Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Ole Klifoth - Audiovector

  • Kategoria: Wywiady
  • Tomasz Karasiński

Ole Klifoth - Audiovector

[English version] Audiovector to jeden z najlepiej rozpoznawalnych skandynawskich producentów kolumn. Duńska manufaktura może pochwalić się wieloletnią historią i dziesiątkami nagród przyznanych przez specjalistyczne magazyny. Uczestniczy we wszystkich liczących się imprezach, a teraz także intensywnie rozwija sekcję aktywnych zestawów bezprzewodowych. Firma ma także ponad 22 tysiące fanów na Facebooku i bez problemu nadąża za różnymi technologicznymi nowinkami. Mimo to, w Polsce nie ma jeszcze tak silnej pozycji, jak w większości krajów, w których jej produkty są oficjalnie reprezentowane. Zaczęło się to zmieniać kilka miesięcy temu - za sprawą nowego dystrybutora polscy melomani znów odkryli hi-endowe kolumny Audiovectora, nie tylko dzięki recenzjom w prasie, ale także na pokazach organizowanych między innymi we Wrocławiu w ramach cyklu Audiofil. Sami testowaliśmy podłogowe zestawy SR3 Avantgarde Arreté i uczestniczyliśmy w drugiej edycji Audiofila, na której zaprezentowano większe SR6 Avantgarde Arreté. Aby jednak naprawdę odkryć, co takiego ma do zaoferowania dana firma, najlepiej porozmawiać z jej szefem lub założycielem.

Dolby Atmos

  • Kategoria: Słownik
  • StereoLife

Najnowsza technologia dźwięku wykorzystywana w rozbudowanych systemach kina domowego. Jego zaletą może być zastosowanie kilku głośników podwieszonych, służących jako dodatkowe elementy systemu pozwalające na stworzenie wrażenia otoczenia dźwiękiem nie tylko dookoła, ale też od góry. Obecnie tylko wysokie modele amplitunerów są przygotowane do pracy w systemie Dolby Atmos, jednak nie jest wykluczone, że w najbliższym czasie technologia ta zawita także do budżetowych urządzeń.

25 premier wystawy High End 2015

  • Kategoria: Galerie
  • Tomasz Karasiński

25 premier wystawy High End 2015

W dniach 14-17 maja w Monachium odbędzie się największa wystawa sprzętu audio w Europie - High End. Do otwarcia zostały dwa dni, a my już teraz wiemy, jakie nowości zostaną zaprezentowane podczas tej imprezy! Różnego rodzaju przecieki, zapowiedzi i maile z zaproszeniami docierają do nas już co najmniej od trzech tygodni, dlatego postanowiliśmy zebrać wszystkie te doniesienia i już teraz przygotować galerię nowości, które będzie można zobaczyć w Monachium. Oczywiście to tylko część urządzeń, które zostaną zwiezione do stolicy Bawarii na te cztery dni. Wszystkich nie sposób byłoby zmieścić na jakiejkolwiek stronie, dlatego koncentrujemy się na najbardziej oczekiwanych premierach, o których coś już wiadomo.

Ostatnie komentarze

  • Wojtek

    Ten Astell to poszalał! Czekam na AK990 za miliard dolarów.
    0
Zobacz inne komentarze

Zdychaj, cedeku, giń, przepadnij!

  • Kategoria: Felietony
  • Tomasz Karasiński

Zdychaj, cedeku, giń, przepadnij!

