Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Audiovector R6

Audiovector R6

Audiovector wprowadza na rynek hi-endowe zestawy głośnikowe oznaczone symbolem R6. Jak deklaruje producent, będzie to nie tylko uzupełnienie linii R, ale też wyjątkowa mieszanka firmowej technologii i zupełnie nowych rozwiązań, dzięki którym nowe podłogówki mają niebezpiecznie zbliżyć się do flagowych modeli duńskiej manufaktury. Konstruktorzy zapewniają, że brzmienie "szóstek" charakteryzuje się wyjątkową szybkością, klarownością i dynamiką. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ nowy model został zainspirowany majestatycznymi kolumnami R8 Arreté, zastępuje w ofercie Audiovectora dobrze przyjęte zestawy SR6 i wypełnia lukę między R8 Arreté a R3 Arreté.

Podobnie, jak pozostałe zestawy Audiovectora, R6 są projektowane, rozwijane i wytwarzane ręcznie w Kopenhadze. Na tym jednak nie koniec, bowiem tylko dla modeli R11, R8 i R6 obudowy są wykonane z płyt o dużej gęstości (HDF) i montowane za pomocą grubych, odpornych na rezonanse korpusów ciśnieniowych. Kształt łezki w połączeniu z laminowaną, gęstą, mocną i ciężką tylną przegrodą dodatkowo redukuje niepożądane rezonanse obudowy, pozwalajac przy tym zminimalizować możliwość powstawania wewnątrz fal stojących. Po zmontowaniu obudowy są bardzo solidnie usztywnione i starannie wytłumione za pomocą strategicznie rozmieszczonych płyt tłumiących Nano Pore. Nowo zaprojektowane przegrody i cokół wykonane są ze starannie wykończonego ręcznie HDF-u. Przegrody są laminowane dla zwiększenia wytrzymałości całej konstrukcji. Zaletą tak skomplikowanego projektu jest zachowanie maksymalnej dynamiki pracy głośników. Obudowy są dostępne w wykończeniu na wysoki połysk lub w egzotycznych okleinach z prawdziwego drewna oraz w szerokiej gamie kolorów niestandardowych. Wszystkie nowe modele R6 są wyposażone w solidny cokół zapewniający lepszy przepływ powietrza. Kolce z gwintem M8 są zamontowane w elastycznej konstrukcji stalowej, aby oddzielić głośniki od podłogi.

Audiovector R6

Podobnie, jak inne modele z serii R, R6 będą dostępne w trzech wersjach - Signature, Avantgarde i Arreté. Najbardziej wyraźną, rzucającą się w oczy różnicą między tymi odmianami jest rodzaj i stopień zaawansowania głośników wysokotonowych. W modelu R6 Signature zastosowano miękkie kopułki Evotech Signature. Jedwabna membrana jest wyposażona w zamontowaną od tyłu komorę, której zadaniem jest błyskawiczna regulacja ciśnienia między kopułką a układem magnetycznym. Ze względu na otwartą obudowę, tweeter został starannie dostosowany do pracy w firmowej koncepcji Soundstage Enhancement Concept (SEC). Duńczycy twierdzą, że głośnik ten zapewnia delikatną, szybką i bardzo szczegółową reprodukcję wysokich tonów aż do 26 kHz przy niskim poziomie zniekształceń. W modelach R6 Avantgarde i R6 Arreté zastosowano oczywiście głośniki Air Motion Transformer. Oparty na oryginalnej, rewolucyjnej technologii wynalezionej w latach siedemdziesiątych przez dr Oscara Heila, tweeter Audiovectora osiąga ponad 52 kHz z doskonałą dyspersją zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Głosnik AMT wyposażono w ultramocne magnesy neodymowe i lekkie, powlekane membrany mylarowe. Tweeter jest montowany do obudowy w trzech punktach, zgodnie z zastrzeżoną koncepcją Audiovectora o nazwie No Energy Storage (NES). Głośniki wysokotonowe są otwarte zarówno do przodu, jak i do tyłu, dzięki czemu ich membrany mogą poruszać się bardzo swobodnie. Tweetery AMT nie są jednak identyczne. W najlepszym modelu Arreté, ręcznie budowany przetwornik wysokotonowy Audiovector Arreté AMT wykorzystuje zintegrowaną soczewkę akustyczną, która ma dawać jeszcze słodszą, bardziej szczegółową górę pasma i wzorową integrację z innymi przetwornikami. Duńczycy informują, że mocno zainspirowali się tutaj konstrukcją tweeterów użytych w modelu R8 Arreté.

