Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się na największą wystawę audiofilskiej aparatury w Europie. Czyli gdzie? Oczywiście do Monachium. Organizowane w stolicy Bawarii targi o wiele mówiącej nazwie High End to kilkudniowe święto entuzjastów najnowszych, najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie komponentów stereo. Kompleks hal targowych MOC co roku odwiedzają tysiące melomanów, a także - a może przede wszystkim - producenci, dystrybutorzy, dealerzy i dziennikarze z całego świata. Bez zbędnej przesady można stwierdzić, że cała branża przygotowuje się do tej imprezy tygodniami. Wszystko po to, aby pokazać się z jak najlepszej strony, a także nawiązać nowe znajomości, dowiedzieć się co ciekawego mówią koledzy z innych krajów i spróbować na tej podstawie wysnuć pewne wnioski dotyczące ogólnej sytuacji na rynku. Tegoroczna wystawa odbyła się w dniach 10-13 maja. Oczywiście oficjalnie, bo dla wielu uczestników zaczęła się znacznie wcześniej. Jak co roku, pokazano wiele nowych urządzeń, których zwykli śmiertelnicy nie mogą jeszcze zobaczyć i posłuchać w każdym sklepie. To właśnie na tych modelach skupimy się w naszej galerii. Spośród wszystkich premier i najciekawszych kąsków High Endu wybraliśmy 30 propozycji, za którymi naszym zdaniem warto się będzie rozglądać lub przynajmniej warto o nich poczytać aby dowiedzieć się w którą stronę zmierza rynek hi-endowego sprzętu audio. Jesteście ciekawi?
25 kwietnia w siedzibie firmy Horn Distribution odbyła się konferencja prasowa poświęcona najnowszym produktom marki DALI - bezprzewodowym kolumnom z serii Callisto i przeznaczonym do montażu ściennego zestawom Phantom S. Wydawałoby się, że z punktu widzenia audiofila bardziej interesująca byłaby premiera hi-endowych podłogówek w towarzystwie adekwatnej jakościowo i cenowo elektroniki, jednak duńscy specjaliści od głośników uważają obie serie za niezwykle ważne. Specjalnie na tę okazję firma wysłała do Warszawy swojego przedstawiciela - Larsa Møllera, który od wielu lat odpowiada za jej politykę handlową i jest znakomicie zorientowany w sprawach technicznych. Wydaje się, że DALI chce nie tylko jak najszybciej nadrobić zaległości, ale nawet awansować do grona firm stojących na linii frontu, przewidujących rynkowe trendy i wyprzedzających konkurencję. Podczas porannego spotkania z dziennikarzami można było poznać wiele niuansów dotyczących najnowszych modeli duńskiej firmy, podejrzeć jak mają się sprawy z punktu widzenia statystyk i analiz rynkowych, a na koniec oczywiście przekonać się co potrafi cała ta aparatura podczas próby odsłuchowej przeprowadzonej w specjalnie zaadaptowanym do tego celu pomieszczeniu.
W naszych galeriach zbieramy zazwyczaj nowości zaprezentowane na ważnych wystawach odbywających się na całym świecie, jednak dominują tu trzy główne imprezy - High End, IFA i CES. Audiofile uważnie śledzący zagraniczne portale i fora wiedzą, że tego typu wydarzeń jest znacznie więcej. Wystarczy wspomnieć o ISE w Holandii, Hi-Fi & AV Show i International HiFi Show w Australii, Bristol Show i Can Jam w Wielkiej Brytanii, Tokyo International Audio Show w Japonii, Moscow Hi-End Show w Rosji, High End Audio Visual Show w Hong Kongu, TAVES w Kanadzie czy Audio Video Show w Czechach. Tylko w USA oprócz CES-u odbywają się także takie wystawy, jak CEDIA, Rocky Mountain Audio Fest, New York Audio Show, Capital Audio Fest, California Audio Show, Los Angeles Audio Show czy Burning Amp Festival. Mimo to, wiele z tych imprez ma charakter lokalny. Dystrybutorzy i producenci pokazują swój najlepszy i najnowszy sprzęt, jednak zwykle nie są to absolutne, światowe premiery. Największe firmy w branży audio pokazują takie specjalne kąski własnie na największych wystawach, na które zjeżdżają się ludzie z całego świata. Jeżeli chcecie zobaczyć i posłuchać urządzeń, jakich jeszcze nigdzie wcześniej nie prezentowano, możecie darować sobie Brisol, Pragę, Budapeszt, Wiedeń, Lipsk i wiele innych tego typu lokalizacji. Prawdziwy wysyp nowości to tradycyjnie Monachium, Las Vegas, Berlin i może kilka innych miast, w których organizowane są największe targi sprzętu audio i elektroniki użytkowej. Nikt nie powiedział jednak, że sytuacja nie może się zmienić. Jedną z imprez, które szybko nabierają rozpędu jest AXPONA czyli Audio Expo North America.
