Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

  • Kategoria: Wywiady
  • Tomasz Karasiński

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Jakiś czas temu zamieściliśmy na stronie relację z naszej wizyty w warszawskim salonie Hi-Ton. To bardzo klimatyczne i fotogeniczne miejsce, w związku z czym większą część materiału zajęły zdjęcia, a sam salon opisaliśmy zasadniczo w jednym akapicie. O takim miejscu warto jednak opowiedzieć dokładniej, więc o szczegóły wypytaliśmy jego właścicieli. Nasze pytania przerodziły się w wywiad, z którego tym razem dowiecie się nie tylko jak projektuje się kolumny głośnikowe czy kable, ale jak można zbudować cały lokal do słuchania muzyki, oglądania filmów i oczywiście tego, co lubimy najbardziej - bawienia się sprzętem audio. Hi-Ton, będący jednym z najnowszych punktów na audiofilskiej mapie stolicy, został założony przez ludzi których pasją nie jest rozsyłanie kartonów i wystawianie faktur - oni naprawdę interesują się urządzaniem wnętrz, instalacjami oświetleniowymi, inteligentnymi systemami kina domowego, gramofonami, wzmacniaczami lampowymi i wreszcie samą muzyką.

Podczas naszej rozmowy bardzo często zbaczaliśmy z tematu - a to komuś przypomniał się ciekawy koncert, a to w ręce wpadła nam płyta Madonny wydana na różowym winylu... Co chwila zatrzymywaliśmy się przy konkretnych urządzeniach, wymienialiśmy się doświadczeniami i wrażeniami z odsłuchów różnych modeli lub przyglądaliśmy się wystrojowi sali odsłuchowej. Siedzieliśmy tak, jak klienci przychodzący do salonu na odsłuchy i projekcje, a w tle nieustannie pracował jeden ze szczytowych gramofonów AVID-a. Niby centrum Warszawy, a tu spokój, relaks i muzyka w znakomitym wydaniu. Założyciele salonu - Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - chcieli właśnie taką atmosferę stworzyć dla swoich klientów, a w zasadzie - gości. Dlatego w tym samym terminie, kiedy w trzech warszawskich hotelach tłumy audiofilów przelewały się z pokoju do pokoju, zorganizowali dni otwarte. Jako alternatywę dla tego całego szaleństwa zaproponowali u siebie chwilę spokoju. W końcu Hi-Ton znajduje się zaledwie kilkaset metrów od Placu Zawiszy. A na brak atrakcji – jak można było zobaczyć w naszej wcześniejszej relacji – raczej nie można tu narzekać.

Jak się udały dni otwarte? Czy część osób zwiedzających Audio Show dotarła również na Pańską?

Z naszego punktu widzenia opłacało się zrobić taką akcję w tym terminie, szczególnie w perspektywie długofalowej, bo my raczej na taki efekt się nastawiamy. Rozdaliśmy wszystkie ulotki, jakie mieliśmy przygotowane z tej okazji. Przychodzili do nas ludzie, którzy przyjechali do Warszawy z Poznania, Gdańska, Krakowa. Nie liczyliśmy na to, że ktoś odwiedzi nasz salon i od razu wyniesie z niego jakiś nowy nabytek. Bardziej zależało nam na tym, aby ludzie odnotowali że istnieje takie miejsce, może wspomnieli o nim swoim znajomym. Po powrocie do domu będą mogli spokojnie przejrzeć ulotkę lub naszą stronę internetową i dowiedzą się jeszcze więcej. Nie chcieliśmy przyciągnąć tłumów zwiedzających. Bardziej zależało nam na zrobieniu dobrego wrażenia i pokazaniu, jak może wyglądać salon ze sprzętem audio, jak można zaaranżować salę odsłuchową lub całe mieszkanie. Liczyliśmy na to, że jeżeli komuś się u nas spodoba, odezwie się, gdy będzie czegoś potrzebował. I dokładnie tak się stało, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

Czy będą takie kolejne imprezy?

