Jeżeli muzyką i sprzętem grającym interesujecie się nie od dziś, z pewnością wiecie jak wielki postęp dokonał się w tej dziedzinie na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Nie mówię tylko o zawirowaniach związanych z różnymi formami dostarczania dźwięku do naszych domów, ale także o tym, co zmieniło się z punktu widzenia klientów. Nie chciałbym zabrzmieć jak wapniak, ale wcale nie tak dawno zdobycie naprawdę wyjątkowej aparatury hi-fi nie było takie proste. Nawet gdy przystępne cenowo wzmacniacze i odtwarzacze z Japonii lub Anglii sprzedawały się jak świeże bułeczki, dostęp do sprzętu hi-endowego był mocno ograniczony. Podczas gdy audiofile zza żelaznej kurtyny zaczynali się już troszeczkę nudzić, w naszym kraju branża rozwijała się krok po kroku. Przeszła trudną drogę z mroków ciasnej piwnicy aż na sam szczyt. Dziś luksusowych kolumn, wzmacniaczy i gramofonów nie kupuje się w garażu lub zaadaptowanym naprędce magazynie. Salony z audiofilską elektroniką znajdują się w dużych centrach handlowych, przy malowniczych deptakach, w modnych dzielnicach największych polskich miast, ale też w znacznie mniejszych miejscowościach. Możliwości ekstremalnie drogiej elektroniki audio są prezentowane na premierach luksusowych samochodów, pokazach jachtów, dniach otwartych ekskluzywnych apartamentów, w galeriach sztuki i podczas prywatnych koncertów. Pojawia się jednak niepokojące pytanie. A co gdybyśmy chcieli pójść dalej? Wskoczyć na poziom, o którego istnieniu nie wiedzą nawet doświadczeni audiofile? Gdzie jest miejsce na poszukiwanie sprzętu z jeszcze wyższej półki? Postanowiłem poszukać. I chyba je znalazłem.
Z Krzysztofem znamy się długo. Zawsze uważałem, że jest to człowiek wspaniały, rozsądny, potrafiący doradzić, ale przede wszystkim jest wybitnym specjalistą od audio, który wprowadza na polski rynek audio przedmioty wybitne, wysmakowane, dzięki którym można usłyszeć jak brzmi muzyka.
W czasach zalewania rynku supermarketowym sprzętem, coraz więcej audiofilów zaczyna szukać czegoś naprawdę oryginalnego. Rozglądać się za nietuzinkowymi urządzeniami, których nie ma w typowych salonach z amplitunerami i kolumnami. Nie zawsze chodzi o to, aby przechytrzyć wielkie koncerny dysponujące potężnym budżetem reklamowym. Miłośników dobrej muzyki coraz częściej napędza to, aby od nich po prostu uciec. Rzucić ten nieustanny wyścig zbrojeń i zaszyć się w miejscu, w którym liczy się pasja i dobry smak, a nie rozpoznawalne logo i bijące po oczach wskaźniki wychyłowe. W świecie hi-endowego sprzętu audio to zjawisko obserwujemy już od dłuższego czasu. Mniej popularne, wyspecjalizowane manufaktury zamiast odpychać garażowym wykonaniem i niedopracowanym dźwiękiem, kuszą koneserów pomysłowymi projektami, pięknymi detalami i brzmieniem, które ma w sobie "to coś". Jednym z salonów, w którym można znaleźć takie cuda jest bydgoski Audio-Connect. W jego pokojach na wystawie Audio Video Show zawsze można posmakować doskonałego dźwięku płynącego z ekstrawaganckich, lekko "offowych" urządzeń. Firma zajmuje się także dystrybucją sprzętu takich marek, jak Ars-Sonum, Aqua, Diapason, DIMD, JMR, Triode i Wells Audio. Jest także blisko, a nawet bardzo związana z producentem srebrnych kabli Albedo. W ubiegłym roku właściciele salonu podjęli niełatwą decyzję o przeprowadzce z kamienicy położonej w samym w centrum miasta, przy ulicy Doktora Karola Marcinkowskiego, do budynku zlokalizowanego na przedmieściach Bydgoszczy, na ulicy Wiśniowej. Ponieważ do starej siedziby Audio-Connectu nigdy mnie nie przywiało, postanowiłem nadrobić zaległości i zwiedzić jego nową lokalizację.
