Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Sennheiser CX 275s

Sennheiser CX 275s

Katalog niemieckiego specjalisty od słuchawek i mikrofonów jest tak obszerny, że gdyby nie podział na bardzo konkretne grupy, pewnie ciężko byłoby trafić na odpowiedni model. Podziału można dokonać nie tylko ze względu na konstrukcję, ale także zastosowanie interesujących nas słuchawek. Można wybrać słuchawki do studia lub do domu, zamknięte lub otwarte, ale od jakiegoś czasu można także wybierać spośród wielu modeli, które polski dystrybutor Sennheisera dodał do jednej zakładki - słuchawki do urządzeń mobilnych. Jak wielki jest potencjał rynku wszelkich akcesoriów do smartfonów i tabletów, tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Wiele firm chce się podłączyć do tego tematu - przeglądając niektóre informacje prasowe można odnieść wrażenie, że niedługo nawet producenci wkładek gramofonowych będą reklamowali je jako przystosowane do współpracy z iPadem. Taktyka niemieckiej firmy nie polega jednak na wrzuceniu dotychczas produkowanych słuchawek do jednego worka, ale raczej oferowaniu słuchawek, które zostały specjalnie zaprojektowane pod kątem urządzeń mobilnych.

W katalogu Sennheisera znajdziemy oczywiście wiele modeli przeznaczonych do współpracy ze sprzętem firmy Apple, ale dostępne są także modele uniwersalne - takie, które będą działać z rozmaitymi smartfonami i tabletami, właściwie niezależnie od producenta i systemu operacyjnego. Mamy tu dwa modele dokanałowe, jedne słuchawki nauszne i jedne wokółuszne, jednak z naszych informacji wynika, że szybko w tej grupie będą się pojawiały kolejne produkty. Wszystkie uniwersalne słuchawki do urządzeń mobilnych zostały oznaczone literą "s" na końcu symbolu, a do naszego testu trafiły dokanałówki CX 275s.

Sennheiser CX 275s

Wygląd i funkcjonalność

Niektórzy pewnie zaczną się zastanawiać, dlaczego nie można było od razu zaprojektować uniwersalnych słuchawek, pasujących do wszystkich smartfonów i innych urządzeń? Otóż sprawa nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać, a owa uniwersalność modeli oznaczonych literą "s" nie wynika z jakiegoś magicznego zabiegu, ale tego, że Sennheiser musiał zaprojektować je tak, aby prawidłowo działały z telefonami różnych marek i ze wszystkimi systemami operacyjnymi. Projektując słuchawki dopasowane do urządzeń z nadgryzionym jabłkiem, inżynierowie muszą mieć na uwadze tylko jej wymagania i wytyczne. Tutaj trzeba było pogodzić ze sobą wszystkie światy. CX 275s mają zadowolić użytkowników urządzeń pracujących na praktycznie wszystkich liczących się platformach mobilnych. Wszystko jedno, czy będzie to iOS, Android, Windows Phone czy nawet system urządzeń Blackberry – RIM. Aby upewnić się, że nie będzie żadnej wpadki, Sennheiser zebrał ponoć około tysiąca urządzeń mobilnych i na nich testował swoje słuchawki uniwersalne. Wyniki tych eksperymentów można znaleźć na stronie internetowej producenta w postaci pełnej listy sprzętu kompatybilnego z danym modelem słuchawek.

Jeżeli chcecie, sprawdźcie sami - na stronę tę można z łatwością trafić za pośrednictwem witryny stworzonej przez polskiego dystrybutora Sennheisera. Można wybierać nawet bardzo egzotyczne modele tabletów i smartfonów, a z tabelek dowiemy się z jakich funkcji poza słuchaniem muzyki i prowadzeniem rozmów telefonicznych będziemy mogli skorzystać. Wybieramy więc smartfon Sony Xperia S i widzimy, że odbieranie i kończenie połączenia zrealizujemy jednym kliknięciem przycisku zawieszonego na przewodzie, podobnie jak rozpoczęcie i zatrzymanie odtwarzania muzyki. Przeskoczenie do następnego utworu to dwukrotne kliknięcie, natomiast powrót do poprzedniej ścieżki - trzykrotne. Inny przykład - LG Nexus 4. Tutaj podczas testów przeprowadzonych przez Sennheisera nie udało się zakończyć połączenia, a między utworami można było przeskoczyć tylko do przodu za pomocą dwukrotnego kliknięcia. W ten sposób można szybko zorientować się, co nas czeka po podłączeniu słuchawek do konkretnego urządzenia. Jeżeli zapomnimy sprawdzić tę informację przed wizytą w sklepie – nie ma problemu. Poprzez zeskanowanie kodu QR umieszczonego na opakowaniu można się upewnić, czy wszystko będzie działać również z naszym telefonem.

