Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Silent Angel M1T

Silent Angel M1T

Silent Angel to marka powołana do życia przez chińską firmę Thunder Data, która istnieje od 2017 roku i specjalizuje się w budowaniu serwerów i sprzętu do komunikacji sieciowej, a także w opracowywaniu oprogramowania służącego do przechowywania i przesyłu danych w sieci. Jedną z pasji jej założycieli, Erica Jiana Huanga i Chorusa Chuanga, jest jednak sprzęt hi-fi, dlatego też panowie postanowili dorzucić do tego ogródka coś od siebie i wprowadzili na rynek urządzenie, które podzieliło miłośników dobrego brzmienia skuteczniej niż dyskusja o hi-endowych kablach. Silent Angel N8, bo o nim mowa, był bodajże pierwszym audiofilskim switchem sieciowym, a ponieważ był znacznie droższy niż podobne urządzenia, jakie można kupić w sklepach komputerowych, na forach i grupach dyskusyjnych rozpętało się piekło. Jeśli mam być szczery, od początku patrzyłem na ten temat sceptycznie, więc postanowiłem to cudo przetestować. Mój świat nie stanął na głowie, brzmienie nie zmieniło się nie do poznania, a moje streamery nie zaczęły ze szczęścia tańczyć fokstrota, ale N8 nadal pracuje w mojej "serwerowni". Wydaje mi się, że urządzenie to trafiło przede wszystkim do dwóch grup klientów - tych, którzy ze względu na inną konfigurację systemu faktycznie usłyszeli różnicę oraz tych, którzy traktują sprzęt audio jak sport, a odsłuchy jak zawody, w których liczy się każdy ułamek sekundy i każdy milimetr, a wygrywa ten, kto słyszy więcej. Wydając małą fortunę na okablowanie, akcesoria zasilające, stoliki, platformy antywibracyjne, magiczne cegły, tybetańskie kuleczki i inne szarlataństwa ze świata audio voodoo, głupio byłoby się nagle zatrzymać i zignorować gorącą nowość, która przyprawia sceptyków o ból tylnej części ciała. Jeszcze ważniejszym efektem całego tego zamieszania jest to, że wszyscy poznaliśmy i dobrze zapamiętaliśmy nieznaną dotąd markę Silent Angel, a ta wprowadzała na rynek kolejne urządzeni, na szczęście już nie tak ekscentryczne. Jednym z nich jest transport sieciowy M1T.

W dobie plików i streamingu takie źródło jest nie tylko jednym z najważniejszych elementów systemu audio, ale także towarem poszukiwanym przez audiofilów, którzy chcą odłączyć swój przetwornik lub wzmacniacz od komputera. Szukając alternatywy dla płyt kompaktowych, wielu z nas zaczynało od takiego właśnie rozwiązania i wielu wciąż się go trzyma, ale w pewnym momencie nadchodzi pora na zmiany - system stereo z własnym streamerem, kompletnie niezależny od kaprysów peceta, a do tego oferujący wyższą jakość brzmienia, to po prostu rozum i godność człowieka. Jeżeli możemy wykorzystać przetwornik cyfrowo-analogowy, będący osobnym klockiem lub elementem wyposażenia wzmacniacza zintegrowanego, do szczęścia brakuje nam tylko pudełeczka, które połączy się z siecią i nakarmi DAC-a zerami i jedynkami. Ach, no właśnie - tylko i aż, bo okazuje się, że wcale nie jest to takie proste. Można oczywiście pójść po linii najmniejszego oporu i kupić plastikową kostkę za 500 zł, ale kto miał okazję wypróbować transport z wysokiej półki, ten wie, że ten element toru może mieć nawet większy wpływ na ostateczny efekt brzmieniowy niż sam przetwornik. Co więcej, kluczowe wydają się tutaj elementy, na których wielu producentów sprzętu hi-fi zwyczajnie się nie zna. Dlatego właśnie takie triumfy święcą w tej dziedzinie firmy wywodzące się z rynku komputerowego. Strona internetowa Silent Angela wygląda trochę jak katalog z routerami Wi-Fi. Samych switchy jest już cztery. Dla poszukiwaczy wrażeń są także akcesoria, takie jak na przykład przewody zasilające z maleńkimi wtyczkami, dostępne w odcinkach o długości już od 20 cm. O wiele bardziej interesują mnie jednak streamery, serwery, zegar i zasilacze liniowe. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z dobrze ogarniętymi źródłami. Tutaj już nikt nie powinien drzeć łacha, że voodoo, że cuda na kiju, że takie urządzenie nie ma prawa grać. No właśnie, a czy gra?

