Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Dynaudio Music 7 czy Vifa Stockholm 2.0?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Dynaudio Music 7 czy Vifa Stockholm 2.0?

Szanowna Redakcjo, mam wielką prośbę o pomoc. Jestem właśnie w trakcie wyboru soundbara do przyszłego telewizora. Do chwili obecnej (po przeczytaniu Państwa świetnej recenzji głośnika Dynaudio Music 7) najbliżej memu sercu jest opisany przez Państwa model oraz bardzo podobny Vifa Stockholm 2.0. Pomieszczenie (w którym stać będzie Apple TV podłączony do telewizora kablem, a z soundbarem prawdopodobnie również kablem HDMI z ARC lub cyfrowym przewodem optycznym) ma około 65 m2 oraz ma wysoka antresole. Sounbar miałby najprawdopodobniej zawisnąć na uchwycie pod telewizorem. Zestaw użytkowany będzie rodzinnie (a więc w grę wchodzi nie tylko muzyka, ale także bajki i wieczorne filmy z Netflixa) oraz jako jedyny grający głośnik w pomieszczeniu po AirPlay lub Bluetooth. Zależy mi na dobrym odbiorze zarówno treści z telewizora, jak i samej muzyki. Z tego, co widziałem, nie mieli Państwo jeszcze okazji testować Vify Stockholm 2.0 (tylko Vifa Copenhagen 2.0), ale może wyrobili sobie Państwo opinię na jego temat i pomogą mi podjąć właściwą decyzję. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

Szanowna Redakcjo, w Państwu jedyna nadzieja! Muszę "zaocznie" wybrać kolumny do mojego systemu stereo i waham się między dwoma modelami. Pierwszym jest Diapason Karis II NW, a drugim - Xavian Ambra. Słucham głównie muzyki elektronicznej i uwielbiam potężny bas, a także ten efekt, gdy monitor gra ścianą dźwięku, robiąc wrażenie na wszystkich słuchaczach (jak takie małe coś może grać takim wielkim dźwiękiem). Obecnie mam monitory Audiowave 141 (te stare, jeszcze na polipropylenie) i one tak właśnie grają. Są malutkie, ale potrafią zagrać jak potężne kolumny. Szukam czegoś, co da mi ten sam charakter brzmienia, ale "do kwadratu" (jeśli to w ogóle możliwe). Wzmacniacz? Planuję kupić jakiś fajny tranzystor pracujący w czystej klasie A. Trzymając się normalnych pieniędzy, pozostaje mi chyba tylko Xindak PA-M albo Haiku Audio Sol 1. Kolega mocno namawia mnie na kupno używanego Electrocompanieta AW 100 DMB, bo gra troszeczkę jak lampa, bo jest w pełni zbalansowany, bo to, bo tamto... Pokój odsłuchowy będzie miał 15-20 m2. Karisy II NW są piekne i dają to, czego szukam, czyli przyjemność ze słuchania, zapomnienie o sprzęcie i całkowite skupienie się na muzyce. Ale podobno są to raczej kolumny do muzyki klasycznej i kameralnej. Boję się też, że z 11-cm głośnikiem nisko-średniotonowym bas będzie taki sobie, a w dwudziestometrowym pokoju zniknie całkowicie. Ambra też jest piękna, jednak tutaj część osób pisze, że to już nie to, co zjawiskowe XN250 Evo, które były uznawane za najlepsze podstawkowce Xaviana. Z innych propozycji biorę pod uwagę monitory Buchardt Audio S300 MkII, Danish Physics Point Zero 4 i RLS Callisto IV, bo mimo, że są malutkie, to mają cudowny bas jak na swój rozmiar. Ech, za dużo tych kolumn... Jeśli mogliby mi Państwo pomóc, byłbym dozgonnie wdzięczny. Dziękuję uprzejmie i pozdrawiam!