CX 275s to drobne słuchawki dokanałowe, których projektanci postawili najwyraźniej na elegancję i wygodę. W pudełku oprócz pokrowca ze ściągaczem do przechowywania słuchawek i krótkim adapterem znajdziemy zestaw trzech gumowych nasadek dokanałowych. Dostępne rozmiary to S, M i L, więc nikt nie powinien mieć problemów z dopasowaniem odpowiedniej wielkości dla siebie. Dobra wiadomość jest taka, że słuchawki niemal całkowicie tłumią hałas otoczenia i są na tyle wygodne, że nawet podczas dłuższego odsłuchu nie powinniśmy odczuwać dyskomfortu. Podczas zakładania dobrze jest wcisnąć je do uszu ciut za mocno, ponieważ po pewnym czasie same się "odessają" i wówczas można będzie używać ich naprawdę długo. Szkoda, że producent nie pomyślał o wyraźniejszym oznaczeniu kanałów. Tutaj umieszczono je na gumkach zabezpieczających przewody wchodzące do pchełek. Litery "R" i "L" są ledwo widoczne, a ich szukanie zajęło nam jakiś czas mimo, że z niejednymi słuchawkami mieliśmy do czynienia. Z myślą o posiadaczach smartfonów, model ten wyposażono w pilot z mikrofonem i pojedynczym przyciskiem, który w zależności od podłączonego urządzenia może obsłużyć nawet kilka różnych funkcji.

Sennheiser CX 275s

Brzmienie

Dźwięk początkowo wymaga chwili przyzwyczajenia, a raczej to uszy wymagają przystosowania - trzeba poczekać, aż słuchawki dobrze zagnieżdżą się w naszych uszach i wtedy dopiero zaczynają grać tak, jak powinny. To wprawdzie żadna nowość, że słuchawki dokanałowe potrzebują chwili na odpowiednie dopasowanie, ale Sennki są na to wyjątkowo wrażliwe. Ogólnie dźwięk dobrze zrównoważony, z delikatną tendencją do uspokajania średnicy. Nie można powiedzieć żeby był przyciemniony, bo góra daje dużo szczegółów i nie jest wycofana. Bas też pracuje odpowiednio, choć nie pompuje jak szalony. Tylko w tej średnicy jest coś aksamitnego i dzięki temu całość zyskuje na muzykalności. Na płytach obfitujących w wysokotonowe detale naprawdę jest się w co wpatrywać. W ogóle różnice między poszczególnymi albumami są bardzo duże, słuchawki pokazują je bardzo dobitnie, i to nie tylko w sensie charakterystyki tonalnej, ale też innych aspektów takich, jak barwa, spójność, przestrzeń... Jeden album brzmi przyjemnie i równiutko, inny wypada sucho i technicznie, jeszcze inny wali basem, a słuchawki wszystko to pokazują jak na talerzu. Czasami można nawet odnieść wrażenie, że trochę wyolbrzymiają, że te różnice są większe, niż powinny. Ale chyba dowodzi to tylko wysokiej przezroczystości i obiektywności Sennheiserów.

Na pewno są to słuchawki na tyle dobre, że osobom wrażliwym na jakość dźwięku zrobią przesiew w playliście. Bardzo lubią audiofilskie nagrania, na których mogą się wykazać głębokim i jednocześnie sprężystym basem, a także szczegółowymi wysokimi tonami. Musi to być jednak góra elegancka i odpowiednio wykończona, bez zgrzytów, bo jeśli CS 275s takowe wykryją, nie będzie zmiłuj. Takie "Californication" RHCP to dramat - każdy o tym wie, ale na spokojnie brzmiącym sprzęcie, który to i owo maskuje, jeszcze jakoś da się tego słuchać. Na tych słuchawkach się nie da. Chyba, że Bóg odebrał komuś wszelką wrażliwość na dźwięki, ale takie osoby nie zainteresują się słuchawkami lepszymi niż standardowe pchełki dodawane do odtwarzacza czy telefonu, a być może nawet nie będą miały żadnego odtwarzacza, bo i po co. Prawdopodobnie też nie trafią na tę stronę. Jeżeli jednak ktoś potrafi słuchać, od razu zrozumie, że Sennheisery trzeba karmić dobrym materiałem. Co ciekawe, nie mamy tu nawet do czynienia z sytuacją, w której słuchawki mszczą się tylko na jaskrawo brzmiących, chamskich płytach. Nie - te zamulone są piętnowane tak samo. Piszczące płyty piszczą nawet trochę bardziej, a te przyciężkawe w ekstremalnych przypadkach potrafią zamienić się w kompletną bułę.

