Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

NAD C368 i C268

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

NAD C368 i C268

Szanowni Państwo, jestem czytelnikiem Państwa magazynu. Często odwiedzam i czytam Państwa stronę, a przede wszystkim testy sprzętu hi-fi. Cenię sobie to, że opisujecie je w sposób konkretny i rzeczowy, a to bardzo ułatwia w podjęciu decyzji o zakupie. Wiem, bo kupiłem wzmacniacz zintegrowany NAD C368, który w tym momencie gra z kolumnami DALI Opticon 6. Na Państwa stronie przeczytałem doskonałą recenzję wzmacniacza mocy NAD C268 w której napisano że alternatywnie C268 można sparować ze wzmacniaczem zintegrowanym NAD C368 i w przypadku zmostkowania obu jednostek w trybie mono uzyskać 300 W mocy na kanał. Interesowałoby mnie zakup C268 i zwiększenie mocy poprzez połączenie takiego zestawu i stworzenie grającego monobloku. I tutaj pojawia się prośba z mojej strony, czy możecie mi pomóc w jaki sposób mogę połączyć te dwa NAD-y? Jakich wejść i wyjść oraz kabli użyć? Niestety nie za bardzo rozumiem ten temat w sprawach połączeniowych.Czy mogliby mi Państwo pomóc i napisać to w punktach lub przesłać jakiś schemat jak to połączyć? Byłoby to dla mnie bardzo pomocne. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Po pierwsze, nigdy nie testowaliśmy NAD-a C268. Opisywaliśmy inne modele, ale to, na co Pan trafił to prawdopodobnie news - informacja przygotowana na podstawie komunikatu prasowego przesłanego przez dystrybutora lub producenta. Newsy w dość zasadniczy sposób różnią się od recenzji - objętością i podziałem tekstu na akapity, układem graficznym, a nawet ocenami i zdjęciami. Nie wspominając już o tym, że pod tytułem każdego artykułu opublikowanego na naszej stronie można zobaczyć trzy podstawowe informacje - datę publikacji, kategorię oraz imię i nazwisko autora. Chyba musiał Pan to zauważyć... Odnośnie Pańskiego pytania, idzie Pan w dobrym kierunku, ale myli Pan podstawowe pojęcia. Łączenie wzmacniacza zintegrowanego z końcówką mocy to nie "monoblok", tylko zabieg nazywany bi-ampingiem. Monoblok to po prostu monofoniczna końcówka mocy. Inaczej mówiąc, we wzmacniaczu zintegrowanym w jednej obudowie ma Pan przedwzmacniacz oraz dwa "monobloki" - dla lewego i prawego kanału. Dodanie drugiej stereofonicznej końcówki mocy daje natomiast możliwość wprowadzenia podziału obowiązków. Zakładając, że w kolumnach ma Pan podwójne gniazda głośnikowe połączone zworkami, po dołożeniu do systemu końcówki mocy, trzeba będzie te zworki usunąć, kupić dodatkową parę kabli głośnikowych oraz interkonekt łączący oba klocki, i wówczas wzmacniacz zintegrowany będzie napędzał tylko sekcję średnio-wysokotonową w Pana kolumnach, a końcówka mocy - niskotonową. To tak w dużym skrócie. Niektórzy producenci przewidują też inną opcję - zmostkowanie obu wzmacniaczy. Wtedy, mówiąc obrazowo, cała integra napędza jeden kanał, a cała końcówka mocy obsługuje drugi. Podstawowe korzyści wynikające z takiego rozwiązania to oczywiście zwiększenie mocy dostarczanej do głośników oraz rozdzielenie kanałów, nie na dwie połówki każdego klocka, ale na dwa niezależne urządzenia. Panu prawdopodobnie chodzi o bi-amping, więc radzilibyśmy wpisać to hasło w wyszukiwarce. W sieci jest bardzo dużo dostępnych materiałów, w tym rysunki i schematy pokazujące jak to się robi. Dla pewności może Pan również skontaktować się z dealerem NAD-a, który miał do czynienia z takim systemem. Na pewno któryś z salonów Top Hi-Fi & Video Design testował taką opcję i doradzi Panu czy w tej konkretnej sytuacji będzie się to opłacało, czy nie. My tego nie wiemy, bo takiego zestawu nie słuchaliśmy. Pozdrawiamy.

Komentarze (7)

  • Michał

    Połączenie jest bardzo proste i opisane w instrukcji, C 368 i C 268 łączy się jednym interkonektem i potrzebny jest dodatkowy kabel do gniazd trigger, aby ustawić opcję zmostkowania (przełącznikiem) i gra gitara. Wtedy C 368 napędza lewy kanał, a C 268 - prawy. Różnicę w stosunku do samego 368 słychać i to bardzo. Pozdrawiam!

