
"Chcesz iść dalej?" - to hasło przewodnie, jakie wykorzystuje Devialet wraz z udostępnieniem nowej wersji oprogramowania i systemu operacyjnego dla wzmacniaczy zintegrowanych z serii Expert Pro. W porównaniu z dotychczasowym oprogramowaniem, najnowsza wersja 13.2.0 oraz system operacyjny DOS 2.2.6 przede wszystkim wprowadzają Sweet Room - funkcję, która przy użyciu 9-zakresowego korektora parametrycznego umożliwia manualne dopasowanie brzmienia do akustyki pomieszczenia odsłuchowego. Przy okazji nowy software ulepsza stabilność sieciową urządzeń francuskiej firmy.

Ściśle związane swoim zaangażowaniem na rzecz doskonałego rzemiosła i technologii opartych o wieloletnią tradycję, firmyMaserati i Sonus Faber łączą we wzajemnej współpracy potężne możliwości techniczne z symfonicznymi dźwiękami. Współpraca obu marek, niezależnie znanych ze swojej wyjątkowej estetyki, było potencjalnie nieuchronne, jednak ta unikalna para pokazuje, jak te różne gałęzie przemysłu uzupełniają się wzajemnie i przekształcają w jedno doświadczenie przy okazji premiery samochodu Maserati MC20 wyposażonego przez Sonus Faber w system audio.

Już niebawem polscy audiofile i instalatorzy będą mogli zapoznać się z produktami marki JL Audio. Umowę z amerykańskim producentem podpisała właśnie firma EIC, stając się tym samym oficjalnym dystrybutorem urządzeń JL Audio na terenie naszego kraju. Debiutująca na polskim rynku manufaktura powstała w 1975 roku, a jej nazwa jest wynikiem połączenia pierwszych liter imion jej założycieli - Jamesa Bircha i Lucio Proni'ego. Pierwszymi produktami JL Audio były domowe systemy głośnikowe i kity pozwalające na samodzielne wykonanie kompletnych zestawów głośnikowych w domu. Kilka lat później firma otworzyła sklep detaliczny i zajęła się raczkującymi wówczas instalacjami samochodowymi, przy budowie których wykorzystywała głośniki własnej konstrukcji. Dzięki wiedzy założycieli stała się jedną z najlepszych tego typu firm na Florydzie.

To już oficjalne. Ze względu na epidemię koronawirusa i raczej marne szanse na to, aby do października sytuacja się poprawiła, organizator wystawy Audio Video Show poinformował o przeniesieniu dwudziestej czwartej edycji imprezy na przyszły rok. "W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną oraz aktualnymi zaleceniami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w trosce o zdrowie naszych wystawców, odwiedzających i pracowników, zarząd targów podjął decyzję o przeniesieniu 24. edycji Audio Video Show na rok 2021. Nowy termin wydarzenia to 5-7 listopada 2021." - głosi krótki komunikat zamieszczony na facebookowym profilu wystawy. Choć jeszcze pół roku temu zastanawialiśmy się, czy do otwarcia zaplanowanej na 2020 rok edycji Audio Video Show nie uda się opanować epidemii, dziś wydaje się to co najmniej naiwne i nieśmieszne. Pod koniec lutego organizatorzy targów High End odwołali je ponieważ w Niemczech potwierdzono wtedy 48 (!) przypadków zakażenia koronawirusem. Tymczasem w Polsce do dziś potwierdzono 54487 zachorowań, w tym 811 wczoraj. No, ale... Przynajmniej znamy już datę Audio Video Show 2021.

Po krótkiej przerwie na polski rynek wracają kable marki Atlas Cables. Jak twierdzi jej nowy dystrybutor, firma Rafko, Atlas to ewenement w czasach globalizacji, ponieważ samodzielnie prowadzi badania dotyczące przetwarzania sygnału, projektuje swoje przewody, a następnie je produkuje. Firma posiada własny dział badawczy, gdzie przeprowadza pomiary i odsłuchy, zaś produkcja mieści się w tej samej lokalizacji, w Kilkmarnock, Ayrshire, w zachodniej Szkocji. Atlas jest firmą niezależną, nie należy do żadnej azjatyckiej grupy kapitałowej, nie korzysta także z podzespołów używanych do produkcji kabli innych producentów. Szkoci we własnym zakresie opracowują przewodniki, izolacje, wtyki i technologie terminowania, co pozwala im uzyskać założone parametry elektryczne, a także łączyć ze sobą komponenty sumujące się w optymalny produkt w danym przedziale cenowym.

