
Niemiecki producent luksusowych telewizorów i urządzeń audio klasy premium powraca z całkowicie nową gamą wysokiej jakości telewizorów i sprzętu audio. Firma ogłosiła otwarcie nowego rozdziału swojej historii już na początku ubiegłego roku. Po wznowieniu działalności w siedzibie firmy w miejscowości Kronach rozpoczęła się produkcja telewizorów. Kilka modeli zostało poddanych liftingowi, dzięki czemu Loewe w krótkim czasie mogło wprowadzić na rynek nowe produkty. Teraz sprzęt tej marki wraca również na polski rynek, a partnerem odpowiedzialnym za jego dystrybucję została firma Audio Klan.

Firma Sennheiser poinformowała, że wielokrotnie nagradzany soundbar Ambeo od teraz wspiera kolejny format trójwymiarowego dźwięku stosowany w procesie tworzenia muzyki. Oprócz 3D Dolby Atmos, MPEG-H i DTS: X, soundbar obsługuje teraz format Sony 360 Reality Audio, który wykorzystuje opartą na obiektach technologię 360 Spatial Sound firmy Sony do umieszczania poszczególnych dźwięków w sferycznym polu dźwiękowym. Muzyki stworzonej w 360 Reality Audio można słuchać za pośrednictwem kompatybilnych usług streamingowych.

Rosso Fiorentino to, tłumacząc z włoskiego, Czerwony Florentyńczyk. Taki właśnie przydomek jaki nadano Giovanniemu Battiście di Jacopo di Guasparre, XVI-wiecznemu malarzowi, rysownikowi i dekoratorowi o rudych włosach. Tak też Francesco Rubenni postanowił nazwać powołaną do życia przez siebie firmę, specjalizującą się w produkcji zestawów głośnikowych. Swoją siedzibę ma ona, a jakże, we Florencji, stolicy Toskanii, a wyłącznym dystrybutorem jej produktów na terenie Polski został salon Q21 z Pabianic.

Na polskim rynku pojawiły się produkty marki Audioengine. Audioengine to niezależna, amerykańska firma z siedzibą w Austin w stanie Texas, której celem jest tworzenie urządzeń, które brzmią świetnie, są łatwe w użyciu i sprawiają, że ludzie chcą codziennie słuchać muzyki. Warto dodać, że markę powołało do życia dwóch pasjonatów technologii i muzyki, którzy zdobywali doświadczenie, pracując dla takich marek jak Harman Kardon, Apple, Gibson czy Alesis.

Dzięki udanej współpracy w zakresie dystrybucji produktów przeznaczonych dla audiofilów, duński producent powierzył firmie EIC dystrybucję na terenie Polski również profesjonalnych wkładek gramofonowych i igieł należących do serii DJ. Nie da się ukryć, że Ortofon ma w tej dziedzinie duże doświadczenie. W 1979 roku duńska manfuaktura, mająca wówczas już 60 lat doświadczenia na rynku wkładek gramofonowych, wprowadziła do swojej oferty profesjonalną konstrukcję Concorde, która przyniosła jej nagrodę Danish Industrial Design Award. Elegancka, smukła konstrukcja tej wkładki pozwalała na bezpośrednie podłączenie jej do dowolnego ramienia gramofonowego ze standardowym mocowaniem bagnetowym i pozwalała na regulację wysięgu, ułatwiając montaż i wymianę wkładki na ramieniu.

Polski dystrybutor sprzętu takich marek, jak Audio Physic, Balanced Audio Technology, Cyrus, Esoteric, Fyne Audio, Opera, Ortofon, PMC, Quadral, Synthesis i Unison Research poinformował, że w jego ofercie znalazły się również wkładki gramofonowe marki Kiseki. Firma ta została założona przez pana Hermana van den Dungena na początku lat osiemdziesiątych. Do sześciu aluminiowych korpusów wytworzonych przez Hermana w Niderlandach trzy japońskie manufaktury, zgodnie z wytycznymi zlecającego, dołożyły silniki i różne wsporniki z igłą. Z prototypów została wybrana jedna wkładka i to ona zapoczątkowała budowanie oferty firmy. Do ustalenia pozostała jeszcze tylko nazwa. Według założyciela powinna być krótka, łatwo wpadająca w ucho i przede wszystkim musiała coś znaczyć po japońsku. Po wielu poszukiwaniach wybrane zostało słowo "kiseki" czyli "mały cud".

