Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Horn przejmuje marki Polk Audio i Definitive Technology

Horn przejmuje marki Polk Audio i Definitive Technology

Na mocy decyzji właściciela marek Polk Audio i Definitive Technology, grupy Sound United, od czerwca ich dystrybucję na terenie Polski przejmuje Horn Distribution. Warszawska firma rozpoczęła już dystrybucję części oferty Polk Audio w listopadzie ubiegłego roku. W jej portfolio znalazły się wówczas wyłącznie soundbary i przenośne głośniki bezprzewodowe tej marki. Teraz oferta będzie obejmowała wszystkie linie asortymentowe Polk Audio, w tym także głośniki instalacyjne. Jednocześnie Horn Distribution przejmuje kontrolę nad dystrybucją wszystkich produktów marki Definitive Technology, zamykając tym samym kolekcję brandów należących do grupy Sound United.

Audio Tuning przejmuje Musical Fidelity

Audio Tuning przejmuje Musical Fidelity

Austriacka firma Audio Tuning, będąca właścicielem marki Pro-Ject, poinformowała dziś o przejęciu brytyjskiego producenta elektroniki audio - Musical Fidelity. Jest to związane z przejściem na emerutyrę jej założyciela, Antony'ego Michaelsona. Brytyjczycy nie musieli długo czekać na nowego szefa, który ma zamiar pokierować dalszym rozwojem firmy, kontynuując przyjętą do tej pory strategię i filozofię. "Cieszymy się, że Heinz Lichtenegger przejął markę Musical Fidelity. Mamy pełne zaufanie do technicznych i projektowych możliwości jego zespołu i wiemy, że działania naszej firmy będą kontynuowane, a nasi klienci otrzymają dzięki temu odpowiednie wsparcie. Znamy Heinza od 30 lat i zbudowaliśmy z nim głęboką przyjaźń. Cieszymy się, że przejął on markę Musical Fidelity i że nadal będziemy mieć wpływ na kierunek jej rozroju." - mówią przedstawiciele brytyjskiej firmy. "Jako właściciel i dyrektor generalny firm Audio Tuning i Pro-Ject Audio Systems, znam i zawsze podziwiałem Musical Fidelity. Cieszę się z możliwości rozwijania tej marki oraz jej DNA w zakresie wzornictwa i brzmienia. jestem pełen pomysłów na nowe produkty i sposoby wykorzystania godnego pozazdroszczenia dziedzictwa Musical Fidelity. Widzę wielki potencjał dla marki, dający mi jeszcze więcej opcji realizacji mojego celu, jakim jest zainteresowanie jak największej liczby ludzi muzyką, dzięki świetnemu systemowi hi-fi." - powiedział Heinz Lichtenegger.

Gibson składa wniosek o upadłość

Gibson składa wniosek o upadłość

Ciężko wyobrazić sobie współczesną muzykę bez gitary elektrycznej. Tak samo szokuje więc informacja o kłopotach finansowych jednego z największych i najbardziej utytułowanych producentów tych instrumentów. Niestety, krążące od jakiegoś czasu pogłoski oficjalnie się potwierdziły. Kultowa firma Gibson złożyła wniosek o upadłość. Na instrumentach tej marki grały lub wciąż grają takie gwiazdy, jak Elvis Presley, John Lennon, Eric Clapton, Slash, Jimmy Page, Angus Young, Tony Iommi czy Zakk Wylde. Jak się okazuje, to nie wystarcza aby przedsiębiorstwo przynosiło zyski i rozwijało się tak, jak można by było oczekiwać. W chwili obecnej Gibson ma już ponad pół miliarda dolarów długu. W ubiegłym roku firma zapożyczyła się na 130 milionów dolarów aby wyjść na prostą, jednak to jej nie pomogło. W lutym, po zaledwie roku urzędowania, funkcję dyrektora finansowego stracił Bill Lawrence. Sytuacja jest dość dramatyczna.

