
Na mocy decyzji właściciela marek Polk Audio i Definitive Technology, grupy Sound United, od czerwca ich dystrybucję na terenie Polski przejmuje Horn Distribution. Warszawska firma rozpoczęła już dystrybucję części oferty Polk Audio w listopadzie ubiegłego roku. W jej portfolio znalazły się wówczas wyłącznie soundbary i przenośne głośniki bezprzewodowe tej marki. Teraz oferta będzie obejmowała wszystkie linie asortymentowe Polk Audio, w tym także głośniki instalacyjne. Jednocześnie Horn Distribution przejmuje kontrolę nad dystrybucją wszystkich produktów marki Definitive Technology, zamykając tym samym kolekcję brandów należących do grupy Sound United.

Austriacka firma Audio Tuning, będąca właścicielem marki Pro-Ject, poinformowała dziś o przejęciu brytyjskiego producenta elektroniki audio - Musical Fidelity. Jest to związane z przejściem na emerutyrę jej założyciela, Antony'ego Michaelsona. Brytyjczycy nie musieli długo czekać na nowego szefa, który ma zamiar pokierować dalszym rozwojem firmy, kontynuując przyjętą do tej pory strategię i filozofię. "Cieszymy się, że Heinz Lichtenegger przejął markę Musical Fidelity. Mamy pełne zaufanie do technicznych i projektowych możliwości jego zespołu i wiemy, że działania naszej firmy będą kontynuowane, a nasi klienci otrzymają dzięki temu odpowiednie wsparcie. Znamy Heinza od 30 lat i zbudowaliśmy z nim głęboką przyjaźń. Cieszymy się, że przejął on markę Musical Fidelity i że nadal będziemy mieć wpływ na kierunek jej rozroju." - mówią przedstawiciele brytyjskiej firmy. "Jako właściciel i dyrektor generalny firm Audio Tuning i Pro-Ject Audio Systems, znam i zawsze podziwiałem Musical Fidelity. Cieszę się z możliwości rozwijania tej marki oraz jej DNA w zakresie wzornictwa i brzmienia. jestem pełen pomysłów na nowe produkty i sposoby wykorzystania godnego pozazdroszczenia dziedzictwa Musical Fidelity. Widzę wielki potencjał dla marki, dający mi jeszcze więcej opcji realizacji mojego celu, jakim jest zainteresowanie jak największej liczby ludzi muzyką, dzięki świetnemu systemowi hi-fi." - powiedział Heinz Lichtenegger.

Ciężko wyobrazić sobie współczesną muzykę bez gitary elektrycznej. Tak samo szokuje więc informacja o kłopotach finansowych jednego z największych i najbardziej utytułowanych producentów tych instrumentów. Niestety, krążące od jakiegoś czasu pogłoski oficjalnie się potwierdziły. Kultowa firma Gibson złożyła wniosek o upadłość. Na instrumentach tej marki grały lub wciąż grają takie gwiazdy, jak Elvis Presley, John Lennon, Eric Clapton, Slash, Jimmy Page, Angus Young, Tony Iommi czy Zakk Wylde. Jak się okazuje, to nie wystarcza aby przedsiębiorstwo przynosiło zyski i rozwijało się tak, jak można by było oczekiwać. W chwili obecnej Gibson ma już ponad pół miliarda dolarów długu. W ubiegłym roku firma zapożyczyła się na 130 milionów dolarów aby wyjść na prostą, jednak to jej nie pomogło. W lutym, po zaledwie roku urzędowania, funkcję dyrektora finansowego stracił Bill Lawrence. Sytuacja jest dość dramatyczna.

Firma Sennheiser została sponsorem polskiej profesjonalnej organizacji esportowej PRIDE Gaming. To profesjonalna organizacja esportowa założona w 2016 roku. Pod marką organizacji występuje drużyna esportowa PRIDE, która składa się z profesjonalnych zawodników gry Counter Strike: Global Offensive. W skład teamu wchodzą Maciej "Luz" Bugaj, Łukasz "spławik" Jahns, Konrad "EXUS" Jeńczeń, Tomek "TOM223" Richter, Gabriel "gab" Jaroszuk. Nad odpowiednią formą i przygotowaniem zawodników do turniejów czuwa dwóch profesjonalnych trenerów - Michał "mhl" Engel oraz Jakub "KubiK" Kubiak. W ramach zawartej umowy oficjalny ośrodek treningowy PRIDE Gaming House oraz zawodnicy drużyny zostaną wyposażeni w zestawy najnowszych słuchawek GSP 600 i wzmacniaczy słuchawkowych GSX 1200 PRO. Drużyna otrzyma także dodatkowe wsparcie finansowe, które umożliwi jej przygotowania do rozgrywek.

