
NuPrime zaprezentował w pełni funkcjonalny odtwarzacz sieciowy multiroom, który dzięki niewielkim gabarytom umożliwia dyskretne umieszczenie go na biurku lub półce z książkami. Producent twierdzi, że kompaktowy rozmiar urządzenia nie koliduje z funkcjonalnością. Pod tym względem Omnia Stream Mini ma być równie wydajny, co znacznie większe i droższe odtwarzacze sieciowe, oferując wiele przydatnych opcji. Urządzenie jest odbiornikiem Bluetooth, ale przede wszystkim umożliwia bezprzewodowe przesyłaniesygnałów audio przez Wi-Fi, i to w jakości do 24 bit/192 kHz. Z powodzeniem obsługuje też większość głównych serwisów streamingowych, takich jak TIDAL, Deezer, Spotify, Amazon Music i Qobuz, a do tego odtwarza radia internetowe takie jak TuneIn czy iHeartRadio, dając w ten sposób bezpłatny dostęp do kilku tysięcy stacji. Omnia Stream Mini umożliwia również strumieniowanie muzyki za pośrednictwem aplikacji Spotify Connect i TIDAL Connect.

Firma Sennheiser zaprezentowała nowe bezprzewodowe słuchawki do odbioru dźwięku telewizora. Dzięki nowym Sennheiser TV Clear można cieszyć się doskonałą wyrazistością głosu dobiegającego z telewizora z całą wygodą, komfortem i dyskretnym stylem słuchawek typu True Wireless. Zestaw słuchawkowy TV Clear zapewnia niską latencję dla każdego telewizora z wyjściem optycznym lub analogowym. W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań telewizyjnych, TV Clear może łączyć się przez Bluetooth, dzięki czemu można oglądać ulubione seriale na telewizorze lub w podróży na laptopie, tablecie lub smartfonie. Zestaw może być również używany do wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych.

Znana z produkcji zestawów głośnikowych firma Divine Acoustics zaprezentowała właśnie kabel głośnikowy zaprojektowany z myślą o pracy w systemach klasy hi-end. Przewodnikiem Copernicusa jest okrągły drut srebrny pokryty warstwą 24-karatowego złota. Proces złocenia poprzedzany jest dodatkowo palladowaniem. Przewód następnie jest odprężany wibracyjnie i jednocześnie polerowany granulatem z drewna orzechowego. Skład, średnicę i sposób przygotowania przewodnika opracowano wspólnie z kooperantem, którego nazwy polska manufaktura nie wymienia. Wiadomo jednak, że przewody przyjeżdżają w niewielkich szpulach wystarczających na zbudowanie tylko jednej pary Copernicusa. Oznacza to, że każda para przewodów ma indywidualnie określany kierunek i jest podczas produkcji odsłuchiwana i porównywana z kablem wzorcowym.

Harman Kardon wprowadza na rynek soundbar klasy premium z technologiami MultiBeam i Dolby Atmos. Dzięki technologii MultiBeam i jedenastu przetwornikom, w tym dwóm kanałom skierowanym w górę dla Dolby Atmos, Citation MultiBeam 1100 ma zapewniać bogaty bas i głęboki, kinowy dźwięk przestrzenny 3D. Producent zapewnia, że dzięki intuicyjnemu sterowaniu, złączu HDMI eARC i automatycznej kalibracji pomieszczenia konfiguracja urządzenia jest bezproblemowa. Dodatkowo soundbar jest kompatybilny z głośnikami obsługującymi asystenta głosowego, co pozwala sterować muzyką za pomocą głosu.

Firma Hegel zapowiedziała wprowadzenie do oferty dwóch nowych urządzeń - przedwzmacniacza P30A oraz wzmacniacza mocy H30A. Nowe modele to następcy referencyjnych konstrukcji P30 i H30, które dostępne były na rynku już od 2011 roku. W porównaniu ze swoimi pierwowzorami mają jednak zmienioną konstrukcję, co wpłynęło przede wszystkim na poprawę jakości przetwarzania sygnału audio. Nowe urządzenia Hegla najlepiej sprawdzą się w duecie, ale mogą też być doskonałym elementem innych, istniejących już systemów. Model H30A został zaprojektowany jako monofoniczny wzmacniacz mocy i w takiej roli sprawdzi się najlepiej. Producent zdaje sobie jednak sprawę z tego, że niektórzy użytkownicy nie potrzebują aż tak dużej mocy, dlatego też końcówka mocy H30A może być również używana w trybie stereo. Z kolei model P30A to w pełni zbalansowany przedwzmacniacz, który gwarantuje niezwykłą dbałość o szczegóły.