Sennheiser sponsorem drużyny PRIDE

Sennheiser sponsorem drużyny PRIDE

Firma Sennheiser została sponsorem polskiej profesjonalnej organizacji esportowej PRIDE Gaming. To profesjonalna organizacja esportowa założona w 2016 roku. Pod marką organizacji występuje drużyna esportowa PRIDE, która składa się z profesjonalnych zawodników gry Counter Strike: Global Offensive. W skład teamu wchodzą Maciej "Luz" Bugaj, Łukasz "spławik" Jahns, Konrad "EXUS" Jeńczeń, Tomek "TOM223" Richter, Gabriel "gab" Jaroszuk. Nad odpowiednią formą i przygotowaniem zawodników do turniejów czuwa dwóch profesjonalnych trenerów - Michał "mhl" Engel oraz Jakub "KubiK" Kubiak. W ramach zawartej umowy oficjalny ośrodek treningowy PRIDE Gaming House oraz zawodnicy drużyny zostaną wyposażeni w zestawy najnowszych słuchawek GSP 600 i wzmacniaczy słuchawkowych GSX 1200 PRO. Drużyna otrzyma także dodatkowe wsparcie finansowe, które umożliwi jej przygotowania do rozgrywek.

Opera Loudspeakers w ofercie EIC

Opera Loudspeakers w ofercie EIC

Polski dystrybutor takich marek, jak Onkyo, Tannoy, Quadral, Esoteric, PMC, Synthesis, Cyrus, Audio Physic, Kimber Kable czy Unison Research przejmuje kolejną firmę specjalizującą się w produkcji zestawów głośnikowych, bardzo blisko powiązaną z tą ostatnią. Opera Loudspeakers i Unison Research to dwie marki funkcjonujące pod jednym dachem. Pierwsza zajmuje się wyłącznie kolumnami, natomiast druga skupia się na elektronice, głównie wzmacniaczach lampowych i hybrydowych, choć w jej katalogu można znaleźć również nietypowe głośniki zaprojektowane z myślą o współpracy z lampowymi piecykami. Po przejęciu dystrybucji Unisona przez EIC, było jasne, że wkrótce do portfolio warszawskiej firmy dołączy również Opera i tak właśnie się stało.

Ostatnie komentarze

  • Marcin

    Linia Classica zawiera trzy modele podłogowe, dwa podstawkowe i głośnik centralny. Przy okazji, może teścik Opera Prima? :)
    0
Zobacz inne komentarze

OPPO Digital kończy produkcję

OPPO Digital kończy produkcję

Tym razem to nie primaaprilisowy żart. Firma OPPO Digital ogłosiła plan stopniowego wygaszania produkcji. Jak napisano w specjalnym komunikacie, od założenia firmy minęło 14 lat, a dzięki wsparciu klientów, partnerów technicznych oraz studiów filmowych i muzycznych, wyprodukowano wiele nagradzanych produktów audio i uniwersalnych odtwarzaczy płyt obejmujących trzy generacje formatów - DVD, Blu-ray i 4K UHD. Niestety, na tym zakończy się historia tej marki. Choć OPPO Digital stopniowo przestanie produkować nowe urządzenia, istniejące modele będą nadal wspierane, karty gwarancyjne będą nadal ważne, a usługi serwisowe świadczone zarówno w ramach gwarancji, jak i po tym okresie mają być nadal dostępne. Producent zapewnia, że klienci będą nadal otrzymywać wysokiej jakości usługi i wsparcie, w tym publikowane od czasu do czasu aktualizacje oprogramowania.

Ostatnie komentarze

  • 1piotr13

    Nie wytrzymali presji ze strony konkurencji?
    0
Zobacz inne komentarze

Cresyn zmienia się w Phiatona

Cresyn zmienia się w Phiatona

Kojarzycie marki Cresyn i Phiaton? Jeżeli dobrze orientujecie się w temacie słuchawek, pewnie tak, ale dla przeciętnego klienta musi to być zupełnie obcy temat. Tymczasem obie marki należą do koreańskiego producenta będącego jednym z największych specjalistów w tej branży - Cresyn Co. Ltd. Firma ma ponad 50 lat doświadczenia w produkcji słuchawek, a ogólna skala działalności stawia ją w w czołówce największych marek świata. Około 90% produkcji Cresyna to nauszniki i dokanałówki wytwarzane dla takich marek, jak Sony, Audio-Technica, Denon, Samsung, Apple, LG i wiele innych. Pozostała część to produkty sprzedawane pod własnymi brendami. Pod marką Cresyn wytwarzane są słuchawki typowo konsumenckie, natomiast Phiaton to produkty z linii premium. Firma zamierza jednak to zmienić i właśnie ogłosiła, że marka Cresyn będzie powoli wygaszana na rzecz Phiatona. Początkowo część modeli będzie oznaczana jako Phiaton by Cresyn. Później zostać ma już tylko pierwszy człon tej nazwy.