Polski dystrybutor takich marek, jak Onkyo, Tannoy, Quadral, Esoteric, PMC, Synthesis, Cyrus, Audio Physic, Kimber Kable czy Unison Research przejmuje kolejną firmę specjalizującą się w produkcji zestawów głośnikowych, bardzo blisko powiązaną z tą ostatnią. Opera Loudspeakers i Unison Research to dwie marki funkcjonujące pod jednym dachem. Pierwsza zajmuje się wyłącznie kolumnami, natomiast druga skupia się na elektronice, głównie wzmacniaczach lampowych i hybrydowych, choć w jej katalogu można znaleźć również nietypowe głośniki zaprojektowane z myślą o współpracy z lampowymi piecykami. Po przejęciu dystrybucji Unisona przez EIC, było jasne, że wkrótce do portfolio warszawskiej firmy dołączy również Opera i tak właśnie się stało.

Tym razem to nie primaaprilisowy żart. Firma OPPO Digital ogłosiła plan stopniowego wygaszania produkcji. Jak napisano w specjalnym komunikacie, od założenia firmy minęło 14 lat, a dzięki wsparciu klientów, partnerów technicznych oraz studiów filmowych i muzycznych, wyprodukowano wiele nagradzanych produktów audio i uniwersalnych odtwarzaczy płyt obejmujących trzy generacje formatów - DVD, Blu-ray i 4K UHD. Niestety, na tym zakończy się historia tej marki. Choć OPPO Digital stopniowo przestanie produkować nowe urządzenia, istniejące modele będą nadal wspierane, karty gwarancyjne będą nadal ważne, a usługi serwisowe świadczone zarówno w ramach gwarancji, jak i po tym okresie mają być nadal dostępne. Producent zapewnia, że klienci będą nadal otrzymywać wysokiej jakości usługi i wsparcie, w tym publikowane od czasu do czasu aktualizacje oprogramowania.

Kojarzycie marki Cresyn i Phiaton? Jeżeli dobrze orientujecie się w temacie słuchawek, pewnie tak, ale dla przeciętnego klienta musi to być zupełnie obcy temat. Tymczasem obie marki należą do koreańskiego producenta będącego jednym z największych specjalistów w tej branży - Cresyn Co. Ltd. Firma ma ponad 50 lat doświadczenia w produkcji słuchawek, a ogólna skala działalności stawia ją w w czołówce największych marek świata. Około 90% produkcji Cresyna to nauszniki i dokanałówki wytwarzane dla takich marek, jak Sony, Audio-Technica, Denon, Samsung, Apple, LG i wiele innych. Pozostała część to produkty sprzedawane pod własnymi brendami. Pod marką Cresyn wytwarzane są słuchawki typowo konsumenckie, natomiast Phiaton to produkty z linii premium. Firma zamierza jednak to zmienić i właśnie ogłosiła, że marka Cresyn będzie powoli wygaszana na rzecz Phiatona. Początkowo część modeli będzie oznaczana jako Phiaton by Cresyn. Później zostać ma już tylko pierwszy człon tej nazwy.

Firma EIC przejęła dystrybucję kolejnej, znanej marki - Unison Research. Firma powstała w 1987 roku, a jednym z jej twórców był konstruktor Giovanni Maria Sacchetti. Urodzony w 1945 roku konstruktor poświęcił się w młodym wieku badaniom i projektowaniu systemów hi-fi. Swoje zainteresowanie w dziedzinie elektroniki połączył z pasją do muzyki, którą odziedziczył po swoim ojcu. Po ukończeniu studiów w dziedzinie elektroniki, dwadzieścia pięć lat poświęcił nauczaniu. W tym samym czasie projektował i pracował nad rozwojem konstrukcji wzmacniaczy dla Unison Research. Pierwszym wzmacniaczem zintegrowanym jaki został skonstruowany i spopularyzowany był Triode 20. Jego następca model Simply Two był wielkim krokiem naprzód w historii firmy i odegrał kluczową rolę w osiąganiu wielkiego, międzynarodowego sukcesu. Dziś Unison Research uznawany jest za jednego z liderów wśród producentów wzmacniaczy lampowych.

Od marca 2018 roku niemiecki producent wysokiej klasy kolumn głośnikowych zdecydował się powierzyć dystrybucję swoich wyrobów na terenie Polski firmie EIC. Audio Physic jest bardzo dobrze znany na rynku audio, na którym działa od ponad trzydziestu lat. Manufaktura z Brilon cieszy się ogromną renomą, a wiele jej konstrukcji zdobywało i zdobywa wyróżnienia i nagrody na całym świecie. Dziś oferta niemieckiego producenta jest bardzo szeroka. Katalog zawiera jedenaście modeli podłogowych, trzy podstawkowe, trzy głośniki centralne, kolumnę ścienną i aktywny subwoofer.

Powoli przymierzamy się już do kolejnej edycji największych targów sprzętu audio-video w Polsce, odbywających się już od dwudziestu lat. W tym roku wystawa tradycyjnie odbędzie się w Warszawie w dniach 17-19 listopada na stadionie PGE Narodowym oraz w hotelach Golden Tulip i Radisson Blu Sobieski. Lokalizacja w stosunku do ubiegłego roku nie uległa więc zmianie, jednak regularny wzrost liczby wystawców i zwiedzających stawia warszawskie targi na wyjątkowo mocnej pozycji. Obecnie to drugie co do wielkości tego typu wydarzenie w Europie.
Marcin