Kolejna edycja wystawy Audio Video Show przeszła do historii. Dla stałych bywalców warszawskiej imprezy był to weekend pełen wrażeń, natomiast dla rosnącej grupy osób, które dopiero odkrywają świat wysokiej klasy sprzętu - coś ciekawego, nowego, innego niż wyjście do kina, na koncert lub spotkanie ze znajomymi. Jako jeden z weteranów corocznego zjazdu audiofilów i miłośników nowoczesnych technologii, z przyjemnością obserwuję rozwój wystawy i staram się przewidywać w jakim kierunku potoczy się jej ewolucja. W tym roku, pakując aparaty, obiektywy, zapasowe akumulatory, karty pamięci i statywy, byłem nastawiony bojowo. Zwarty i gotowy. W końcu Audio Video Show to druga największa impreza tego typu w Europie. Z punktu widzenia dziennikarza może nawet bardziej wymagająca, niż High End w Monachium. Chociażby ze względu na trzy lokalizacje i brak typowego dla tak wielkich imprez dnia branżowego. Niektórzy pewnie pomyślą, że taka wystawa to trzy dni słuchania muzyki na audiofilskim sprzęcie. Przyjemność. Radocha. Relaks. Do pewnego stopnia tak, ale w rzeczywistości przygotowania do tego wydarzenia trwały co najmniej od kilku tygodni. Rezerwacja sal i pokoi została zakończona we wrześniu. Zamknięto ją z wynikiem 174 pomieszczeń i ponad 50 stoisk. Pod tym względem na przestrzeni ostatnich trzech lat impreza odnotowała wzrost o 64%. Gdyby chodziło o spółkę notowaną na giełdzie, jej akcjonariusze mieliby wiele powodów do zadowolenia. Melomani i miłośnicy wysokiej klasy sprzętu audio szukają jednak czegoś innego. Nie interesują ich rekordowe statystyki, ale doskonały dźwięk, synergiczne połączenia i dobrze przygotowane prezentacje, a także urządzenia, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Postanowiliśmy dołączyć się do tych poszukiwań. Oto nasza relacja z Audio Video Show 2018!
Do listy top tegorocznych targów dodałbym:
Studio TV1 na Stadionie Narodowym, trzy zestawy w jednym pomieszczeniu i prezentacje Marcina Majewskiego z Top Hi-Fi, bardzo wciągające opowieści o muzyce, jak tworzone są nagrania i wiele ciekawych informacji, dużo ciekawostek o plikach hi-res (co mnie ak...
Końcówka lipca, sam środek wakacji. Poza napływającymi na skrzynkę mailową informacjami o nowych słuchawkach dla sportowców nic się nie dzieje. Tegoroczne lato zgotowało nam jednak szereg atrakcji, spośród których największą i zdecydowanie najciekawszą była wizyta w fabryce gramofonów Clearaudio. Okazja nadarzyła się nie byle jaka ponieważ zaproszono nas na obchody czterdziestych urodzin firmy! Zgodziłem się od razu, ale dopiero kiedy otrzymałem harmonogram imprezy, dotarło do mnie z jakim rozmachem Niemcy postanowili uczcić okrągłą rocznicę działalności. Trzydniowe spotkanie, na które mieli przyjechać dystrybutorzy i dziennikarze z całego świata, wypełniono atrakcjami niemal co do godziny. Zazwyczaj oznacza to, że większość czasu goście spędzą w sali konferencyjnej, gdzie kolejni przedstawiciele firmy poprowadzą wykłady o filozofii marki i najważniejszych rozwiązaniach technicznych, a na koniec pokażą wykresy z rosnącymi słupkami sprzedaży i w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku zaproszą wszystkich na uroczystą kolację. Ale nie tym razem. Agenda urodzinowej imprezy Clearaudio nie zawierała ani jednej prelekcji. Znalazło się w niej natomiast zwiedzanie fabryki, wyścigi gokartów, grill na świeżym powietrzu, czas na luźne odsłuchy, koncerty na żywo i zabawa polegająca na złożeniu własnego gramofonu. Wyglądało na to, że będzie przede wszystkim dużo zabawy i tak rzeczywiście było, ale gospodarze zadbali o to, aby pomiędzy rozkoszowaniem się chłodzącymi napojami przy akompaniamencie muzyki na żywo a zwiedzaniem Erlangen i Norymbergi można było dokładnie zapoznać się z tym, co robi i jak od czterdziestu lat pracuje Clearaudio.