CX 275s działają trochę jak wzmacniacz dźwiękowych wrażeń. Słuchając ich po raz pierwszy należy się powstrzymać od kategorycznych sądów, przynajmniej do czasu przerobienia kilku czy kilkunastu albumów. Można oczywiście powiedzieć, że słuchawki te mają delikatnie podbite skraje pasma i prawdopodobnie - jeśli wyciągniemy z odsłuchów jakąś średnią - będzie to prawda. CX 275s lubią grać efektownie i wykorzystują swoje atuty, kiedy nagranie im na to pozwala, natomiast potraktowane kiepskim materiałem mogą też zmienić swoje oblicze i bez owijania w bawełnę powiedzieć, że zamulone brzmienie im się nie podoba. Trzeba przyznać, że jest w nich coś wciągającego. Na pewno po jakimś czasie spędzonym z tymi słuchawkami, trudno będzie zrobić krok wstecz i przesiąść się na mniej przejrzyste słuchawki. Szybko stwierdzamy wtedy, że czegoś nam brakuje, że nie dociera do nas spora część tego, co odtwarzacz podaje na wyjście. CX 275s mimo, że nie kosztują majątku, dają wrażenie, że nic nam nie ucieka, że odbieramy muzykę z całym bogactwem detali. Byłoby rzecz jasna trochę nie na miejscu, gdybyśmy stwierdzili, że grają lepiej, niż B&W C5 za 799 zł lub AKG K3003 za 4499 zł. Tego nie mówimy. Ale są to jedne z najtańszych słuchawek dokanałowych na rynku, które grają tak, że nie mamy poczucia, jakby połowa dźwięku wsiąkała gdzieś w kabel. Fakt, że przystosowano je do współpracy z wieloma urządzeniami mobilnymi dla niektórych będzie tylko dodatkowym plusem, ale dla wielu osób będzie miał wręcz kluczowe znaczenie. Zdajemy sobie sprawę, że spora część właścicieli telefonów z systemem Android, Windows Phone lub czymś bardziej egzotycznym, będzie szukała słuchawek zaprojektowanych z myślą o nich. Być może kwestia odbierania połączeń telefonicznych za pomocą przycisku na kablu będzie miała kluczowe znaczenie. Dobrze wiedzieć, że niejako przy okazji dostaną brzmienie, które być może zachęci ich do dalszej zabawy ze sprzętem audio i poszukiwania lepiej nagranych albumów.

Sennheiser CX 275s

Budowa i parametry

Sennheiser CX 275s to zestaw słuchawkowy, który nadaje się do praktycznie wszystkich smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Są to dynamiczne słuchawki dokanałowe wyposażone w mikrofon i przycisk sterujący zawieszony na przewodzie jednego z elementów dousznych. Jak twierdzi producent, przetworniki o wysokiej mocy zapewniają znakomitą jakość dźwięku podczas, gdy adaptery douszne w różnych rozmiarach pozwalają na doskonałe dopasowanie do kanału słuchowego i świetnie tłumią hałas otoczenia. Rzeczywiście nie można narzekać ani na wyposażenie ani komfort użytkowania tych słuchawek. W zestawie dostajemy trzy komplety gumeczek, elegancki pokrowiec oraz krótki kabel adaptera. Standardowo przewód o długości 1,2 metra zakończono wtykiem jack 3,5 mm, nie dorzucając do niego przejściówki na duży wtyk. Zgodność danego smartfona z zestawem CX 275s można sprawdzić poprzez skanowanie kodu QR z opakowania lub odwiedzając stronę producenta, na której dostępna jest pełna lista sprzętu przetestowanego z tymi słuchawkami oraz dokładny opis jego wyników. Słuchawki są leciutkie, gdyż ważą tylko 15 gramów. Producent podaje, że ich efektywność wynosi 121 dB, a impedancja - 16 omów. Jak można się domyślić, są to parametry przyjazne dla odtwarzaczy przenośnych i smartfonów.