Naim poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą Pininfarina. Dzięki ogłoszonemu własnie partnerstwu, brytyjski specjalista od elektroniki audio będzie mógł wprowadzić swój charakterystyczny dźwięk do przełomowego samochodu Battista, który włoskie studio opisuje jako pierwszy na świecie luksusowy hipersamochód zasilany wyłącznie energią elektryczną. Jak przeczytamy w informacji prasowej, w erze pojazdów elektrycznych dźwięk staje się ważniejszy niż kiedykolwiek, dlatego obie firmy postrzegają to partnerstwo jako okazję do stworzenia zupełnie nowego sposobu doświadczania dźwięku, tak rewolucyjnego jak Battista.

Już od sierpnia oficjalnym dystrybutorem wyrobów marki Ortofon na terenie Polski będzie firma EIC. Nowy przedstawiciel duńskiego producenta władek i akcesoriów gramofonowych deklaruje, że jego celem będzie dostarczenie klientom pełnej oferty nie tylko wkładek i kompletnych pick-upów, ale także wymiennych igieł, ramion, przewodów, przedwzmacniaczy i całego osprzętu gramofonowego, jaki Ortofon ma do zaoferowania. Można się zatem spodziewać, że w polskich sklepach będzie można kupić nie tylko najprostsze i najtańsze modele tej marki, takie jak popularne wkładki z serii 2M i OM, ale także bardziej zaawansowane wkładki z linii MC Cadenza, MC Quintet i SPU G, a nawet ekskluzywne, hi-endowe kartridże MC Windfeld Ti i MC Anna Diamond.

Denon Home to wielofunkcyjne głośniki sieciowe z wbudowaną platformą HEOS. W tym momencie seria składa się z trzech modeli głośników - Home 150, Home 250 i Home 350 - stanowiących połączenie czystego, nowoczesnego wzornictwa z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Można przypuszczać, że firma należąca do koncernu Sound United chciała także w ten sposób oddzielić od siebie dwie rzeczy - głośniki bezprzewodowe będące niezależną serią produktów i system multiroom HEOS, który zaczęły przejmować inne marki należące do Sound United. Teraz, dzięki najnowszej aktualizacji aplikacji i oprogramowania HEOS, posiadacze głośników Denon Home otrzymują dwie nowe funkcjonalności - możliwość zmiany utworu bezpośrednio na głośniku oraz dostosowania poziomu basu w zależności od umiejscowienia sprzętu.

Na polskim rynku pojawiły się urządzenia marki Matrix Audio. Jej historia sięga 1999 roku, jednak formalnie firma powstała dziesięć lat później, za sprawą trzech przyjaciół, którzy już podczas studiów zgłębiali wiedzę o urządzeniach audio, muzyce, grze na instrumentach muzycznych oraz szeroko pojętej technologii. Od samego początku założyciele Matrixa przywiązywali dużą wagę do innowacji technicznych i ciągłych badań. Z biegiem czasu marka rozwijała się coraz szybciej, oferując jeszcze bardziej zaawansowane i zróżnicowane urządzenia. Swoistym przełomem był rok 2018, kiedy zdecydowano się na wprowadzenie flagowej serii Element. Urządzenia Matrix stały się popularne w wielu krajach i wielokrotnie były doceniane przez entuzjastów muzyki oraz międzynarodową prasę, co pozwoliło ugruntować stabilną pozycję marki pośród silnej konkurencji.

Denon zaprezentował pierwsze w branży wzmacniacze AV z obsługą standardu 8K - AVC-X6700H, AVC-X4700H, AVC-X3700H i AVR-X2700H. Wprowadzając nowe urządzenia, Denon celebruje także 110-lecie istnienia marki. Przez cały czas działalności firma znajdowała się w czołówce najbardziej innowacyjnych producentów, a wprowadzenie standardu 8K to kolejny rozdział w jej historii. Jak przeczytamy w informacji prasowej, 8K oferuje ekscytujące możliwości, a nowe urządzenia AV z serii X zapewniają kompletny pakiet nowych funkcji, które entuzjaści kina domowego, melomani i gracze mogą wykorzystać od zaraz. Przygotowanie kina domowego do obsługi urządzeń 8K w przyszłości, w tym eARC i HDR10+, oraz natychmiastowy dostęp do funkcji 4K/120Hz z VRR, QFT, QMS i ALLM dla graczy są kluczowymi cechami nowej linii AVR.
Piotr