14 czerwca w warszawskim klubie jazzowym 12on14 odbyło się pierwsze w historii spotkanie partnerów firmy FNCE będącej polskim dystrybutorem sprzętu takich marek, jak Focal, Naim, Micromega i Atlas oraz właścicielem pięknego salonu firmowego zlokalizowanego przy Alei Wyzwolenia. Wydarzenia tego typu wyglądają bardzo różnie, a ich formuła zależy od liczby zaproszonych gości, możliwości zaprezentowania nowych urządzeń i oczywiście tego, kto taką imprezę organizuje i w jakim celu. Jeśli mamy do czynienia z premierą nowego modelu lub całej serii urządzeń danej marki, prawie na pewno będzie to przygotowany wcześniej odsłuch połączony z wykładem dla dealerów i dziennikarzy. Jeżeli natomiast główną atrakcją spotkania ma być rozmowa z zaproszonymi na tę okazję gośćmi specjalnymi, zwykle mamy do czynienia z krótkim wywiadem z możliwością zadawania pytań. Tym razem żadnego prawdziwego pretekstu do zorganizowania takiej konferencji nie było. Owszem, po raz pierwszy w Warszawie zaprezentowano szerszej publiczności nowe streamery Naima, jednak był to zaledwie dodatek do tak zwanej całości. Czwartkowa impreza była bowiem pierwszym wydarzeniem tego kalibru zorganizowanym przez firmę FNCE, a z przesłanego na naszą skrzynkę zaproszenia wynikało, że będzie na niej wszystko, czego dusza zapragnie - prezentacje nowości wszystkich czterech marek, możliwość porozmawiania z licznie przybyłymi do Warszawy przedstawicielami producentów, wspólny lunch, konferencja dystrybutora, a na deser - koncert grupy Mateusz Gawęda Quartet.
25 kwietnia w siedzibie firmy Horn Distribution odbyła się konferencja prasowa poświęcona najnowszym produktom marki DALI - bezprzewodowym kolumnom z serii Callisto i przeznaczonym do montażu ściennego zestawom Phantom S. Wydawałoby się, że z punktu widzenia audiofila bardziej interesująca byłaby premiera hi-endowych podłogówek w towarzystwie adekwatnej jakościowo i cenowo elektroniki, jednak duńscy specjaliści od głośników uważają obie serie za niezwykle ważne. Specjalnie na tę okazję firma wysłała do Warszawy swojego przedstawiciela - Larsa Møllera, który od wielu lat odpowiada za jej politykę handlową i jest znakomicie zorientowany w sprawach technicznych. Wydaje się, że DALI chce nie tylko jak najszybciej nadrobić zaległości, ale nawet awansować do grona firm stojących na linii frontu, przewidujących rynkowe trendy i wyprzedzających konkurencję. Podczas porannego spotkania z dziennikarzami można było poznać wiele niuansów dotyczących najnowszych modeli duńskiej firmy, podejrzeć jak mają się sprawy z punktu widzenia statystyk i analiz rynkowych, a na koniec oczywiście przekonać się co potrafi cała ta aparatura podczas próby odsłuchowej przeprowadzonej w specjalnie zaadaptowanym do tego celu pomieszczeniu.
W dniach 13-15 kwietnia w podwarszawskim centrum wystawienniczym Ptak Warsaw Expo odbyła się pierwsza edycja targów elektroniki użytkowej Electronics Show. Impreza, której partnerem strategicznym jest sieć sklepów MediaMarkt miała być nakierowana na sprzęt elektroniczny w ogólnym rozumieniu, a nie jakąś wybraną grupę produktów, więc nie spodziewaliśmy się wybitnie audiofilskich atrakcji. Mimo to, postanowiliśmy dać temu wydarzeniu szansę i pojechaliśmy do Nadarzyna aby ocenić sytuację i pośród stoisk wystawienniczych znaleźć jakieś nowości z branży audio. Jeśli nie w sferze hi-endu, to może przynajmniej popularnego sprzętu takiego, jak słuchawki czy głośniki bezprzewodowe. Organizatorzy zapowiadali, że będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce na tak dużą skalę. Wiadomo, że jako stali bywalcy wystawy Audio Video Show moglibyśmy z tym polemizować. Zależy co rozumiemy przez "wydarzenie tego typu", bo jeśli mamy na myśli imprezę skoncentrowaną na sprzęcie audio-video, to wystawę zajmującą wielki stadion i dwa warszawskie hotele trudno będzie przebić. Jeżeli natomiast rozszerzamy pole zainteresowania o elektryczne samochody, rowery i deskorolki, klimatyzatory, ekspresy do kawy i inne urządzenia, jakie można znaleźć w elektronicznym supermarkecie, to w porządku - takiej imprezy jeszcze w Polsce nie było.