Sennheiser CX 275s

Konfiguracja

Zgodnie ze swoim przeznaczeniem, CX 275s zostały przetestowane z kilkoma odtwarzaczami przenośnymi, smartfonami i tabletami. Na liście znalazł się iPod Shuffle, iPod Classic, Sony Xperia S, HTC Desire Z, Asus Nexus 7 oraz iPad 2. Nie stwierdziliśmy żadnych problemów, ale też nie jest to tak imponująca lista, jak ta przygotowana przez Sennheisera.

Werdykt

Jedne z najtańszych słuchawek, które wyraźnie przekraczają granicę nudy i potrafią zaangażować w słuchanie. Dają poczucie, że żaden element muzyki nam nie ucieka i nawet, jeśli wynika ono poniekąd z podkreślonych skrajów pasma, jest całkiem przyjemne. Możliwość współpracy z ogromną ilością urządzeń mobilnych dla nas jest tylko zaletą dodatkową, ale dla wielu osób będzie zapewne podstawową, ważniejszą nawet, niż komfort użytkowania i jakość brzmienia. Nawet jeśli będą kierować się tylko listą kompatybilności, nie zawiodą się.

Dane techniczne

Typ słuchawek: dynamiczne, dokanałowe
Pasmo przenoszenia: 17 Hz - 23 kHz
Impedancja: 16 omów
Czułość: 121 dB
Długość kabla: 1,2 m
Rodzaj wtyku: 3,5 mm
Masa: 15 g
Cena: 269 zł

Sprzęt do testu dostarczyła firma Aplauz.

Zdjęcia: Sennheiser, Tomasz Karasiński, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga5Rownowaga5Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga5Rownowaga5Rownowaga5RownowagaStop

Dynamika
Poziomy6

Rozdzielczość
Poziomy7

Barwa dźwięku
Barwa3

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy3

Muzykalność
Poziomy6

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Jakość wykonania
Poziomy6

Funkcjonalność
Poziomy7

Tłumienie hałasu
Poziomy6

Cena
Poziomy7


Komentarze (11)

Pokaż wcześniejsze komentarze
  • kornik

    No takie było nasze założenie i widzimy, że raczej się sprawdziło. Chyba lepiej pisać o sprzęcie, który prawie każdy może sobie sprawić, niż testować wzmacniacze za 40000 zł i mówić, że to bardzo atrakcyjna cena;-)

    0
  • Michał

    Kupiłem wczoraj te słuchawski w cenie 249 zł. 10 mint po pierwszym uzyciu miałem ochotę wyrzucić je do śmietnika. Gdyby nie cena to bym to zrobił. Słucham brudnej muzyki, mianowicie głównie ciężkiego klubowego brzmienia (rawstyle i hardcore) więc nie potrzebuję by słuchawki pozwalały na odsłuchanie byle szurnięcia gdzieś tam w tle. Potrzebuję coś, co da mi w miare realiztyczny bas i czystą górę. To co zaoferowały mi te słuchawki to totalny syf! Podłaczyłem do smartfona Blackberry, z którym wcześniej używałem słuchawek AKG K618DJ. Te słuchawki grały niezwykle czysto i świetnie współpracowały ze smartfonem. Sennheisery natomiast nie mogłem w ogóle dopasować do equalizera. Gdy już względnie się udało to wygląda to tak: niezły, dosyć głeboki bas, bardzo zniekształcona góra i środek, który nie pozwala na normalne słuchanie muzyki. Żadnej! Wszelkie bębenki, efekty dźwiękowe, fazery itp. są brudne, zniekształcone i powodują ból uszu. Instrumenty elektroniczne są zniekształcane, zamieniane w przeszkadzający i brudny szum. Żadne ustawienia equalizera nie zmieniają tego. Dla mnie osobiście to pieniądze wyrzucone w błoto. Są to moje pierwsze Sennheisery i pierwsze słuchawki dokanałowe i jestem tak zniechęcony, że zastanawiam się nad powrotem do nausznych (wolałbym jednak małe słuchaweczki do wyjść). Mój osobisty werdykt to 4/10. Jedyna ich zaleta to świetna izolacja od dźwięków zewnętrznych.

    0
  • Maciej

    Oznaczenia kanałów L i R są wyraźne, można je wyczuć nawet w ciemności :P przy kanale L jest subtelna kropka tuz pod słuchawką. Pozdrawiam i polecam słuchawki.

    0
  • Krzysiek

    Na waszych łamach testowane były również słuchawki JBL J33a. Chciałbym wiedzieć jak wypada bezpośrednie porównanie tych dwóch modeli. Zaznaczam, ze słucham różnych gatunków metalu i ciężkiego rocka choć czasem i coś lżejszego się zdarzy. Co do ceny obecnie sennheisery są odrobinę tańsze.

