Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Głośniki naścienne do systemu stereo

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Głośniki naścienne do systemu stereo

Szanowni Państwo, chciałbym prosić Państwa o pomoc w wyborze sprzętu do instalacji audio-video. Szukam zestawu dwóch głośników naściennych (wiszących) oraz pasującego do nich wzmacniacza lub amplitunera. Mój budżet to około 4000-4500 zł. Niestety, ze względów estetycznych w grę nie wchodzą głośniki podstawkowe, a jedynie ścienne lub podtynkowe. Pomieszczenie jest dość spore - jest to salon o powierzchni 35 metrów kwadratowych (głośniki będą rozstawione w odległości około 2,5 metra). Źródła dźwięku? Głównie Spotify i YouTube. Muzyka - ostry metal, a także muzyka elektroniczna i lata osiemdziesiąte. Z dostępnych na rynku głośników brałem pod uwagę Klipsche RP-240D oraz KEF-y T301. Mam jednak problem z doborem odpowiedniego amplitunera lub wzmacniacza. Jeżeli Państwo znajdziecie chwilę na pomoc będę dozgonnie wdzięczny, bo spędza mi to sen z powiek, a nie chcę wydać pieniędzy w zły sposób. Ze sprzętem audio jest o to chyba łatwiej niż w przypadku kupna używanego auta... Pozdrawiam!

Dynaudio Music 7 czy Vifa Stockholm 2.0?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Dynaudio Music 7 czy Vifa Stockholm 2.0?

Szanowna Redakcjo, mam wielką prośbę o pomoc. Jestem właśnie w trakcie wyboru soundbara do przyszłego telewizora. Do chwili obecnej (po przeczytaniu Państwa świetnej recenzji głośnika Dynaudio Music 7) najbliżej memu sercu jest opisany przez Państwa model oraz bardzo podobny Vifa Stockholm 2.0. Pomieszczenie (w którym stać będzie Apple TV podłączony do telewizora kablem, a z soundbarem prawdopodobnie również kablem HDMI z ARC lub cyfrowym przewodem optycznym) ma około 65 m2 oraz ma wysoka antresole. Sounbar miałby najprawdopodobniej zawisnąć na uchwycie pod telewizorem. Zestaw użytkowany będzie rodzinnie (a więc w grę wchodzi nie tylko muzyka, ale także bajki i wieczorne filmy z Netflixa) oraz jako jedyny grający głośnik w pomieszczeniu po AirPlay lub Bluetooth. Zależy mi na dobrym odbiorze zarówno treści z telewizora, jak i samej muzyki. Z tego, co widziałem, nie mieli Państwo jeszcze okazji testować Vify Stockholm 2.0 (tylko Vifa Copenhagen 2.0), ale może wyrobili sobie Państwo opinię na jego temat i pomogą mi podjąć właściwą decyzję. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Diapason Karis II NW czy Xavian Ambra?

Szanowna Redakcjo, w Państwu jedyna nadzieja! Muszę "zaocznie" wybrać kolumny do mojego systemu stereo i waham się między dwoma modelami. Pierwszym jest Diapason Karis II NW, a drugim - Xavian Ambra. Słucham głównie muzyki elektronicznej i uwielbiam potężny bas, a także ten efekt, gdy monitor gra ścianą dźwięku, robiąc wrażenie na wszystkich słuchaczach (jak takie małe coś może grać takim wielkim dźwiękiem). Obecnie mam monitory Audiowave 141 (te stare, jeszcze na polipropylenie) i one tak właśnie grają. Są malutkie, ale potrafią zagrać jak potężne kolumny. Szukam czegoś, co da mi ten sam charakter brzmienia, ale "do kwadratu" (jeśli to w ogóle możliwe). Wzmacniacz? Planuję kupić jakiś fajny tranzystor pracujący w czystej klasie A. Trzymając się normalnych pieniędzy, pozostaje mi chyba tylko Xindak PA-M albo Haiku Audio Sol 1. Kolega mocno namawia mnie na kupno używanego Electrocompanieta AW 100 DMB, bo gra troszeczkę jak lampa, bo jest w pełni zbalansowany, bo to, bo tamto... Pokój odsłuchowy będzie miał 15-20 m2. Karisy II NW są piekne i dają to, czego szukam, czyli przyjemność ze słuchania, zapomnienie o sprzęcie i całkowite skupienie się na muzyce. Ale podobno są to raczej kolumny do muzyki klasycznej i kameralnej. Boję się też, że z 11-cm głośnikiem nisko-średniotonowym bas będzie taki sobie, a w dwudziestometrowym pokoju zniknie całkowicie. Ambra też jest piękna, jednak tutaj część osób pisze, że to już nie to, co zjawiskowe XN250 Evo, które były uznawane za najlepsze podstawkowce Xaviana. Z innych propozycji biorę pod uwagę monitory Buchardt Audio S300 MkII, Danish Physics Point Zero 4 i RLS Callisto IV, bo mimo, że są malutkie, to mają cudowny bas jak na swój rozmiar. Ech, za dużo tych kolumn... Jeśli mogliby mi Państwo pomóc, byłbym dozgonnie wdzięczny. Dziękuję uprzejmie i pozdrawiam!

