Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Pathos Logos MKII czy Ars-Sonum Filarmonia SK?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Pathos Logos MKII czy Ars-Sonum Filarmonia SK?

Dzień dobry. Piszę do Państwa w sprawie dwóch testowanych wzmacniaczy przez Pana Tomasza Karasińskiego. Chodzi o integry Pathos Logos MKII i Ars-Sonum Filarmonia SK. Czy któryś z tych dwóch wzmacniaczy wykazał się lepszym stosunkiem jakości do ceny? W teście Pathosa można wyczytać, że czasem jest w stanie konkurować z niejedną dwa razy, a nawet dwa i pół raza droższą konstrukcją, natomiast nie znalazłem punktów odniesień z wyższych pułapów cenowych, do których byłby porównywany Ars-Sonum, ani też innych treści mogących sugerować jak jest on wyceniony względem konkurencji. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

Pańskie pytanie brzmi trochę tak, jakby chciał Pan zrobić jak najlepszy interes, a nie kupić jak najlepszy wzmacniacz - do swojego systemu, do swojej muzyki itd. W mailu nie zawarł Pan żadnej tego typu informacji, więc nie wiemy jak mielibyśmy odpowiedzieć. Jeżeli chce Pan kupić wzmacniacz, wybór między dwoma bardzo, bardzo dobrymi modelami (bo tak jest w tym przypadku) bez takich informacji jest niemożliwy, bo w jednym systemie lepiej sprawdzi się Pathos, a w innym większe szanse oczarowania słuchacza będzie miał Ars-Sonum. Natomiast Panu najwyraźniej zależy na jakiejś innej informacji, a tym się nie zajmujemy. Jeżeli szuka Pan najlepszego sposobu zainwestowania gotówki, chyba jednak lepiej jest kupić złoto lub jakieś dobrze rokujące, rzadkie, zabytkowe auto, bo kupowanie sprzętu audio na zasadzie wypatrywania okazji i szukania modeli o jak najkorzystniejszym stosunku jakości do ceny i tak przeważnie kończy się klapą. Jeżeli powie nam Pan coś więcej o swoim systemie, najczęściej słuchanej muzyce, preferencjach brzmieniowych i oczekiwaniach względem wzmacniacza, postaramy się pomóc, ale na pytania w stylu "który wzmacniacz jest bardziej okazyjny", szczególnie w przypadku urządzeń z dość wysokiej półki, nie odpowiadamy.

Szanowni Państwo, moje pytanie było podyktowane czymś innym. W sprzęcie audio bywają takie rozbieżności jakościowe w danych pieniądzach, że naprawdę nie widzę błędnego działania w eliminowaniu słabych graczy przed organizacją całego przedsięwzięcia związanego z wypożyczeniem sprzętu na testy. Trafiają się też klocki, które w danym budżecie po prostu trzeba uwzględnić. Wszystkiego, co oferuje rynek odsłuchać się nie da, ale przede wszystkim nawet nie pytałem, który z tych dwóch wzmacniaczy kupić. Nie traktuje zakupu sprzętu audio, czy innych dóbr mających zaspokajać potrzeby lub sprawiać przyjemność, jako inwestycję. Ja tak do tego nie podchodzę. Chodziło mi po prostu o opinię na temat jakości brzmienia obu urządzeń. A spytałem akurat o te, bo z recenzji jasno wynika, że oba mieszczą się w tym, czego szukam. Przede wszystkim muszą grać muzykę, a nie odtwarzać dźwięk analityczny, pozbawiony emocji i muzykalności. Słucham jazzu, jak Youn Sun Nah, Możdżer, Esbjorn Svenson Trio, Anna Maria Jopek. Słucham też rocka, gdzie mile widziany jest atak i drive ze strony systemu - Pink Floyd, David Gilmour. Mój system składa się z kolumn Diapason Adamantes III 25th Anniversary, wzmacniacza Tri TRV-35SE (w którym brakuje mi ataku, barwy, dociążenia), przetwornika Aqua La Voce S2, transportu Docet Lector Digidrive TL3, kabli sygnałowych i głośnikowych Albedo Monolith Monocrystal, kondycjonera GigaWatt PC-2 EVO+ i kabli zasilających Oyaide Tunami GPX-Re V2. Pozdrawiam!

Dziękujemy za uzupełnienie. Ma Pan bardzo audiofilski system i widać, że w Bydgoszczy zaopatrzył się Pan w sprzęt audio nie raz i nie dwa, ale jeżeli we wzmacniaczu Tri najbardziej brakuje Panu ataku, barwy i dociążenia, to tym razem skłanialibyśmy się ku Pathosowi. Raz, że powinien on dać bardziej zdecydowane, ale wciąż muzykalne brzmienie, a dwa, że Diapasonom, mimo wysokiej skuteczności, czasami dobrze jest dać trochę prądu - nawet jeśli ma to być coś na zasadzie "zapasu", który zawsze jest pod ręką. Pathos ten zapas ma i nawet przy odsłuchu na niższym poziomie głośności czuć, że dynamika tego wzmacniacza jest, jak to się mówi, niewysilona. Jeżeli więc chce Pan skrócić przedsięwzięcie związane z wypożyczaniem sprzętu i odsłuchami, proponowalibyśmy zacząć od Logosa MKII, a bardzo możliwe, że na tym się skończy - nawet po krótkim odsłuchu będzie Pan wiedział czy to jest to, o co chodziło.