Kable do Yamahy A-S1100

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Kable do Yamahy A-S1100

Szanowni Państwo, jakiś czas temu, po lekturze Państwa testu, nabyłem wzmacniacz Yamaha A-S1100. Lubię neutralne granie, jak również produkty tej marki. No, dobrze, wskaźniki wychyłowe również zrobiły swoje... Grałem wtedy na kolumnach KEF R300. Podobno jest to dość popularne połączenie. Nadszedł jednak czas na krok do przodu, w związku z czym kupiłem kolumny Studio 16 Hertz Minas Anor IV. Szukałem dźwięku detalicznego, ale minimalnie ocieplonego. Słuchałem oczywiście innych kolumn, do ostatecznego boju stanęły DALI Rubicon 2, B&W 704 S2 i właśnie Minas Anor IV, które wygrały między innymi ze względu na umieszczony z przodu bass-reflex. Niestety, mam trochę kiepskie akustycznie pomieszczenie i nie mogę odsunąć kolumn zbyt daleko od tylnej ściany. Rubicony 2 grały bardzo fajnie, ciepło, szczególnie z Yamahą, ale było to ciepło, które na moje ucho wpadało już lekką zupę na średnicy, a jest to coś, czego bardzo nie lubię. Wiem, że brzmi to trochę tak, jakbym chciał dostać wszystko w stosunkowo niskiej cenie, co nie jest do końca możliwe, ale zestawy Studia 16 Hertz w sumie mocno się do tego efektu zbliżyły. Teraz szukam kabli głośnikowych, które dodadzą mi jeszcze trochę takiego efektu - detaliczności charakterystycznej dla wysokiej klasy kopułek połączonej z lekkim uwypukleniem średnicy. Obecnie gram na Tellurium Q Blue. Wiem, że podbicie efektu ocieplenia bez utraty detaliczności w zakresie wysokich tonów to nie lada wyzwanie, ale może znają Państwo coś, co spełni moje oczekiwania? Głównym źródłem w moim systemie jest Marantz SA7001 KI Signature podłączony do przetwornika Audionemesis DC-1 kablami Audioquesta. Drugim źródłem jest stary gramofon Luxman PD 282. Kable muszą mieć długość od dwóch do trzech metrów. Przedział cenowy? Rozsądny, to znaczy - odpowiedni do klasy kolumn i całego zestawu. Mam odłożone trochę gotówki, chcę sprzedać kolumny Cabasse Antigua MC170, które grają w drugim systemie, a do tego rozstanę się także z posiadanymi obecnie kablami Tellurium Q, więc tak naprawdę ciężko mi wyznaczyć górną granicę cenową co do złotówki. Przepraszam za nieco przydługi elaborat, ale wiem, że to delikatna materia i muszą mieć Państwo jak najwięcej informacji, aby coś mi doradzić. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby coś mi Państwo zaproponowali. Pozdrawiam serdecznie!

Hegel, Naim, Atoll czy Musical Fidelity?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Hegel, Naim, Atoll czy Musical Fidelity?

Szanowni Państwo, planuję zakup wzmacniacza zintegrowanego i chciałbym prosić Państwa o poradę. Dodam tylko, że będzie to pierwszy element mojego nowego systemu stereo. W najbliższym czasie chcę posłuchać Hegela H90, Atolla IN200 Signature, Musical Fidelity M5si oraz Naima Nait XS 2. Czy któreś z tych urządzeń jest Państwa zdaniem szczególnie godne polecenia? Czy może wybraliby Państwo coś jeszcze innego w tym przedziale cenowym. Mój pokój odsłuchowy ma około 20 m2, został zaadaptowany we własnym zakresie. Muzyka ze szczególnym uwzględnieniem rocka progresywnego i elektronicznej. Zależy mi na równowadze tonalnej, może z odrobiną ciepełka, głębi, szerokości i oczywiście dobrej stereofonii. Gdyby jeszcze mój nowy wzmacniacz był muzykalny... Ale to już chyba zbyt długa lista życzeń. Pozdrawiam!