    0
  • stereolife

    Jak wypada bezpośrednie porównanie to niestety nie wiemy, bo Sennheisery były testowane w kwietniu, a JBL-e w sierpniu i to dwa lata temu. Do cięższej muzyki prawdopodobnie wybralibyśmy Sennheisery.

    0
  • Krzysiek

    Dzięki za szybką odpowiedź. A może moglibyście polecić mi jakieś dokanałowe słuchawki. Jak już wiecie słucham cięższej muzyki (rock, metal itp). Słuchawki podpięte by były do xperii neo v z powerampem. Dobrze by było gdyby w słuchawki miały mikrofon, ale mogę z tego zrezygnować. Budżet - 150 do max. 200 złotych.

    0
  • stereolife

    Jednymi z naszych ulubionych słuchawek za mniej więcej takie pieniądze są Beyerdynamiki DTX 101 iE. Można spróbować jeszcze czegoś ze stajni Final Audio Design. Model Adagio II prezentuje się ciekawie, choć musimy zaznaczyć, że tych pchełek akurat nie słuchaliśmy. Mamy jednak dobre doświadczenia ze słuchawkami tej marki, więc może warto zaryzykować? Jeśli nie, to Beyery są w tej cenie pewniakiem.

    0
  • Krzysiek

    No cóż, niewiele o tych słuchawkach można znaleźć na polskich stronach, ale wszystkie opinie są pozytywne. Problemem jest tutaj cena. Jak już pisałem mam budżet ograniczony do 200 zł, a obecnie Beyerdynamic chodzą od 250 w górę. W każdym razie dzięki za pomoc.

    0
  • Krzysiek

    Przepraszam, że tak truję, ale znalazłem, które może wam się gdzieś przewinęły, a mianowicie Denon AH-C50. Co prawda ceny przekraczają 200 zł, ale znalazłem promocję, która pozwoliłaby mi się zmieścić w budżecie. Co o tym myślicie? A ponadto szukałem czegoś z niższego pułapu typu Brainwavs, SoundMagic, NuForce, albo Edifier (mam z tej firmy głośniki i jestem bardzo zadowolony). Myślę, że to już mój ostatni post w tym temacie, także ostatni raz proszę waz o opinię i z góry dziękuję :)

    0
  • gosig

    Osobiście Denonów nie miałam, bo odkąd trzy lata temu odkryłam douszne słuchawki Beyerdynamica jestem im wierna. Mój znajomy miał AH-C50 i nie był do końca zadowolony z powodu basu słabej jakości. Oczywiście jest to opinia z drugiej ręki, więc dobrze byłoby ją zweryfikować przed zakupem. Ja mogę polecić jeszcze szwedzkie słuchawki z serii a-Jays. Model Four powinien zmieścić się w budżecie. Miałam One+ przez długi czas, a dosłownie przed kilkoma dniami dostaliśmy do testu Five i zapowiada się bardzo dobrze.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z okazji czterdziestych urodzin firmy, w tym momencie jesteśmy już w połowie drogi do kolejnej okrągłej rocznicy (Renaud de Vergnette założył firmę Triangle w 1980 roku). Wszyscy znamy tę historię -...

Jak złożyć system stereo w siedmiu prostych krokach

Jak złożyć system stereo w siedmiu prostych krokach

Jak złożyć system stereo? To pytanie na pewnym etapie zadawał sobie każdy, kto uważa się za melomana lub audiofila. Prostej odpowiedzi niestety nie ma, bo nawet doświadczeni miłośnicy muzyki i sprzętu audio wciąż szukają swojego ideału. Osobom przymierzającym się do zakupu swojego pierwszego systemu audio można jednak wytłumaczyć kilka podstawowych...

Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

W erze streamingu coraz więcej melomanów sięga po muzykę na fizycznych nośnikach, czego doskonałym przykładem stały się płyty winylowe. Renesans gramofonów i czarnych krążków trwa już co najmniej dekadę. Tłocznie płyt winylowych pracują na pełnych obrotach. Produkcję wznawiają nawet największe wytwórnie, a dla artystów wydających nowy album brak wersji LP...

Streaming krok po kroku

Streaming krok po kroku

Streaming - to pojęcie niemal całkowicie zdominowało świat sprzętu hi-fi. Na przestrzeni dziesięciu lat ten sposób słuchania muzyki przeszedł ewolucję od ciekawostki technologicznej interesującej tylko najbardziej postępowych melomanów i audiofilów do czegoś, co jest dla nas zupełnie naturalne i oczywiste. Dla wielu osób streaming to nieodłączna część codziennego funkcjonowania, podstawowe...