Dziękuję za odpowiedź. Sam także zaobserwowałem, że Diapasony przy większej ilości prądu potrafią pokazać więcej cech wpływających na muzykalność i tupanie nóżki. Miałem od Grzegorza na testach wzmacniacz cyfrowy Waversa WAmp 2.5 (600 W przy 4 omach). Drive, kontrola, szybkość i rytm Diapasnów mnie wówczas zaskoczyły. Uderzenie w rocku niesamowite. Słuchałem na dużo wyższych poziomach głośności niż zwykle. Później wziąłem Ars-Sonum - było więcej detalu na górze, więcej basu (w teście też pisaliście o podbitym basie, mi się to podobało), wokal był otoczony większą ilością powietrza, było też barwniej, niby wszystko było lepsze, ale jednak dźwięk wydał mi się spowolniony i mało rytmiczny, przekazywał dużo mniej energii niż z Waversą, która cały czas zachęcała do robienia głośniej i wprawiała ciało w ruch. Ars-Sonum bardziej stawiał na piękno dźwięku, Waversa - na energię płynącą od dźwięków. Chciałoby się mieć połączenie obu wzmacniaczy. Pomyślałem o Pathosie. Teraz już wiem, że warto faktycznie zorganizować odsłuch u siebie w systemie. W podobnym budżecie chcę też wziąć na odsłuch Ayona Spirita V. Czasem też rozważam podniesienie budżetu i odsłuch Audio Analogue Maestro Anniversary i innych konstrukcji Pathosa (Kratos i Inpol 2).

Jeszcze bardziej upewnił nas Pan, że Pathos będzie dobrym wyborem i właściwie obowiązkowym kandydatem do odsłuchu. Diapasony potrafią zagrać magicznie, ale z naszych doświadczeń wynika, że nie można ich przesłodzić. Dlatego mając do wyboru lampę lub hybrydę, zdecydowanie sięgnęlibyśmy po hybrydę (albo nawet cieplejszy tranzystor). Kratosa nie słuchaliśmy, i może to nawet dobrze, bo moglibyśmy na niego "zachorować". Audio Analogue Maestro Anniversary - piękny, wspaniały, potężny wzmacniacz. Również może się sprawdzić. Ayon? Nie powinniśmy się wypowiadać, bo dawno nie testowaliśmy sprzętu tej marki. Z pozostałych propozycji, jeżeli na przykład Pathos się nie sprawdzi, albo po prostu dojdzie Pan do wniosku, że warto jeszcze trochę pomęczyć się z wypożyczeniami, aby wybrać wzmacniacz "docelowy", dorzucilibyśmy jeszcze trzy typy. Pierwszy to Luxman L-505uXII - tranzystor z krwi i kości, ale baaardzo fajny. Jeden z ciekawszych wzmacniaczy, jakie ostatnio testowaliśmy. Podobno jego starszy brat, L-507uXII, jest jeszcze lepszy, ale nie możemy tego potwierdzić. W każdym razie jest to piękny, hi-endowy sprzęt z siłą przekonywania, która może nawet pozmieniać priorytety niejednemu audiofilowi. Drugi strzał to Rogue Audio Cronus Magnum III - lampa, ale bombowa. Oficjalnie nie opisywaliśmy tego modelu, ale słuchaliśmy go kilka razy "gościnnie" i jest to naprawdę fantastyczna sprawa. Trzecia propozycja to Unison Research Performance - lampa, ale dość bezkompromisowa - 45 W na kanał w układzie Parallel Single Ended. Wzmacniacz, który ma wiele zalet, ale jedną najważniejszą - wciąga w muzykę jak czarna dziura. Tak czy inaczej, zaczęlibyśmy od Logosa MKII, bo w swojej cenie jest to jeden z najlepszych piecyków na rynku, konstrukcja właściwie legendarna, a mimo to wciąż niedoceniana. Pozdrawiamy!

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MTSKM 2014

MTSKM 2014

Od dziś aż do niedzieli oficjalnie świętujemy Międzynarodowy Tydzień Słuchania Kaset Magnetofonowych. Kto żyw niechaj biegnie na strych lub do piwnicy i wyciągnie stare, zapomniane kartony z plastikowymi pudełeczkami z rolkami taśmy w środku. Młodsi zapytają rodziców, na czym słuchali muzyki i dlaczego wywalili wszystkie taśmy na śmietnik. A może...