W dniach 13-15 kwietnia w podwarszawskim centrum wystawienniczym Ptak Warsaw Expo odbyła się pierwsza edycja targów elektroniki użytkowej Electronics Show. Impreza, której partnerem strategicznym jest sieć sklepów MediaMarkt miała być nakierowana na sprzęt elektroniczny w ogólnym rozumieniu, a nie jakąś wybraną grupę produktów, więc nie spodziewaliśmy się wybitnie audiofilskich atrakcji. Mimo to, postanowiliśmy dać temu wydarzeniu szansę i pojechaliśmy do Nadarzyna aby ocenić sytuację i pośród stoisk wystawienniczych znaleźć jakieś nowości z branży audio. Jeśli nie w sferze hi-endu, to może przynajmniej popularnego sprzętu takiego, jak słuchawki czy głośniki bezprzewodowe. Organizatorzy zapowiadali, że będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce na tak dużą skalę. Wiadomo, że jako stali bywalcy wystawy Audio Video Show moglibyśmy z tym polemizować. Zależy co rozumiemy przez "wydarzenie tego typu", bo jeśli mamy na myśli imprezę skoncentrowaną na sprzęcie audio-video, to wystawę zajmującą wielki stadion i dwa warszawskie hotele trudno będzie przebić. Jeżeli natomiast rozszerzamy pole zainteresowania o elektryczne samochody, rowery i deskorolki, klimatyzatory, ekspresy do kawy i inne urządzenia, jakie można znaleźć w elektronicznym supermarkecie, to w porządku - takiej imprezy jeszcze w Polsce nie było.
Na początku stycznia w Las Vegas odbyły się największe targi elektroniki użytkowej na świecie - Consumer Electronics Show. Impreza jest oczywiście olbrzymia, głównie ze względu na różnorodność prezentowanych technologii i produktów, ale także na swój niewątpliwie prestiżowy status i, co tu dużo ukrywać - lokalizację. Każdego roku do tego położonego na pustyni miasta, kojarzonego z hazardem i szybkimi ślubami udzielanymi przez sobowtórów Elvisa Presleya, zjeżdżają się tysiące dziennikarzy, których zadaniem jest wyłapać wszystko, co najnowocześniejsze i najbardziej poszukiwane. Od wielu lat CES jest zdominowany przez komputery, telewizory, smartfony, roboty, drony, elektryczne deskorolki i samochody z wielkimi tabletami w miejscu deski rozdzielczej. Nie inaczej było w tym roku. Na szczęście, w całym tym gąszczu futurystycznych gadżetów, czaił się także sprzęt audio. Z punktu widzenia normalnego zwiedzającego, ta sekcja wystawy jest jedną z najbardziej konserwatywnych. Podczas, gdy niedaleko prezentowane są urządzenia rodem z przyszłości, tutaj wciąż widać gramofony, słuchawki stylizowane na lata sześćdziesiąte i kolumny bez wbudowanych ekranów dotykowych. Wydaje się jednak, że branża audio traktuje CES jak każdą inną imprezę. Jest to okazja, by pokazać swoje najnowsze produkty i zainteresować nimi dziennikarzy z całego świata.
Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są to kolumny głośnikowe. Z całą pewnością to właśnie one w największym stopniu kształtują charakter i postrzeganą jakość odtwarzanego dźwięku. Kluczową rolę zestawów głośnikowych w systemie hi-fi wzmacnia również ich oddziaływanie z pomieszczeniem odsłuchowym. Oczywiście nie należy pomijać wpływu wibracji podłoża czy jakości prądu z gniazdka na wrażliwą elektronikę, ale obiektywnie trzeba przyznać, że te czynniki nie są nawet w połowie tak istotne, jak prawidłowe dopasowanie kolumn do kubatury i akustyki pokoju, w którym stanie nasza audiofilska aparatura. Rozmiar nie jest jednak jedynym problemem. Wybierając zestawy głośnikowe, miłośnicy sprzętu grającego muszą odpowiedzieć na szereg innych pytań. Czy lepiej zdecydować się na kolumny podłogowe czy podstawkowe? Ile głośników powinny mieć? Jaki rodzaj obudowy będzie najlepszy? Co z impedancją, skutecznością i mocą? Sytuacji wcale nie poprawia różnorodność dostępnych na rynku modeli. W plątaninie różnych konstrukcji, parametrów, marek i modeli można się szybko pogubić, dlatego w dzisiejszym poradniku zajmiemy się tą kluczową dla melomanów kwestią.
Przeglądając strony internetowe i katalogi firm zajmujących się produkcją audiofilskiego sprzętu, prawie zawsze zaglądam do zakładek opisujących ich historię i filozofię. Dziś podobno już niewielu ludzi zwraca na to uwagę, ale prawdziwi hobbyści na pewno interesują się wszystkim, co wiąże się ze sprzętem hi-fi. Sęk w tym, że nie każda manufaktura ma się czym pochwalić. W sieci namiętnie kopiowane są opowieści o muzycznej pasji założycieli i dążeniu do projektowania jak najlepszych urządzeń dla jak najszerszego grona odbiorców. W rzeczywistości jednak historię powstania wielu z tych firm można by było streścić w kilku zdaniach. Po kilku czy też kilkunastu latach działalności ich dorobek nie jest jeszcze na tyle duży, by pisać o nim wypracowanie. Nazywanie bardziej udanych modeli kultowymi też jest trochę naciągane. Co innego, gdy mamy do czynienia z firmą o której naprawdę można napisać książkę. Wbrew pozorom, jest ich całkiem sporo, więc od czasu do czasu podejmujemy się takiej misji. Zaczynamy od dziennikarskiego śledztwa, zagłębiamy się w historię, zbieramy materiały i czytamy recenzje aby pokazać daną markę z uwzględnieniem wszystkiego, co czyni ją wyjątkową. Wybór nie jest łatwy, jednak ja zawsze miałem upatrzonego kandydata. To firma, która w naszym kraju jest wciąż niedoceniana, a szkoda, bo robi jedne z najlepszych i najbardziej niezawodnych urządzeń, jakie można znaleźć na rynku. Za każdym razem, gdy jej urządzenia trafiały do naszej redakcji, wiedzieliśmy, że wypadną bardzo dobrze lub wręcz wyśmienicie. Z każdym testem wgryzaliśmy się w dokumenty, ale w tym przypadku analizowanie jednego modelu lub danej grupy urządzeń to tylko ślizganie się po powierzchni. Aby dotrzeć do sedna, trzeba poznać tę firmę od początku. Jesteście gotowi udać się ze mną w zamorską podróż? Jeśli tak, zapraszam Was do świata Brystona.