W ostatnich latach wiele mówiło się o upadku płyty kompaktowej, a jednak srebrne krążki wciąż można kupić w każdym sklepie z szeroko rozumianymi dobrami kultury. Producenci audiofilskiej aparatury też jeszcze nie są skorzy do całkowitego wycofania się z produkcji odtwarzaczy. Streamery i przetworniki owszem wprowadzają coraz nowsze i lepsze, ale kompakty są utrzymywane gdzieś na ostatnich stronach katalogów, jakby na wszelki wypadek. Po co rezygnować z klientów, którzy podobno wciąż od czasu do czasu się trafiają? Hegel, Cyrus, Atoll, Naim, Primare, Marantz, Denon - wszędzie ta sama historia. Do kogo adresowane są te urządzenia i płyty, które poza nowościami i bestsellerami w większości lądują w koszach promocyjnych? Dlaczego format CD jakoś się jeszcze trzyma? Jedni mówią, że to skutek polityki prowadzonej przez wytwórnie muzyczne, które przespały ostatnią dekadę i nie są gotowe na inną formę dystrybucji muzyki. Inni twierdzą, że jest to spowodowane nostalgią samych melomanów oraz tym, że każdy z nas ma teraz potężną kolekcję płyt kompaktowych, z którymi nie chce się rozstać.

Ostatnie komentarze

  • EmptyGlass

    Wielkie koncerny muzyczne korzystają z nowych technologii i nowo mody na tzw. vintage żeby opchać po raz kolejny ten sam produkt, na którym już piętnaście razy zarobiły, znów się sprzeda winyl 180 g po remasteringu np. Dark Side... Floydów , czy inne Queeny, a jak nie na winylu to na pliku. Co do ja...
    0
Zobacz inne komentarze

Jak dbać o płyty winylowe

  • Kategoria: Poradniki
  • Jarosław Święcicki

Jak dbać o płyty winylowe

W końcu nadchodzi ten piękny moment - gramofon skompletowany, odpowiednio ustawiony, podłączony i skalibrowany. Teraz tylko słuchać. Winylowa zabawa coraz bardziej wciąga i coraz częściej patrzymy na malutkie, srebrne płyty kompaktowe jak na zło konieczne. Oznacza to tylko jedno - nasza kolekcja winyli rośnie coraz szybciej, ciesząc oko i ucho. Na początku jest ich raptem kilka i łatwo znaleźć dla nich miejsce, ale po jakimś czasie płyty leżą praktycznie wszędzie. Te najczęściej słuchane stoją przy samym gramofonie, część znalazła miejsce na półce obok książek, a jeszcze inne stoją w pokoju obok, złożone jedna na drugą w szafie, bo w pokoju gościnnym, gdzie stoi sprzęt nie ma już na nie miejsca. Zaczynamy tracić nad tym całym bałaganem kontrolę, a z czasem okazuje się, że muzyka z niektórych winyli brzmi coraz gorzej, jest jakby spłaszczona, bez dynamiki i z przytłumionymi wysokimi tonami. W czym tkwi problem? Sprzęt się zużył? Niemożliwe, przecież był kupiony raptem rok temu. A może pora zatroszczyć się o swoją kolekcję czarnych krążków?

Ostatnie komentarze

  • Grzegorz

    Polecam zestaw Reloopa, w szczególności płyn do czyszczenia winyli, który można kupić osobno. Jest bardzo dobry i starcza na długo :)
    0
Zobacz inne komentarze

Z wizytą w Audiothlonie

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Z wizytą w Audiothlonie

[English version] Dla wielu ludzi wzmacniacz czy kabel to zwykły przedmiot, produkt jak każdy inny. Jednak dla audiofilów liczy się nie tylko sam sprzęt, ale też cała związana z nim otoczka. Za naprawdę wyjątkowymi urządzeniami stoją zwykle ludzie z prawdziwą pasją, którzy o swoich pomysłach na zagadnienie reprodukcji dźwięku mogą opowiadać godzinami. W zasadzie nie ma w tym nic dziwnego - tematyka sprzętu audio jest tak złożona, że byłoby to niesamowite szczęście, gdyby zupełnemu laikowi udało się stworzyć świetny wzmacniacz, kondycjoner lub chociażby kabel. Potrzebne są do tego nie tylko dobre chęci, ale też wiedza, doświadczenie i odpowiednie przygotowanie. Z produktami firmy Audiothlon będącej właścicielem marek Enerr i Equilibrium zetknąłem się po raz pierwszy kilka lat temu. Były na tyle dobre, że później siłą rzeczy poznałem człowieka stojącego za całym przedsięwzięciem - sympatycznego, wyluzowanego i bardzo charyzmatycznego audiofila, który w pewnym momencie postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i przenieść swoje pomysły do świata rzeczywistego. Jego listwy, kondycjonery, kable i kolumny szybko zyskały w Polsce rozgłos i nieustannie ewoluowały, podążając za coraz śmielszymi wizjami projektanta i rozwijającą się technologią. Skoro poznałem już produkty i stojących za nimi ludzi, przyszedł czas aby zobaczyć miejsce, w którym powstają te audiofilskie cuda - fabrykę zlokalizowaną w jednym z przemysłowych kompleksów na przedmieściach Zielonej Góry.