Monitor Audio świętuje pięćdziesiątą rocznicę działalności specjalną wersją kolumn Silver 100 siódmej generacji, oznaczoną dopiskiem Limited Edition. Firma została założona w 1972 roku. Od pierwszego modelu kolumn, kultowych MA1 rozwijała, unowocześniała, projektowała i udoskonalała je z pionierskim podejściem, które obejmowało kolejne patenty. Wprowadzając na rynek ściśle limitowaną wersję wielokrotnie nagradzanego modelu Silver 100 G7, brytyjska manufaktura chce przypomnieć o swojej historii i sprawić fanom wyjątkową niespodziankę.

Marantz zaprezentował odtwarzacz płyt kompaktowych zaprojektowany w celu zapewnienia najwyższej jakości dźwięku dzięki zastosowaniu zaawansowanych obwodów i najwyższej jakości podzespołów wewnętrznych. CD 60 charakteryzuje się eleganckim wzornictwem industrialnym i wyjątkową jakością wykonania, aby zapewnić ciepło, bogactwo i wymiarowość muzyce, które tylko Marantz potrafi wnieść do cyfrowego dźwięku. "Przy tak dużym skupieniu uwagi na rozwijającym się rynku winyli i popularności treści odtwarzanych bezprzewodowo, czasami zapominamy, że całe pokolenie melomanów zbudowało pokaźne kolekcje ukochanych płyt kompaktowych. Marantz był obecny od początku istnienia technologii CD z naszym oryginalnym odtwarzaczem, CD 63. Teraz, CD 60 przypomina nam, dlaczego zakochaliśmy się w tym formacie 40 lat temu - dostarczając więcej ciepła, muzykalności i szczegółowości niż jakikolwiek odtwarzacz w tej klasie." - powiedział Joel Sietsema, prezes marki Marantz.

Yamaha zaprezentowała dwa nowe modele Hi-Fi z serii 2000 - stereofoniczny amplituner sieciowy R-N2000A oraz wolnostojące kolumny głośnikowe NS-2000A. Jak przeczytamy w komunikacie prasowym, japońska firma należy do najstarszych producentów instrumentów muzycznych oraz urządzeń audio i to bogate doświadczenie pozwala inżynierom opracowywać urządzenia, które pod względem naturalności i wierności brzmienia maksymalnie zbliżają się do oryginału, który był słyszany przez artystę w chwili jego nagrywania. Najnowsze konstrukcje nawiązują do flagowych serii 5000 i 3000 Yamahy, jednocześnie zapewniając nowe rozwiązania na miarę ery streamingu. Oba modele zostały opracowane zgodnie z autorską koncepcją True Sound. Odnosi się ona nie tylko do sprzętu audio Yamahy, ale także wszystkich produktów, które służą do odtwarzania dźwięku i jego tworzenia.

Denon nie jest pierwszą marką, która przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o wystawie High End w Monachium, a jednak w tym roku firma ogłosiła obecność na tych targach i specjalnie z myślą o nich przygotowała trzy ciekawe premiery - wzmacniacze zintegrowane PMA-1700NE i PMA-900HNE oraz odtwarzacz płyt kompaktowych DCD-900NE. "Jesteśmy bardzo podekscytowani prezentacją naszych nowych produktów podczas High End Show w Monachium. Inżynierowie Denon zaprojektowali te komponenty, aby osiągnąć idealną równowagę między wyjątkową wydajnością zarówno dla źródeł cyfrowych, jak i analogowych z bogatymi opcjami łączności dla szerokiej gamy urządzeń i mediów - wspierając entuzjastów muzyki najlepszymi rozwiązaniami rozrywki domowej stworzonymi z dbałością o szczegóły jakiej konsumenci spodziewają się od marki Denon. Jesteśmy bardzo dumni z nowego PMA-900HNE jako pierwszego 2-kanałowego zintegrowanego wzmacniacza Denon o standardowym rozmiarze z funkcjonalnością HEOS Built-in. Jest to idealny element startowy dla nowej generacji entuzjastów audio, zapewniający dostęp do muzyki cyfrowej i możliwości streamingu z fenomenalnym dźwiękiem Denon w przystępnej cenie." - powiedział Trip Randall, prezes marki Denon.

Amerykański producent głośników sieciowych wprowadził do swojej oferty najmniejszy i najtańszy soundbar o nazwie Ray. Jego kompaktowe rozmiary wpasują się w każdą przestrzeń. Ray ma być dobrym wyborem dla każdego, kto chciałby zacząć przygodę z kompletowaniem własnego kina domowego. Niewielkie rozmiary urządzenia sprawiają, że łatwo zaaranżować dla niego przestrzeń, nawet w małym mieszkaniu. "Nasze domy stały się kinami, studiami fitness, placami zabaw. Jest to możliwe, ponieważ żyjemy w erze streamingu, który nie ogranicza się już tylko do telewizji, muzyki i filmów. Aby dostęp do niepowtarzalnych wrażeń był jeszcze łatwiejszy, stworzyliśmy soundbar o mniejszych wymiarach i imponującym brzmieniu." - powiedział Patrick Spence, CEO Sonosa.