Naim w dystrybucji FNCE
- Kategoria: Newsy branżowe
- Małgorzata Karasińska
To już potwierdzona informacja - dziś firma FNCE (Focal Naim Central Europe) oficjalnie przejęła dystrybucję produktów marki Naim w naszym kraju, i nie tylko. Spółka, która od stycznia ubiegłego roku zajmuje się dystrybucją sprzętu Focala z linii Home Classic i New Media, działa także na terenie Republiki Czeskiej, Węgier i Litwy, a przy okazji reprezentuje też marki Micromega i Atlas Cables. Wśród oferowanych w Polsce modeli Naima znajdą się między innymi odtwarzacze CD i z wbudowanym twardym dyskiem, przetworniki cyfrowo-analogowe, przedwzmacniacze i wzmacniacze oraz liczne akcesoria. Siedziba, biuro handlowe oraz ekspozycja pełnej oferty brytyjskiego producenta znajdzie się w salonie Focal Polska w Warszawie.
Jak przeczytamy w oficjalnej informacji prasowej, Naim tworzy systemy hi-fi znacznie wykraczające poza samo odtwarzanie dźwięku. Założyciel firmy, Julian Vereker, był kierowcą wyścigowym odnoszącym liczne sukcesy, inżynierem samoukiem i przedsiębiorcą z głęboką pasją do muzyki. Swój wolny czas poświęcał na słuchaniu sław artystycznych lat 60-70 ubiegłego wieku. Doszedł przy tym do wniosku, że jakość muzyki odtwarzanej w domowym zaciszu jest niezadowalająca. Nie znajdując do własnych potrzeb żadnego zadowalającego produktu, przystąpił samodzielnie do projektowania wzmacniaczy i głośników.
W tamtym czasie nie miał świadomości, że właśnie tworzy podwaliny wielu uznanych i nagradzanych produktów hi-fi. Nie zależało mu na sławie ani bogactwie, chciał po prostu cieszyć się muzyką w możliwie najbardziej wiernej oryginałowi i czystej formie. Nowatorskie podejście do wzornictwa poparte 40-letnim doświadczeniem w konstrukcji i wytwarzaniu produktów napędza postęp firmy także dzisiaj. Warto nadmienić, że Naim już od dłuższego czasu współpracuje z Focalem, więc wspólna dystrybucja wydaje się być logicznym krokiem w kierunku wzajemnego wspierania się obu marek. Na pewno już niebawem dowiemy się, co w trawie piszczy.
Źródło: FNCE
Komentarze