Ostatnie komentarze

  • WOJTEK

    Nie chciałbym nikomu doradzić źle, są różne gusta - wiadomo. Osobiście wybrałbym Naima i jego barwę. Hegel tez OK. Mam sprzęt i jednej i drugiej marki, z tym, że inne modele - NAP 200 i H1 MK4. Z obu jestem zadowolony, jednak Heglowi brak powietrza, separacji w stosunku do Naima, ale też dynamiki i ...
    1
Zobacz inne komentarze

Pylony i Pioneer NC-50DAB

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Pylony i Pioneer NC-50DAB

Szanowna Redakcjo, mam zamiar kupić kolumny Pylon Audio Pearl 25, które bardzo zachwalali Państwo w swoim teście. Czy w zestawie z amplitunerem Pioneer NC-50DAB w otwartym na mieszkanie pokoju o powierzchni około 30 m2 ma to sens? Jeżeli nie, jaki sprzęt poleciliby mi Państwo zamiast Pioneera, bo kolumny na pewno zostaną te, ze względu na dobre opinię i kraj pochodzenia. Sprzęt na pewno musi mieć odtwarzacz płyt kompaktowych, a mój limit cenowy to 3500 zł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź!

Reloop Turn 3 czy Turn 5?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Reloop Turn 3 czy Turn 5?

Szanowni Państwo, chciałbym zakupić nowy gramofon i poprosić Państwa o poradę w tej sprawie. Do tej pory, jeszcze od lat osiemdziesiątych zeszłego stulecia, posiadam gramofon Unitra Bernard GS-438, który sam poprawiłem wymieniając kable, headshell oraz wkładkę na Ortofona OM 5E. Jetem zwolennikiem pełnej regulacji ustawień i sam to robię, bo jakość dźwięku jest najważniejsza. W międzyczasie kupiłem, ale już sprzedałem gramofon Audio Technika LP120. Rozstałem się z nim ze względu na niemożliwe ustawienie anti-skatingu. Słucham winyli od ponad 30 lat i posiadam dosyć pokaźną kolekcję. Jest to muzyka praktycznie każdego rodzaju. Czytałem testy gramofonów Reloop Turn 3 i Turn 5 autorstwa pana Tomasza Karasińskiego. Do jednego z tych modeli chętnie bym się przymierzył, jednak wciąż zadaje sobie pytanie który jest lepszy. Chciałbym zmieścić się w kwocie 2600 zł. Może więc zapytam wprost - który z tych gramofonów wybraliby Państwo na moim miejscu? Docelowo myślę o zastosowaniu wkładki Nagaoka MP-110. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

Yamaha WXC-50 czy wzmacniacz sieciowy?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Yamaha WXC-50 czy wzmacniacz sieciowy?

Dzień dobry. Jeżeli można, chciałbym skorzystać z Państwa porady. Chciałbym rozbudować swój system stereo (wzmacniacz, odtwarzacz i tuner marki Yamaha) o strumieniowe przesyłanie muzyki plus podłączenie telewizora pod głośniki z zestawu stereo. Na początku myślałem o odtwarzaczu strumieniowym, takim jak Definitive Technology W Adapt lub Yamaha MusicCast WXC-50, jednak ostatnio biorę pod uwagę możliwość dołożenia pieniędzy i zakupu wzmacniacza z tymi wszystkimi udogodnieniami i zastąpienie nim mojego dotychczasowego sprzętu. Chciałbym uzyskać coś w stylu systemu all-in-one. Pierwszym modelem, o którym pomyślałem jest Marantz Melody Media M-CR611, i tu pojawiają się ważne pytania. Czy lepiej dokupić do już istniejącego sytemu stereo odtwarzacz strumieniowy, czy zastąpić całość urządzeniem typu all-in-one? Jeżeli wygrałaby opcja druga, to jaki wzmacniacz strumieniowy brać pod uwagę? Czy Marantz da radę, czy może zainteresować się czymś innym? Posiadam głośniki Paradigm Mini Monitor v.7 (docelowo chciałbym je zamienić na większe, podłogowe). Muzyki słucham raczej spokojnej, alternatywnej, elektronicznej. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Klipsch The Sixes czy coś innego?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Klipsch The Sixes czy coś innego?

Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w wyborze zestawu kolumn aktywnych do salonu o powierzchni około 25 m2. Do tej pory używałem zestawu kina domowego zakupionego dziesięć lat temu w jednym ze sklepów sieciowych ze sprzętem RTV. Był to system złożony z amplitunera Onkyo TX-SR604E, odtwarzacza DVD DV-SP405 tej samej marki i zestawu kolumn 5.1 marki mAudio z aktywnym subwooferem. Okazało się, że może średnio raz w roku oglądałem film z wykorzystaniem pełnych możliwości tego sprzętu, a pozostałe 99% czasu słuchałem muzyki, dlatego wystarczy mi czyste stereo. Jakość odbioru muzyki z tego zestawu określiłbym krótko - tragedia. Pomimo różnych konfiguracji i ustawień, nadal jest nie do przyjęcia. Jak się później okazało, z informacji uzyskanych w profesjonalnym sklepie, z kolumnami (jeśli można je tak nazwać) gorzej trafić nie mogłem i to cała przyczyna. W związku ze zmianą umeblowania salonu, a co za tym idzie brakiem miejsca już na tak duże kolumny podłogowe, zastanawiam się nad zmianą. Chciałbym się tego wszystkiego pozbyć i kupić dobry zestaw stereo, najlepiej aktywny, z kolumnami podstawkowymi. Próbuję szukać informacji w internecie jak również udałem się do sklepu z dobrym sprzętem stereo w celu doboru jakiegoś zestawu. Niestety zaproponowano mi kolumny aktywne, które przekraczają mój budżet. Pierwsze to Audium Comp 3 Wireless. Faktycznie, po odsłuchu w salonie, brzmienie tych kolumn jest jak dla mnie idealne. Drugie to KEF-y LS50 Wireless. Po odsłuchu, moim zdaniem gorsze niż Audium. W obu przypadkach chodzi o wydatek rzędu 10000 zł, a na taką przyjemność nie mogę sobie pozwolić. Chciałbym wydać maksymalnie 4500 zł. W salonie stwierdzono, że w takim przypadku sprawdzi się zestaw Klipsch The Sixes za około 3600 zł. Niestety, nie mają lub też nie chcą sprowadzić tego zestawu abym go posłuchał i dopiero wtedy podjął decyzję, co oczywiście rozumiem - nie chcą zostać z tym zestawem w sklepie w przypadku gdybym go nie kupił. Niestety Pan prowadzący salon również nie słyszał jak gra ten zestaw i trudno mu się wypowiadać, choć stwierdził, że biorąc pod uwagę markę i parametry, powinno grać dość dobrze. Dlatego też zwracam się do Państwa o pomoc w doborze takiego zestawu, bo może w moich widełkach cenowych jest również coś innego na co powinienem zwrócić uwagę, lub też dla Państwa sprawa okaże się bardzo prosta? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Pylony zamiast monitorów Castle'a?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Pylony zamiast monitorów Castle'a?

Droga Redakcjo, jestem Waszym czytelnikiem od wielu lat. Cieszę się, że grupa entuzjastów dobrej muzyki i sprzętu audio jest tak zaangażowana w projekt StereoLife. Będę wdzięczny za pomoc w doborze kolumn. Mam kolumny podstawkowe, lecz brakuje mi trochę dolnego pasma ponieważ moje Castle nie schodzą poniżej 50 Hz. Rozważam zakup kolumn Pylon Audio Topaz 20 lub Opal 20. Oba modele były recenzowane przez Redakcję. Posiadam pokój o powierzchni 20 m2, wzmacniacz NAD C326 i odtwarzacz CD Arcam Alpha 5+. Słucham głównie bluesa i blues-rocka. Będę wdzięczny za pomoc w doborze kolumn. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Kolumny do Yamahy R-N602

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Kolumny do Yamahy R-N602

Witam serdecznie. Proszę o pomoc w wyborze kolumn do amplitunera Yamaha R-N602. Kolumny będą grały w pomieszczeniu o powierzchni około 13-14 m2, w związku z czym zastanawiałem się w zasadzie nad dwoma modelami marki Pylon Audio - Opal 20 lub Opal 23. Producent podaje, że Opal 20 odpowiednio nagłośni pomieszczenie do 20 m2, a opal 23 od 20 m2 wzwyż. Problem w tym, iż jestem posiadaczem systemu mikro Philipsa z kolumnami monitorami o mocy 60 W - takiej samej, jaką dysponują Opale 20 - i powiem szczerze, że mocy to to raczej nie ma. W każdym razie mniej, niż się spodziewałem. Chętniej wybrałbym Opale 23 w myśl zasady, że nadwyżki mocy nigdy za wiele. Choć podobno idąc tą drogą, mogę mieć problem z kontrolą nad zbyt obfitym basem. Dodam (choć chyba nie muszę), że jestem laikiem w tej dziedzinie. Bardzo proszę o obiektywną poradę. Pozdrawiam!