Kolejna edycja wystawy Audio Video Show za nami. Impreza znów była odrobinę większa, odrobinę dłuższa i odrobinę bardziej wypasiona, niż rok wcześniej. Prawdopodobnie przejdzie do historii jako jedna z największych i najbardziej udanych imprez w liczącej sobie ponad dwie dekady historii, a wszyscy zainteresowani zastanawiają się co takiego organizatorzy i wystawcy przygotują dla nas w przyszłym roku. Rekordy, które padły trzy tygodnie temu mogą być już trudne do pobicia. Nawet, jeśli istnieje taka możliwość, należy się zastanowić czy warto dokładać kolejne pokoje i wydłużać godziny otwarcia, bo w tym roku atrakcji było tak dużo, że większość zwiedzających zwyczajnie nie poradziła sobie z ogarnięciem ogromu warszawskiej imprezy. Jeśli nawet komuś udało się obejść cały teren wystawy, obejmujący ponad sto sześćdziesiąt sal pokazowych i różnego rodzaju stoiska na korytarzach w trzech różnych lokalizacjach, to ciekawe czy udało mu się jeszcze zaliczyć przynajmniej jeden pełny wykład, koncert, spotkanie lub odsłuch specjalny. Tego typu pokazów, seminariów i konferencji prasowych odbyło się całe mnóstwo. Kiedy jeszcze przed rozpoczęciem imprezy planowaliśmy swoje działania tak, aby pokazać jak najwięcej atrakcji i pojawić się na wszystkich ważniejszych wydarzeniach, doszliśmy do wniosku, że w niektórych momentach będziemy musieli się rozdwoić. Nie udało się, dlatego z góry uprzedzam, że tegoroczny reportaż będzie wyjątkowo subiektywny. Lecimy!
Deski skrzypiały pod nogami, kiedy wchodził na strych. Strach jednak tłumiła fascynacja nowym, nieznanym wcześniej miejscem. Spróchniałe schody nie miały trudności z utrzymaniem ciężaru dziecka, więc z wypiekami na twarzy zaczął rozglądać się w półmroku. Po chwili błądzenia pośród przykrytych folią starych krzeseł, komody i wyprutej kanapy jego oczy dostrzegły duży kufer. Gdy podszedł bliżej, przedzierając się przez pajęczyny, spostrzegł na jego wieku przyklejoną niedbale kartkę z nagryzmolonymi, niebieskim długopisem, dwiema literami równo stojącymi obok siebie - LP. Nic mu to nie mówiło, więc postanowił otworzyć skrzynię. Zanosząc się kaszlem od wszędobylskiego kurzu zaczął przeglądać, jak się okazało, duże, kwadratowe koperty ze śmiesznymi obrazkami. Na jednym z nich dostrzegł dziwny malunek przedstawiający postać jadącą na koniu. Zwierzę było jakby w skoku, a dosiadał go człowiek z głową papugi. Gapił się tak w ten obrazek paręnaście minut, bo był zupełnie inny niż to, co dotąd widział w szkolnym elementarzu. Z letargu wybiła go dłoń, którą ktoś położył mu na ramieniu. To był jego ojciec. Odwrócił głowę i spojrzał mu w oczy - szkliły się od łez. Nie wiedział jeszcze, co trzymał w rękach, ale sądząc po reakcji ojca, było to coś bardzo ważnego. Płytę oczywiście ma do dziś. Wtedy, tych kilkanaście lat temu, na strychu, została ona być może ocalona od całkowitego zapomnienia.
Temat kabli stosowanych w systemach audio zawsze budził duże emocje. Miłośnicy wysokiej klasy sprzętu grającego już na wczesnym etapie podzielili się na zwolenników i przeciwników przypisywania magicznych właściwości przewodom dostarczanym przez wyspecjalizowanych producentów. Wiele dyskusji na internetowych forach szybko przeradza się w walkę jednych z drugimi, przy czym obie strony wydają się być tak samo odporne na argumenty. Chcąc dowiedzieć się czegoś konkretnego o konstrukcji kabli lub technicznych podstawach ich wpływu na brzmienie sprzętu audio, jesteśmy skazani na uczestniczenie w tego typu debatach, porównywanie kwiecistych opisów na stronach producentów, czytanie testów, które naturalnie koncentrują się na walorach odsłuchowych lub wykopywanie wiedzy na stronach o tematyce czysto technicznej. A gdyby tak rozpracować temat bez zbędnych emocji i wydawania sądów? Odciąć się od opowieści o napowietrzonej przestrzeni i pogłębionym basie, koncentrując się tylko na tym, co można potwierdzić w wielu źródłach? Postanowiliśmy przeprowadzić taki właśnie eksperyment, czego wynikiem jest bardzo nietypowy poradnik. Niniejszy artykuł to w zasadzie kompendium wiedzy na temat audiofilskich kabli. Czym się od siebie różnią? Jakie są najważniejsze parametry mające wpływ na jakość transmisji? Czy producenci okablowania bazują na sprawdzonej wiedzy czy próbują omamić nas wizją cudownego brzmienia i kolorowymi oplotami? Sprawdźmy!