Tak. Chcielibyśmy prowadzić przeróżne tematyczne prezentacje czy warsztaty. Myślimy o tym nawet nie w kategoriach pokazów typu sztuka dla sztuki - chcemy, aby przy okazji klienci coś z tego mieli - mogli kupić sprzęt po okazyjnej cenie lub wyjść od nas z jakimś upominkiem. Myślimy o zorganizowaniu kilku promocyjnych imprez przed świętami. Chodzą nam też po głowie pomysły organizowania wieczorów filmowych, aby pokazywać ludziom jak działają dobre systemy kina domowego, jak wspaniale można się bawić oglądając koncert w domu. Bez tłumu ludzi i pogłosu wielkiej hali, ale też bez kombinacji sprzętowych z supermarketu składających się z kiepskiego amplitunera i mnóstwa plastikowych głośników. Uważamy, że jeśli ktoś ma lub planuje kupić dobry sprzęt stereo, to może w łatwy sposób przekształcić go w domową salę projekcyjną. To jest wielka frajda.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Czyli jesteście zwolennikami kina w stereo?

Czemu nie? To rewelacyjny pomysł, bo o wiele prostszy w adaptacji, a brzmieniowo może być naszym zdaniem nawet lepszy, niż systemy wielokanałowe. Uważamy, że dwa dobre kanały są bardziej trafionym pomysłem, niż pięć gorszych. Planujemy nawet wydłużyć godziny funkcjonowania salonu, aby wieczorami pokazywać klientom, jak to działa. Ludzie są zapracowani, często nie mają czasu nawet po południu zająć się przyjemnościami. Po pracy załatwiają jeszcze różne sprawy, robią zakupy itd. Dlatego planujemy zrobić na przykład jeden taki dzień w tygodniu, kiedy salon będzie czynny do 21. Każdy będzie mógł na spokojnie wrócić do domu, odpocząć, a potem przyjechać do nas, kiedy na mieście nie będzie już korków. Tutaj można naprawdę miło spędzić czas, zapoznać się z wysokiej klasy sprzętem, zobaczyć jak to wszystko działa w realnych warunkach. Mamy nadzieję, że zainspirujemy ludzi, aby to samo robili u siebie w domach.

Można powiedzieć, że takim centrum rozrywki w salonie jest sala odsłuchowa. Nie jest przesadnie wytłumiona - przypomina raczej warunki domowe. Czy to celowy efekt?

Z jednej strony nie chcieliśmy robić z tego pomieszczenia jakiejś piwnicy wyklejonej gąbkami. Staraliśmy się, aby to było jasne, przestronne, otwarte wnętrze. Ale z drugiej strony do odsłuchu wymagane są komfortowe warunki - cisza, spokój. Osiągnęliśmy to montując duże, szklane drzwi przesuwane, które oddzielają salę odsłuchową od pozostałej części salonu, jednocześnie zapewniając ciszę. Optycznie wygląda to bardzo dobrze, a służy nie tylko klientowi, który słucha kolumn czy wzmacniaczy - jest także zachętą dla ludzi wchodzących do salonu. Mogą oni podpatrzeć co się dzieje w sali odsłuchowej. Aby zapewnić właściwe warunki, zatrudniliśmy po prostu specjalistów od akustyki i inżynierii dźwięku. Na podłodze jest wykładzina, na ścianie za kolumnami zamontowaliśmy ustroje akustyczne, mamy też podwieszany sufit z kolejnymi atrakcjami. Naprzeciwko przesuwanych drzwi jest okno z drewnianymi żaluzjami. Sam kształt pomieszczenia nie jest tu bez znaczenia. Jedna ściana jest skośna, a tył sali jest też trochę węższy niż przód. Postanowiliśmy w ten sposób zrobić z jednej salki odsłuchowej dwie strefy. Na środku są kanapy skierowane do siebie plecami, więc można słuchać różnych systemów na zmianę. Założenie było też takie, aby jedna strefa była przeznaczona dla sprzętu hi-endowego, a druga dla urządzeń bardziej dostępnych. Można jednak bawić się sprzętem, konfigurować zestawy razem z nami, słuchać różnych kombinacji - jesteśmy do tego przygotowani i temu właśnie służy takie pomieszczenie.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Widać tu sporo elementów typowo instalacyjnych. W jednej sali udało się zaprezentować wiele rozwiązań takich, jak chociażby przesuwane drzwi czy oświetlenie sterowane za pomocą smartfona.

