Paul McCartney - New
- Kategoria: Newsy muzyczne
- Małgorzata Karasińska
W sklepach powinna już być dostępna najnowsza płyta Paula McCartneya zawierająca 12 premierowych utworów. Kluczowe pytanie kierowane zwykle do artystów pokroju Paula McCartneya - co dalej? Co dalej, jeśli na koncie ma się niekończącą listę wyróżnień, tytułów, wyników sprzedaży, koncertów... Pozostaje poszukiwanie kolejnego przeboju, poszukiwanie czegoś nowego. Paul McCartney chciał aby jego szesnasty studyjny album niósł ze sobą powiew świeżości, dlatego zwrócił się do młodych producentów. Wstępną intencją było opracowanie zestawu kilku nazwisk. Dopiero później miało się okazać, z którym z młodych współpraca potoczy się najlepiej. Pojawił się w tym zestawie Paul Epworth (współautor i architekt wielkiego sukcesu Adele i jej płyty "21"), Mark Ronson (znany najbardziej ze współpracy z Amy Winehouse), Giles Martin i Ethan Johns (ich ojcowie znani są w świecie muzycznym do dziś, ojciec Gilesa – George pracował z Paulem McCartneyem jeszcze w czasach Beatlesów, Ethan wyprodukował najlepsze płyty Kings of Leon, Giles miał okazję współpracować przy ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich). „Wszyscy wielcy producenci są chyba dziećmi moich kolegów” – zauważa McCartney.
„Ale ci dwaj, podobnie jak ich ojcowie, są wspaniali, poważnie traktują to, co robią”. Finalnie płyta została wyprodukowana przez powyższą czwórkę. „Stało się tak, że z wszystkimi nawiązałem bardzo dobry kontakt. Z każdym z producentów zrobiliśmy coś zupełnie innego, dlatego nie udało mi się wybrać jednej ścieżki, którą chciałbym pójść dalej. Każdy z nich miał inne podejście, ale wszyscy byli wspaniali, każdy w swojej dziedzinie”. Stąd pomysł na płytę multiproducencką - różną stylistycznie, opartą na czterech różnych pomysłach, które w ostatecznym rozrachunku miały stopić się w zróżnicowaną wewnętrznie jedność. „Zabawne, kiedy włączam ten album, ludzie dziwią się, że to moja płyta” – mówi McCartney. „Tak różnorodne piosenki się tam znajdują i niekoniecznie w stylu, który łączony jest ze mną. Ale tego właśnie chciałem – żeby nie brzmiały tak samo”.
To najbardziej intrygująca płyta Paula McCartneya ostatnich lat – możliwie, że najlepsza w dotychczasowej karierze. Dla jej twórcy jasne jest, co powinien teraz zrobić. Przerwę? Bynajmniej. „Następnym krokiem jest spotkanie w zespole i nauka materiału z płyty. Czekam na to z niecierpliwością, nigdy nie robiłem czegoś podobnego, żeby zagrać cały album. Ludzie prosili mnie o to, ale zawsze odpowiadałem, że mam wiele innych rzeczy do grania. Teraz bardzo jestem ciekawy, jak będą brzmiały te piosenki – jest kilka z nich, które moim zdaniem są stworzone do grania live” - mówi artysta.
Tracklista:
1. Save Us (produced by Paul Epworth)
2. Alligator (produced by Mark Ronson)
3. On My Way To Work (produced by Giles Martin)
4. Queenie Eye (produced by Paul Epworth)
5. Early Days (produced by Ethan Johns)
6. New (produced by Mark Ronson with additional production by Giles Martin)
7. Appreciate (produced by Giles Martin)
8. Everybody Out There (produced by Giles Martin)
9. Hosanna (produced by Ethan Johns)
10. I Can Bet (produced by Giles Martin)
11. Looking At Her (produced by Giles Martin)
12. Road (produced by Paul Epworth)
Deluxe bonus tracks:
13. Turned Out (produced by Ethan Johns with additional production by Giles Martin)
14. Get Me Out Of Here (produced by Giles Martin)
Źródło: Universal Music Polska
Komentarze