Kable do Yamahy A-S1100

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Kable do Yamahy A-S1100

Szanowni Państwo, jakiś czas temu, po lekturze Państwa testu, nabyłem wzmacniacz Yamaha A-S1100. Lubię neutralne granie, jak również produkty tej marki. No, dobrze, wskaźniki wychyłowe również zrobiły swoje... Grałem wtedy na kolumnach KEF R300. Podobno jest to dość popularne połączenie. Nadszedł jednak czas na krok do przodu, w związku z czym kupiłem kolumny Studio 16 Hertz Minas Anor IV. Szukałem dźwięku detalicznego, ale minimalnie ocieplonego. Słuchałem oczywiście innych kolumn, do ostatecznego boju stanęły DALI Rubicon 2, B&W 704 S2 i właśnie Minas Anor IV, które wygrały między innymi ze względu na umieszczony z przodu bass-reflex. Niestety, mam trochę kiepskie akustycznie pomieszczenie i nie mogę odsunąć kolumn zbyt daleko od tylnej ściany. Rubicony 2 grały bardzo fajnie, ciepło, szczególnie z Yamahą, ale było to ciepło, które na moje ucho wpadało już lekką zupę na średnicy, a jest to coś, czego bardzo nie lubię. Wiem, że brzmi to trochę tak, jakbym chciał dostać wszystko w stosunkowo niskiej cenie, co nie jest do końca możliwe, ale zestawy Studia 16 Hertz w sumie mocno się do tego efektu zbliżyły. Teraz szukam kabli głośnikowych, które dodadzą mi jeszcze trochę takiego efektu - detaliczności charakterystycznej dla wysokiej klasy kopułek połączonej z lekkim uwypukleniem średnicy. Obecnie gram na Tellurium Q Blue. Wiem, że podbicie efektu ocieplenia bez utraty detaliczności w zakresie wysokich tonów to nie lada wyzwanie, ale może znają Państwo coś, co spełni moje oczekiwania? Głównym źródłem w moim systemie jest Marantz SA7001 KI Signature podłączony do przetwornika Audionemesis DC-1 kablami Audioquesta. Drugim źródłem jest stary gramofon Luxman PD 282. Kable muszą mieć długość od dwóch do trzech metrów. Przedział cenowy? Rozsądny, to znaczy - odpowiedni do klasy kolumn i całego zestawu. Mam odłożone trochę gotówki, chcę sprzedać kolumny Cabasse Antigua MC170, które grają w drugim systemie, a do tego rozstanę się także z posiadanymi obecnie kablami Tellurium Q, więc tak naprawdę ciężko mi wyznaczyć górną granicę cenową co do złotówki. Przepraszam za nieco przydługi elaborat, ale wiem, że to delikatna materia i muszą mieć Państwo jak najwięcej informacji, aby coś mi doradzić. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby coś mi Państwo zaproponowali. Pozdrawiam serdecznie!