Tak, to takie sprytne rozwiązania w stylu inteligentnego domu. Można montować sterowane rolety, drzwi, oświetlenie, w którym wybieramy kolor w zależności od naszego nastroju. W sali odsłuchowej są też dwa projektory w windach sufitowych i wysuwane ekrany. Jednym przyciskiem można od razu wygasić światło, wysunąć ekran i projektor, zamknąć drzwi i opuścić roletę w oknie. Tak naprawdę dziś w domu można zrobić wszystko, nawet za pomocą smartfona ustawić ekspres do kawy tak, żeby rano zrobił nam pyszną latte. Musimy tylko pamiętać o tym, aby wieczorem przygotować filiżankę;-) W tej salce mamy zrobiony cały system uzbrojenia ścian w gniazda po to, aby bez wchodzenia za sprzęt czy odwracania się plecami do klienta móc przełączać urządzenia. Wszystko to powstało we współpracy z firmą Intelyo, która jest prawdziwym specjalistą od takich instalacji. Nie tylko sala odsłuchowa, ale też pomieszczenia sprzedażowe są wyposażone we wszystkie nowoczesne rozwiązania, abyśmy w każdej chwili mogli ustawić tam na przykład telewizor z Wi-Fi lub inne produkty. W najbliższym czasie pomyślimy o montażu instalacji do sterowania oświetleniem również w sali sprzedażowej, aby klient mógł z poziomu smartfona sterować światłem, bawić się tym całym systemem inteligentnym, zobaczyć na własne oczy jak to działa i czy chciałby coś takiego mieć u siebie w domu. Myślimy też o bardziej zaawansowanych efektach świetlnych czy optycznych, uważnie śledzimy najnowsze rozwiązania i nowe technologie. Kręci nas wszystko co ma związek z designem. Jeśli ktoś jest na etapie wykańczania domu czy apartamentu, często szuka takich rzeczy, chce kreować swoją przestrzeń życiową i mieć takie ciekawe rozwiązania, jak lustra z ekranami, ciekawie oświetlone przejścia, łatwe sterowanie całą automatyką domową, oświetleniem, ogrzewaniem i oczywiście elektroniką audio-video.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Kiedy został otwarty salon Hi-Ton i co miało wpływ na jego lokalizację?

Poniekąd był to przypadek, ale tak naprawdę bardzo dobrze się złożyło. Braliśmy pod uwagę miejsca w galeriach handlowych, jednak nie było to dokładnie to, czego potrzebowaliśmy. Tego typu punkty wyglądają elegancko, ale tak naprawdę nie służą słuchaniu muzyki ani sprzedaży sprzętu audio. Trudno jest zaaranżować tę szklaną, surową przestrzeń. Chcieliśmy być bardziej niezależni, znaleźć sobie własne miejsce i urządzić je po swojemu. Kamienica, w której znajduje się nasz salon, była jedynym budynkiem w tej okolicy, który po wojnie zachował się w dość dobrym stanie. Jako jedyna miała na przykład dach. Miejsce jest bardzo dobre, bo to praktycznie centrum miasta. Wola staje się teraz dzielnicą biurowców i ekskluzywnych apartamentów, ale dzięki takim budynkom ma też swój niepowtarzalny klimat. Niedługo znajdziemy się dokładnie pomiędzy dwiema nowymi stacjami metra. Naprzeciwko powstaje projekt nowego Norblina. Nieopodal jest też Teatr Scena Prezentacje i targ z żywnością ekologiczną. Do przyszłego roku ma być też wyremontowana ulica Prosta. Pomysły na zaaranżowanie tej przestrzeni są bardzo obiecujące - widzieliśmy już wizualizacje i wszystko to bardzo pasuje do wizerunku naszego salonu.

Jesteście też dystrybutorem takich marek jak Audel czy T+A. Co było pierwsze - salon czy dystrybucja? Jak to pogodzić?

Pierwsza była dystrybucja. Marka T+A jest w Polsce od 2009 roku. Mieliśmy wtedy mały showroom w Jaworzu koło Bielska-Białej, ale oczywiście już wtedy chcieliśmy się rozwijać. Pomysł otwarcia salonu powstał w 2011 roku i od tego momentu do wcielenia pomysłu w życie minął ponad rok. Jak to pogodzić? Jako dystrybutor współpracujemy z innymi sklepami, a jako salon współpracujemy z różnymi dystrybutorami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że sklep działa lokalnie, a dystrybucja musi działać globalnie. Hi-Ton jest takim głównym showroomem reprezentowanych przez nas marek, więc jeśli ktoś jest zainteresowany sprzętem T+A czy Audela, u nas na pewno zobaczy go najwięcej.

