Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Spotify for Artists zmieni reguły gry?

Spotify for Artists zmieni reguły gry?

Popularny serwis streamingowy ogłosił właśnie uruchomienie beta testów platformy Spotify for Artists czyli rozwiązania umożliwiającego artystom bezpośrednie przesyłanie swojej muzyki do zasobów aplikacji, bez pośrednictwa wydawców czy korporacji. Co to oznacza dla przeciętnych użytkowników? Na razie zupełnie nic, jednak już niedługo zasoby serwisu mogą znacznie się powiększyć. Być może będzie to także lekarstwo na problem zbyt małych zysków z udostępniania, na co od dawna zwracają uwagę zarówno artyści, jak i ich wydawcy. Wynagrodzenie za liczbę odtworzeń danego utworu pewnie się nie zmieni, ale kasa trafi bezpośrednio do artysty i to jest już zasadnicza zmiana. Dotychczas procesem dodawania albumów i innych treści, w imieniu artystów, zajmowały się głównie reprezentujące ich wytwórnie muzyczne. Spotify for Artists ma skrócić ten łańcuch do dwóch ogniw - muzyków i słuchaczy.

Sound United partnerem programu IMAX Enhanced

Sound United partnerem programu IMAX Enhanced

IMAX Corporation oraz DTS ogłosiły dziś zawiązanie współpracy dla rozwoju rozrywki domowej nowej generacji poprzez uruchomienie programu IMAX Enhanced. Nowy program certyfikacji i licencjonowania łączy najwyższej klasy produkty elektroniki użytkowej IMAX z cyfrowo zmodernizowanymi materiałami 4K HDR oraz technologie audio DTS, aby zaoferować konsumentom nowy poziom jakości we wrażeniach wizualnych i dźwiękowych dla systemu kina domowego. Aby zobrazować zakres współpracy, firmy ogłosiły również, że wielu globalnych liderów rynku elektroniki użytkowej i rozrywkowej dołączyło do programu jako partnerzy wprowadzający nowe rozwiązanie na rynek, w tym Sony Electronics, Sony Pictures, Paramount Pictures oraz Sound United - firma macierzysta marek Denon oraz Marantz.

Ostatnie komentarze

  • Paweł

    Licencje, licencje, i tak oto DTS wyleciał z TV Samsung 2018. Pewnie niewielu będzie płakało, ale kto się jeszcze wyłamie?
    0
Zobacz inne komentarze

Letnie nowości Egg-Shella

Letnie nowości Egg-Shella

Polski producent wzmacniaczy lampowych marki Egg-Shell poinformował właśnie o zmianach i nowościach w swojej ofercie. Przy okazji wprowadzenia szeregu modyfikacji konstrukcyjnych w seriach Prestige i Classic, firma postanowiła usystematyzować i uprościć nazewnictwo modeli. Aktualnie kluczem jest liczba korelująca z mocą wzmacniacza oraz dodana po kropce cyfra mówiąca o jego generacji. Niektóre modele doczekały się już trzeciej odsłony, inne są dostępne w drugiej, a te zupełnie nowe oznaczone są oczywiście jedynką. Potencjalnym klientom na pewno ułatwi to sprawę, bo w dotychczasowych symbolach i wersjach produkowanych na przestrzeni ostatnich lat naprawdę można było się pogubić. To jednak tylko kosmetyka. Najważniejsze zmiany dotyczą wewnętrznej konstrukcji wzmacniaczy, ich wyposażenia i wykończenia.

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Samochodowe radia i odtwarzacze CD odchodzą do lamusa

Wbrew powszechnej opinii, producenci samochodów reagują na zmiany zachodzące na rynku elektroniki z pewnym opóźnieniem. Kamery, ekrany dotykowe, a nawet wielkie tablety zastępujące dotychczasowe systemy sterowania oparte na przyciskach zaczęły upowszechniać się w kabinach popularnych aut dopiero kilka lat temu, kiedy przyzwyczailiśmy się już do obecności takich urządzeń w naszych domach i miejscach pracy. Pewną bezwładnością charakteryzuje się także podejście projektantów do samochodowych systemów audio. Owszem, w nowoczesnych, luksusowych modelach można znaleźć nowoczesne nagłośnienie, często dostarczane przez producentów audiofilskiej aparatury, takich jak Dynaudio, Naim, Bowers & Wilkins, Focal, Bang & Olufsen, Meridian czy Burmester, jednak w autach popularnych standardy są znacznie niższe. Motoryzacyjni giganci lubią jednak przyciągać klientów stosunkowo tanimi gadżetami, jak bezprzewodowe ładowarki czy łączność Bluetooth. Wszystko wskazuje na to, że niedługo zaczną masowo wykreślać tradycyjne radia i odtwarzacze płyt kompaktowych z list wyposażenia swoich nowych modeli.