Kolejna edycja wystawy Audio Video Show za nami. Impreza znów była odrobinę większa, odrobinę dłuższa i odrobinę bardziej wypasiona, niż rok wcześniej. Prawdopodobnie przejdzie do historii jako jedna z największych i najbardziej udanych imprez w liczącej sobie ponad dwie dekady historii, a wszyscy zainteresowani zastanawiają się co takiego organizatorzy i wystawcy przygotują dla nas w przyszłym roku. Rekordy, które padły trzy tygodnie temu mogą być już trudne do pobicia. Nawet, jeśli istnieje taka możliwość, należy się zastanowić czy warto dokładać kolejne pokoje i wydłużać godziny otwarcia, bo w tym roku atrakcji było tak dużo, że większość zwiedzających zwyczajnie nie poradziła sobie z ogarnięciem ogromu warszawskiej imprezy. Jeśli nawet komuś udało się obejść cały teren wystawy, obejmujący ponad sto sześćdziesiąt sal pokazowych i różnego rodzaju stoiska na korytarzach w trzech różnych lokalizacjach, to ciekawe czy udało mu się jeszcze zaliczyć przynajmniej jeden pełny wykład, koncert, spotkanie lub odsłuch specjalny. Tego typu pokazów, seminariów i konferencji prasowych odbyło się całe mnóstwo. Kiedy jeszcze przed rozpoczęciem imprezy planowaliśmy swoje działania tak, aby pokazać jak najwięcej atrakcji i pojawić się na wszystkich ważniejszych wydarzeniach, doszliśmy do wniosku, że w niektórych momentach będziemy musieli się rozdwoić. Nie udało się, dlatego z góry uprzedzam, że tegoroczny reportaż będzie wyjątkowo subiektywny. Lecimy!
Audiofil to prawdziwy ewenement jeśli chodzi o prezentacje wysokiej klasy sprzętu audio i imprezy związane z muzyką w ogóle. Nie jest to bowiem jedna z wielkich wystaw, podczas których biega się od hotelu do hotelu i od pokoju do pokoju, ledwo kosztując dźwięku pokazywanej aparatury na przypadkowych nagraniach. Wrocławskie prezentacje różnią się także od konferencji prasowych organizowanych przez producentów i dystrybutorów sprzętu audio. Spotkania są bowiem otwarte i poświęcone w pierwszej kolejności muzyce, a aparatura do jej odtwarzania jest dla wielu gości tylko ciekawym dodatkiem. Organizator Audiofila, Piotr Guzek, potrafi połączyć to wszystko w tak zgrabny i ciekawy sposób, że powinno się brać z niego przykład. Dla nas oczywiście najciekawszy jest sprzęt - za każdym razem inny, często wyjątkowy, sprowadzany do Wrocławia specjalnie z myślą o tych dwudniowych odsłuchach. Mimo to, impreza utrzymuje swój niekomercyjny charakter, co doskonale wiedzą jej stali bywalcy. Zamiast piętnastu minut zachwalania nowych kolumn i wzmacniaczy przerywanych dwuminutowymi fragmentami muzycznymi wybranymi tak, aby zwalić publiczność z nóg, tutaj mamy zupełnie odwrotne proporcje. Na pierwszym miejscu są płyty, i to nie jakieś audiofilskie samplery, ale normalne albumy z dobrą muzyką, a dopiero na drugim czy trzecim planie są rozmowy o triodach i pentodach. Magiczna impreza i niesamowita atmosfera.
