Rosso Fiorentino w dystrybucji Q21
- Kategoria: Newsy branżowe
- Tomasz Karasiński
Rosso Fiorentino to, tłumacząc z włoskiego, Czerwony Florentyńczyk. Taki właśnie przydomek jaki nadano Giovanniemu Battiście di Jacopo di Guasparre, XVI-wiecznemu malarzowi, rysownikowi i dekoratorowi o rudych włosach. Tak też Francesco Rubenni postanowił nazwać powołaną do życia przez siebie firmę, specjalizującą się w produkcji zestawów głośnikowych. Swoją siedzibę ma ona, a jakże, we Florencji, stolicy Toskanii, a wyłącznym dystrybutorem jej produktów na terenie Polski został salon Q21 z Pabianic.
"Rosso Fiorentino to entuzjazm dla magii, która dzieje się za każdym razem, gdy tworzymy brzmiącą maszynę, to sposób na życie, to miłość do muzyki i jej zdolności do wzbudzania emocji i zbliżania ludzi. Od samego początku chciałem, aby Rosso Fiorentino różnił się od innych marek absolutną wydajnością akustyczną, wyrafinowanym kunsztem i włoską elegancją. Dzięki systemom Rosso Fiorentino chcę przekazać słuchaczom naszą kulturę, kulturę głęboko zakorzenioną we wszystkich członkach naszej firmy, opartą na wspólnej pasji do muzyki na żywo, akademickich podstawach elektroakustyki i instynktownej pogoni za elegancją. Jesteśmy firmą toskańską i z naszej historii i kultury czerpiemy inspirację dla nowych sposobów doskonalenia się. Nasze kolumny głośnikowe ucieleśniają duszę miejsca, w którym powstały. Ich brzmienie oddaje charakter naszej krainy - proste, zasadnicze, zawsze dbające o proporcje i szczegóły, stworzone po to, by trwać." - powiedział założyciel firmy, Francesco Rubenn.
Francesco i jego współpracownicy kierują się niezrównaną pasją do muzyki i elektroakustyki. Każdy nowy projekt to wyzwanie, ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na lepsze wykonanie. Każdy nowy projekt Rosso Fiorentino jest wykonywany przez Francesco i jego współpracowników. Założyciel firmy śledzi każdy etap procesu twórczego, od początkowych pomysłów po pierwsze szkice na papierze, które następnie stają się techniczne, skomputeryzowane - gotowe do symulacji i optymalizacji metod i procesów produkcyjnych. Na etapie prototypu projekt przybiera postać fizyczną. Wówczas następuje długi proces pomiarów, odsłuchów i dostrajania. W tej części pracy Francesco wykorzystuje całą swoją wiedzę z zakresu modelowania dźwięku i ulepszania każdego parametru technicznego kolumny głośnikowej. "Podczas odsłuchu dołącza do mnie cały zespół Rosso Fiorentino, ale to nie wszystko. Na tym etapie naprawdę ważne staje się zaangażowanie naszych przyjaciół - muzyków. Nagrywanie, odsłuchiwanie, wypróbowywanie różnych rozwiązań technicznych, pozwala nam zbudować dobrze zbalansowane kolumny, które potrafią zagrać każdy rodzaj muzyki i wzbudzić w słuchaczu głębokie emocje." - mówi Rubenn.
Ofertę Rosso Fiorentino otwiera model Elba 2 wyceniony na 8999 zł (sztuka). "Elba, perfekcyjna kombinacja technologii i doświadczenia Rosso Fiorentino, wyrosła z potrzeby stworzenia kolumn przystępnych cenowo. Ponieważ - jak mówił Platon - piękno, sztuka i muzyka są nauczycielami życia, wartości te powinny być wyznawane przez jak największą grupę ludzi. Dlatego też możemy powiedzieć, że Elba to demokratyczne arcydzieło!" - powiedział Francesco Rubenn. Katalog włoskiej firmy zamyka flagowa, majestatyczna, czterodrożna, ważąca niemal 165 kg kolumna Florenti, za którą zapłacimy około 187000 zł (sztuka). W chwili obecnej w ofercie nowego dystrybutora można sprawdzić i kupić zestawy głośnikowe Rosso Fiorentino z czterech serii -Classic (Elba), Prestige (Certaldo), Reference (Volterra, Fiesole) i Flagship (Siena, Florentia).
Źródło: Q21
Komentarze