Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Brainwavz R1

Brainwavz R1

Brainwavz - przyznajcie sami, czy nie jest to kapitalna nazwa dla firmy produkującej słuchawki? Pierwsze skojarzenie to fale dźwiękowe trafiające wprost do mózgu. Drugie może Was trochę zaskoczy, ale sposób pisania słowa „waves” od razu skojarzył nam się z angielskim glam-rockowym zespołem Slade, który zasłynął takim „nieortograficznym” sposobem pisania tytułów swoich płyt i piosenek. Krótko mówiąc, to ciekawa nazwa dla młodej marki powołanej do życia w 2008 roku w Hongkongu i starającej się znaleźć swoje miejsce na rynku audio. Na firmowej stronie internetowej czytamy, że założycielami są fanatycy doskonałego brzmienia i znawcy technologii. Jeśli naprawdę tak jest, to należy się spodziewać produktów i zaawansowanych technicznie i doskonale grających. Brakuje jeszcze jednej, ważnej we współczesnym świecie postaci - księgowego. Dlaczego?

Ponieważ brutalna prawda jest taka, że istnieją tylko dwa sposoby na zwrócenie na siebie uwagi. Pierwszy to wypuścić coś niesłychanie drogiego i nagłośnić sprawę, że oto jakaś wchodząca na rynek firma stworzyła słuchawki, których cena przebija flagowe modele Sennheisera, AKG czy Grado. Drugim sposobem, który daje nadzieje na sławę trwającą dłużej, niż pięć minut, jest stworzenie produktu, który będzie jednocześnie niedrogi i dobry. Wiemy, że to karkołomne zadanie, ale czy stworzenie dokanałowych słuchawek opartych na dwóch przetwornikach w cenie niecałych dwustu złotych nie jest taką próbą? Nie jesteśmy do końca pewni, bo ceny czasami szybko się zmieniają, ale jeśli to nie są najtańsze słuchawki o takiej konstrukcji, to na pewno jedne z najtańszych. Pierwszy warunek został więc spełniony. Teraz pora na drugi. Czy Brainwavz R1 okażą się na tyle dobre, aby nas do siebie przekonać? Zaraz się przekonamy!

Brainwavz R1

Wygląd i funkcjonalność

Jak powszechnie wiadomo, najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Zanim wepchniemy słuchawki do uszu, najpierw obracamy w rękach zgrabne, pomarańczowe pudełko. W specjalnym plastikowym okienku widzimy już nasze przetworniki. Po otwarciu opakowania okazuje się, że oprócz samego sprzętu otrzymujemy bardzo praktyczne, eleganckie etui zrobione ze sztywnego materiału, w którym można bezpiecznie przechowywać nasz sprzęt. Puzderko jest zamykane na zamek błyskawiczny i świetnie spełnia swoją rolę dzięki dość sztywnej konstrukcji. Oprócz tego w pudełku znajdziemy również sześć kompletów silikonowych nakładek w trzech rozmiarach, przejściówkę z wtyku typu mały jack na duży, przejściówkę umożliwiającą korzystanie z przetworników w samolotach, krótką instrukcję obsługi oraz… I tu niespodzianka - komplet pianek Comply T400, które zwiększają komfort użytkowania słuchawek. Gdy raz ich spróbujecie, prawdopodobnie nie będziecie chcieli wracać do zwykłych, silikonowych nakładek.

Odkładając na bok całe to wyposażenie dodatkowe, przechodzimy w końcu do meritum naszego opracowania, czyli Brainwavzów R1. Obudowy słuchawek wykonane są z dwóch plastikowych części w różnych kolorach. Element zewnętrzny jest czarny z czerwonym emblematem firmowym oraz oznaczeniem R/L, a część wewnętrzna ma kolor ciemnoczerwony. Całość sprawia wrażenie solidnego wyrobu. Plastiki są dobrze spasowane, a stonowana kolorystyka daje miłe wrażenie łagodnej elegancji. Sama budowa słuchawek niejako wymusiła ich kształt i sposób noszenia. Należy je włożyć do uszu tak, aby przewód zawinął się wokół małżowiny. Wymaga to trochę wprawy i na początku może drażnić, ale szybko odkryliśmy zalety takiego systemu. Przy przypadkowym szarpnięciu (na przykład, gdy kabel zawinie się w kurtkę, albo niechcący trącimy go ręką) nie ma mowy o wyrwaniu przetwornika z ucha. Poza tym, kiedy przyjdzie konieczność wyjęcia R1 z uszu, aby na przykład zamienić z kimś kilka słów, słuchawki dyndają sobie przy uszach. Po skończonej konwersacji po prostu wciskamy je z powrotem, bez potrzeby przeszukiwania koszuli i wyciągania ich za kabel z meandrów odzieży, co jest normalne w przypadku zwykłych dokanałówek.