Hegel, Naim, Atoll czy Musical Fidelity?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Hegel, Naim, Atoll czy Musical Fidelity?

Szanowni Państwo, planuję zakup wzmacniacza zintegrowanego i chciałbym prosić Państwa o poradę. Dodam tylko, że będzie to pierwszy element mojego nowego systemu stereo. W najbliższym czasie chcę posłuchać Hegela H90, Atolla IN200 Signature, Musical Fidelity M5si oraz Naima Nait XS 2. Czy któreś z tych urządzeń jest Państwa zdaniem szczególnie godne polecenia? Czy może wybraliby Państwo coś jeszcze innego w tym przedziale cenowym. Mój pokój odsłuchowy ma około 20 m2, został zaadaptowany we własnym zakresie. Muzyka ze szczególnym uwzględnieniem rocka progresywnego i elektronicznej. Zależy mi na równowadze tonalnej, może z odrobiną ciepełka, głębi, szerokości i oczywiście dobrej stereofonii. Gdyby jeszcze mój nowy wzmacniacz był muzykalny... Ale to już chyba zbyt długa lista życzeń. Pozdrawiam!

Ostatnie komentarze

  • WOJTEK

    Nie chciałbym nikomu doradzić źle, są różne gusta - wiadomo. Osobiście wybrałbym Naima i jego barwę. Hegel tez OK. Mam sprzęt i jednej i drugiej marki, z tym, że inne modele - NAP 200 i H1 MK4. Z obu jestem zadowolony, jednak Heglowi brak powietrza, separacji w stosunku do Naima, ale też dynamiki i ...
    0
Zobacz inne komentarze

Pylony i Pioneer NC-50DAB

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Pylony i Pioneer NC-50DAB

Szanowna Redakcjo, mam zamiar kupić kolumny Pylon Audio Pearl 25, które bardzo zachwalali Państwo w swoim teście. Czy w zestawie z amplitunerem Pioneer NC-50DAB w otwartym na mieszkanie pokoju o powierzchni około 30 m2 ma to sens? Jeżeli nie, jaki sprzęt poleciliby mi Państwo zamiast Pioneera, bo kolumny na pewno zostaną te, ze względu na dobre opinię i kraj pochodzenia. Sprzęt na pewno musi mieć odtwarzacz płyt kompaktowych, a mój limit cenowy to 3500 zł. Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź!

Reloop Turn 3 czy Turn 5?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Reloop Turn 3 czy Turn 5?

Szanowni Państwo, chciałbym zakupić nowy gramofon i poprosić Państwa o poradę w tej sprawie. Do tej pory, jeszcze od lat osiemdziesiątych zeszłego stulecia, posiadam gramofon Unitra Bernard GS-438, który sam poprawiłem wymieniając kable, headshell oraz wkładkę na Ortofona OM 5E. Jetem zwolennikiem pełnej regulacji ustawień i sam to robię, bo jakość dźwięku jest najważniejsza. W międzyczasie kupiłem, ale już sprzedałem gramofon Audio Technika LP120. Rozstałem się z nim ze względu na niemożliwe ustawienie anti-skatingu. Słucham winyli od ponad 30 lat i posiadam dosyć pokaźną kolekcję. Jest to muzyka praktycznie każdego rodzaju. Czytałem testy gramofonów Reloop Turn 3 i Turn 5 autorstwa pana Tomasza Karasińskiego. Do jednego z tych modeli chętnie bym się przymierzył, jednak wciąż zadaje sobie pytanie który jest lepszy. Chciałbym zmieścić się w kwocie 2600 zł. Może więc zapytam wprost - który z tych gramofonów wybraliby Państwo na moim miejscu? Docelowo myślę o zastosowaniu wkładki Nagaoka MP-110. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

Yamaha WXC-50 czy wzmacniacz sieciowy?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Yamaha WXC-50 czy wzmacniacz sieciowy?

