Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Marantz SR6013 i SR5013

Marantz SR6013 i SR5013

Tuż po premierze dwóch amplitunerów Denona, o wprowadzeniu nowych modeli do swojego katalogu poinformował Marantz. Zaskakujące, prawda? Jak przeczytamy w informacji prasowej, firma zwiększa wydajność swoich produktów dzięki dokładnemu projektowaniu oraz starannie dobranym komponentom, jednocześnie dodając nowe funkcjonalności, aby uprzyjemnić odbiór muzyki i filmów. Dwa nowe amplitunery oferują kompatybilność z najnowszymi, realistycznymi formatami dźwięku 3D, a także kompleksowy streaming muzyki z sieci i Internetu za pośrednictwem modułów Ethernet lub Wi-Fi oraz. Dzięki wbudowanej technologii HEOS, SR6013 oraz SR5013 dają możliwość dzielenia się muzyką za pośrednictwem systemu multiroom.

Zaprojektowany z myślą o odtwarzaniu filmowych ścieżek dźwiękowych, plików wysokiej rozdzielczości i usług streamingu muzyki, model SR6013 oferuje dziewięć kanałów wzmocnienia po 185 W każdy oraz dwa wyjścia dla subwooferów, aby jak najlepiej wykorzystać dekodowanie ścieżek dźwiękowych Dolby Atmos i DTS:X i DTS Virtual:X, które mogą być odtwarzane w konfiguracji do 11.2 kanałów, aby zaoferować jeszcze bardziej wciągające wrażenia dźwiękowe. Dzięki wyposażeniu w osiem wejść HDMI, w tym jedno wygodnie umiejscowione na panelu przednim oraz trzem wyjściom, amplituner SR6013 obsługuje wszystkie najnowsze i przyszłe formaty wideo 4K - pełną rozdzielczość 4K/60 Hz, rozdzielczość kolorów 4:4:4, HDR oraz BT.2020, jak i kompatybilność z Dolby Vision oraz Hybrid Log Gamma. Ponadto, model SR6013 może przeskalować starsze formaty wideo do rozdzielczości 1080p i 4k Ultra HD (60 Hz), zamieniając analogowy sygnał wejściowy wideo na HDMI. Amplituner obsługuje także kanał zwrotny audio eARC, co zapewnia prostsze uzyskanie dźwięku kina domowego o wysokiej rozdzielczości.

Marantz SR6013 i SR5013

Wzmocnienie dźwięku przestrzennego upraszcza instalację kompletnych systemów audio 3D, w tym dyskretnych kanałów wysokości, od pełnej 11-kanałowej konfiguracji DTS: X do 7.1.4-kanałowej Dolby Atmos. Konfigurowanie oraz kontrolowanie nawet bardzo złożonych systemów wielogłośnikowych jest niezwykle proste dzięki automatycznej kalibracji dźwięku Audyssey MultEQ XT32 oraz Audyssey Dynamic Volume, LFC, Sub EQ HT jak i Dynamic EQ, wspomaganej przez wbudowanego asystenta ustawień oraz zaawansowany, graficzny interfejs użytkownika. Amplituner może być również używany wraz z aplikacją Audyssey do dalszego, precyzyjnego dostosowywania ustawień dźwięku surround oraz kompensacji głośników i pomieszczenia, umożliwiając użytkownikowi uzyskanie doskonałego dźwięku w dowolnym miejscu, a także umożliwia konfigurację amplitunera poprzez sieć za pomocą interfejsu internetowego.

Marantz SR6013 i SR5013

Oprócz możliwości odtwarzania muzyki w ultrawysokiej rozdzielczości z sieci lub pamięci masowej USB, amplituner SR6013 może również uzyskać dostęp do internetowych serwisów streamingowych, takich jak Deezer, radio internetowe, Spotify Connect oraz TIDAL, a także oferuje wbudowane funkcjonalności Bluetooth i AirPlay 2 do bezprzewodowego streamingu muzyki z przenośnych, inteligentnych odtwarzaczy oraz komputerów. Tymczasem kompatybilność z technologią HEOS oznacza, że amplituner może łączyć się z innymi produktami obsługującymi ten system, od bezprzewodowych głośników po zdalne wzmacniacze i odbiorniki, aby stworzyć kompletny system muzyczny multiroom, kontrolowany z poziomu bezpłatnej aplikacji HEOS. W krajach, w których obsługiwana jest funkcjonalność Alexa, Alexa HEOS Skill umożliwia również sterowanie amplitunerem SR6013 za pomocą poleceń głosowych.