Na kablu wychodzącym z prawej słuchawki zamontowano mikrofon i klawisz do odbierania rozmów telefonicznych. Udogodnienia te zostały oczywiście zaprojektowane z myślą o współpracy z urządzeniami, których nazwa zaczyna się od małej litery „i”. Testując działanie pilota na telefonie z systemem Android zauważyliśmy, że odebrać rozmowy się nie da, ale z kolei mikrofon działał bez problemu. Reasumując, nasze pierwsze wrażenia, jeszcze przed odsłuchem Brainwavzów R1, były bardzo dobre. Zarówno jakość wykonania samych słuchawek, jak i dodatkowe elementy wyposażenia pozostawiają miłe odczucie przyzwoicie wykonanego produktu.

Brainwavz R1

Brzmienie

Słuchawki dokanałowe z dwoma przetwornikami za półtorej stówki? To wydaje się wręcz podejrzane. Może sama konfiguracja ma być jedynie marketingowym haczykiem mającym zwrócić uwagę klientów na ten model, a zamiast jednego lepszego przetwornika użyto dwóch gorszych, żeby zmieścić się w budżecie? Nie wiemy czy takie były początkowe założenia twórców R1, ale nawet jeśli tak było, to produkt końcowy zapewne zaskoczył ich samych. Muzyka płynąca z tych douszników potrafi pozytywnie zaskoczyć i dostarczyć słuchaczowi kilku dźwiękowych niespodzianek.

Pierwsza to bas. Zastosowany tutaj 9-mm woofer bardzo dobrze wykonuje swoją pracę, pompując powietrze przenoszące niskie tony z dużym zróżnicowaniem. Bas ma pięknie zabarwienie i nie zagłusza innych częstotliwości. Przesłuchanie pulsującego dołu w „Peace” Depeche Mode to naprawdę mocne przeżycie. Słuchawki mimo, że stoją raczej po ciemniejszej stronie mocy, zaskakują też jakością średnicy, która świetnie współgra z basową podstawą. Doskonale słychać to chociażby w „Sinie” Grzecha Piotrowskiego. Dźwięki saksofonu nie wybijają się na pierwszy plan, nie wibrują nieprzyjemnie przy samym czole, ale oddają całą płynność i magię zawartą w tej muzyce.

Innym tematem jest górna część pasma, która trochę chowa się za całą resztą. Nie oznacza to, że jej nie ma, aczkolwiek wysokie tony stanowią tu raczej dopełnienie całości, a nie atrakcję samą w sobie. Ich jakość jest jednak na tyle dobra, że nic nie zakłóca przyjemności kontaktu z muzyką. Analizując sprawę całościowo można napisać, że słuchawki najlepiej nadają się do muzyki rozrywkowej - z mocniejszym akcentem na gatunki, w których większą rolę odgrywa podstawa basowa.

R1 potrafią stworzyć przestrzeń, która delikatnie stara się wyjść poza głowę, ale większość dźwięków siedzi jednak w środku czaszki. Czy jest to minus? Niekoniecznie. Nie ma co się oszukiwać - za te pieniądze dostajemy bardzo wiele, a budowana przez testowane słuchawki dźwiękowa aura jest bardzo przyjemna i dynamiczna. To spore i na dodatek bardzo miłe zaskoczenie.

Brainwavz R1

Budowa i parametry

Brainwavz R1 to dwuprzetwornikowe, dokanałowe słuchawki dynamiczne z mikrofonem, który umożliwia prowadzenie rozmów w przypadku podłączenia ich do smartfona. Zastosowano w nich dwa drivery o rozmiarach 6,8 i 9 mm, a pasmo przenoszenia mieści się w zakresie 20-22000 Hz. Impedancja słuchawek wynosi 16 omów, a ich masa netto to 10 gramów. Ogólnie – dobra propozycja do sprzętu przenośnego i nie tylko.

Brainwavz R1

Konfiguracja

Słuchawki pracowały ze smartfonem Motorola Milestone i przenośnym odtwarzaczem Philipsa z serii GoGear. W warunkach domowych testowaliśmy je z laptopem Dell Latitude E5520 i podłączonym do niego wzmacniaczem słuchawkowym Tempo PH-1. Sprawdziliśmy też połączenie Brainwavzów R1 z malutkim DAC-em FiiO E10, o którym więcej będzie można przeczytać już niebawem w naszym kolejnym teście.