Dzień dobry. Jeżeli można, chciałbym skorzystać z Państwa porady. Chciałbym rozbudować swój system stereo (wzmacniacz, odtwarzacz i tuner marki Yamaha) o strumieniowe przesyłanie muzyki plus podłączenie telewizora pod głośniki z zestawu stereo. Na początku myślałem o odtwarzaczu strumieniowym, takim jak Definitive Technology W Adapt lub Yamaha MusicCast WXC-50, jednak ostatnio biorę pod uwagę możliwość dołożenia pieniędzy i zakupu wzmacniacza z tymi wszystkimi udogodnieniami i zastąpienie nim mojego dotychczasowego sprzętu. Chciałbym uzyskać coś w stylu systemu all-in-one. Pierwszym modelem, o którym pomyślałem jest Marantz Melody Media M-CR611, i tu pojawiają się ważne pytania. Czy lepiej dokupić do już istniejącego sytemu stereo odtwarzacz strumieniowy, czy zastąpić całość urządzeniem typu all-in-one? Jeżeli wygrałaby opcja druga, to jaki wzmacniacz strumieniowy brać pod uwagę? Czy Marantz da radę, czy może zainteresować się czymś innym? Posiadam głośniki Paradigm Mini Monitor v.7 (docelowo chciałbym je zamienić na większe, podłogowe). Muzyki słucham raczej spokojnej, alternatywnej, elektronicznej. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Klipsch The Sixes czy coś innego?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Klipsch The Sixes czy coś innego?

Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w wyborze zestawu kolumn aktywnych do salonu o powierzchni około 25 m2. Do tej pory używałem zestawu kina domowego zakupionego dziesięć lat temu w jednym ze sklepów sieciowych ze sprzętem RTV. Był to system złożony z amplitunera Onkyo TX-SR604E, odtwarzacza DVD DV-SP405 tej samej marki i zestawu kolumn 5.1 marki mAudio z aktywnym subwooferem. Okazało się, że może średnio raz w roku oglądałem film z wykorzystaniem pełnych możliwości tego sprzętu, a pozostałe 99% czasu słuchałem muzyki, dlatego wystarczy mi czyste stereo. Jakość odbioru muzyki z tego zestawu określiłbym krótko - tragedia. Pomimo różnych konfiguracji i ustawień, nadal jest nie do przyjęcia. Jak się później okazało, z informacji uzyskanych w profesjonalnym sklepie, z kolumnami (jeśli można je tak nazwać) gorzej trafić nie mogłem i to cała przyczyna. W związku ze zmianą umeblowania salonu, a co za tym idzie brakiem miejsca już na tak duże kolumny podłogowe, zastanawiam się nad zmianą. Chciałbym się tego wszystkiego pozbyć i kupić dobry zestaw stereo, najlepiej aktywny, z kolumnami podstawkowymi. Próbuję szukać informacji w internecie jak również udałem się do sklepu z dobrym sprzętem stereo w celu doboru jakiegoś zestawu. Niestety zaproponowano mi kolumny aktywne, które przekraczają mój budżet. Pierwsze to Audium Comp 3 Wireless. Faktycznie, po odsłuchu w salonie, brzmienie tych kolumn jest jak dla mnie idealne. Drugie to KEF-y LS50 Wireless. Po odsłuchu, moim zdaniem gorsze niż Audium. W obu przypadkach chodzi o wydatek rzędu 10000 zł, a na taką przyjemność nie mogę sobie pozwolić. Chciałbym wydać maksymalnie 4500 zł. W salonie stwierdzono, że w takim przypadku sprawdzi się zestaw Klipsch The Sixes za około 3600 zł. Niestety, nie mają lub też nie chcą sprowadzić tego zestawu abym go posłuchał i dopiero wtedy podjął decyzję, co oczywiście rozumiem - nie chcą zostać z tym zestawem w sklepie w przypadku gdybym go nie kupił. Niestety Pan prowadzący salon również nie słyszał jak gra ten zestaw i trudno mu się wypowiadać, choć stwierdził, że biorąc pod uwagę markę i parametry, powinno grać dość dobrze. Dlatego też zwracam się do Państwa o pomoc w doborze takiego zestawu, bo może w moich widełkach cenowych jest również coś innego na co powinienem zwrócić uwagę, lub też dla Państwa sprawa okaże się bardzo prosta? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Pylony zamiast monitorów Castle'a?