W salonie są urządzenia różnych marek i dość egzotyczny, dizajnerski sprzęt. Na jakiej zasadzie są dobierane?

Chcemy połączyć bardzo wysoką jakość z nowoczesnym wzornictwem, co widać nie tylko w wystroju naszego salonu, ale też produktach, które stoją na półkach i stolikach. Nie wszystko tu trafia, z prostej przyczyny - nie każdy sprzęt jest zgodny z tym, co chcemy prezentować i co nam się podoba. Współpracujemy z biurami architektonicznymi, które potrzebują konkretnych produktów dla swoich klientów, więc w pewnym sensie staramy się także dopasować do ich wymagań estetycznych i jakościowych. Cały czas szukamy też nowych produktów, śledzimy co się dzieje na rynku i staramy się wyłapywać rzeczy, które nas interesują. Szukamy takich urządzeń, które wstępnie uznamy za godne uwagi.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Na półkach widzimy zarówno gramofony, jak i nowoczesne streamery, przetworniki i głośniki bezprzewodowe. Czy to się ze sobą nie kłóci?

Przetworniki i gramofony w ogóle się ze sobą nie kłócą, bo coraz więcej osób interesuje się i jednym, i drugim. Zainteresowanie plikami i analogiem rośnie adekwatnie do tego, jak spada popularność odtwarzaczy CD. Dzisiaj wciąż wiele osób słucha muzyki z płyt kompaktowych, ale idą zdecydowanie w sieć. Żeby było ciekawiej, zainteresowanie gramofonami także jest duże i ciągle rośnie. Tak wynika z naszych obserwacji i nie widzimy w tym nic dziwnego. Klienci często decydują się na kompletne systemy, ale mają jeszcze spore kolekcje płyt winylowych. Zwykle mówią, że ich stare gramofony się popsuły, więc przez jakiś czas się tym nie interesowali. Ale płyty się przecież nie popsuły i dlatego tacy ludzie szukają nowych gramofonów. Często oprócz pomocy w wyborze gramofonu naprowadzamy takich klientów na punkty, w których można odświeżyć swoją kolekcję winyli. Rzadko też wychodzą oni od nas bez stosownego wyposażenia - szczoteczek, ściereczek itd. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty produkty firmy AVID, więc wybór gramofonów w naszym salonie będzie jeszcze większy.

Jakiego sprzętu klienci szukają najczęściej?

Z tym bywa bardzo różnie. Niektórzy ludzie szukają budżetówki - pytają o amplitunery, soundbary, niedrogie zestawy stereo. Oczywiście zawsze staramy się coś dla nich wybrać i dopasować. Zdarzają się też ludzie zainteresowani wyłącznie sprzętem T+A. Dowiadują się, że jesteśmy dystrybutorem tej marki, przychodzą i chcą się zapoznać z jej urządzeniami. Są też klienci, których interesuje tylko wysoka jakość wykonania i brzmienia - wtedy sprawy finansowe lub nawet użytkowe schodzą na dalszy plan. Ogólnie można powiedzieć, że proporcje między budżetówką a hi-endem rozkładają się w stosunku pół na pół. Dla nas jednak najważniejsze jest, aby klient wyszedł od nas zadowolony, a nawet zainspirowany do dalszych poszukiwań.

Piotr Chmielarski i Wojciech Owczarczuk - Hi-Ton

Czy klienci często pytają też o kable, akcesoria antywibracyjne, kondycjonery i inne tego rodzaju gadżety, czy raczej są one dobierane razem z całym systemem?

Ależ oczywiście. Jest całkiem sporo klientów, którzy szukają tych akcesoriów, często nawet dysponują sporą wiedzą w tym zakresie. Sprzedajemy też dużo gadżetów winylowych - docisków, szczoteczek itd. Warto pamiętać, że oprócz ludzi odwiedzających nasz salon są także klienci, którzy nie mogą do nas w każdej chwili przyjechać. Otrzymujemy wiec sporo telefonów i maili z zapytaniami o konkretne urządzenia, konfiguracje i akcesoria. Staramy się zawsze coś doradzić na podstawie podanych informacji, jednak wolimy kontakt bezpośredni - tak najłatwiej i najszybciej można ustalić, czego klient tak naprawdę potrzebuje i z czego będzie zadowolony.