Amerykańska marka Shure, znana z rozwiązań profesjonalnych, szturmuje rynek amatorski. W jej ofercie pojawiło się ostatnio sporo nowych produktów, a oprócz tego zmienił się oficjalny przedstawiciel konsumenckiej linii produktów Shure'a na terenie naszego kraju - teraz będzie nim firma MIP, która audiofilom i melomanom znana jest jako dystrybutor takich marek, jak Fostex, Astell&Kern, Matrix Audio, AudioEngine, MrSpeakers, FiiO, Phiaton, Auralic,Ultrasone, SoundMagic, WooAudio, Alo Audio, Campfire Audio, ADl, Kinera, SMSL, HEDD Audio, EarMen, Cowon, Divoom, Monoprice, Obravo czy Takstar.

Zestawy głośnikowe marki Buchardt Audio zadebiutowały na polskim rynku niespełna trzy lata temu. Jak się okazuje, w tym czasie zdążyły się na nim zadomowić. Duńska firma zjednała sobie wielu fanów, z których większość wybrała jej produkty ze względu na brzmienie i korzystny stosunek jakości do ceny. Warto przy tym zauważyć, że praktykowany w tym przypadku tradycyjny model sprzedaży był dla Duńczyków niemalże zupełną nowością. W większości krajów Buchardt Audio prowadzi sprzedaż bezpośrednią, bez dystrybutorów i dealerów, co pozwala mocno obniżyć cenę dla odbiorcy końcowego. W Polsce udało się podobno połączyć ogień z wodą, mianując dystrybutora obsługującego tylko tę jedną markę, co pozwoliło utrzymać ceny na rozsądnym poziomie, a klientom umożliwiło zapoznanie się z kolumnami nieznanej dotąd marki w normalny sposób, bez konieczności zamawiania ich w ciemno. Teraz Buchardt Audio idzie w tym kierunku jeszcze dalej, przechodząc pod skrzydła salonu Q21, który jest już oficjalnym dystrybutorem sprzętu takich marek, jak Audiolab, SA, Gato Audio czy Adam Vox.

Końcówka ubiegłego roku przyniosła kilka ciekawych zmian na polskim rynku audio. Jedną z ważniejszych wydaje się być przejęcie dystrybucji produktów marki Spendor przez firmę Voice - dystrybutora takich marek, jak Amphion, Audiovector, Cardas, Chord, Primare czy Pro-Ject. Sam Voice należy zresztą do innego polskiego dystrybutora, firmy Audio Center, a wraz z przejęciem Spendora facebookowy profil Voice Audio zmienił nazwę na Spendor Audio Polska, więc ostatecznie zapewne wszystkie wymienione marki wylądują w jednym worku. Spendor to brytyjska firma produkująca zestawy głośnikowe, założona w 1969 roku przez inżyniera dźwięku Spencera Hughesa i jego żonę Dorothy (Spen-Dor). W latach sześćdziesiątych Spencer pracował w wydziale badawczym BBC, a przedmiotem jego pracy była membrana wykonana ze specyficznego rodzaju polistyrenu o nazwie Bextrene. Podobnie jak wielu innych inżynierów pracujących dla BBC, pan Hughes wykorzystał wiedzę i doświadczenie zdobyte w tej korporacji do własnych celów, a konkretnie aby stworzyć swój pierwszy głośnik - BC1. Ten przełomowy projekt szybko stał się monitorem wybieranym przez nadawców i studia nagrań na całym świecie. Później pojawiło się kilka innych projektów, takich jak BC2, BC3, SA1 czy SP1. Spendor wyprodukował również LS3/5a na licencji BBC. BC1, nieco większy niż LS3/5a i wykorzystujący membranę z Bextrene'u, był produkowany z pewnymi modyfikacjami do 1994 roku.

Firmy Sennheiser oraz Continental otrzymały nagrodę CES Innovation Award 2021 w kategorii "Rozrywka i bezpieczeństwo w pojeździe" za najlepsze rozwiązanie w samochodowym systemie audio. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, bezgłośnikowy system audio 3D zapewnia niesamowicie realistyczne wrażenia dźwięku w samochodzie, integrując opatentowaną technologię Ambeo 3D firmy Sennheiser z bezgłośnikowym systemem Ac2ated Sound od Continental.
Piotr