów i kosztorysów, tysiące wydrukowanych plakatów...

Rafał Koc - Melodika

Rafał Koc - Melodika

Przeglądając archiwum wywiadów opublikowanych na łamach naszego magazynu, łatwo zauważyć, że najczęściej rozmawiamy z artystami i przedstawicielami firm zajmujących się produkcją sprzętu audio - konstruktorami zestawów głośnikowych, wzmacniaczy lampowych, przetworników, streamerów, subwooferów, a nawet kabli i akcesoriów zasilających. Zazwyczaj są to audiofile maksymalnie wkręceni w konkretny temat. Często można usłyszeć...

Krzysztof Garbaciak i Arek Tyda - ECHA

Krzysztof Garbaciak i Arek Tyda - ECHA

Pod koniec czerwca ukazał się nowy album zespołu ECHA, zatytułowany po prostu "Echa". Choć grupa istnieje już prawie dziesięć lat, wydanie płyty w takiej formie, pod nową nazwą można tak naprawdę traktować jako początek kolejnego rozdziału, nowe rozdanie lub ponowny debiut. Zawartość krążka zdaje się to potwierdzać. Może nie jest...

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

Co przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o Francji? Wiadomo - świetna kuchnia, doskonałe wina i sery, luksusowe perfumy, nowoczesna architektura, pokazy mody, festiwale filmowe, słynni malarze i wiecznie zakorkowane uliczki Paryża. Dla amatorów sprzętu hi-fi jest to także jeden z najważniejszych krajów na audiofilskiej mapie świata. To właśnie tutaj...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Devialet Phantom Reactor 900

Devialet Phantom Reactor 900

Devialet to jedna z najciekawszych firm specjalizujących się w produkcji hi-endowego sprzętu audio. Francuzi z pewnością nie boją się iść pod prąd, bo robią to od samego początku, raz po...

Mark Levinson Nº 5802

Mark Levinson Nº 5802

Mark Levinson to jedna z niekwestionowanych legend świata sprzętu grającego. Firma, której logo pojawia się tylko na urządzeniach z najwyższej półki, a także w samochodach, których producenci postanowili zadbać o...

Auralic Altair G1

Auralic Altair G1

Większość producentów wysokiej klasy sprzętu grającego nie ma wątpliwości, że streamingu muzyki nie można już traktować w kategoriach przyszłości, ale teraźniejszości. Po przedłużającym się okresie niepewności, montowania we wzmacniaczach i...

Bannery boczne

Komentarze

Mieczysław
Witam serdecznie. Ja bym go kupił od razu. Polski sprzęt ma duszę. Szkoda, że nie jest na moje możliwości finansowe.
Andrzej
Nie rozumiałem fenomenu urządzeń Devialeta dopóki nie posłuchałem pierwszego Phantoma. Następnego dnia wróciłem do sklepu i go kupiłem. To był odruch. Teraz co ...
Grzegorz
@Piotr - Nie wiem jak z telefonem, ale na Win 10 na PC w Dźwięk -> Komunikacja jest ustawienie, że jak zostanie wykryta inna komunikacja, to inne dźwięki są ...
Edgar
O rany... Zakochałem się!
Piotr
Miałem przez pewien czas wzmacniacz Devialeta (200). Brzmienie - bajkowe! Technologie - kosmiczne! Ale firma nie była w stanie wydać z siebie... Aplikacji mobil...

Płyty

Graveyard - Graveyard

Graveyard - Graveyard

Gatunek zwany retro rockiem jest niewątpliwie ewenementem na mapie współczesnej muzyki. W czasach, gdy ciągłe poszukiwanie w obrębie rockowo-metalowego grania...

Newsy

Rotel prezentuje serię Michi

Rotel prezentuje serię Michi

Bazując na swoim 55-letnim doświadczeniu w tworzeniu wysokiej klasy urządzeń audio, Rotel wprowadza na rynek trzy całkowicie nowe konstrukcje sygnowane...

Tech Corner

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Czym powinien kierować się miłośnik sprzętu audio przy wyborze wzmacniacza? Gdyby na tak postawione pytanie można było udzielić prostej i zwięzłej odpowiedzi, pewnie nikt nie zawracałby sobie głowy testami i odsłuchami. Przyjmijmy jednak, że mamy już pewne rozeznanie w temacie, a z długiej listy dostępnych na rynku modeli chcemy wybrać...

Nowości ze świata

  • Erzetich is set to launch its new model of headphones, capturing every note in a stylish, lightweight, first of its kind product. Crafted from quality wood and durable metals, Thalia portable audiophile headphones bring on exceptional quality and unique design....

  • Denon announced two new products, the PMA-600NE Integrated Amplifier and DCD-600NE CD Player. Enabling music aficionados to enter the next level of music enjoyment with high fidelity playback, the new products deliver superb sound and connectivity at an accessible price....

  • T+A, the hi-end specialist audio experts, announced three additions to its flagship HV Series. Two new reference-class D/A Converters - SD 3100 HV DAC/streamer and SDV 3100 HV DAC, streamer and analog volume control - along with a range-topping CD/SACD...

Prezentacje

Muzyka dla pokoleń - Bryston

Muzyka dla pokoleń - Bryston

Przeglądając strony internetowe i katalogi firm zajmujących się produkcją audiofilskiego sprzętu, prawie zawsze zaglądam do zakładek opisujących ich historię i filozofię. Dziś podobno już niewielu ludzi zwraca na to uwagę, ale prawdziwi hobbyści na pewno interesują się wszystkim, co wiąże się ze sprzętem hi-fi. Sęk w tym, że nie każda...

Poradniki

Listy

Galerie

Najpiękniejsze i najciekawsze gramofony świata

Najpiękniejsze i najciekawsze gramofony świata

Większość audiofilów ceni gramofony za wyjątkowe, analogowe brzmienie. Uważają, że muzyka płynąca z winylowych płyt jest cieplejsza, bardziej wielowymiarowa i...

Dyskografie

Wywiady

Rafał Koc - Melodika

Rafał Koc - Melodika

Przeglądając archiwum wywiadów opublikowanych na łamach naszego magazynu, łatwo zauważyć, że najczęściej rozmawiamy z artystami i przedstawicielami firm zajmujących się...

Popularne artykuły

Vintage

Nakamichi TX-1000

Nakamichi TX-1000

Japońska firma znana przede wszystkim z produkcji bardzo dobrych magnetofonów kasetowych swego czasu zaznaczyła także swoją obecność na rynku gramofonów...

Słownik

Poprzedni Następny

DAB

Digital Audio Broadcasting - system radiofonii cyfrowej opracowany w Europie w celu zastąpienia radia analogowego. Pierwsze transmisje rozpoczęto w 1995 roku, jednak w wielu krajach (w tym w Polsce) system...

Cytaty

LudwigVanBeethoven.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.