  • Kategoria: Listy
  • StereoLife

Pylony zamiast monitorów Castle'a?

Droga Redakcjo, jestem Waszym czytelnikiem od wielu lat. Cieszę się, że grupa entuzjastów dobrej muzyki i sprzętu audio jest tak zaangażowana w projekt StereoLife. Będę wdzięczny za pomoc w doborze kolumn. Mam kolumny podstawkowe, lecz brakuje mi trochę dolnego pasma ponieważ moje Castle nie schodzą poniżej 50 Hz. Rozważam zakup kolumn Pylon Audio Topaz 20 lub Opal 20. Oba modele były recenzowane przez Redakcję. Posiadam pokój o powierzchni 20 m2, wzmacniacz NAD C326 i odtwarzacz CD Arcam Alpha 5+. Słucham głównie bluesa i blues-rocka. Będę wdzięczny za pomoc w doborze kolumn. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Nowe testy

Poprzedni Następny
Dual CS 418

Dual CS 418

Dual to jedna z marek, do których w audiofilskim środowisku należy odnosić się z szacunkiem. Nie ma innego wyjścia, takie są zasady. Legenda nie wzięła się oczywiście znikąd. Niemiecka manufaktura...

Shure Aonic 50

Shure Aonic 50

Aonic 50 to mój pierwszy kontakt z produktami Shure'a. Sytuacja może niektórym wydawać się o tyle zaskakująca, że Shure Incorporated istnieje od prawie 100 lat. Firma została założona w 1925...

Spendor Classic 4/5

Spendor Classic 4/5

Firma Spendor została założona w 1969 roku w Wielkiej Brytanii, a jej nazwa powstała z połączenia imion dwojga założycieli - Spencera i Dorothy Hughes. W latach sześćdziesiątych Spencer pracował w...

Bannery boczne

Komentarze

stereolife
@Showtek - Nie bardzo wiemy, co tutaj jest jeszcze do tłumaczenia. Powyższy artykuł nie jest recenzją. Nie recenzujemy w nim ani działania poszczególnych rozwią...
Showtek
Witam. Ja mam jedno zapytanie, bo nie bardzo rozumiem pewne stwierdzenia. Artykuł wyjaśnia dosyć fajnie zasady działania konkretne klasy wzmacniaczy ale osobie ...
Pawel
Według specyfikacji ze strony Panasonica posiada RDS.
Piotr
Witam. Mam pytanie. Kupiłem nowy gramofon Audio-Technica SL TP120XUSB. Ustawiłem go zgodnie z instrukcją tak jak powinien być ustawiony. Problem w tym że anti-s...
stereolife
@Marek - W takim razie w pierwszej kolejności należałoby się zastanowić nad naprawą Bowersów. Polski dystrybutor B&W ma bardzo dobry serwis - taki sam probl...

Płyty

Newsy

JBL Live 460 NC i Live 660 NC

JBL Live 460 NC i Live 660 NC

JBL wprowadza na rynek dwa modele słuchawek bezprzewodowych - nauszne Live 460 NC oraz wokółuszne Live 660 NC. Producent twierdzi,...

Tech Corner

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Praktyczny przewodnik po klasach pracy wzmacniaczy audio

Czym powinien kierować się miłośnik sprzętu audio przy wyborze wzmacniacza? Gdyby na tak postawione pytanie można było udzielić prostej i zwięzłej odpowiedzi, pewnie nikt nie zawracałby sobie głowy testami i odsłuchami. Przyjmijmy jednak, że mamy już pewne rozeznanie w temacie, a z długiej listy dostępnych na rynku modeli chcemy wybrać...

Poradniki

Listy

Wywiady

Nie muszę grać rzeczy, których nie chcę - Marcin Olak

Nie muszę grać rzeczy, których nie chcę - Marcin Olak

Marcin Olak to jeden z bardziej interesujących gitarzystów rodzimej sceny jazzowej. Kompozytor, muzyk improwizujący i nauczyciel. Gra na gitarach akustycznych...

Cytaty

PaulClaudel.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.