Werdykt

Nie oszukujmy się - na pewno znajdziemy lepsze słuchawki dokanałowe wyposażone w dwa przetworniki. Ale raczej nie można się czarować, że dostaniemy takowe za 150 zł. Dostajemy tu Bardzo dobry bas, równie dobry środek pasma i wcale nie gorsze, choć delikatnie cofnięte górne rejestry. W połączeniu z ładnie zarysowaną, niezbyt szeroką sceną stereofoniczną daje to interesujący efekt, z którym powinien się zapoznać się każdy, kto nie chce wydać fortuny na słuchawki i jest otwarty na produkty mniej znanych marek. Jeśli dodamy do tego dobrą jakość wykonania i sporą ilość dodatkowego wyposażenia, cena może nam się wydać wręcz nienaturalnie niska. Ale przecież nikt nie będzie na to narzekał!

Dane techniczne

Typ słuchawek: dynamiczne, dokanałowe
Pasmo przenoszenia: 20-22000 Hz
Impedancja: 16 omów
Czułość: 95 dB
Długość kabla: 1,2 m
Masa: 10 g
Cena: 149 zł

Sprzęt do testu dostarczyła firma Audiomagic.

Zdjęcia: Brainwavz, Jarosław Święcicki, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga5Rownowaga5Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga3Rownowaga3Rownowaga3RownowagaStop

Dynamika
Poziomy5

Rozdzielczość
Poziomy4

Barwa dźwięku
Barwa6

Szybkość
Poziomy4

Spójność
Poziomy4

Muzykalność
Poziomy5

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Jakość wykonania
Poziomy5

Funkcjonalność
Poziomy7

Tłumienie hałasu
Poziomy6

Cena
Poziomy8


Komentarze (1)

  • Wombat Alfred

    Fajny test, jakbym zobaczył takie słuchawki w sklepie to bym pomyślał, że to jakiś badziew, a tu proszę...

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wygrzewanie sprzętu audio - fakty i mity

Wygrzewanie sprzętu audio - fakty i mity

Niezależnie od tego, z jakim rodzajem sprzętu grającego mamy do czynienia, w jego instrukcji obsługi, recenzjach publikowanych w specjalistycznych magazynach, a nawet w opiniach użytkowników często można zetknąć się z jednym niezwykle istotnym pojęciem - wygrzewanie. Warto o nim pamiętać, ponieważ zdaniem wielu audiofilów ów proces ma niebagatelny wpływ na...

Anssi Hyvönen - Amphion

Anssi Hyvönen - Amphion

Założona w 1998 roku firma Amphion od samego początku projektuje oraz konstruuje kolumny głośnikowe wyróżniające się czymś, czego brakuje wielu dostępnym na rynku konstrukcjom - niezwykle niską wrażliwością na niedoskonałości akustyki pomieszczenia odsłuchowego. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom technicznym zestawy tej marki potrafią wypełnić dowolną przestrzeń wysokiej jakości dźwiękiem, a przynajmniej tak...

Wszystko o subwooferach

Wszystko o subwooferach

Jeżeli interesujecie się sprzętem audio, możliwe, że co najmniej raz zastanawialiście się nad zakupem subwoofera. W dzisiejszych czasach takiego urządzenia potrzebuje praktycznie każdy prawidłowo skonfigurowany system kina domowego, a i w konfiguracjach dwukanałowych takie basowe wspomaganie kolumn głównych potrafi przynieść wiele korzyści. Zamiast zastanawiać się, czy nasze kolumny nie są...

Jak wybrać wzmacniacz zintegrowany

Jak wybrać wzmacniacz zintegrowany

Każdy, kto zapragnął złożyć porządny system stereo, prędzej czy później stanie przed wyborem wzmacniacza. Urządzenie to jest niezbędnym elementem zestawu audio - wszystko jedno, czy mówimy o audiofilskich konfiguracjach za setki tysięcy złotych, czy o kolumnach aktywnych, soundbarach, a nawet głośnikach lub słuchawkach bezprzewodowych - wszędzie czai się element, który...

Roger Kessler - Piega

Roger Kessler - Piega

Piega to prawdopodobnie najsłynniejszy szwajcarski producent zestawów głośnikowych. Firma założona w 1986 roku przez Leo Greinera i Kurta Scheucha początkowo była typowo hobbystyczną, garażową manufakturą. Kurt skupił się na opracowywaniu pionierskich przetworników, natomiast Leo wziął na siebie sprawy związane z wzornictwem oraz finansami spółki. W pewnym momencie znakiem rozpoznawczym Piegi...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Melodika BSSC95xx

Melodika BSSC95xx

Melodika to polska marka, która od samego początku działalności opowiadała się za zdroworozsądkowym podejściem do sprzętu audio. Trzonem oferty są kable i akcesoria, jednak firma kojarzona jest też z bardzo...

JBL Tour One M2

JBL Tour One M2

Kupowanie słuchawek bezprzewodowych przypomina rozwiązywanie skomplikowanej łamigłówki. Wybór zestawów głośnikowych, wzmacniacza, streamera czy gramofonu to przy tym bułka z masłem. Zacznijmy od tego, że sprzęt stacjonarny nie musi pasować do...