A sygnał z odtwarzacza to co, elfy zaniosą? Z kolumnami aktywnymi potrzebujesz długich interkonektów, gdzie sygnał jest znacznie słabszy, więc bardziej podatny na zniekształcenia i utratę jakości po drodze. Chyba, że mówimy o kolumnach bezprzewodowych, ale to tak jakby uciąć sobie nogę, bo palec nas...
Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...
NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....
Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...
Bannery boczne
Komentarze
a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...
Z badań i raportów dotyczących udziału poszczególnych nośników i platform w rynku muzycznym wynika, że pliki i serwisy streamingowe wyprzedzają konkurencję o kilka okrążeń. Temat nośników fizycznych wydaje się zamknięty i nawet ogarniająca cały świat moda na winyle i gramofony nie jest w stanie odwrócić losów tej wojny. O ile...
Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...
In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...
Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...
Czy znasz firmę Sennheiser? Na to pytanie twierdząco odpowie niemal każdy, kto interesuje się szeroko pojętym sprzętem audio. DJ, prezenter radiowy, producent muzyczny, artysta, gwiazda estrady, kierownik sceny, zapalony gracz, audiofil, a nawet zwyczajny słuchacz mający chrapkę na porządne słuchawki jednej z prestiżowych marek - wszyscy oni prawdopodobnie choć raz...
Dzień dobry. Z dużym zaciekawieniem przeczytałem na Państwa stronie test kabli zasilających Enerr Transcenda Ultimate i mam do Państwa pytanie. Posiadam listwę Enerr Performer z dedykowanym kablem Performer HC i przymierzam się…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie do Państwa napisać w następującej sprawie. Otóż aktualnie słucham muzyki na zestawie złożonym z kolumn Pylon Audio Diamond 28, wzmacniacza Haiku Audio Sol 2 i odtwarzacza Arcam CD…
Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy…
Dzień dobry. Proszę o poradę dotyczącą wymiany wzmacniacza w systemie składającym się z kolumn Audio Physic Tempo VI, wzmacniacza Baltlab Epoca 1v3, odtwarzacza Linn Ikemi, kompletu kabli Nordost Red Dawn i Neel…
Szanowna Redakcjo, wraz z najlepszymi życzeniami przesyłam prośbę o poradę. Mój system powstawał przez wiele lat. Obecny zestaw to wzmacniacz Accuphase E-800, odtwarzacz DP-600, streamer Rose RS250, kolumny Avalon Idea, okablowanie Zavfino…
Szanowna Redakcjo, jakiś czas temu wymieniając stary system kina domowego na nieco budżetowe, ale całkiem przyjemnie grające stereo postawiłem na kombinację wzmacniacza NAD C388 i kolumn Audiovector QR3. Niejako z rozpędu kupiłem…
Szanowna Redakcjo, szukam wysokiej klasy monitorów do zaadaptowanego akustycznie pomieszczenia o powierzchni 12 m². Zainteresowałem się monitorami Equlibrium Nano, ale niestety okazało się, że z trzech wyprodukowanych par dwie pracują u Państwa…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie zwrócić się do Państwa z kilku powodów - po pierwsze na łamach Państwa magazynu znalazłem recenzję wzmacniacza, który posiadam (zdecydowałem się nań po lekturze owego artykułu i jestem…
Dzień dobry. Potrzebuję Państwa porady. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany swoich kolumn głośnikowych Tonsil Siesta. Im bardziej zagłębiam się w temat, tym wiem mniej - taki paradoks. W poszukiwaniu ciekawych…
Podobnie, jak amatorzy motoryzacji mogą wymieniać marki samochodów z Niemiec, Francji, Włoch czy Japonii, tak i miłośnicy sprzętu grającego przykładają dużą wagę do kraju pochodzenia kolumn czy wzmacniaczy. Audiofilowi nie jest to…