Audiovector R6

Zamiast kupować gotowe głośniki, Audiovector sam buduje i zamawia przetworniki u najlepszych dostawców. W ten sposób projektanci upewniają się, że mogą zgrać jednostki napędowe ze zwrotnicami, aby stworzyć idealną całość. Przetworniki są budowane ręcznie w Danii we współpracy z firmą Scan-Speak i jej wykwalifikowanymi rzemieślnikami. Połączenie technologii tytanowej cewki, dużych i potężnych ceramicznych magnesów ferrytowych i sztywnego stopu magnezowego, a także 3-punktowych koszy i membran wykonanych z krzyżowo tkanych włókien węglowych ma gwarantować bogaty, czysty i żywy dźwięk. Aby w pełni wykorzystać zalety głośników wysokotonowych Audiovectora i nowo opracowanych przetworników z membranami wykonanymi z włókna węglowego, przednia ścianka R6 jest tak wąska, jak to tylko możliwe. Z kolei aby jeszcze bardziej poprawić realizm i umiejętność stworzenia trójwymiarowej sceny stereo, model R6 Arreté wykorzystuje teraz skierowany do tyłu 3-calowy przetwornik średniotonowy z własną, dedykowaną zwrotnicą. Technologia wykorzystująca skierowany do tyłu przetwornik jest inspirowana referencyjnymi podłogówkami R11 Arreté i R8 Arreté.

Audiovector R6

Nowe zwrotnice zastosowane w różnych odmianach modelu R6 mają gwarantować czystą ścieżkę sygnału w celu uzyskania najbardziej szczegółowego dźwięku. Używając tylko jednego elementu o wysokiej precyzji i jakości, poddanego obróbce kriogenicznej, duńscy inżynierowie minimalizują efekt utraty rezystancji. Poprzez dodanie technologii Dynamic Feed Forward Technology (DFF) straty związane z oporem w cewkach zostały zmniejszone do 50%. Technologia ta ma za zadanie minimalizować gromadzenie się ciepła, co skutkuje lepszą wydajnością. Wszystkie modele R6 zostały wyposażone w nowy system o nazwie Compound Basss - mają izobaryczny system basowy, aby schodzić głębiej i grać bardziej dynamicznie. Układ jet połączeniem ręcznie budowanego, wewnętrznego głośnika niskotonowego o średnicy 6,5 cala oraz 8-calowego głośnika zewnętrznego. System "oddycha" przez doskonale dostrojony, podwójny bass-reflex umieszczony na przedniej ściance. Ciekawostką jest technologia Freedom Grounding zastosowana w topowej odmianie Arreté. Jest to oryginalna koncepcja Audiovectora, która eliminuje zniekształcenia i poprawia alikwoty, obniża poziom szumów oraz zwiększa głębię i ostrość przekazu. Do wszystkich głośników dołączana jest czarna maskownica z miękkiej tkaniny. R6 powinny pojawić się w Polsce pod koniec września. Za parę takich kolumn w wersjach Signature, Avantgarde i Arreté trzeba będzie zapłacić odpowiednio 68000, 92000 i 129000 zł. Sporo, aczkolwiek i tak nie jest to 230000 zł, a tyle właśnie kosztują R8 Arreté. Należy też nadmienić, że R6 są objęte programem IUC (Individual Upgrade Concept) czyli możliwością dokonania fabrycznego upgrade'u i odświeżenia głośników w dowolnym momencie.