Marantz SR6013 i SR5013

Jak zapewnia producent, doskonałe brzmienie uzyskano dzięki zastosowaniu dyskretnych wzmacniaczy mocy zbudowanych ze starannie dobranych komponentów dla każdego kanału, przy wykorzystaniu opatentowanego obwodu sprzężenia zwrotnego (Current Feedback Circuitry) oraz najnowszej wersji modułu Marantz HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module). Czterordzeniowy procesor Cirrus Logic jest wykorzystywany do przetwarzania wszystkich sygnałów cyfrowych, a indywidualna konwersja cyfrowo analogowa dla każdego kanału wykorzystuje 32-bitowy konwerter AK4458 o wysokiej wydajności. Amplituner SR6013 wyposażony został również w dwa optyczne oraz dwa koaksjalne, cyfrowe wejścia audio, a także szereg analogowych wejść, w tym nawet wejście Phono MM do podłączenia gramofonu. Za utrzymanie amplitunera w zgodzie ze środowiskiem odpowiada system Marantz Intelligent ECO, który jest domyślnie ustawiony w trybie automatycznym, ale można go dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. SR5013 to bardzo podobna konstrukcja. Największa różnica polega na liczbie kanałów (7.2) i dostarczanej do nich mocy (160 W). Amplituner wyposażono w dwa wyjścia HDMI dla jednoczesnej obsługi telewizora oraz projektora, skalowanie sygnału analogowego do 4K Ultra HD oraz system Audyssey MultEQ XT z Audyssey Dynamic Volume oraz Dynamic EQ. Poza tym, ogromna część funkcji i danych technicznych zgadza się z tymi, jakie zobaczymy w specyfikacji wyższego modelu. Nowe amplitunery Marantza będą dostępne w sprzedaży w sierpniu w kolorze czarnym oraz srebrno złotym. SR6013 będzie kosztował 5995 zł, a model SR5013 wyceniono na 3795 zł.

Marantz SR6013 i SR5013

Źródło: Horn Distribution

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins prezentuje model Px7 S3, czyli nową generację słuchawek wokołusznych. To przełomowa konstrukcja, która stanowi kolejny etap w ciągu już niemal sześciu dekad doskonalenia dźwięku przez tę legendarną brytyjską firmę. Nowy model wyposażono w zoptymalizowane 40-milimetrowe przetworniki elektroakustyczne z membranami wykonanymi z biocelulozy. Są one inspirowane flagowymi kolumnami...

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

SilentPower, marka-córka iFi Audio, z dumą ogłasza premierę Omni LAN - optycznie izolowanego przełącznika sieciowego stworzonego z myślą o wymagających purystach, dla których liczy się najczystsze możliwe doświadczenie audiowizualne. Jak informuje producent, nawet najbardziej zaawansowane systemy audio-video mogą zostać niezauważalnie ograniczone przez jeden, często pomijany element - standardowy przełącznik sieciowy....

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Na polskim rynku pojawił się właśnie nowy hybrydowy wzmacniacz all-in-one Canor Virtus A3. To konstrukcja dual mono pracująca w klasie A/AB z pełnym zestawem wejść cyfrowych i analogowych, zawierająca wzmacniacz mocy, przedwzmacniacz gramofonowy, wzmacniacz słuchawkowy i przetwornik cyfrowo-analogowy. Jak przeczytamy w informacji prasowej, unikatowa topologia urządzenia oferuje zalety wynikające z...

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9 i Basson 777

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9…

Davis Acoustics wprowadza do oferty dwa nowe modele - kolumny podłogowe Ariane 9 oraz subwoofer Basson 777, stworzone z myślą o najbardziej wymagających miłośnikach dźwięku. Ariane 9 to flagowy model serii, zaprojektowany z myślą o dużych przestrzeniach odsłuchowych. Trójdrożna konstrukcja z czterema przetwornikami ma oferować wyjątkową dynamikę, naturalne wokale i...

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

FiiO prezentuje flagowe słuchawki dokanałowe FX17 - zaawansowany konstrukcyjnie model mogący zadowolić najbardziej wybrednych słuchaczy. Słuchawki te oparte są o bardzo interesującą kombinację przetworników dynamicznych, armaturowych i elektrostatycznych, oferując niezrównaną jakość oraz dynamikę w całym paśmie. FX17 wykorzystują nie tylko zaawansowaną kombinację aż trzech rodzajów przetworników, ale także ze względu...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Messa - The Spin

Messa - The Spin

Pamiętam, jak olbrzymie wrażenie zrobił na mnie "Close", kiedy ukazał się w 2022 roku. Trzeci album Messy długo nie opuszczał...

Newsy

Tech Corner

Najpopularniejsze gniazda i wtyczki w sprzęcie audio

Najpopularniejsze gniazda i wtyczki w sprzęcie audio

Wielu audiofilów, a także niektórych ludzi mających niewielkie pojęcie na temat sprzętu stereo, fascynuje temat kabli używanych do łączenia zestawów głośnikowych ze wzmacniaczem, wzmacniacza z odtwarzaczem, a nawet tych odpowiadających za dostarczenie prądu do naszych urządzeń. Zanim jednak zagłębimy się w dywagacje na temat wyższości srebra nad miedzią czy sensu...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

20 najciekawszych premier wystawy High End 2024

20 najciekawszych premier wystawy High End 2024

Odbywający się tradycyjnie na początku maja High End to impreza, w trakcie której oczy i uszy całej społeczności audiofilskiej zwrócone są w kierunku Monachium. Jak informują organizatorzy, wystawa ta jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o imponujące nadawanie tonu najwyższej klasy reprodukcji muzyki. Od czterech dekad High End dostarcza pomysłów i...

Poradniki

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Vintage

Dynaco ST-70

Dynaco ST-70

W dzisiejszej opowieści przeniesiemy się w czasie wyjątkowo mocno, bo aż do roku 1959. Wtedy to firma Dynaco wypuściła na...

Słownik

Poprzedni Następny

Próbkowanie

Proces pomiaru sygnału w określonych odstępach czasowych. Przyjmuje się, że częstotliwość próbkowania powinna być co najmniej dwa razy większa od największej częstotliwości składowej obecnej w próbkowanym sygnale. W przeciwnym razie...

Cytaty

HansZimmer.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.