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Bowers & Wilkins nawiązuje współpracę z Philipsem

Jeden z wiądących europejski producentów telewizorów oraz brytyjska firma projektująca konstrukcje audio zainicjowały wieloletnią współpracę, której celem jest stworzenie produktów wyznaczających referencyjny poziom parametrów audio i wideo wśród telewizorów. Rozpoczęte partnerstwo ma być jednym z najbardziej unikatowych osiągnięć w sektorze telewizyjnym od wielu lat. Nowa inicjatywa Philipsa i B&W ma połączyć świat zaawansowanych technologii oraz doświadczenia dwóch firm i umożliwić przeniesienie osiągnięć w dziedzinie audio wprost do telewizorów. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, każdej z firm pozwoli to projektować i rozwijać serie własnych produktów pozostających punktem odniesienia pod względem najlepszej możliwej jakości obrazu i najwyższej jakości dźwięku.

Triangle w dystrybucji Rafko

Triangle w dystrybucji Rafko

Firma Rafko została wyłącznym przedstawicielem marki Triangle w Polsce. Jak zapowiada nowy dystrybutor, tym samym ma się rozpocząć nowy etap obecności francuskiej marki w Polsce. Wszystkie aktualnie oferowane serie zyskały nowe, szczegółowe opisy zastosowanych technologii, bogatą paletę zdjęć produktowych oraz pełny stan produktów dostępnych w sprzedaży detalicznej. Jak można było się domyślić, w najbliższym czasie zostaną opublikowane nowe cenniki, zawierające zarówno modele dostępne już wcześniej, jak i wprowadzone ostatnio nowości. Nowy dystrybutor zapewne wprowadzi również zmiany na liście salonów dealerskich, w których będzie można sprawdzić i kupić kolumny francuskiej firmy. Powstaje także polska strona internetowa, na której będzie można znaleźć szczegółowe opisy produktów i wszystkie informacje dotyczące marki Triangle.

Electrocompaniet w tarapatach

Electrocompaniet w tarapatach

Jak donosi magazyn Lyd & Bilde, norweski producent elektroniki audio jest bankrutem. Za pośrednictwem swoich przedstawicieli, dyrektor wykonawczy Electrocompanieta, Mikal Dreggevik miał potwierdzić, że firma ogłosiła upadłość. Norwegowie podobno pracują nad rozwiązaniem problemu i mają nadzieję uporać się z nim w jak najkrótszym czasie, jednak wszystko wskazuje na to, że firma w najlepszym wypadku zostanie przejęta i zrestrukturyzowana, a w najgorszym po prostu zniknie z mapy świata audio. Najnowsze dostępne sprawozdanie finansowe za Electrocompanieta obejmuje 2016 rok i wynika z niego, że przy obrotach rzędu 24 mln koron norweskich, firma odnotowała 2,3 mln straty. W poprzednim roku obroty wyniosły 32 mln koron ze stratą ponad 7 mln. Nasuwa się oczywiste pytanie kiedy Electrocompaniet przynosił zyski. Otóż aby znaleźć pierwszą nadwyżkę w rozliczeniach rocznych, trzeba się cofnąć do roku 2013. Od tego czasu przedsiębiorstwo notowało już tylko straty. A przecież Norwegowie tanio swoich wzmacniaczy nie sprzedają...

Dolby Atmos w TVP

Dolby Atmos w TVP

12 czerwca polscy widzowie mogli po raz pierwszy w historii obejrzeć piłkarski mecz na żywo z wykorzystaniem technologii dźwięku Dolby Atmos. Telewizja Polska transmitowała tego dnia mecz towarzyszki Polska - Litwa z realistycznym dźwiękiem, który przyciągnął przed ekrany rekordową liczbę widzów. TVP jest pierwszym na świecie nadawcą publicznym, który udostępnił transmisję na żywo z dźwiękiem Dolby Atmos w krajowej dystrybucji, bezpłatnie i bez żadnych ograniczeń.