    1
  • Marcin

    Właśnie mam zamiar dołożyć C268 do swojego 368 i zmostkować obydwa. Chciałem zapytać o różnice w brzmieniu między trybem bridge a C368 solo?

    0
  • MP

    Użytkuję C368 + C268 z w trybie bridged z kolumnami Polk Audio Rti A7. Po dołożeniu C268 jest lepsza kontrola każdego dźwięku niezależnie od mocy, lepsza stereofonia, dynamika, scena. Pierwsze wrażenie - kolumny rozwinęły skrzydła. Ten zestaw jest dla mnie idealny, delektując się nagraniem czujemy skalę i moc każdego dźwięku, dzięki C268 odczujesz pełne bogactwo barw i dźwięków podawane z większą dynamiką i maksymalnym zaangażowaniem w szerszym spektrum.

    2
  • grzegorz

    Witam. Czy ktoś mógłby wysłać mi lub opisać krok po kroku, jak podłączyć wzmacniacz NAD C 368 i końcówkę C 268, aby grało to wszystko w trybie mono? Jak się łączy kable głośnikowe? Z góry dziękuję. Kolumny to Wharfedale Jade 7. W trybie solo to gra nawet przyzwoicie, ale myślę o dodaniu do zestawu skrzydeł aby dać troszkę więcej prądu:) Dopiero zaczynam przygodę z audio. Pozdrawiam!

    2
  • Jarosław

    Drogie StereoLife, wprowadzacie czytelnika w błąd. Zestaw C368 + C268 może pracować zarówno w trybie bi-ampingu jak i bridged (mono). W takim przypadku albo łączymy wszystko na zasadzie bi-ampingu (po 2 pary przewodów na każdy głośnik - jeśli głośnik ma 2 pary wtyków), albo na zasadzie 2 x monoblok (kanał lewy - kanał prawy). Przeczytaliście w ogóle instrukcję obsługi tego urządzenia?

    7
  • Jacek

    Witam, biorąc pod uwagę, że C368 obecnie jest niewiele droższy od C268, zastanawiałem się czy nie zrobić takiej podwójnej konfiguracji na dwóch C368 (zawsze jak coś się poprzestawia to lepiej zagospodarować C368 niż C268). Czy takie połączenie 2 x C368 jest wykonalne w konfiguracji dwóch monobloków i czy będzie nie gorsze od dodania C268 do posiadanego już C368?

    0
  • Szuda

    Używam zestawu C368 i C268 wraz z Focal Chora 826 i mogę powiedzieć jedno - rewelacja.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ken Ishiwata - Marantz

Ken Ishiwata - Marantz

[English version] Niedawno zamieściliśmy na łamach naszego magazynu przekrojową prezentację marki Marantz, jednak cała historia byłaby niepełna gdybyśmy nie przeprowadzili z człowiekiem, którego nazwisko jednoznacznie kojarzy się z tą firmą. Nie chodzi wcale o Saula Bernarda Marantza, ale kogoś, kto z takim samym zaangażowaniem projektuje sprzęt audio i odnosi na...

Fabio Serblin - Serblin & Son

Fabio Serblin - Serblin & Son

Projektowanie i budowanie sprzętu audio potrafi być tak zaraźliwe, że zajmują się tym całe rodziny. Wychowane w duchu muzycznej pasji dzieci często przejmują talent swoich rodziców i krewnych. Jednym z takich przypadków jest familia Serblinów. Kiedy audiofile słyszą to nazwisko, pierwsze skojarzenie przychodzi natychmiast - Franco, legendarny konstruktor zestawów głośnikowych....

Tak, jestem kobietą

Tak, jestem kobietą

Czytuję sobie często i z lubością fora o sprzęcie hi-fi. Nazwami rzucać nie będę, ponieważ po pierwsze to nielegalne, a po drugie zupełnie niemarketingowe. A czytam je z różnych powodów. Czasami natrafiam się na naprawdę piękną lampkę, którą chciałoby się zmaterializować na swoim stoliku, czasami jest zupełnie odwrotnie - zostaję...

Spotify Lossless - ósmy cud świata czy spóźniony pociąg, który nikogo już nie zabierze?