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

W naszym magazynie koncentrujemy się na treściach kierowanych do entuzjastów i osób żywo zainteresowanych sprzętem stereo. Niezależnie od aktualnych reguł działania internetowych wyszukiwarek czy liczby przypadkowych wizyt na danej stronie bazę czytelników stanowią ludzie dysponujący sporą wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. Nawet oni muszą jednak dostrzegać pewną lukę w...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Rega Brio MK7

Rega Brio MK7

Kiedy Rega wprowadziła siódmą generację swojego wzmacniacza zintegrowanego Brio, byłem nieco zaskoczony. Którą?! Fakt, model ten figuruje w ofercie brytyjskiej firmy od kiedy pamiętam, ale nie zdawałem sobie sprawy, że...

Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins to firma, która w świecie audio ma status legendy. Nie bez powodu. Od lat sześćdziesiątych tworzy sprzęt, który trafia zarówno do domów melomanów, jak i - czym...

Perlisten R10s

Perlisten R10s

Wielu producentów sprzętu audio potrzebuje przynajmniej kilka lat, aby ktoś ich zauważył i docenił. Owszem, zdarzają się przypadki, kiedy już pierwsze zaprezentowane publicznie urządzenie staje się hitem, jednak najczęściej jest...

Komentarze

wadax
Na waszych niskobudżetowych grajkach tego po prostu nie słychać. Wypuście zatem z siebie powietrze. Byle nie przy ludziach...
Artur
@Jaromin - Mam dokładanie to samo - żadnej słyszalnej różnicy przełączając filtry. Nawet jak włączę upsampling to też nic nie wnosi. Korzystam tylko z wyjść ana...
Robert
Słowo klucz - wydaje - mi się. Właśnie wziąłem do testu tą integrę, żeby mi się nie wydawało. Wcześniej nabyłem transport CD, który jest znakomity w swojej ceni...
Jurek
Już widzę te kolejki do zakupu genialnego urządzenia...
kris
Poważnie? A ja uważałem StereoLife za magazyn, gdzie od najbardziej absurdalnego audiovoodoo jednak się stroni.

Płyty

Kadavar - I Just Want To Be A Sound

Kadavar - I Just Want To Be A Sound

Pamiętam, jak około 10 lat temu ekipa Kadavar w ekspresowym tempie podbiła moje serce, serwując dużą dawkę mojego ulubionego stonera,...

Newsy

Tech Corner

Roon - Nowa jakość streamingu

Roon - Nowa jakość streamingu

Z badań i raportów dotyczących udziału poszczególnych nośników i platform w rynku muzycznym wynika, że pliki i serwisy streamingowe wyprzedzają konkurencję o kilka okrążeń. Temat nośników fizycznych wydaje się zamknięty i nawet ogarniająca cały świat moda na winyle i gramofony nie jest w stanie odwrócić losów tej wojny. O ile...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

40 lat głośnikowego modernizmu - Focal

Co przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o Francji? Wiadomo - świetna kuchnia, doskonałe wina i sery, luksusowe perfumy, nowoczesna architektura, pokazy mody, festiwale filmowe, słynni malarze i wiecznie zakorkowane uliczki Paryża. Dla amatorów sprzętu hi-fi jest to także jeden z najważniejszych krajów na audiofilskiej mapie świata. To właśnie tutaj...

Poradniki

Streaming krok po kroku

Streaming krok po kroku

Streaming - to pojęcie niemal całkowicie zdominowało świat sprzętu hi-fi. Na przestrzeni dziesięciu lat ten sposób słuchania muzyki przeszedł ewolucję...

Listy

Galerie

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Popularne artykuły

Vintage

Dynaudio Arbiter

Dynaudio Arbiter

Choć ceny hi-endowego sprzętu potrafią przyprawić o zawrót głowy, zapewne zdziwilibyście się, jak kosztowne i ekstremalnie dopracowane urządzenia zachowywane są...

Słownik

Poprzedni Następny

Kolumna zamknięta

Rodzaj zestawu głośnikowego, w którym przetworniki pracują w zamkniętej, szczelnej obudowie. Do słuchacza dociera więc tylko sygnał emitowany przez przednią stronę membrany, a dźwięki promieniowane przez głośnik do tyłu są...

Cytaty

WalterPater.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.