
Już dziś otwiera się wyjątkowe miejsce dla wszystkich entuzjastów dobrego brzmienia - Na Temat Audio. Salon mieści się w Warszawie, w popularnej części Mokotowa, przy ulicy Woronicza 31, z dobrym dojazdem i komunikacją oraz odrębnymi miejscami postojowymi. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, powstanie tego punktu jest połączeniem pasji i zaangażowania osób od lat związanych ze sprzedażą sprzętu audio. Na blisko dwustu metrach kwadratowych powierzchni będzie można zobaczyć wiele znanych i cenionych konstrukcji hi-fi i hi-end, w tym najwyższe modele kolumn marki PMC czy Tannoye z serii Prestige oraz całą masę audiofilskiej elektroniki. W sklepie znajduje się oczywiście profesjonalnie zaadaptowana sala odsłuchowa, a także strefa architekta, pozwalająca zaplanować idealną przestrzeń i wkomponować wysokiej klasy sprzęt audio w każdy gotowy projekt.

Arcam ogłasza wprowadzenie technologii Auro 3D do swoich najnowszych amplitunerów AVR10, AVR20 i AVR30, a także do potężnego procesora AV40. Auro 3D to pogłębiające wrażenia dźwiękowe technologia, która ma tworzyć realistyczną, trójwymiarową przestrzeń wokół słuchacza. Magia tego rozwiązania polega na wprowadzeniu i wykorzystaniu kluczowego trzeciego i ostatecznego wymiaru - wysokości. W informacji prasowej przeczytamy, że w połączeniu z zalecanymi konfiguracjami głośników, od Auro 9.1 do Auro 13.1, zaktualizowane modele Arcama potrafią przekształcić pokój odsłuchowy, przenosząc słuchacza do wirtualnego świata wybranych treści, niezależnie od oryginalnego formatu dźwięku.

Sonos uruchomił usługę streamingu radia o nazwie Sonos Radio. Serwis jest darmowy, ale dostępny wyłącznie dla właścicieli systemów Sonos. Sonos Radio ułatwia słuchanie ponad 60000 stacji radiowych z całego globu, przy czym nie mówimy wyłącznie o rozgłośniach internetowych, ale również tych "normalnych", które zwykle odbieramy za pomocą tunera FM. Firma zapowiada, że użytkownicy jej urządzeń przy okazji otrzymają również dostęp do oryginalnych treści tworzonych we współpracy z artystami ze świata muzyki. Sonos Radio łączy w jednym miejscu takie usługi radiowe, jak TuneIn czy iHeart Radio i jest dopełnieniem ponad 100 serwisów streamingowych dostępnych na platformie Sonos. Użytkownicy mogą słuchać muzyki, relacji sportowych, wiadomości oraz innych audycji zarówno w lokalnych stacjach radiowych wyselekcjonowanych w oparciu o kod pocztowy, jak i w wybranych rozgłośniach z całego świata. Wychodzi więc na to, że nawet w epoce streamingu melomani potrzebują nadawanego na żywo radia, które również przechodzi pewną ewolucję, dopełniając ofertę usług z treściami na żądanie i podcastami.

Na polskim rynku mają pojawić się produkty firmy Monoprice, specjalizującej się w... No właśnie, cieżko powiedzieć. Tak naprawdę, posinniśmy chyba napisać "w wytwarzaniu najróżniejszych urządzeń, które z zewnątrz przypominają sprzęt znanych marek, ale są znacznie tańsze". Jak przeczytamy w informacji prasowej, Monoprice od początku swojej działalności czyli od momentu założenia w 2002 roku, stawia na spełnianie oczekiwań klientów w jak najlepszej cenie w stosunku do możliwości, zachowując jednocześnie najwyższą jakość. W ten sposób firma bardzo szybko ugruntowała sobie pozycję lidera na rynku e-commerce, aby 18 lat później oferować już ponad 7000 produktów przeznaczonych zarówno na rynek konsumencki jak i profesjonalny. Kluczem do sukcesu ma być - uwaga, uwaga - podpatrywanie liderów w swoich kategoriach oraz obserwowanie trendów rynkowych. Innymi słowy, zobaczmy co robią inni i zróbmy coś podobnego taniej.

Polska spółka projektująca i produkująca rozwiązania akustyczne do biur zdobyła tegoroczną nagrodę Red Dot zwaną Oscarem w branży wzornictwa przemysłowego, wyróżniając się na tle ponad 6500 innych projektów. Acustio zostało nagrodzone za wyjątkową kolekcję Silentum i wchodzącą w jej skład kolumnę wygłuszającą o nazwie Sound Pillar. To zasadniczo miękki filc z charakterystyczną, trzywarstwową krawędzią, dostępny w niezliczonych kombinacjach kolorystycznych, nałożony na 18 specjalnie zaprojektowanych paneli, zespolonych na niemal dwumetrowej kolumnie. Acustio, jako jedyna firma z Polski i jedna z niewielu w historii, nagrodzona została najwyższą nagrodą Best of the Best. Nagroda trafiła w tym roku do zaledwie 67 produktów - głównie do tych należących do najsłynniejszych marek, jak Apple, Ferrari czy Villeroy & Boch.