Spotify Lossless - ósmy cud świata czy spóźniony pociąg, który…

Na pewne rzeczy w życiu czeka się tak długo, że człowiek zaczyna wątpić, czy w ogóle dożyje ich spełnienia. Jedni latami wypatrują nowej płyty ulubionego zespołu, inni odliczają dni do kolejnego sezonu ukochanego serialu, a audiofile? Cóż, oni od niemal dekady czekali, aż Spotify wreszcie wprowadzi streaming w bezstratnej jakości....

Karol Zieleźnik - Hi-Fi Studio

Karol Zieleźnik - Hi-Fi Studio

Bohaterami naszych wywiadów są najczęściej muzycy lub konstruktorzy sprzętu audio - zestawów głośnikowych, wzmacniaczy, gramofonów, a nawet słuchawek. Z dystrybutorami i dealerami rozmawiamy znacznie rzadziej, jednak z punktu widzenia klienta - melomana chcącego kupić swój pierwszy zestaw hi-fi lub ulepszyć ten, który cieszy ich od wielu lat - są to...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Fezz Audio Luna

Fezz Audio Luna

Kiedy dziesięć lat temu niewielka, rodzima manufaktura Fezz Audio zaprezentowała swój pierwszy wzmacniacz, mało kto wierzył w jej sukces. Trudno zresztą dziwić się tym, którzy patrzyli na ten projekt sceptycznie....

Audio Physic Midex 2

Audio Physic Midex 2

Audio Physic to firma, która od lat konsekwentnie realizuje swoją filozofię budowania zestawów głośnikowych. Dawniej zadziwiała nas wąziutkimi kolumnami z jednostkami basowymi zamontowanymi z boku i pochylonymi frontami, co w...

Matrix Audio TS-1

Matrix Audio TS-1

Rynek sprzętu audio coraz śmielej zmierza w kierunku urządzeń, które mają uprościć życie melomanom. Kolejne firmy proponują odtwarzacze strumieniowe z wbudowanymi przetwornikami i wzmacniaczami słuchawkowymi - tak, aby za pomocą...

Bannery boczne

Komentarze

Darek
Panie Tomku zdjęcia ok, ale styl tekstu pali mózg. Ciężko się to czyta. Już chyba Lem jest bardziej przyswajalny :)
Obywatel GC
A według pana z Nautilusa największą różnicę robi stolik RTV! Ciekawe co na to producenci przewodów...
Jacek
Czy to nie są czasem te same kable, tylko w niebieskim kolorze z "audiofilskimi" wtykami?
Ryszard
"Technicznie to trochę absurd, ale niech będzie - gramofon". Trochę arbitralne stwierdzenie, zwłaszcza w kontekście całego artykułu, który wręcz zachęca do nowa...
Behapowiec
736 zł z groszami za kilogram niby nie dużo, ale w razie wywrotki dramat...

Płyty

The Black Keys - No Rain, No Flowers

The Black Keys - No Rain, No Flowers

Trudno uwierzyć, że minęło już czternaście lat od nagłego wybuchu popularności The Black Keys, wywołanego albumem "El Camino" i przede...

Newsy

Tech Corner

Krótka historia płyty kompaktowej

Krótka historia płyty kompaktowej

Jak wyglądał świat w marcu 1979 roku? Andrzej Wajda kręcił "Panny z Wilka". Jan Paweł II był papieżem niecałe pół roku. Prezydentem USA był Jimmy Carter. W Nowym Jorku urodziła się Norah Jones. Atari wypuściło na rynek komputery Model 400 i Model 800. W salonach samochodowych pojawiły się Peugeot 505,...

Nowości ze świata

  • Lyngdorf Audio has announced the launch of its latest digital streaming amplifier, the TDAI-2210 - a model that bridges the gap between the compact TDAI-1120 and the flagship TDAI-3400, offering a balance of versatility, performance and refinement. The new amplifier...

  • Monitor Audio has announced two new limited-edition loudspeakers based on its Silver Series 7G range - the Silver 300 7G Limited Edition and the Silver 100 7G Limited Edition. Both models are presented in a new Carbon Black Metallic finish...

  • Nothing has unveiled its latest generation of True Wireless Stereo earphones, the Ear (3), redefining how compact audio devices can look and perform. Designed to 'cut through the noise', the new model introduces a breakthrough Super Mic system, adaptive noise...

Poradniki

Jak wybrać kolumny

Jak wybrać kolumny

Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...

Wywiady

Fabio Serblin - Serblin & Son

Fabio Serblin - Serblin & Son

Projektowanie i budowanie sprzętu audio potrafi być tak zaraźliwe, że zajmują się tym całe rodziny. Wychowane w duchu muzycznej pasji...

Cytaty

AldousHuxley.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.