Silent Angel M1T

Wygląd i funkcjonalność

Z testu switcha N8 - oprócz zażartych dyskusji, jakie toczyły się w sieci po jego publikacji - doskonale zapamiętałem to, że było to urządzonko eleganckie, pięknie zapakowane i wyposażone w komplet ślicznych nóżek, z których do dziś sporadycznie korzystam. Generalnie nie jestem fanem tego typu rozwiązań, ponieważ wolę, jak jest stabilnie, niż audiofilsko i antywibracyjnie, ale podkładki Silent Angela faktycznie mi się przydają. Z M1T jest podobnie. W tym miejscu również drobna uwaga - producent w oznaczeniach swoich urządzeń stosuje "ksywki", które czasami w oficjalnych materiałach się pojawiają, a czasami nie. Co ciekawe, większość z nich odnosi się do geografii Niemiec. N8 otrzymał imię "Bonn", a M1T został nazwany na cześć miasta, w którym właśnie odbywa się kolejna edycja największej wystawy hi-endowego sprzętu na świecie - "Munich". Serwery nazywają się "Rhein", a dwa z czterech streamerów - "Bremen". Do schematu nie pasują tylko zasilacze Forester F1 i Forester F2 oraz zegar Genesis GX.

Pierwsze wrażenie jest podobne - urządzenie przyjeżdża do nas w niezwykle eleganckim, czarnym kartonie, w którym oprócz dania głównego znajdziemy dokumenty oraz pudełko z akcesoriami. Najważniejszym dodatkiem jest oczywiście zasilacz w formie niewielkiej, plastikowej kostki z zieloną diodą, krótkim kablem z tróbolcową wtyczką IEC i znacznie dłuższy, zamontowanym na stałe przewodem idącym do transportu. Niektórym użytkownikom w zupełności to wystarczy, przynajmniej na start, jednak audiofile interesujący się takimi strumieniowcami z reguły zaczynają szybko szukać możliwości upgrade'u. Jeden gadżet otrzymujemy w komplecie - jest to bardzo porządny przewód LAN ze złoconymi wtyczkami. To prezent, którym klienci na pewno nie pogardzą. Jeżeli jednak chcielibyśmy sprawić swojemu transportowi prezent z prawdziwego zdarzenia, gotowym rozwiązaniem jest zasilacz F1. Wygląda w zasadzie identycznie jak M1T, więc wizualnie (technicznie zapewne też) będzie z nim tworzył zgrany duet, a do tego nie kosztuje majątku. 2199 zł to kwota, którą posiadacze wycenionego na 4990 zł transportu z pewnością udźwigną. Warto wspomnieć o tym, że bohater naszego testu ma też starszego brata - model M1, który kosztuje 6990 zł i został wyposażony w przetwornik cyfrowo-analogowy, więc jest pełnoprawnym streamerem z wyjściem analogowym i małym bonusem w postaci gniazda słuchawkowego na przedniej ściance. Kurde, naprawdę fajnie to wygląda. I pomyśleć, że wszystko to zaczęło się od drogiego rozgałęziacza dla plikowo-sieciowych perfekcjonistów...

Podobnie jak większość kompaktowych transportów sieciowych, które mają imponować swoimi możliwościami, a nie wielkością obudowy czy fikuśnymi dodatkami stylistycznymi, M1T jest naprawdę mały. Urządzenie mierzy zaledwie 15,5 x 11,0 x 5,8 cm i waży mniej więcej kilogram (producent deklaruje, że nawet odrobinę więcej, ale zupełnie tego nie czuć). Obudowę osadzono na czterech gumowych nóżkach, które w typowym wzmacniaczu zintegrowanym uznałbym pewnie za zbyt niskie, ale tutaj wizualnie mocno unoszą czarną skrzyneczkę ponad poziom podłoża, nadając jej nieco "bojową" postawę. Przednia ścianka jest naprawdę ładna. Wykonano ją z aluminium i optycznie podzielono na dwie części, delikatnie podcinając tę górną. Znajduje się na niej tylko złote logo producenta, co skojarzyło mi się z najnowszymi komponentami Hegla, choć oczywiście streamery Silent Angela pojawiły się na rynku znacznie wcześniej. Dolną część panelu frontowego przyozdobiono wyfrezowanymi w nim oznaczeniami modelu oraz czterema ledwo widocznymi diodami. Są tak dyskretne, że nie rażą nawet, gdy siedzimy na wprost, a jeśli podczas odsłuchu widzimy sprzęt pod kątem, nie zobaczymy już nic. Bardzo mnie to cieszy, ponieważ nie lubię sprzętu, który mryga jak wesołe miasteczko i choć owe diody mają swoje zastosowanie (informują o włączeniu zasilania, wyciszeniu i jakości sygnału na wyjściu cyfrowym), to bądźmy szczerzy - nikt nie będzie regularnie się na nie gapił.