Focal Bathys

Focal Bathys

Kilkukrotnie podczas swojej przygody z testowaniem i użytkowaniem słuchawek dochodziłem do punktu, w którym stwierdzałem, że to już opus magnum, punkt kulminacyjny i apogeum tego, czego potrzebuję. Wydawało mi się,...

Komentarze

a.s.
Cieszą mnie te nazwy jak Zen Hologram, audiofil wtedy już jest podjarany.
Andrew
@Lucas 688 - Chyba lepiej wybrać Denka, mam Onkyo A-9050 i po modyfikacjach gra lepiej niż wcześniej. ale wydaje mi się. że Denon 900NE gra ładniej. Najlepiej p...
właściciel
Hologram II to nieco inna półka - jednak wyższa. Ale Melodika też gra bardzo zacnie, tylko bez tego mięsistego basu Acoustic Zenów i bez aż takiej głębi sceny.
Przemek
Porównanie flagowca Melodika do z tego co pamiętam Ultra Blue 2 jest drugim modelem Tellurium Q od dołu ma się nijak, bo to nie ta klasa. Przy tej cenie BS wtyk...
Wojciech Lisowski
Nie wiem, nie słyszałem, ale wygląda trochę badziewnie. Szczególnie CD lichutko.

Płyty

Riverside - ID.Entity

Riverside - ID.Entity

W ubiegłym roku minęło sporo czasu, zanim pojawił się jakiś album, na który naprawdę czekałem. W bieżącym sytuacja jest zgoła...

Newsy

Tech Corner

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Podstawowe własności i parametry wzmacniaczy stereo

Czy to w domowym zaciszu, na koncercie, podczas pracy w studiu czy w samochodzie - wzmacniacz jest jednym z kluczowych elementów każdego systemu stereo. Czym właściwie jest? Najprościej można powiedzieć, że jest to układ elektroniczny, którego zadaniem jest wytworzenie na wyjściu sygnału analogowego będącego wzmocnioną kopią sygnału podanego na wejście....

Nowości ze świata

  • Founded in 1998, Amphion has been designing and constructing loudspeakers from the very beginning, distinguished by something that many commercially available designs lack - extremely low sensitivity to imperfections in the acoustics of the listening room. Thanks to well-thought-out technical...

  • Thuono Audio arose and grew out of a passion for high-fidelity sound with the intention of creating products that guarantee the highest quality analog reproduction. After more than five years of study and prototype development, three different turntable models are...

  • Following the ongoing popularity of the Brown Sugar series, the Polish manufacturer, Melodika, decided to expand the offer with a flagship speaker cable. Melodika Brown Sugar BSSC95xx is the result of Polish technical thought and the culmination of 7 years of research,...

Prezentacje

Brytyjskie podejście do oryginalnego brzmienia - Quad

Brytyjskie podejście do oryginalnego brzmienia - Quad

Jak podaje popularna internetowa encyklopedia, Quad, inaczej wszędołaz, to pojazd czterokołowy przeznaczony głównie do sportu i rekreacji. Zwykle jest to coś w rodzaju czterokołowego motocykla, który doskonale nadaje się do jazdy poza drogami utwardzonymi. Ze względu na walory napędowe znajduje zastosowanie w wojsku, ratownictwie górskim i rolnictwie. Dla audiofila ten...

Poradniki

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

To pytanie zadają sobie praktycznie wszyscy audiofile. Początkujący miłośnicy dobrego brzmienia muszą znaleźć na nie odpowiedź podczas kupna pierwszego poważnego...

Listy

Galerie

Dyskografie

Callisto - Ewolucja post metalu

Callisto - Ewolucja post metalu

Skandynawia od lat słynie przede wszystkim z ekstremalnych odmian metalu, głównie z przedrostkiem "black". Jednak raz na jakiś czas trafiają...

Wywiady

Anssi Hyvönen - Amphion

Anssi Hyvönen - Amphion

Założona w 1998 roku firma Amphion od samego początku projektuje oraz konstruuje kolumny głośnikowe wyróżniające się czymś, czego brakuje wielu...

Popularne artykuły

Vintage

Sony PS-F9

Sony PS-F9

To z całą pewnością jeden z najbardziej oryginalnych gramofonów, jakie kiedykolwiek produkowano, co można stwierdzić już na pierwszy rzut oka....

Słownik

Poprzedni Następny

SPDIF

Standard połączenia cyfrowego dla sygnału audio przeznaczony do urządzeń domowych, oparty na opracowanym wcześniej standardzie AES/EBU przeznaczonym raczej do użytku profesjonalnego. SPDIF został wprowadzony przez firmy Sony i Philips, skąd...

Cytaty

OscarWilde.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.