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Cyrus 40 AMP + 40 ST + 40 CD + 40 PSU

Cyrus 40 AMP + 40 ST + 40 CD + 40 PSU

Od kiedy sięgam pamięcią, Cyrus zajmował szczególne miejsce w audiofilskim uniwersum - siedział w jednej loży z brytyjskimi ekscentrykami, takimi jak Naim, Linn, Quad, Rega czy Chord. Każda z tych...

Wharfedale Super Linton

Wharfedale Super Linton

Firma Wharfedale Wireless Works została założona w 1932 roku przez Gilberta Briggsa, który swoje pierwsze głośniki składał w piwnicy domu w Ilkley, w dolinie rzeki Wharfe. Naturalnie, słowo "Wireless" nie...

AKG N9 Hybrid

AKG N9 Hybrid

W ostatnich latach miałem styczność z wieloma modelami słuchawek nausznych i wokółusznych. Jedne lepiej sprawdzały w określonych gatunkach muzycznych i w codziennym użytkowaniu, na przykład na spacerze lub w pracy....

Komentarze

Kaczadupa
Dla mnie Cyrus 40 AMP to rozczarowanie roku. Uwielbiam charakter starego Cyrusa 8.2 DAC z zasilaczem PSXR2 i spodziewałem się czegoś podobnego a tu szok jak u "...
Krzysztof
Wszystko ładnie, pięknie, ale z cenami przesadzili co najmniej o 30-40%, o czym wspomina nawet autor recenzji. 40 AMP byłby super wzmacniaczem, gdyby kosztował ...
Fon
Według mnie to jest celowe działanie w budowie każdego segmentu, czyli ograniczenie w zasilaczach, aby skusić się na dodatkowy zasilacz. Rozumiem za 4, 5, 6 tys...
Rafał
Bardzo trafna recenzja. Miałem Unison Research Simply Italy, później Line Magnetic 210IA na lampach 300B, wróciłem do Unisona S6 lampy sterujące Genalex, a lamp...
Jaro
Skuszony ciekawą recenzją Pana Tomasza i wieloma pozytywnymi opiniami ze świata audio postanowiłem spróbować JPlaya. Testowany był na 3 urządzeniach Auralic: S1...

Płyty

Sadist - Something To Pierce

Sadist - Something To Pierce

Do serwisów strumieniowych można mieć wiele zastrzeżeń, ale trzeba przyznać, że ich algorytmy sugerujące nową muzykę często przynoszą "złote strzały"....

Newsy

Tech Corner

Obudowy głośnikowe w praktyce - rodzaje, właściwości, brzmienie

Obudowy głośnikowe w praktyce - rodzaje, właściwości, brzmienie

Zapewne niejedno z nas próbowało kiedyś przestawiać swoje kolumny głośnikowe w różne miejsca w mieszkaniu lub domu, aby sprawdzić, gdzie będą najlepiej grały. Oczywiście ma to sens, ponieważ rozmiar, akustyka pomieszczenia czy rozstawienie kolumn względem słuchacza i ścian mają kluczowe znaczenie dla ich brzmienia. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad...

Nowości ze świata

  • The official history of Audiomica Laboratory brand began in 2005, but its founder, Łukasz Mika, had planned this step several years earlier. As someone who always loved music and was fascinated by the equipment used to reproduce it, he eventually...

  • Monitor Audio announced the new Gold Series 6G. The all-new, totally redesigned series leaves no detail unrevealed, as Monitor Audio Group delivers the finest, most exhilarating loudspeaker range yet to carry the Gold Series name. A comprehensive, highly flexible and...

  • Bluesound, the original wireless hi-res multi-room music brand, proudly announces that its highly anticipated flagship wireless music streamer, the Node ICON, is now available worldwide. Starting at $899, the Node Icon is the pinnacle of Bluesound's innovation in high-resolution streaming...

Poradniki

Listy

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Cytaty

ToriAmos.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.