Audiovector R6

Źródło: Voice

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bezproblemowe połączenia i audiofilski dźwięk - AKG N5 Hybrid

Bezproblemowe połączenia i audiofilski dźwięk - AKG N5 Hybrid

Słuchawki AKG wprowadza na rynek bezprzewodowe dokanałówki N5 Hybrid, które mają łączyć jakość dźwięku studyjnego z intuicyjnymi dotykowymi elementami sterującymi, aby zapewnić realistyczne wrażenia odsłuchowe. Bezproblemowo łączą się z dowolnym urządzeniem za pośrednictwem technologii Bluetooth lub poprzez adapter USB typu C (2,4 GHz), który świetnie pasuje do stylowego etui ładującego,...

Przedwzmacniacz godny lampowych końcówek - Fezz Audio Sagita Prestige

Przedwzmacniacz godny lampowych końcówek - Fezz Audio Sagita Prestige

Od momentu powstania w 2015 roku marka Fezz Audio dobrze zadomowiła się na polskim i zagranicznym rynku hi-fi. Jej założyciele podjęli się bardzo trudnego zadania, ale nie startowali zupełnie od zera. Fezz Audio jest w istocie częścią firmy, która od wielu lat zajmuje się produkcją transformatorów toroidalnych. Z jej usług...

Aktywne i niedrogie - FiiO SA1

Aktywne i niedrogie - FiiO SA1

Wprowadzając swoje nowe zestawy głośnikowe marka FiiO po raz kolejny pokazała, że także i na tym polu potrafi zaoferować naprawdę ciekawy produkt. FiiO SA1 korzystają z przetworników nisko-średniotonowych o średnicy 3,5 cala oraz wysokotonowych o średnicy 0,75 cala. Te pierwsze posiadają membrany wykonane ze specjalnego rodzaju włókna naturalnego, drugie zaś...

Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins prezentuje model Px7 S3, czyli nową generację słuchawek wokołusznych. To przełomowa konstrukcja, która stanowi kolejny etap w ciągu już niemal sześciu dekad doskonalenia dźwięku przez tę legendarną brytyjską firmę. Nowy model wyposażono w zoptymalizowane 40-milimetrowe przetworniki elektroakustyczne z membranami wykonanymi z biocelulozy. Są one inspirowane flagowymi kolumnami...

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

SilentPower, marka-córka iFi Audio, z dumą ogłasza premierę Omni LAN - optycznie izolowanego przełącznika sieciowego stworzonego z myślą o wymagających purystach, dla których liczy się najczystsze możliwe doświadczenie audiowizualne. Jak informuje producent, nawet najbardziej zaawansowane systemy audio-video mogą zostać niezauważalnie ograniczone przez jeden, często pomijany element - standardowy przełącznik sieciowy....

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Machine Head - Unatoned

Machine Head - Unatoned

Praktycznie każdą recenzję kolejnych albumów Machine Head można rozpocząć w ten sam sposób. Historia zespołu to swoista sinusoida pełna wzlotów...

Newsy

Tech Corner

Krótka historia płyty kompaktowej

Krótka historia płyty kompaktowej

Jak wyglądał świat w marcu 1979 roku? Andrzej Wajda kręcił "Panny z Wilka". Jan Paweł II był papieżem niecałe pół roku. Prezydentem USA był Jimmy Carter. W Nowym Jorku urodziła się Norah Jones. Atari wypuściło na rynek komputery Model 400 i Model 800. W salonach samochodowych pojawiły się Peugeot 505,...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie...

Poradniki

Wygrzewanie sprzętu audio - fakty i mity

Wygrzewanie sprzętu audio - fakty i mity

Niezależnie od tego, z jakim rodzajem sprzętu grającego mamy do czynienia, w jego instrukcji obsługi, recenzjach publikowanych w specjalistycznych magazynach,...

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Vintage

Luxman C-1010

Luxman C-1010

Patrząc na ten klasyczny przedwzmacniacz łatwo wyobrazić sobie, że projektanci produkowanego obecnie wzmacniacza SQ38 nie musieli wzorować się na urządzeniach...

Słownik

Poprzedni Następny

Bluetooth

Bluetooth jest technologią bezprzewodowej transmisji danych. W sprzęcie audio najcześciej korzysta się z niego podczas strumieniowania muzyki z urządzeń mobilnych oraz laptopów. Sygnał ten jest dość trwały i dociera do...

Cytaty

SakaguchiAngo.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.