Jeśli chodzi o przystępną cenowo elektronikę audio, wszelkiego rodzaju wzmacniacze, amplitunery, odtwarzacze i zestawy kina domowego, Onkyo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i darzonych największym zaufaniem marek na naszym rynku. Jej ekspansja…
Jarocin kojarzy się melomanom z reaktywowanym niedawno festiwalem muzyki rockowej, jednak ma też szansę stać się stolicą niedrogich zestawów głośnikowych. Może nawet czymś w rodzaju nowej Wrześni, swoją drogą położonej całkiem niedaleko.…
Ostatnio na łamach naszego magazynu testowaliśmy sporo urządzeń adresowanych do audiofilów, więc dziś zejdziemy trochę na ziemię i sprawdzimy możliwości sieciowego amplitunera stereo zbudowanego z myślą o melomanach, którzy cenią sobie zarówno…
Pylon Audio to dość niecodzienne zjawisko. Wiele firm zajmujących się produkcją niedrogich zestawów głośnikowych o audiofilskim zacięciu to hobbystyczne, niemalże garażowe manufaktury. Są one w stanie podjąć rywalizację ze znanymi na całym…
Normandia, region leżący w północno-zachodniej części Francji, to nie tylko piękno przyrody, to też bogata historia. Obszar ten słynie przede wszystkim z jabłek i wszelkich ich przetworów (cydr i calvados), owoców morza,…
Sennheiser to bez wątpienia jedna z firm bez których trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku audio. W świecie słuchawek i mikrofonów to prawdziwy gigant, z którym naprawdę trudno jest rywalizować. Niemcy współpracują…
Lubimy odkrywać nowe marki i produkty, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audiofilskie, jak i te bardziej popularne. Jest to w pewnym sensie przygoda, bo wszyscy wiedzą, czego można się spodziewać po kolejnych…
W świecie głośników Tannoy to prawdziwa legenda. Jego historia zaczęła się w 1926 roku i od początku była związana z elektroniką. Firma znana wówczas jako Tulsemere Manufacturing Company specjalizowała się w produkcji…
Chyba nikt w branży audio nie ma wątpliwości, że renesans płyt analogowych to coś więcej, niż chwilowa moda. Jedni mówią, że to tylko powracający po latach sentyment, inni upatrują wyższości płyt analogowych…
Podobno w sprzęcie audio najważniejsze jest brzmienie, ale nie oszukujmy się - nawet zatwardziałym audiofilom zdarza się kupować oczami, albo przynajmniej na podstawie wyglądu zewnętrznego wybierać kandydatów do odsłuchu. Jakie elementy najbardziej…
Do napisania krótkiego tekstu o bodajże najlepszym produkcie polskiej, socjalistycznej myśli technicznej skłoniła mnie lektura testu wzmacniacza Unitra Edward. Ostatnimi czasy modne stało się rewitalizowanie starych polskich marek audio. Pod ich szyldami…
Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię…
Większość audiofilów ceni gramofony za wyjątkowe, analogowe brzmienie. Uważają, że muzyka płynąca z winylowych płyt jest cieplejsza, bardziej wielowymiarowa i namacalna, dzięki czemu pozwala lepiej zrelaksować się podczas słuchania i dokładniej zrozumieć…
Czy smoki żyją tylko w legendach? Niekoniecznie. Niektóre smoki stają się legendami. Tak właśnie było z magnetofonem Nakamichi Dragon, przez wielu uznawanym za najlepszy kasetowy player wszech czasów. Dlaczego akurat ten magnetofon…
Tomasz Rogula jest założycielem firmy Zeta Zero i studiów nagraniowych TR Studios. Osobom, które kojarzą jedno lub drugie przedsięwzięcie w zasadzie powinno to wystarczyć, jednak - jak się domyślamy - przeważająca część…
Poprzedni artykuł, w którym pisałem o amplitunerze kwadrofonicznym Sansui QRX-9001 wywołał spore poruszenie na StereoLife'owym Facebooku. Czytając pojawiające się tam wpisy naszych czytelników zauważyłem, że wielu wspomina o polskim urządzeniu tego typu,…
Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora,…
1
2
3
Cytaty
Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.
abel3