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Pięć serii Definitive Technology w Europie

Definitive Technology wprowadza do europejskich salonów pełną ofertę głośników, które znakomicie sprzedają się w USA. Macierzysta firma Sound United podjęła decyzję o wprowadzeniu na nasz rynek wszystkich pięciu serii uniwersalnych głośników, dedykowanych dla muzyki i filmów, jak również do nagłośnienia zewnętrznego i niestandardowych instalacji, w tym flagowy system kina domowego BP9000 z bipolarną technologią brzmienia, od której firma zaczęła swój rozwój. Z uwagi na wymagania europejskich miłośników muzyki, Sound United liczy przede wszystkim na serię Demand, w której skład wchodzą głośniki podstawkowe łączące w sobie filozofię firmy oraz wkład europejskich specjalistów od akustyki.

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Czy przestaliście już słuchać nowej muzyki?

Wydaje nam się, że ciągłe narzekanie na otaczającą nas rzeczywistość i pojawiające się niemal każdego dnia nowości jest domeną ludzi w podeszłym wieku. Tymczasem wiele wskazuje na to, że instynkt odkrywcy zabijamy w sobie znacznie wcześniej. Bardzo niepokojące wnioski płyną z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez serwis streamingowy Deezer, który chciał uzyskać odpowiedź na pytanie w jakim wieku ludzie generalnie przestają odkrywać nową muzykę. 40, 50, 60? Otóż nie. Okazuje się, że ankietowani średnio skończyli z szukaniem nowej muzyki tuż po trzydziestce, a dokładniej w wieku 30 lat i 6 miesięcy! Zjawisko polegające na zamykaniu się na nieznane płyty i nieodkrytych jeszcze wykonawców otrzymało nawet swoją nazwę. Ochrzczono je mianem muzycznego paraliżu. Serwis przebadał tysiąc Brytyjczyków pod względem ich preferencji muzycznych i nawyków słuchania. 60% osób stwierdziło, że znajduje się w stadium muzycznej rutyny, słuchając tylko tych samych piosenek w kółko, podczas gdy nieco ponad jedna czwarta stwierdziła, że nie będzie próbować nowej muzyki spoza preferowanych gatunków.

Ostatnie komentarze

  • Podpis

    Jak myślicie, dlaczego tu trafiłem? Właśnie zdałem sobie sprawę, że od pół roku słucham głównie muzyki poznanej 10/15/20 lat temu, a 2 miesiące temu skończyłem 31 lat. Z ciekawości wpisałem w wujka Google frazę. Zawsze dziwiłem się ludziom słuchającym czegoś co określałem oklepanym, dziwiłem się, że...
    0
Zobacz inne komentarze

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Messa - The Spin

Messa - The Spin

Pamiętam, jak olbrzymie wrażenie zrobił na mnie "Close", kiedy ukazał się w 2022 roku. Trzeci album Messy długo nie opuszczał...

Tech Corner

Najbardziej intrygujące technicznie i koncepcyjnie gramofony w historii

Najbardziej intrygujące technicznie i koncepcyjnie gramofony w historii

Gramofony, szlifierki, odtwarzacze czarnych płyt, adaptery, patefony, odtwarzacze analogowe, fonografy... Jakkolwiek byśmy nie nazwali tych poczciwych urządzeń, które są z nami już od ponad 130 lat, możemy zawsze powiedzieć o nich to samo - od dziesięcioleci dostarczają nam niezapomnianych przeżyć związanych z odtwarzaniem ukochanych utworów. Wielu melomanów pamięta o ich...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

Co przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o Francji? Wiadomo - świetna kuchnia, doskonałe wina i sery, luksusowe perfumy, nowoczesna architektura, pokazy mody, festiwale filmowe, słynni malarze i wiecznie zakorkowane uliczki Paryża. Dla amatorów sprzętu hi-fi jest to także jeden z najważniejszych krajów na audiofilskiej mapie świata. To właśnie tutaj...

Poradniki

Listy

Galerie

Dyskografie

Callisto - Ewolucja post metalu

Callisto - Ewolucja post metalu

Skandynawia od lat słynie przede wszystkim z ekstremalnych odmian metalu, głównie z przedrostkiem "black". Jednak raz na jakiś czas trafiają...

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Popularne artykuły

Vintage

Nakamichi 700II

Nakamichi 700II

W ramach tegorocznego Międzynarodowego Tygodnia Słuchania Kaset Magnetofonowych najlepiej byłoby odkurzyć swoją kolekcję taśm, podłączyć magnetofon i przypomnieć sobie klimat...

Cytaty

AldousHuxley.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.