Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

Szanowna Redakcjo, w Państwu jedyna nadzieja! Muszę "zaocznie" wybrać kolumny do mojego systemu stereo i waham się między dwoma modelami. Pierwszym jest Diapason Karis II NW, a drugim - Xavian Ambra. Słucham głównie muzyki elektronicznej i uwielbiam potężny bas, a także ten efekt, gdy monitor gra ścianą dźwięku, robiąc wrażenie na wszystkich słuchaczach (jak takie małe coś może grać takim wielkim dźwiękiem). Obecnie mam monitory Audiowave 141 (te stare, jeszcze na polipropylenie) i one tak właśnie grają. Są malutkie, ale potrafią zagrać jak potężne kolumny. Szukam czegoś, co da mi ten sam charakter brzmienia, ale "do kwadratu" (jeśli to w ogóle możliwe). Wzmacniacz? Planuję kupić jakiś fajny tranzystor pracujący w czystej klasie A. Trzymając się normalnych pieniędzy, pozostaje mi chyba tylko Xindak PA-M albo Haiku Audio Sol 1. Kolega mocno namawia mnie na kupno używanego Electrocompanieta AW 100 DMB, bo gra troszeczkę jak lampa, bo jest w pełni zbalansowany, bo to, bo tamto... Pokój odsłuchowy będzie miał 15-20 m2. Karisy II NW są piekne i dają to, czego szukam, czyli przyjemność ze słuchania, zapomnienie o sprzęcie i całkowite skupienie się na muzyce. Ale podobno są to raczej kolumny do muzyki klasycznej i kameralnej. Boję się też, że z 11-cm głośnikiem nisko-średniotonowym bas będzie taki sobie, a w dwudziestometrowym pokoju zniknie całkowicie. Ambra też jest piękna, jednak tutaj część osób pisze, że to już nie to, co zjawiskowe XN250 Evo, które były uznawane za najlepsze podstawkowce Xaviana. Z innych propozycji biorę pod uwagę monitory Buchardt Audio S300 MkII, Danish Physics Point Zero 4 i RLS Callisto IV, bo mimo, że są malutkie, to mają cudowny bas jak na swój rozmiar. Ech, za dużo tych kolumn... Jeśli mogliby mi Państwo pomóc, byłbym dozgonnie wdzięczny. Dziękuję uprzejmie i pozdrawiam!

Hmm, z Pańskiego opisu decyzja byłaby dla nas prosta - Ambra. Karis też jest pięknym głośnikiem, bardzo muzykalnym, ale jeżeli kluczowe jest dla Pana wrażenie słuchania większych kolumn, z inną skalą dynamiki i mocniejszym basem, to w tych pieniądzach bralibyśmy Xaviany i natychmiast rozpoczęli poszukiwania jak najlepszego wzmacniacza oraz akcesoriów. Ambry są jednymi z tych kolumn, z którymi świetnie się "pracuje". Pięknie odpowiadają na zmiany wzmacniacza, kabli, a nawet podstawek. Nie są przy tym aż tak koszmarnie wymagające co do wzmacniacza, jak konstrukcje zbudowane na Scan-Speakach czy innych hi-endowych głośnikach, które ciągną prąd jak odkurzacz. Natomiast co do sprzętu towarzyszącego, radzilibyśmy nie wchodzić w Xindaka. Mimo wszystko to chińszczyzna, a zdziwiłby się Pan jakimi rzeczami czasami przychodzi człowiekowi płacić za to, że chciał kupić duży wzmacniacz za niewielkie pieniądze... Jeżeli już, wolelibyśmy coś z oferty Vincenta. Też chińszczyzna, ale robiona od dawna pod niemieckim nadzorem. Ale nie jest to jedyna opcja. Atoll IN200SE (albo nawet "setka") - świetny wzmacniacz, który poradzi sobie z Xavianami bez większego problemu. Rega Elex-R - zdziwi się Pan jak potrafi zagrać w dobrej konfiguracji, chociaż jest to specyficzny dźwięk. Denon PMA-1600NE - taaaki kawał pieca za niezłe pieniądze. NAD C375BEE - jeśli uda się go jeszcze kupić, będzie Pan miał prawdziwa elektrownię w domu, a i brzmienie powinno nabrać jeszcze trochę ciała. Jeżeli chce Pan uzyskać trochę lampowego charakteru, to w pierwszej kolejności wypróbowalibyśmy któryś ze wzmacniaczy Unisona. Taki Unico Primo to kawał porządnego sprzętu o lekko romantycznym, typowym dla hybryd brzmieniu. Co do Haiku, nie wypowiadamy się, bo nie słuchaliśmy tych urządzeń w kontrolowanych warunkach. Także opcji ma Pan dużo, ale zaczęlibyśmy od kolumn i raczej unikali kupowania wszystkiego naraz. Lepiej oswoić się z głośnikami, z jakim sprzętem by nie grały, aby potem jak najlepiej wstrzelić się we wzmacniacz i całą resztę. Nieuchronnie dojdą Panu wydatki na podstawki i kable, bo Ambry z pewnością pokażą różnice między nimi. Fabryczne standy byłyby idealne, choć tanio nie jest. Alternatywą mogą być ciężkie, metalowe podstawki takich firm, jak Rogoz Audio lub Custom Design. Chociaż prawdopodobnie wolelibyśmy odkładać oszczędności na fabryczne standy, bo lepszej i bardziej "pasującej" opcji po prostu nie ma. Pozdrawiamy!

