Acustio z nagrodą Red Dot
- Kategoria: Newsy branżowe
- Tomasz Karasiński
Polska spółka projektująca i produkująca rozwiązania akustyczne do biur zdobyła tegoroczną nagrodę Red Dot zwaną Oscarem w branży wzornictwa przemysłowego, wyróżniając się na tle ponad 6500 innych projektów. Acustio zostało nagrodzone za wyjątkową kolekcję Silentum i wchodzącą w jej skład kolumnę wygłuszającą o nazwie Sound Pillar. To zasadniczo miękki filc z charakterystyczną, trzywarstwową krawędzią, dostępny w niezliczonych kombinacjach kolorystycznych, nałożony na 18 specjalnie zaprojektowanych paneli, zespolonych na niemal dwumetrowej kolumnie. Acustio, jako jedyna firma z Polski i jedna z niewielu w historii, nagrodzona została najwyższą nagrodą Best of the Best. Nagroda trafiła w tym roku do zaledwie 67 produktów - głównie do tych należących do najsłynniejszych marek, jak Apple, Ferrari czy Villeroy & Boch.
Kolekcja Silentum od Acustio powstała z myślą o najbardziej wymagających powierzchniach biurowych, gdzie tłumienie dźwięków wymagało dotychczas często kompromisów między estetyką a skutecznością. Najwyższa możliwa klasa absorbcji hałasu (A) oznacza, że w przypadku mebli z serii Silentum, filcowy Sound Pillar pochłania nadmiar dźwięków w przeszklonych pomieszczeniach i salach konferencyjnych. Podobnie jak mocowane na ścianie panele, dostępne w wielu kombinacjach kolorystycznych. "Rozwiązania z serii Silentum to projekty dopracowane w każdym szczególe. Diametralnie poprawiają komfort pracy, dzięki umiejscowieniu np. w narożnikach wymagających pomieszczeń. Jednocześnie nie są elementem jedynie technicznym. Tworzą klimat danego miejsca." - podkreśla Mateusz Gaczkowski, założyciel Acustio i jeden z projektantów nagrodzonej kolekcji. "Zawsze jestem pod wrażeniem, gdy jury podczas gorących debat testuje i ocenia nominowane produkty. Nie jest łatwo przejść przez to sito. Dlatego mogę z absolutną pewnością powiedzieć, że produkty z nagrodą Best of the Best są absolutnie najlepsze z najlepszych." - mówi dr. Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot.
W ostatnich miesiącach setki rozwiązań mebli akustycznych Acustio, dostępnych w 10 kolekcjach, trafiło pod najbardziej prestiżowe adresy. To między innymi. siedziba globalnego banku w kompleksie Canary Wharf w londyńskim City, wrocławska siedziba Grupy Credit Agricole - jedno z największych, nowo otwartych biur w Europie Środkowo-Wschodniej, ale również nowe biuro L'Oréal House Warsaw w Browarach Warszawskich autorstwa Trzop Architekci, wyróżnione nagrodą Prime Property Prize 2019 za najlepszą przestrzeń komercyjną. Sound Pillar nie jest oczywiście jedynym produktem w ofercie Acustio. W chwili obecnej składa się na nią 10 unikalnych kolekcji tłumiących hałas nawet w najbardziej wymagających powierzchniach. Panele biurkowe, ścienne, biurka, budki akustyczne, kolumny czy przegrody, a wkrótce także lampy łączą cechy wspólne - wyjątkowa, trzywarstwowa krawędź oraz świeży, nowatorski dizajn.
Źródło: hagen comm
Komentarze