Zdjęcia: Tomasz Karasiński

Komentarze (1)

  • Piotr

    Witam. Mam pytanie. Kupiłem nowy gramofon Audio-Technica SL TP120XUSB. Ustawiłem go zgodnie z instrukcją tak jak powinien być ustawiony. Problem w tym że anti-skating mam ustawiony na 0 bo gdy był na 2 igła nie mogła dokończyć ostatniego utworu na płycie. Kalibracja super docisk ramienia prawidłowy.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z okazji czterdziestych urodzin firmy, w tym momencie jesteśmy już w połowie drogi do kolejnej okrągłej rocznicy (Renaud de Vergnette założył firmę Triangle w 1980 roku). Wszyscy znamy tę historię -...

Jak złożyć system stereo w siedmiu prostych krokach

Jak złożyć system stereo w siedmiu prostych krokach

Jak złożyć system stereo? To pytanie na pewnym etapie zadawał sobie każdy, kto uważa się za melomana lub audiofila. Prostej odpowiedzi niestety nie ma, bo nawet doświadczeni miłośnicy muzyki i sprzętu audio wciąż szukają swojego ideału. Osobom przymierzającym się do zakupu swojego pierwszego systemu audio można jednak wytłumaczyć kilka podstawowych...

Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

W erze streamingu coraz więcej melomanów sięga po muzykę na fizycznych nośnikach, czego doskonałym przykładem stały się płyty winylowe. Renesans gramofonów i czarnych krążków trwa już co najmniej dekadę. Tłocznie płyt winylowych pracują na pełnych obrotach. Produkcję wznawiają nawet największe wytwórnie, a dla artystów wydających nowy album brak wersji LP...

Streaming krok po kroku

Streaming krok po kroku

Streaming - to pojęcie niemal całkowicie zdominowało świat sprzętu hi-fi. Na przestrzeni dziesięciu lat ten sposób słuchania muzyki przeszedł ewolucję od ciekawostki technologicznej interesującej tylko najbardziej postępowych melomanów i audiofilów do czegoś, co jest dla nas zupełnie naturalne i oczywiste. Dla wielu osób streaming to nieodłączna część codziennego funkcjonowania, podstawowe...

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

W naszym magazynie koncentrujemy się na treściach kierowanych do entuzjastów i osób żywo zainteresowanych sprzętem stereo. Niezależnie od aktualnych reguł działania internetowych wyszukiwarek czy liczby przypadkowych wizyt na danej stronie bazę czytelników stanowią ludzie dysponujący sporą wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. Nawet oni muszą jednak dostrzegać pewną lukę w...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Czy to w domowym zaciszu, na koncercie, podczas pracy w studiu czy w samochodzie - wzmacniacz jest jednym z kluczowych elementów każdego systemu stereo. Czym właściwie jest? Najprościej można powiedzieć, że jest to układ elektroniczny, którego zadaniem jest wytworzenie na wyjściu sygnału analogowego będącego wzmocnioną kopią sygnału podanego na wejście....

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Królowa gramofonów - Rega

Królowa gramofonów - Rega

Rega - nazwa znana i ceniona w całym świecie audio, głównie z powodu znakomitych gramofonów, ale także innych komponentów hi-fi. Każdy, kto choć trochę interesuje się sprzętem grającym, doskonale woe, że produkty brytyjskiej legendy są uważane za jedne z najlepszych na świecie i chyba każdy marzy, aby chociaż raz sprawdzić...

Poradniki

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Gentle Giant - W szklanym domu

Gentle Giant - W szklanym domu

Przyjęło się mówić o wielkiej szóstce rocka progresywnego. W skład jej wchodzą zespoły Pink Floyd, King Crimson, Genesis, Yes, Jethro...

Vintage

Luxman PD-300

Luxman PD-300

Producenci gramofonów od lat starają się zminimalizować wpływ drgań zewnętrznych na odczyt sygnału z płyty, który - bądź co bądź...

Słownik

Poprzedni Następny

Kolumna zamknięta

Rodzaj zestawu głośnikowego, w którym przetworniki pracują w zamkniętej, szczelnej obudowie. Do słuchacza dociera więc tylko sygnał emitowany przez przednią stronę membrany, a dźwięki promieniowane przez głośnik do tyłu są...

Cytaty

SakaguchiAngo.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.