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ken Ishiwata - Marantz

Ken Ishiwata - Marantz

[English version] Niedawno zamieściliśmy na łamach naszego magazynu przekrojową prezentację marki Marantz, jednak cała historia byłaby niepełna gdybyśmy nie przeprowadzili z człowiekiem, którego nazwisko jednoznacznie kojarzy się z tą firmą. Nie chodzi wcale o Saula Bernarda Marantza, ale kogoś, kto z takim samym zaangażowaniem projektuje sprzęt audio i odnosi na...

Jak wybrać magnetofon

Jak wybrać magnetofon

Wprawdzie magnetofony kasetowe okres swojej świetności mają już dawno za sobą i nic nie wskazuje na to, aby miały w najbliższym czasie powrócić do łask melomanów, jednak od czasu do czasu na forach internetowych przewija się to samo pytanie - jaki magnetofon wybrać i czym się kierować przy jego zakupie?...

Wszystko o kablach audio

Wszystko o kablach audio

Temat kabli stosowanych w systemach audio zawsze budził duże emocje. Miłośnicy wysokiej klasy sprzętu grającego już na wczesnym etapie podzielili się na zwolenników i przeciwników przypisywania magicznych właściwości przewodom dostarczanym przez wyspecjalizowanych producentów. Wiele dyskusji na internetowych forach szybko przeradza się w walkę jednych z drugimi, przy czym obie strony...

Krzysztof Garbaciak i Arek Tyda - ECHA

Krzysztof Garbaciak i Arek Tyda - ECHA

Pod koniec czerwca ukazał się nowy album zespołu ECHA, zatytułowany po prostu "Echa". Choć grupa istnieje już prawie dziesięć lat, wydanie płyty w takiej formie, pod nową nazwą można tak naprawdę traktować jako początek kolejnego rozdziału, nowe rozdanie lub ponowny debiut. Zawartość krążka zdaje się to potwierdzać. Może nie jest...

Praktyczny przewodnik po wystawie Audio Video Show

Praktyczny przewodnik po wystawie Audio Video Show

Największa wystawa sprzętu audio-video w Polsce to wyzwanie nie tylko dla organizatorów, wystawców i dziennikarzy, ale także dla samych zwiedzających. W szczególności tych, którzy traktują imprezę bardzo poważnie i chcą wycisnąć z niej jak najwięcej. Stali bywalcy wiedzą, że warto już zawczasu poczynić pewne przygotowania, aby nie pogubić się w...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Marantz CD 50n + Model 50

Marantz CD 50n + Model 50

Zapewne na palcach jednej ręki można policzyć miłośników sprzętu audio, którzy nie znają jednej z niekwestionowanych legend tej branży - Marantza. Od siedemdziesięciu lat firma ta wypuszcza na rynek naprawdę...

Audiolab 9000N

Audiolab 9000N

Audiolab to brytyjska firma założona we wczesnych latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku przez Philipa Swifta i Dereka Scotlanda. Jej pierwszym produktem był wzmacniacz zintegrowany oznaczony symbolem 8000A, który stosunkowo niedawno był...

Yamaha R-N1000A

Yamaha R-N1000A

Zagłębiając się w historyczne zapiski, aż trudno uwierzyć, jak niesamowicie zacofanym i odizolowanym od reszty świata krajem była Japonia w drugiej połowie XIX wieku. Za rządów siogunatu Tokugawa panował podział...

Komentarze

Foniatra
Trochę mało na temat odtwarzacza, bo to bardzo ciekawe urządzenie, jak się spisuje jako oddzielny klocek, jak gra przez HDMI z telewizora, jak gra wyjście słuch...
Ziomek
Odpowiem tak jak Ty odnośnie innych rzeczy. Ale po co to kupować? Czy aby słuchać muzyki w dobrej jakości, potrzeba 2 x 500 W?
Nauczyciel
Miałem kiedyś Lumina D1... Nigdy, przenigdy nie kupię tego dziadostwa! Aplikacja wieszała się co chwila, obsługa dysku USB żadna. Wiem, minęło sporo czasu i pew...
stereolife
@Christopher - Tu nie chodzi o faworyzowanie jakiejś konkretnej marki, a raczej o brak czasu na przetestowanie wszystkich interesujących nas urządzeń. Lumin rów...
Foniatra
Szkoda, że te Audiolaby takie szpetne... Brak w tych czasach ARC z telewizora dyskwalifikuje ten model w moich oczach. Może i brzmienie jest na poziomie, ale mu...

Płyty

Mariusz Duda - AFR AI D

Mariusz Duda - AFR AI D

Przez ostatnie kilkanaście lat wielokrotnie spotykałem się z opiniami, jakoby Riverside był polską kopią Porcupine Tree, a Mariusz Duda -...

Newsy

Tech Corner

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Czym powinien kierować się miłośnik sprzętu audio przy wyborze wzmacniacza? Gdyby na tak postawione pytanie można było udzielić prostej i zwięzłej odpowiedzi, pewnie nikt nie zawracałby sobie głowy testami i odsłuchami. Przyjmijmy jednak, że mamy już pewne rozeznanie w temacie, a z długiej listy dostępnych na rynku modeli chcemy wybrać...

Poradniki

Wywiady

Tomasz Karasiński - StereoLife

Tomasz Karasiński - StereoLife

Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami,...

Cytaty

LudwigVanBeethoven.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.