Pokrywa urządzenia jest ażurowa, co sugeruje, że kluczową kwestią było chłodzenie znajdujących się wewnątrz układów elektronicznych. Co szczególnie istotne, M1T nie ma żadnych wiatraczków ani dysku twardego, dzięki czemu pracuje bezszelestnie. Tylna ścianka jest oczywiście mocno zabudowana. Gniazdo LAN i cztery porty USB wyglądają mocno "malinkowo". Tuż obok umieszczono dwa nietypowe złącza opisane jako M-Link oraz M-IO do, jak to napisał producent, podłączenia sprzętu peryferyjnego. Najważniejsze z punktu widzenia audiofila są trzy wyjścia cyfrowe - koaksjalne, I2S i AES/EBU. W połączeniem z szerokim wachlarzem gniazd USB daje to naprawdę duże pole manewru w kwestii podłączenia przetwornika. Oprócz tego na tylnej ściance znajdziemy jeszcze gniazdo zasilające z mechanicznym włącznikiem. Dzięki temu można łatwo wyłączyć sprzęt na czas dłuższej nieobecności w domu albo, jeśli ktoś chce być świętszy od papieża, przed przepinaniem kabli. Warto wspomnieć, że w sprzedaży dostępne są dwie wersje tego transportu - z wbudowaną pamięcią o pojemności 2 lub 8 GB. Pierwszą wersję producent poleca miłośnikom streamingu, którzy nie planują korzystać z plików najwyższej gęstości DSD, a korzystają przede wszystkim z internetowych serwisów muzycznych, takich jak TIDAL, Spotify, Qobuz czy Amazon Music. Odmiana z pamięcią 2 GB bez problemu obsłuży wszystkie pliki dostępne w streamingu. Wersja 8-gigabajtowa przyda się tam, gdzie urządzenie będzie również transportem plików wysokiej gęstości DSD. Różnica w cenie jest niestety spora. Tańszy M1T kosztuje 4199 zł, a ten bardziej wypasiony - 4990 zł. Osiem stówek dopłaty, podczas gdy dobrą, 8-gigabajtową pamięć RAM można kupić za 60-100 zł? Dla mnie to przesada i coś mi się wydaje, że Silent Angel zapatrzył się tutaj na producentów smartfonów. Dobrze, że nie trzeba dopłacać jeszcze 300 zł za zasilacz i 100 zł za kabelek.

Silent Angel zapewnia nam dostęp do takich usług i systemów jak TIDAL, Qobuz, Spotify Connect, AirPlay, Amazon Music czy Roon. Ten ostatni to dla mnie wciąż gwarancja wysokiej jakości i nie chodzi nawet o konieczność korzystania z tego oprogramowania na co dzień, ale o to, że aby otrzymać certyfikat Roon Ready, trzeba się trochę napocić i nie każdej firmie chce się przechodzić ten proces.