Ostatnie komentarze

  • Marek

    Odwiedziłem tą fabrykę cudów i dokonałem zakupu - kolumny i kable głośnikowe oraz źródłowe. To był jeden z najlepszych zakupów w moim życiu. Od tego momentu nie tylko słuchałem ale i słyszałem. Co do artykułu i samego właściciela, Piotra Kwiatkowskiego, to tylko, a może aż... Profesjonalista, perfek...
    0
Zobacz inne komentarze

Philips RH 832

  • Kategoria: Vintage
  • Jarosław Święcicki

Philips RH 832

Sprzęt audio ewoluował przez lata nie tylko technologicznie, ale także dizajnersko. Co niektóre koncepcje przetrwały do dziś (ot, chociażby klasyczny podział na wzmacniacz i poszczególne źródła), inne ewoluowały w zaskakujący sposób (amplitunery będące dawniej połączeniem radia ze wzmacniaczem, a obecnie będące sercem kina domowego), a niektóre całkowicie wyginęły. Jednym z przykładów takiej ewolucyjnej ślepej uliczki jest forma określana czasem jako "music centre", będąca połączeniem gramofonu, tunera, wzmacniacza, a czasem również magnetofonu - wszystko w formie płaskiej konstrukcji z olbrzymią, przeźroczystą pokrywą przeciwkurzową. Urządzenia te niekiedy stały na jednej, solidnej nodze, czego przykładem jest chociażby opisywany już u nas Weltron 2005. Zwykle trzeba było je jednak postawić na jakiejś komodzie, bo wepchnięcie ich na półkę w meblościance uniemożliwiało otwarcie wspomnianej powyżej pokrywy. Ciekawym przedstawicielem takiego centrum muzycznego jest Philips RH 832 produkowany na początku lat siedemdziesiątych. RH 832 był połączeniem gramofonu, tunera oraz - co ciekawe - czterokanałowego przedwzmacniacza.

Pioneer HPM-100

  • Kategoria: Vintage
  • Małgorzata Karasińska

Pioneer HPM-100

Pioneer HPM-100 dla wielu jest modelem kultowym, który wspomniany na forach w wątku dla fanów sprzętu vintage wywołuje spore emocje. Monitory te zostały zaprojektowane tuż po tym, jak Bart Locanthi przeniósł się z JBL-a do Pioneera. Model miał być udoskonaloną wersją głośników JBL Control Monitor, które używane były przy miksowaniu wielu albumów w latach siedemdziesiątych, w tym słynnego "Hotelu California". HPM-100 to konstrukcja czterodrożna, wentylowana. Podobnie jak w innych głośnikach z serii HPM, użyto supertweetera, w którym nie znajdziemy magnesu, cewki, kopułki ani stożka. Zamiast standardowych komponentów zastosowano technologię wysoko-polimerowej folii molekularnej, która dała nazwę całej serii. Folia ta umieszczona była w obudowie z tworzywa sztucznego i miała pół cylindryczny kształt tak, aby emitować dźwięk na polu 180 stopni. Pasmo przenoszenia tego przetwornika sięgało 25 kHz i zdecydowanie przekraczało zdolności słyszenia ludzkiego ucha.

