Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Słuchawki inspirowane motoryzacją

  • Kategoria: Felietony
  • Tomasz Karasiński

Słuchawki inspirowane motoryzacją

Kiedy myślimy o przenikaniu się świata sprzętu audio z rynkiem motoryzacyjnym, do głowy przychodzą nam głównie radia samochodowe lub wielkie subwoofery przeznaczone do montażu w bagażniku. Rynek car audio to często zupełnie inne marki i rozwiązania, które nie mają wiele wspólnego z urządzeniami przeznaczonymi do użytku domowego. Kilka firm znanych audiofilom zaczepiło się jednak na rynku motoryzacyjnym, montując nagłośnienie w autach kilku luksusowych marek, co często stawia przed nimi zupełnie nowe wyzwania. Naim, którego nagłośnienie mogą zamówić właściciele Bentleyów, nigdy na przykład nie był zmuszony do oszczędzania miejsca, a Bowers&Wilkins musiał wynaleźć nowy rodzaj subwoofera, aby ten zmieścił się w samochodach Jaguara. To jednak wciąż zainteresuje tylko tych, których stać na takie auta. Rodzi się więc nowa moda - słuchawki zainspirowane motoryzacją.

Testy zmęczeniowe Jabry

  • Kategoria: VideoTeka
  • Małgorzata Karasińska

Ciekawy film udostępniła na YouTubie firma Jabra. Jeśli zainteresowała Was kiedyś ekspozycja Ikei pokazująca zginanie jednego z najpopularniejszych foteli tej firmy, film Jabry również powinien się Wam spodobać. Zobaczymy na nim, jak słuchawki przechodzą test składania nauszników powtarzany 3500 razy, zginanie i rozciąganie pałąka przeprowadzane dokładnie 10000 razy, testowanie kabla w słuchawkach dousznych na rozciąganie siłą równoważną powieszeniu na nich 15-kg ciężaru czy zrzucanie słuchawek z wysokości 2 metrów na betonowe płyty. Projektanci duńskiej firmy najwyraźniej doszli do wniosku, że nie można liczyć na to, że każdy użytkownik słuchawek będzie się z nimi obchodził jak z jajkiem. Może się zdarzyć, że podczas wyciągania czegoś z plecaka zawadzimy o słuchawki i niechcący mocno pociągniemy za ich kabel albo też przypadkowo zrzucimy je ze stolika na podłogę.

Sonus Faber i Pagani

  • Kategoria: VideoTeka
  • Tomasz Karasiński

Przykłady współpracy producentów audiofilskiego sprzętu z firmami z branży motoryzacyjnej widzieliśmy już wielokrotnie. Bowers&Wilkins dostarcza nagłośnienie do samochodów Jaguara, a jego największy rywal - Focal - do bolidów Maserati. Właściciele aut marki Audi mogą zamówić nagłośnienie zrealizowane przez firmę Bang&Olufsen, w Lexusach dźwiękiem zajmuje się Mark Levinson, a systemy Bose znajdziemy w samochodach wielu różnych marek. Wszystko pięknie i ślicznie, ale wydaje nam się, że jedna firma pokonała teraz wszystkich, montując swe głośniki w samochodach ekstremalnie drogich i niezwykłych jednocześnie. Sonus Faber - firma słynąca z produkcji szalenie pięknych zestawów głośnikowych, weszła najwyraźniej we współpracę z włoską marką Pagani - producentem modeli takich, jak Zonda czy Huayra. W tym ostatnim będzie montowane nagłośnienie sygnowane logiem Sonus faber.

Spotify w Polsce

  • Kategoria: Felietony
  • Tomasz Karasiński

Spotify w Polsce

Dobra wiadomość dla wszystkich melomanów, którzy słuchają muzyki nie tylko z płyt, ale także z komputerów, laptopów, tabletów i telefonów komórkowych. W Polsce oficjalnie dostępny jest już serwis streamingowy Spotify, zapewniający dostęp do hektolitrów, terrabajtów i metrokwadratolat muzyki. Zainstalowaliśmy, sprawdziliśmy i jesteśmy pod wrażeniem. Co tu dużo mówić - w praktyce oznacza to, że możemy powoli wychodzić z epoki gromadzenia płyt, czy nawet plików na dysku, a dostęp do muzyki uzyskać logując się do aplikacji, którą można pobrać na wszystkie systemy operacyjne - desktopowe i mobilne, w tym nawet na Linuxa. Do wyboru mamy trzy pakiety - pierwszy jest całkowicie darmowy i daje nam możliwość słuchania całej muzyki zgromadzonej w Spotify na komputerze, po zalogowaniu się do konta przez adres e-mail i hasło albo też poprzez nasze konto na Facebooku.