Na polskim rynku oficjalnie pojawiły się produkty marki Pier Audio - francuskiego producenta elektroniki audio. W jego katalogu przeważają wzmacniacze lampowe oraz hybrydowe - zarówno zintegrowane, jak i dzielone. Uzupełnieniem oferty są komponenty źródłowe - odtwarzacz CD i przedwzmacniacz gramofonowy. Jak przeczytamy w informacji prasowej udostępnionej przez nowego dystrybutora, firmę Trimex Poland, dusza Pier Audio to wzmacniacze lampowe o wysokiej wierności odtwarzania. W erze cyfrowej firma stara się dostarczać swoim klientom zgoła innych muzycznych emocji. Producent deklaruje też, że pozostaje wierny koncepcji równowagi między jakością dźwięku a ceną urządzenia.

Na polskim rynku oficjalnie pojawiły się gramofony i akcesoria gramofonowe marki MoFi Electronics. Została ona powołana do życia przez firmę, która do tej pory owszem działała na rynku muzycznym, ale raczej od tej drugiej strony, produkując nie sprzęt hi-fi, ale nagrania. Tak, mowa o Mobile Fidelity - audiofilskiej wytwórni płytowej. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, każdy produkt MoFi Electronics jest wynikiem współpracy z jednymi z najlepszych inżynierów w branży w oparciu o ich wieloletnie doświadczenia studyjne. Gramofony, wkładki i przedwzmacniacze gramofonowe zostały zaprojektowane w celu podkreślenia wszystkiego, co Mobile Fidelity robi ze swoimi słynnymi, oryginalnymi nagraniami Master, przybliżając słuchaczy do tego, co w swojej twórczości zamierzał przekazać artysta. Jako pierwsze w katalogu MoFi Electronics pojawiły się szlifierki StudioDeck i UltraDeck i to właśnie one zostaną sprowadzone w pierwszej kolejności przez nowego dystrybutora, firmę EIC. Wkrótce na półkach polskich sklepów mają się pojawić także akcesoria gramofonowe, takie jak wkładki i przedwzmacniacze korekcyjne.

Ogólnopolska sieć salonów ze sprzętem audio-video sukcesywnie się rozwija, w związku z czym właśnie ogłoszono otwarcie kolejnego, już siedemnastego sklepu Top Hi-Fi & Video Design, tym razem w Rzeszowie. Najnowszy salon zlokalizowany jest w pobliżu centrum miasta, przy ulicy Reformackiej 1/2, nieopodal Filharmonii Podkarpackiej. Otwarty wczoraj punkt ma w znaczący sposób ułatwić mieszkańcom Podkarpacia dostęp do najnowszych technologii i wysokiej klasy urządzeń, zapewniając bogatą ofertę, profesjonalną obsługę oraz komfortową salę odsłuchową, dzięki której miłośnicy muzyki będą mogli poznać i przetestować urządzenia ze świata hi-fi i hi-end.

Na polski rynek wracają produkty marki System Audio. Smukłe zestawy duńskiej manufaktury prezentują się bardzo nowocześnie, a trzeba pamiętać, że ich kształt nie narodził się wczoraj, ale pozostaje wizytówką firmy od 1984 roku. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, w latach osiemdziesiątych sprawdzoną receptą na stworzenie kolumn było włożenie dużego przetwornika w gigantyczną obudowę oraz uzupełnienie konstrukcji skomplikowaną zwrotnicą. Wtedy właśnie firma System Audio wprowadziła do sprzedaży swoje pierwsze zestawy głośnikowe, niepodobne do innych. Sprawcą tego zamieszania był Ole Witthøft, założyciel System Audio. Jako muzyk, długo szukał naprawdę dobrych głośników. Poszukiwania nie przynosiły jednak zamierzonego skutku. "Nie było głośników, które mogłyby odtwarzać muzykę tak, jak na żywo. Większość z nich brzmiała nudno. Jeśli nie usłyszysz szczegółów dźwięku lub nie poczujesz emocji z nią związanych, nigdy nie doświadczysz, jak ekscytująca może być muzyka. Zastanawiałem się dlaczego kolumny konkurują ze sobą najlepszą specyfikacją techniczną, gdy powinien liczyć się dźwięk." - wyjaśnia duński konstruktor, który pozostaje jest kierownikiem działu badawczo-rozwojowego System Audio.

Monachijska wystawa jest z pewnością jedną z największych i najważniejszych audiofilskich imprez na świecie. Niestety, wszystko wskazuje na to, że w tym roku High End się nie odbędzie. Będące organizatorem tego wydarzenia stowarzyszenie High End Society zamieściło właśnie krótką informację, z której wynika, że tegoroczna edycja zaplanowana na 14-17 maja została odwołana. Decyzja ma oczywiście związek z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i, co tu dużo ukrywać, jest jak najbardziej zrozumiała. Organizatorzy, wystawcy i goście, którzy już szykowali się na wyjazd do stolicy Bawarii mają czas, aby zmienić plany. Z całą pewnością nie jest to dobra informacja (szczególnie dla tych, którzy już poczynili już pewne przygotowania do wystawy), jednak niepozostawiające wątpliwości oświadczenie organizatorów pozwoli przynajmniej uniknąć ogromnego zamieszania związanego z odwołaniem lub zamknięciem imprezy dla zwiedzających w ostatniej chwili - tak, jak miało to miejsce w przypadku targów Mobile World Congress w Barcelonie czy turnieju Intel Extreme Masters w Katowicach.
Sławomir