
Na miesiąc przed rozpoczęciem jubileuszowej, dwudziestej edycji Audio Video Show - największej w Polsce wystawie sprzętu audio i video - pobity został zeszłoroczny rekord wynajętych przez wystawców sal. W luksusowych przestrzeniach warszawskich hoteli Golden Tulip, Radisson Blu Sobieski oraz na PGE Narodowym zarezerwowano aż 160 sal wystawowych. Wystawcy zarezerwowali ponad 7000 metrów kwadratowych powierzchni, co także jest rekordem Audio Video Show. Oprócz popularnych producentów, jak Samsung, Sony, Panasonic, czy Sennheiser, na wystawie zostanie zaprezentowany ekskluzywny sprzęt dla audiofilów takich marek jak B&W, McIntosh czy Sonus Faber. Ponadto w salach PGE Narodowego goście będą mogli zwiedzić największą w Polsce wystawę słuchawek obejmującą urządzenia od ponad 50 różnych producentów.

Firma Horn Distribution została nowym przedstawicielem marki EAT w Polsce. Marka European Audio Team została stworzona przez Jozefinę Lichtenegger aby podejść do biznesu gramofonowego w zupełnie nowy sposób. Józefina - prywatnie małżonka założyciela Pro-Jecta, Heinza Lichteneggera - znana jest ze swojego nienagannego gustu i wierzy, że hi-endowe gramofony poszły w kierunku produktów, które są wyjątkowo niezgrabne, zbyt masywne, kierowane wyłącznie do męskich odbiorców oraz przekombinowane pod względem technologicznym. EAT produkuje wyłącznie gramofony, które oferują doskonałość technologiczną i maksymalną wydajność, a Jozefina - niczym Ettore Bugatti - wymaga, aby forma zawsze pasowała do treści. Każdy element ma być od początku do końca przemyślaną wizją estetyczną, tak jak jest to tworzone w przypadku biżuterii, zegarków czy haute couture.

Wydawałoby się, że w branża muzyczna przyzwyczaiła się już do spadających słupków, a tu proszę - czas się odzwyczaić! Związek Producentów Audio-Video ogłosił, że minione półrocze było dla polskiego przemysłu płytowego najlepsze od wielu, wielu lat. Jak informuje ZPAV, pierwsze półrocze 2016 roku przyniosło polskiej branży muzycznej spektakularny wzrost. Wartość rynku w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy roku ubiegłego wzrosła o 20,07%, osiągając poziom prawie 110 mln zł. Ponad 20-procentowy wzrost odnotował zarówno streaming, jak i sprzedaż fizyczna. Najwyżej, o ponad 39%, wzrosła sprzedaż płyt winylowych. To najbardziej udane półrocze na polskim rynku muzycznym w XXI wieku. Bardzo istotną zmianę notuje sprzedaż fizyczna, która ubiegły rok zamknęła na lekkim minusie (spadek rok do roku o 0,53%), by w pierwszym półroczu tego roku wzrosnąć o 23,18%, przynosząc ponad 78 mln zł i ponad 71-procentowy udział w rynku. Wzrost notuje także sprzedaż cyfrowa, o 13,04%, przy udziale na poziomie 28,91%.

Firma Samsung Electronics potwierdziła, że od momentu wprowadzenia programu wymiany smartfonów Galaxy Note7, w Europie wymienionych zostało już 57% tych urządzeń. Począwszy od 19 września 90% użytkowników Note7, którzy skorzystali z programu wymiany, wybrało ponownie Note7, natomiast 3% wybrało inne smartfony z serii Samsung Galaxy. Od początku trwania programu firma informowała wszystkich posiadaczy Note7 w Europie o konieczności wyłączenia zasilania w ich smartfonach i wymiany urządzeń. Sądząc po obecnym poziomie realizacji wymiany urządzeń, program powinien zakończyć się w Europie na początku października. Firma wyznaczyła datę przywrócenia sprzedaży Note7 w Polsce na 4 listopada, pod warunkiem całkowitego zakończenia programu wymiany.

Firma MIP podpisała umowę dystrybucyjną na sprzedaż produktów marki Fostex z segmentu pro i konsumenckiego. Już w tej chwili produkty Fostexa znalazły się w sprzedaży, a wkrótce mają być szerzej dostępne dla polskiego klienta. Firma Fostex założona została w 1973 roku w Tokyo. Siedziba od początku mieściła się w położonej na obrzeżach japońskiej stolicy miejscowości Akishimie, a sama firma powstała jako dział handlowy korporacji Foster, zajmującej się produkcją wysokiej klasy podzespołów głośnikowych. Europejska siedziba firmy znajduje się w Niemczech w mieście Bingen. Firma zajmuje się między innymi projektowaniem i produkcją słuchawek. Pierwszy model firmowany logiem Fostexa powstał już w połowie lat siedemdziesiątych, a niedługo potem w ofercie pojawiły się również pierwsze profesjonalne magnetofony.

Wakacje niestety się skończyły i mimo świecącego za oknem słońca, wszyscy już czekają na jesień. Najlepszym dowodem na to są zmiany w telewizyjnych setach reklamowych w, gdzie coraz częściej pojawiają się spoty chwalące wszelkiego rodzaju suplementy diety wzmacniające odporność, albo pozwalające szybko pokonać pierwsze objawy przeziębienia. Ale dość tych przygnębiających informacji - dziś zaczynamy również kolejną edycję Międzynarodowego Tygodnia Słuchania Kaset Magnetofonowych! Wyciągamy znów swoje stare magnetofony i kolekcję kaset, która leży spakowana w kartonach na strychu i wracamy do klimatu lat osiemdziesiątych, kiedy to posiadanie walkmana było szczytem marzeń każdego nastolatka, a nocne ślęczenie przy radiu aby nagrać ciekawą muzykę było na porządku dziennym. Ci, którzy urodzili się troszkę później i nie za bardzo wiedzą o co chodzi, niech pogadają z rodzicami albo starszym rodzeństwem, to może załapią się na ten klimat.