Inside the McIntosh Factory

  • Kategoria: VideoTeka
  • Małgorzata Karasińska

Na filmie udostępnionym przez McIntosh Laboratory możemy zobaczyć, jak powstają wzmacniacze tej legendarnej marki oraz ich elementy. Kształtowanie metalowych pokryw i części ozdobnych, lakierowanie, wycinanie otworów pod przyciski strumieniem wody, nawijanie transformatorów - prześledzimy tu wiele procesów technologicznych, dzięki którym urządzenia McIntosha są tym, czym są. Jest też odrobina historii i ujęcia pokazujące starsze urządzenia wykorzystywane w celach prezentacyjnych i porównawczych. Mówiąc "starsze" mamy na myśli nie 5 czy 10, ale raczej 20 lub 30 lat. Jest też komora bezechowa używana do przeprowadzania pomiarów zespołów głośnikowych. Zastanawiające jest to, że niektórzy producenci sprzętu audio nie ujawniają swoich tajnych i fantastycznych rozwiązań technicznych, podczas gdy giganci pokroju B&W czy McIntosha nie mają problemów ze wstawieniem do sieci materiałów, na których dosyć dokładnie widać procesy produkcyjne i używane do tego maszyny.

Szanujmy audioreklamy

  • Kategoria: Felietony
  • Tomasz Karasiński

Szanujmy audioreklamy

Przyglądając się mediom o tematyce muzycznej trudno oprzeć się wrażeniu, że w wielu dziedzinach zupełnie odstają one od tego, co prezentują największe gazety, stacje radiowe i telewizyjne. W dzisiejszych czasach można przecież spędzić niemal cały dzień obserwując potyczki polityków, oglądając programy o tym jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną i czytając doniesienia o tym, który celebryta założył obciachowe buty, zaparkował na miejscu dla niepełnosprawnych, rozwiódł się po raz trzeci z tą samą żoną lub powiedział coś niestosownego o promocji kalendarza. Informacje o płytach i koncertach wydają się przy tym zupełnie nieważne. W starciu z nowymi butami Dody, muzyka zdaje się nie mieć żadnych szans. Artykuły i testy sprzętu audio - w rozumieniu tych medialnych realiów - są z kolei przeznaczone dla wybrańców. Tych, którzy mają podstawową wiedzę techniczną i potrafią użyć własnej wyobraźni do przekształcenia opisów brzmienia we własne wyobrażenie o dźwięku.

Jak wybierać słuchawki

  • Kategoria: Poradniki
  • Tomasz Karasiński

Jak wybierać słuchawki

Słuchawki to najbardziej osobisty rodzaj sprzętu grającego. Oferują bliski kontakt z muzyką i możliwość cieszenia się nią w błogiej ciszy. Ponadto inwestując już 600 czy 1100 złotych w porządne słuchawki możemy oczekiwać jakości brzmienia, jaką oferują pełnowymiarowe systemy Hi-Fi za co najmniej kilka tysięcy. Poza brzmieniem jest jednak wiele innych kryteriów decydujących o wyborze odpowiednich nauszników. Takich, jak chociażby wygoda użytkowania czy kompatybilność z posiadanym przez nas sprzętem. Wybór słuchawek to sprawa tylko teoretycznie prosta, bo im dalej zagłębimy się w szczegóły, tym trudniej podjąć właściwą decyzję. Ilość dostępnych na rynku typów słuchawek może przytłoczyć niezorientowanego w temacie melomana, nie mówiąc już o wyborze konkretnej marki czy modelu.

Ostatnie komentarze

  • Alex

    Bardzo dobry artykuł, rzetelny, wyjaśniający podstawowe tematy w sposób przystępny dla laików. Serdeczne dzięki za poświęcony czas.
    0
Zobacz inne komentarze

Wilson Benesch Vector Foot

  • Kategoria: VideoTeka
  • Tomasz Karasiński

Zastanawiając się, dlaczego audiofilskie kolumny, wzmacniacze i gramofony są często tak drogie, większość klientów bierze pod uwagę tylko ich wartość materiałową lub ewentualnie stara się ocenić jakość myśli technicznej, co jest oczywiście skazane na porażkę. Nikt nie wymyślił sprawdzonego systemu oceny, czy jedno rozwiązanie jest lepsze od drugiego. Jedne firmy koncentrują się na mocnych wzmacniaczach tranzystorowych, a inne wolą budować sprzęt na bazie lamp z kilkudziesięcioletnią historią i tak będzie zawsze. Warto jednak zadać sobie pytanie - ile czasu potrzeba, aby wykonać urządzenie z taką dbałością o detale.