Maciej Lachowski - Fezz Audio

Maciej Lachowski - Fezz Audio

Kiedy cztery lata temu po raz pierwszy usłyszałem o marce Fezz Audio i obserwowałem jej wyjątkowo śmiałe poczynania na tym, wydawałoby się, dość hermetycznym rynku, nie dawałem jej wielkich szans na sukces. Z podobnymi reakcjami spotkałem się u innych dziennikarzy zajmujących się tą materią, a także u dealerów, którzy w...

Wojciech Hoffmann

Wojciech Hoffmann

Wojciech Hoffmann - jeden z najlepszych polskich gitarzystów, znany przede wszystkim z heavy metalowej grupy Turbo, w której gra od samego początku i jest współautorem większości z jej utworów (w tym tych najbardziej znanych, jak "Dorosłe dzieci" czy "Szalony Ikar"). Artysta stawiał swoje pierwsze muzyczne kroki w Gostyniu, gdzie w...

Sebastian Banaszczyk - Bionulor

Sebastian Banaszczyk - Bionulor

Bionulor to muzyczne wcielenie Sebastiana Banaszczyka – pedagoga i aktora urodzonego w 1975 roku w Świdnicy, obecnie występującego w Teatrze im. Mickiewicza w Częstochowie. Oprócz działalności aktorskiej tworzy on muzykę, którą można określić jako eksperymentalno-elektroniczny ambient, aczkolwiek sam proces powstawania utworów sam Bionulor określa jako „100% Sound Recycilng”. Cóż to...

Audio Video Show 2020

Audio Video Show 2020

Każdego roku o tej porze polscy audiofile obchodzą swoje święto - wydarzenie, którego miłośnik grającej aparatury zwyczajnie nie może przeoczyć. Jestem przyzwyczajony, że zwykle o tej wystawie rozmawia się już od września. W październiku przygotowania rozkręcają się na całego. Do końca miesiąca trzeba mieć opracowany plan zwiedzania - kompletną rozpiskę...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Dual CS 418

Dual CS 418

Dual to jedna z marek, do których w audiofilskim środowisku należy odnosić się z szacunkiem. Nie ma innego wyjścia, takie są zasady. Legenda nie wzięła się oczywiście znikąd. Niemiecka manufaktura...

Shure Aonic 50

Shure Aonic 50

Aonic 50 to mój pierwszy kontakt z produktami Shure'a. Sytuacja może niektórym wydawać się o tyle zaskakująca, że Shure Incorporated istnieje od prawie 100 lat. Firma została założona w 1925...

Spendor Classic 4/5

Spendor Classic 4/5

Firma Spendor została założona w 1969 roku w Wielkiej Brytanii, a jej nazwa powstała z połączenia imion dwojga założycieli - Spencera i Dorothy Hughes. W latach sześćdziesiątych Spencer pracował w...

Bannery boczne

Komentarze

stereolife
@Showtek - Nie bardzo wiemy, co tutaj jest jeszcze do tłumaczenia. Powyższy artykuł nie jest recenzją. Nie recenzujemy w nim ani działania poszczególnych rozwią...
Showtek
Witam. Ja mam jedno zapytanie, bo nie bardzo rozumiem pewne stwierdzenia. Artykuł wyjaśnia dosyć fajnie zasady działania konkretne klasy wzmacniaczy ale osobie ...
Pawel
Według specyfikacji ze strony Panasonica posiada RDS.
Piotr
Witam. Mam pytanie. Kupiłem nowy gramofon Audio-Technica SL TP120XUSB. Ustawiłem go zgodnie z instrukcją tak jak powinien być ustawiony. Problem w tym że anti-s...
stereolife
@Marek - W takim razie w pierwszej kolejności należałoby się zastanowić nad naprawą Bowersów. Polski dystrybutor B&W ma bardzo dobry serwis - taki sam probl...

Płyty

Newsy

JBL Live 460 NC i Live 660 NC

JBL Live 460 NC i Live 660 NC

JBL wprowadza na rynek dwa modele słuchawek bezprzewodowych - nauszne Live 460 NC oraz wokółuszne Live 660 NC. Producent twierdzi,...

Tech Corner

Krótka historia płyty kompaktowej

Krótka historia płyty kompaktowej

Jak wyglądał świat w marcu 1979 roku? Andrzej Wajda kręcił "Panny z Wilka". Jan Paweł II był papieżem niecałe pół roku. Prezydentem USA był Jimmy Carter. W Nowym Jorku urodziła się Norah Jones. Atari wypuściło na rynek komputery Model 400 i Model 800. W salonach samochodowych pojawiły się Peugeot 505,...

Poradniki

Wywiady

Nie muszę grać rzeczy, których nie chcę - Marcin Olak

Nie muszę grać rzeczy, których nie chcę - Marcin Olak

Marcin Olak to jeden z bardziej interesujących gitarzystów rodzimej sceny jazzowej. Kompozytor, muzyk improwizujący i nauczyciel. Gra na gitarach akustycznych...

Cytaty

PaulClaudel.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.