Spokojny dzień w Szkocji

  • Kategoria: VideoTeka
  • Tomasz Karasiński

Już niebawem oprócz testów, nowości i standardowych atrakcji, pojawi się w naszym portalu kilka artykułów pokazujących świat sprzętu audio od kuchni. Będą wywiady, relacje z fabryk i oczywiście dużo ciekawych zdjęć z gatunku "jak to się robi". Zanim to nastąpi, postanowiliśmy przeszukać zasoby YouTube'a w poszukiwaniu podobnych filmów i znaleźliśmy coś bardzo ciekawego - krótki, ale bardzo gustowny reportaż z fabryki jednej z najbardziej zasłużonych, a dziś także innowacyjnych firm w branży - Linna. Co ciekawe, materiał znaleźliśmy na kanale polskiego dystrybutora tej marki - firmy Linn Polska - a nie samego producenta. Chcieliśmy dotrzeć do samego źródła, ale jakoś się nie udało, co tylko dobrze świadczy o aktywności przedstawicieli szkockiej marki w naszym kraju. Swoją drogą, tyle się ostatnio mówi o przenoszeniu produkcji na Daleki Wschód, i to nawet przez firmy ściśle hi-endowe... Ale nie w tym przypadku.

MPMan F10

  • Kategoria: Vintage
  • Jarosław Święcicki

MPMan F10

Przeglądając nasz dział Vintage czytelnik mógłby odnieść wrażenie, że historia audio jest pisana tylko przez stare gramofony, wzmacniacze i kolumny głośnikowe. No, czasem zjawi się jakiś odtwarzacz płyt kompaktowych. A co z resztą urządzeń cyfrowych? Dziś zajmiemy się jednym z nich. Jak wiadomo, pojawienie się w 1992 roku formatu MP3 kilka lat później zrewolucjonizowało sposób słuchania muzyki dzięki nielegalnemu, publicznemu udostępnieniu kodeka, co miało miejsce w 1997 roku. Kwestią czasu było pojawienie się przenośnego urządzenia, które pozwalałoby na odsłuch tych plików nie tylko z komputera. Pierwszym takim odtwarzaczem był MPMan F10, który został zaprezentowany na targach CeBIT w roku 1998, a jego producentem była firma Korea's Saechen Information Systems. Co ciekawe, wielu błędnie uważa, że pierwszą empetrójką był RIO PMP300, ale wszedł on do produkcji kilka miesięcy po F10. MPMan miał na podkładzie oszałamiającą pamięć 32 MB, co pozwalało na wciśnięcie kilku piosenek zripowanych do pliku MP3 o gęstości 128 kbps. Słabiutko, prawda?

Ostatnie komentarze

  • iDaft

    Gdyby udało się zrobić takiemu CF moda... Hmm, chętnie umieściłbym go w swoim audio kąciku :)
    0
Zobacz inne komentarze

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Machine Head - Unatoned

Machine Head - Unatoned

Praktycznie każdą recenzję kolejnych albumów Machine Head można rozpocząć w ten sam sposób. Historia zespołu to swoista sinusoida pełna wzlotów...

Tech Corner

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Czy to w domowym zaciszu, na koncercie, podczas pracy w studiu czy w samochodzie - wzmacniacz jest jednym z kluczowych elementów każdego systemu stereo. Czym właściwie jest? Najprościej można powiedzieć, że jest to układ elektroniczny, którego zadaniem jest wytworzenie na wyjściu sygnału analogowego będącego wzmocnioną kopią sygnału podanego na wejście....

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora, kultowe Altusy lub gramofony takie, jak Daniel, Adam czy Bernard. Jeżeli myślicie, że to wszystko relikty minionego systemu,...

Listy

Popularne testy

Popularne artykuły

Cytaty

PaulSamuelLeonJohnson.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.