5 września w warszawskim salonie Focal Polska odbyła się impreza, którą należałoby nazwać oficjalnym powitaniem marki Naim przez nowego dystrybutora. Tym samym potwierdziły się informacje, którymi podzieliliśmy się z Wami kilka dni temu. Zazwyczaj zmiana przedstawiciela konkretnej marki w naszym kraju nie wzbudza wielkich emocji, jednak tym razem za kulisami mówiło się o tym długo i głośno. Mamy przecież do czynienia z dużymi graczami - zarówno po stronie brytyjskiej i francuskiej, jak i polskiej. Przejęcie Naima jest w zasadzie tylko konsekwencją planu realizowanego przez tę firmę wspólnie z Focalem, odkąd obie marki połączyły swe siły. Co to oznacza dla klientów? Sądząc po dotychczasowych działaniach wszystkich zaangażowanych firm oraz ich zaangażowaniu w promocję Focala i Naima, można się spodziewać, że wyniknie z tego wiele korzyści. Przykładem może być chociażby salon zlokalizowany przy Alei Wyzwolenia, nieopodal Placu Zbawiciela będącego jednym z najbardziej modnych miejsc w Warszawie. Lokal jest przepięknie urządzony i na wskroś luksusowy, jednak dopiero teraz, z kompletem elektroniki Naima na półkach i w sali odsłuchowej, przyjął docelowy kształt. Przy okazji rozszyfrowała się nazwa dystrybutora - FNCE czyli Focal Naim Central Europe. Działająca w Polsce firma będzie reprezentowała obie marki również na terytorium Republiki Czeskiej, Węgier i Litwy. W kuluarach mówi się już o rychłym otwarciu kolejnego salonu w Berlinie. Na razie jednak to w Warszawie mieści się flagowy salon obu marek w naszej części Europy.
NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....
Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...
Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...
Bannery boczne
Komentarze
a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...
Regulacja głośności jest jedną z najważniejszych funkcji każdego systemu audio. Prawidłowe działanie tego elementu naszego sprzętu ma ogromny wpływ na przyjemność płynącą z jego użytkowania. Kiedy potencjometr zaczyna tracić swoją funkcjonalność, nawet w niewielkim stopniu, jest to niezwykle kłopotliwe, a może też być niebezpieczne dla innych elementów zestawu, takich jak...
Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...
In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...
Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...
Co przychodzi nam do głowy, kiedy myślimy o Francji? Wiadomo - świetna kuchnia, doskonałe wina i sery, luksusowe perfumy, nowoczesna architektura, pokazy mody, festiwale filmowe, słynni malarze i wiecznie zakorkowane uliczki Paryża. Dla amatorów sprzętu hi-fi jest to także jeden z najważniejszych krajów na audiofilskiej mapie świata. To właśnie tutaj...
Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...
Dzień dobry. Z dużym zaciekawieniem przeczytałem na Państwa stronie test kabli zasilających Enerr Transcenda Ultimate i mam do Państwa pytanie. Posiadam listwę Enerr Performer z dedykowanym kablem Performer HC i przymierzam się…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie do Państwa napisać w następującej sprawie. Otóż aktualnie słucham muzyki na zestawie złożonym z kolumn Pylon Audio Diamond 28, wzmacniacza Haiku Audio Sol 2 i odtwarzacza Arcam CD…
Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy…
Dzień dobry. Proszę o poradę dotyczącą wymiany wzmacniacza w systemie składającym się z kolumn Audio Physic Tempo VI, wzmacniacza Baltlab Epoca 1v3, odtwarzacza Linn Ikemi, kompletu kabli Nordost Red Dawn i Neel…
Szanowna Redakcjo, wraz z najlepszymi życzeniami przesyłam prośbę o poradę. Mój system powstawał przez wiele lat. Obecny zestaw to wzmacniacz Accuphase E-800, odtwarzacz DP-600, streamer Rose RS250, kolumny Avalon Idea, okablowanie Zavfino…
Szanowna Redakcjo, jakiś czas temu wymieniając stary system kina domowego na nieco budżetowe, ale całkiem przyjemnie grające stereo postawiłem na kombinację wzmacniacza NAD C388 i kolumn Audiovector QR3. Niejako z rozpędu kupiłem…
Szanowna Redakcjo, szukam wysokiej klasy monitorów do zaadaptowanego akustycznie pomieszczenia o powierzchni 12 m². Zainteresowałem się monitorami Equlibrium Nano, ale niestety okazało się, że z trzech wyprodukowanych par dwie pracują u Państwa…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie zwrócić się do Państwa z kilku powodów - po pierwsze na łamach Państwa magazynu znalazłem recenzję wzmacniacza, który posiadam (zdecydowałem się nań po lekturze owego artykułu i jestem…