Z punktu widzenia użytkownika kluczową kwestią jest jednak to, co taki transport potrafi. W szczególności chodzi tutaj o kompatybilność z popularnymi serwisami strumieniowymi oraz możliwość odtwarzania gęstych formatów. Ze specyfikacji podanej na stronie producenta wynika, że z obu tych zadań M1T wywiąże się bez problemu. Silent Angel zapewnia nam dostęp do takich usług i systemów jak TIDAL, Qobuz, Spotify Connect, AirPlay, Amazon Music czy Roon. Ten ostatni to dla mnie wciąż gwarancja wysokiej jakości i nie chodzi nawet o konieczność korzystania z tego oprogramowania na co dzień, ale o to, że aby otrzymać certyfikat Roon Ready, trzeba się trochę napocić i nie każdej firmie chce się przechodzić ten proces. Widząc dany model na oficjalnej liście urządzeń kompatybilnych z Roonem, wiem, że mam do czynienia z poważnym graczem. Miłośnicy bezstratnego streamingu i gęstych plików z pewnością zwrócą uwagę na natywny odczyt MQA i DSD oraz fakt, że na wyjściu USB możemy odtwarzać nawet DSD256. Kiedy zaczynałem test, brakowało mi jednego istotnego elementu, a mianowicie obsługi systemu TIDAL Connect. Jako że korzystam z niego najczęściej, widząc to logo, jestem już w 90% usatysfakcjonowany, bo reszta to w zasadzie słuchanie plików DSD dla sportu i okazjonalne przeglądanie muzycznych podpowiedzi w aplikacji Spotify. Co ciekawe, TIDAL Connect pojawił się wraz z aktualizacją oprogramowania, a konkretnie w udostępnionej właśnie wersji 1.15998, więc jedyny duży minus mogłem spokojnie wykreślić. Żeby jednak nie było tak różowo, szukając aplikacji do obsługi urządzenia, w pierwszej kolejności trafiłem na Silent Angel Remote, która to jest płatna i trzeba za nią zapłacić 14,99 zł. Producent poleca jednak zupełnie inną, darmową apkę VitOS Orbiter. Sprawdziłem i wszystko działa. Nie zdziwię się jednak, jeśli część klientów odruchowo pobierze tę pierwszą.

Silent Angel M1T

Brzmienie

Podczas pisania testów, naprawdę wiele czasu poświęcam na sprawdzanie faktów, zagłębianie się w dane techniczne, a nawet przypominanie sobie historii danej marki, choćbym nawet mógł przytoczyć najważniejsze wydarzenia, daty i nazwiska z pamięci. Opis funkcjonalności zależy od rodzaju opisywanego sprzętu, ale w przypadku streamerów i transportów sieciowych wychodzi tego sporo. Obsługiwane formaty, gęste pliki, kompatybilność z serwisami strumieniowymi, aplikacje sterujące, a potem i tak ktoś zauważy, że nie wspomniałem o tym, czy producent pamiętał o odtwarzaniu bez przerw, bo podczas słuchania nagrań koncertowych i concept albumów jest to niezwykle istotne. Odsłuch jest często nie tylko najprzyjemniejszym, ale i najszybszym etapem całej tej przygody. Czasami wydaje mi się, że to potrafiłby każdy. Ot, usiąść, posłuchać i opisać swoje wrażenia. Banał. Najłatwiej jest, gdy mam do czynienia ze sprzętem grającym w charakterystyczny sposób, mającym jasno określone priorytety, nastawionym na konkretny efekt. O wiele bardziej muszę się nagimnastykować, gdy po włączeniu bohatera testu w tor zmiany względem wyjściowej konfiguracji są tak subtelne, że muszę wielokrotnie przepinać kable albo wyciągnąć kilka dodatkowych urządzeń, aby zrozumieć, o co tu chodzi i co tak naprawdę powinienem napisać o brzmieniu.

M1T wyciął mi taki właśnie numer. Niektórzy pewnie zastanawiają się, w czym problem. Wyszło źle? No nie, wprost przeciwnie - poza kilkoma drobiazgami system zagrał właściwie tak samo jak z transportem odniesienia, którym jest Auralic Aries G1. Gdyby pewnego dnia ktoś zakradł się do mojej pieczary i podłączył Silent Angela w taki sposób, aby był on niewidoczny i aby w aplikacji Roona wyświetlał się jako Auralic (nazwę tak zwanego punktu końcowego wpisuje się ręcznie, więc oszustwo mogłaby zdradzić tylko ikonka), mógłbym zorientować się dopiero wtedy, gdy kątem oka zauważyłbym wygaszony wyświetlacz Ariesa G1. Bezpośrednie porównanie wykazało, że Auralic w kilku kwestiach idzie odrobinę dalej. Mam tu na myśli przede wszystkim rozdzielczość, mikrodynamikę i rozciągnięcie skrajów pasma. M1T bardziej koncentrował się na średnicy, co w połączeniu z muzykalnym usposobieniem sprawiało, że jego brzmienie odbierałem jako gładsze, ale wcale nie dlatego, że Ariesowi G1 czegoś w tej materii brakowało, a raczej dlatego, że tam dostałem więcej rzeczy, na których można było zawiesić ucho. Mówiąc jeszcze inaczej, wyobraźcie sobie dwa ustawienia korektora - jedno całkowicie liniowe, a drugie z leciutko obniżonym poziomem niskich i wysokich tonów. To drugie nasze uszy i mózg z pewnością zinterpretują jako cieplejsze, bardziej klimatyczne, może nawet przyjemniejsze, ale czy to oznacza, że czegoś dostajemy więcej? Nie - po prostu innych częstotliwości jest mniej. Dodam tylko, że mówimy o naprawdę dyskretnych różnicach. Takich, które spokojnie można nadrobić na przykład poprzez dobór odpowiednich kabli głośnikowych.

