Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Nie istnieje pewnie na świecie miłośnik dobrego dźwięku, którego nie interesowałaby geneza znanych marek zajmujących się produkcją sprzętu hi-fi. Niewątpliwie jedną z nich jest JBL - legendarna, amerykańska firma, której korzenie sięgają lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Marka, którą powinien kojarzyć każdy, kto choć raz z ciekawości przyglądał się głośnikom na koncertach, w salach kinowych, a nawet w sklepach i hotelach. Głośnikowy gigant, którego aktualny katalog obejmuje praktycznie wszystko, zaczynając od niedrogich słuchawek i głośników, a kończąc na ultra hi-endowych kolumnach z serii Everest. Potrzebujecie jednoczęściowego systemu stereo, który nagłośni cały pokój? Nie ma problemu. Szukacie wodoodpornych dokanałówek przeznaczonych dla osób uprawiających sport? W katalogu JBL-a można znaleźć wszystko włącznie z takimi wynalazkami. Amerykańska firma może nawet wjechać do domu klienta z tonami sprzętu i wykonać kompletną instalację kina domowego z profesjonalną adaptacją akustyczną, sterowanym automatycznie oświetleniem i prawdziwymi, kinowymi fotelami z uchwytami na napoje. Jeśli chodzi o głośniki, JBL potrafi praktycznie wszystko. Ale przecież nie było tak od samego początku. Jak się zapewne domyślacie, historia firmy jest pełna ciekawych pomysłów, legendarnych produktów, a przede wszystkim - odwagi i wizjonerstwa. Wybierzmy się zatem w podróż sięgającą ponad sto lat wstecz.

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

  • Kategoria: Prezentacje
  • Jacek Stobiecki

Sukces mierzony głośnikami - Pylon Audio

Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora, kultowe Altusy lub gramofony takie, jak Daniel, Adam czy Bernard. Jeżeli myślicie, że to wszystko relikty minionego systemu, jesteście w błędzie. Polski rynek sprzętu audio ma się całkiem dobrze, a marki i produkty sprzed lat wracają w nowych, ulepszonych wersjach. W ostatnich latach reaktywowano między innymi marki Unitra i Fonica, a firma Tonsil zaprezentowała odnowione Altusy. To jednak nie wszystko, co nasz kraj ma do zaoferowania. Na polskim rynku działa mnóstwo firm zajmujących się produkcją sprzętu audio dla prawdziwych koneserów i audiofilów.

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

  • Kategoria: Prezentacje
  • Tomasz Karasiński

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie byłoby takie samo, gdyby nie rozwiązania opracowane przez inżynierów z Japonii. I nie chodzi tylko o wzmacniacze czy odtwarzacze, ale również metody zapisu dźwięku czy nawet dystrybucji płyt. Japończycy znani są z ekscentrycznych wynalazków, a w dziedzinie sprzętu hi-fi są w stanie posunąć się naprawdę daleko. Audiofilom znane są nie tylko kosztowne wzmacniacze, gramofony czy nawet produkowane na zamówienie wkładki z Kraju Kwitnącej Wiśni, ale także ekskluzywne wydania winylowe lub płyty kompaktowe wykonane ze specjalnego rodzaju szkła. Japończycy zapytani o firmy, które miały największy wpływ na rozwój branży audio mogliby wymienić mnóstwo mniej lub bardziej rozpoznawalnych marek, a jedną z tych najsłynniejszych na pewno byłby Denon.

Ostatnie komentarze

  • 1piotr13

    Kiedyś te sprzęty były ładniejsze i dlatego między innymi można było mówić że mają ''duszę''. Teraz to wszystko jest takie kanciaste i podobne do siebie.
    0
Zobacz inne komentarze

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby czasu

Najbardziej obiecujące i rewolucyjne formaty audio, które nie przetrwały próby…

Przez wieki jedynym sposobem na delektowanie się muzyką było udanie się osobiście na koncert, recital lub jakiś mniejszy występ. Oczywiście zwykłemu zjadaczowi chleba nie dane było usłyszeć niczego oprócz karczemnych zespołów biesiadnych. Na takie ekscesy jak pełnoprawny koncert w operze, teatrze lub sali koncertowej pozwolić sobie mogli jedynie najbardziej zamożni,...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Poradniki

Listy

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Popularne artykuły

Vintage

Philips CD 100

Philips CD 100

Pamiętacie, jak pisałem o Sony CDP-101, pierwszym odtwarzaczu płyt kompaktowych na świecie? Wspomniałem wtedy, że Philips spóźnił się z premierą...

Słownik

Poprzedni Następny

DLNA

Wykorzystawany przez coraz większą liczbę producentów protokół umożliwiający współdzielenie zasobów multimedialnych w ramach wewnętrznej, lokalnej sieci bezprzewodowej WiFi. Każde urządznie wyposażone w standard DLNA może stać się swoistym serwerem, który...

Cytaty

OtarIosseliani.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.