Dzień dobry. Potrzebuję Państwa porady. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany swoich kolumn głośnikowych Tonsil Siesta. Im bardziej zagłębiam się w temat, tym wiem mniej - taki paradoks. W poszukiwaniu ciekawych…
Podobnie, jak amatorzy motoryzacji mogą wymieniać marki samochodów z Niemiec, Francji, Włoch czy Japonii, tak i miłośnicy sprzętu grającego przykładają dużą wagę do kraju pochodzenia kolumn czy wzmacniaczy. Audiofilowi nie jest to…
Jeśli chodzi o przystępną cenowo elektronikę audio, wszelkiego rodzaju wzmacniacze, amplitunery, odtwarzacze i zestawy kina domowego, Onkyo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i darzonych największym zaufaniem marek na naszym rynku. Jej ekspansja…
Jarocin kojarzy się melomanom z reaktywowanym niedawno festiwalem muzyki rockowej, jednak ma też szansę stać się stolicą niedrogich zestawów głośnikowych. Może nawet czymś w rodzaju nowej Wrześni, swoją drogą położonej całkiem niedaleko.…
Ostatnio na łamach naszego magazynu testowaliśmy sporo urządzeń adresowanych do audiofilów, więc dziś zejdziemy trochę na ziemię i sprawdzimy możliwości sieciowego amplitunera stereo zbudowanego z myślą o melomanach, którzy cenią sobie zarówno…
Pylon Audio to dość niecodzienne zjawisko. Wiele firm zajmujących się produkcją niedrogich zestawów głośnikowych o audiofilskim zacięciu to hobbystyczne, niemalże garażowe manufaktury. Są one w stanie podjąć rywalizację ze znanymi na całym…
Normandia, region leżący w północno-zachodniej części Francji, to nie tylko piękno przyrody, to też bogata historia. Obszar ten słynie przede wszystkim z jabłek i wszelkich ich przetworów (cydr i calvados), owoców morza,…
Sennheiser to bez wątpienia jedna z firm bez których trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku audio. W świecie słuchawek i mikrofonów to prawdziwy gigant, z którym naprawdę trudno jest rywalizować. Niemcy współpracują…
Lubimy odkrywać nowe marki i produkty, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audiofilskie, jak i te bardziej popularne. Jest to w pewnym sensie przygoda, bo wszyscy wiedzą, czego można się spodziewać po kolejnych…
W świecie głośników Tannoy to prawdziwa legenda. Jego historia zaczęła się w 1926 roku i od początku była związana z elektroniką. Firma znana wówczas jako Tulsemere Manufacturing Company specjalizowała się w produkcji…
Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...
Chyba nikt w branży audio nie ma wątpliwości, że renesans płyt analogowych to coś więcej, niż chwilowa moda. Jedni mówią, że to tylko powracający po latach sentyment, inni upatrują wyższości płyt analogowych…
Podobno w sprzęcie audio najważniejsze jest brzmienie, ale nie oszukujmy się - nawet zatwardziałym audiofilom zdarza się kupować oczami, albo przynajmniej na podstawie wyglądu zewnętrznego wybierać kandydatów do odsłuchu. Jakie elementy najbardziej…
Do napisania krótkiego tekstu o bodajże najlepszym produkcie polskiej, socjalistycznej myśli technicznej skłoniła mnie lektura testu wzmacniacza Unitra Edward. Ostatnimi czasy modne stało się rewitalizowanie starych polskich marek audio. Pod ich szyldami…
Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię…
Większość audiofilów ceni gramofony za wyjątkowe, analogowe brzmienie. Uważają, że muzyka płynąca z winylowych płyt jest cieplejsza, bardziej wielowymiarowa i namacalna, dzięki czemu pozwala lepiej zrelaksować się podczas słuchania i dokładniej zrozumieć…
Czy smoki żyją tylko w legendach? Niekoniecznie. Niektóre smoki stają się legendami. Tak właśnie było z magnetofonem Nakamichi Dragon, przez wielu uznawanym za najlepszy kasetowy player wszech czasów. Dlaczego akurat ten magnetofon…
Tomasz Rogula jest założycielem firmy Zeta Zero i studiów nagraniowych TR Studios. Osobom, które kojarzą jedno lub drugie przedsięwzięcie w zasadzie powinno to wystarczyć, jednak - jak się domyślamy - przeważająca część…
Poprzedni artykuł, w którym pisałem o amplitunerze kwadrofonicznym Sansui QRX-9001 wywołał spore poruszenie na StereoLife'owym Facebooku. Czytając pojawiające się tam wpisy naszych czytelników zauważyłem, że wielu wspomina o polskim urządzeniu tego typu,…
Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora,…
To format wyróżniający się wyższą jakością brzmienia w porównaniu do standardowych płyt CD, co zawdzięcza głównie wykorzystaniu lepszych parametrów zapisu i formatu DSD. Sygnał kodowany w tej technologii zapewnia o...
Cytaty
Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.
Krzysztof Książek