EIC przejmuje Unisona

EIC przejmuje Unisona

Firma EIC przejęła dystrybucję kolejnej, znanej marki - Unison Research. Firma powstała w 1987 roku, a jednym z jej twórców był konstruktor Giovanni Maria Sacchetti. Urodzony w 1945 roku konstruktor poświęcił się w młodym wieku badaniom i projektowaniu systemów hi-fi. Swoje zainteresowanie w dziedzinie elektroniki połączył z pasją do muzyki, którą odziedziczył po swoim ojcu. Po ukończeniu studiów w dziedzinie elektroniki, dwadzieścia pięć lat poświęcił nauczaniu. W tym samym czasie projektował i pracował nad rozwojem konstrukcji wzmacniaczy dla Unison Research. Pierwszym wzmacniaczem zintegrowanym jaki został skonstruowany i spopularyzowany był Triode 20. Jego następca model Simply Two był wielkim krokiem naprzód w historii firmy i odegrał kluczową rolę w osiąganiu wielkiego, międzynarodowego sukcesu. Dziś Unison Research uznawany jest za jednego z liderów wśród producentów wzmacniaczy lampowych.

Audio Physic w ofercie EIC

Audio Physic w ofercie EIC

Od marca 2018 roku niemiecki producent wysokiej klasy kolumn głośnikowych zdecydował się powierzyć dystrybucję swoich wyrobów na terenie Polski firmie EIC. Audio Physic jest bardzo dobrze znany na rynku audio, na którym działa od ponad trzydziestu lat. Manufaktura z Brilon cieszy się ogromną renomą, a wiele jej konstrukcji zdobywało i zdobywa wyróżnienia i nagrody na całym świecie. Dziś oferta niemieckiego producenta jest bardzo szeroka. Katalog zawiera jedenaście modeli podłogowych, trzy podstawkowe, trzy głośniki centralne, kolumnę ścienną i aktywny subwoofer.

20 lat Audio Video Show

20 lat Audio Video Show

Powoli przymierzamy się już do kolejnej edycji największych targów sprzętu audio-video w Polsce, odbywających się już od dwudziestu lat. W tym roku wystawa tradycyjnie odbędzie się w Warszawie w dniach 17-19 listopada na stadionie PGE Narodowym oraz w hotelach Golden Tulip i Radisson Blu Sobieski. Lokalizacja w stosunku do ubiegłego roku nie uległa więc zmianie, jednak regularny wzrost liczby wystawców i zwiedzających stawia warszawskie targi na wyjątkowo mocnej pozycji. Obecnie to drugie co do wielkości tego typu wydarzenie w Europie.

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Messa - The Spin

Messa - The Spin

Pamiętam, jak olbrzymie wrażenie zrobił na mnie "Close", kiedy ukazał się w 2022 roku. Trzeci album Messy długo nie opuszczał...

Tech Corner

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Yamaha to jeden z producentów sprzętu hi-fi, którego logo kojarzą niemal wszyscy. Nie tylko ze względu na jego obecność na popularnych amplitunerach, soundbarach, głośnikach bezprzewodowych i systemach mikro, ale także produktach związanych z domową aparaturą audio bardzo luźno albo wcale. Nie ulega jednak wątpliwości, że w wielu kręgach, także wśród...

Poradniki

Listy

Galerie

Dyskografie

Callisto - Ewolucja post metalu

Callisto - Ewolucja post metalu

Skandynawia od lat słynie przede wszystkim z ekstremalnych odmian metalu, głównie z przedrostkiem "black". Jednak raz na jakiś czas trafiają...

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Popularne artykuły

Vintage

Pioneer HPM-100

Pioneer HPM-100

Pioneer HPM-100 dla wielu jest modelem kultowym, który wspomniany na forach w wątku dla fanów sprzętu vintage wywołuje spore emocje....

Cytaty

JonathanDavis.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.