Sprzęt Hi-Fi na wielkim ekranie

  • Kategoria: Felietony
  • Tomasz Karasiński

Sprzęt Hi-Fi na wielkim ekranie

Podobnie, jak miłośnik motoryzacji jest w stanie wskazać dokładne modele samochodów widoczne w filmach i serialach, tak każdy audiofil odruchowo zwróci uwagę na gramofony, kolumny i wzmacniacze lampowe przewijające się choćby na dalszych planach. Czasami jest to całkowicie zamierzony zabieg nazywany w języku marketingu lokowaniem produktu. Mamy jednak wrażenie, że twórcy niektórych filmów podczas dobierania tych elementów nie kierują się wyłącznie zobowiązaniami wynikającymi z umowy handlowej. Najczęściej o umieszczeniu takiego czy innego sprzętu w filmach, serialach i reklamach (mówimy o reklamach innych produktów, nie samego sprzętu) decyduje prawdopodobnie sam jego wygląd. Wydaje się, że szczególnie gramofony są postrzegane jako produkty luksusowe. Być może w dzisiejszych czasach luksus ten nie jest definiowany przez samą cenę takiego gramofonu, ale fakt, że jego właściciel ma wystarczająco dużo czasu, żeby ostrożnie wyjmować płyty, przecierać je ścierką lub szczoteczką, kłaść na talerzu i słuchać muzyki, nie robiąc w międzyczasie nic innego. Musi być więc bogatym człowiekiem. 

Ostatnie komentarze

  • Aneta

    Ja jestem zdecydowanie zakochana w designie Technicsa:) Jest bardzo delikatny i właściwie wszędzie pasuje;)
    0
Zobacz inne komentarze

Brodka w studiu Red Bulla

  • Kategoria: VideoTeka
  • Małgorzata Karasińska

Ciekawy materiał z prac nad albumem "LAX", który ostatecznie ukazał się jako krótka EP-ka. Czyli - szkoda, że taki krótki, ale dobrze, że w ogóle jest. Remix "Dancing Shoes" rzeczywiście wpada w ucho i ciężko go stamtąd wydobyć - trzeba przyznać, że KAMP! wykonał tu świetną robotę. Co do samego filmu - mamy okazję przyjrzeć się pracy artystów i dźwiękowców od drugiej strony. Suwaki, mikrofony, instrumenty, hipnotyzująca cisza za szybą - te klimaty.

Nowe testy

Poprzedni Następny
Dual CS 418

Dual CS 418

Dual to jedna z marek, do których w audiofilskim środowisku należy odnosić się z szacunkiem. Nie ma innego wyjścia, takie są zasady. Legenda nie wzięła się oczywiście znikąd. Niemiecka manufaktura...

Shure Aonic 50

Shure Aonic 50

Aonic 50 to mój pierwszy kontakt z produktami Shure'a. Sytuacja może niektórym wydawać się o tyle zaskakująca, że Shure Incorporated istnieje od prawie 100 lat. Firma została założona w 1925...

Spendor Classic 4/5

Spendor Classic 4/5

Firma Spendor została założona w 1969 roku w Wielkiej Brytanii, a jej nazwa powstała z połączenia imion dwojga założycieli - Spencera i Dorothy Hughes. W latach sześćdziesiątych Spencer pracował w...

Bannery boczne

Komentarze

stereolife
@Showtek - Nie bardzo wiemy, co tutaj jest jeszcze do tłumaczenia. Powyższy artykuł nie jest recenzją. Nie recenzujemy w nim ani działania poszczególnych rozwią...
Showtek
Witam. Ja mam jedno zapytanie, bo nie bardzo rozumiem pewne stwierdzenia. Artykuł wyjaśnia dosyć fajnie zasady działania konkretne klasy wzmacniaczy ale osobie ...
Pawel
Według specyfikacji ze strony Panasonica posiada RDS.
Piotr
Witam. Mam pytanie. Kupiłem nowy gramofon Audio-Technica SL TP120XUSB. Ustawiłem go zgodnie z instrukcją tak jak powinien być ustawiony. Problem w tym że anti-s...
stereolife
@Marek - W takim razie w pierwszej kolejności należałoby się zastanowić nad naprawą Bowersów. Polski dystrybutor B&W ma bardzo dobry serwis - taki sam probl...

Płyty

Listy

Popularne testy

Popularne artykuły

Cytaty

TheodorFontane.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.