Co tu dużo mówić, Silent Angel stworzył bardzo kompetentny i uniwersalny transport sieciowy. M1T może być pierwszym elementem każdego nowoczesnego toru audio. Przetwornik, wzmacniacz i zestawy głośnikowe mogą być zupełnie różne, dobrane zgodnie z preferencjami właściciela, a samo źródło będzie wykonywało swoją robotę, nie ingerując w to, co stanie się później albo to, co zostało już osiągnięte. Jeżeli więc należycie do tych audiofilów, którzy uważają, że dogonili swojego króliczka, zbudowali system, który dobrze współpracuje z pomieszczeniem odsłuchowym, odtwarza każdą muzykę, nie stroi fochów albo po prostu brzmi tak, jak chcieliście (choć innym może się to nie podobać), macie kolejne gotowe rozwiązanie - transport, który nie zburzy całej tej układanki. Co najważniejsze, naprawdę nie ma się tu do czego przyczepić, a już na pewno nie za te pieniądze. Idąc po linii najmniejszego oporu, niektórzy melomani decydują się na śmiesznie tanie transporty, a później wygłaszają mądrości, że streaming nijak się ma do starych, dobrych płyt kompaktowych. Pewnie - jeśli porównujemy hi-endowy odtwarzacz za kilkanaście tysięcy złotych ze streamerem za tysiąc z kawałkiem, trudno spodziewać się innego rezultatu. M1T prezentuje już zupełnie inny poziom. To źródło, które mimo skromnych gabarytów nie czuje się zawstydzone w towarzystwie komponentów kosztujących kilka razy więcej.

M1T może być pierwszym elementem każdego nowoczesnego toru audio. Przetwornik, wzmacniacz i zestawy głośnikowe mogą być zupełnie różne, dobrane zgodnie z preferencjami właściciela, a samo źródło będzie wykonywało swoją robotę, nie ingerując w to, co stanie się później albo to, co zostało już osiągnięte.

Żeby było ciekawiej, pozostaje nam jeszcze upgrade w postaci zasilacza. Żałuję, że nie wypożyczyłem go od razu, ale być może przetestuję od razu kilka różnych modeli. To brzmi jak doskonały plan na wakacje. Zaliczyłem już kilka takich eksperymentów i wiem, że ogromna popularność tego typu akcesoriów nie bierze się znikąd. Wprawdzie audiofile nie zawsze kierują się w swoich wyborach logiką i skrupulatnymi wyliczeniami, a spora część społeczeństwa uważa ich za niegroźnych wariatów, ale nawet oni nie wyciągają z kieszeni dwóch czy trzech tysięcy złotych tylko po to, żeby zafundować swojemu streamerowi ładną podstawkę, która de facto nic nie robi. Silent Angel F1 to w zasadzie "gotowiec", ale nie jest to jedyne dostępne na rynku rozwiązanie. Jeśli dobrze poszukacie, zorientujecie się, że tego kwiatu jest pół światu i niewykluczone, że zauważalną poprawę jakości brzmienia można uzyskać nie za 2199, ale na przykład 649 albo 899 zł. Największy problem mam jednak z ceną samego transportu. Dopłata za większą pamięć jest zdecydowanie zbyt wysoka, to jest poza dyskusją. Urządzenie jest małe i pozbawione drogich ozdóbek, więc nie powinno być drogie. Skoro jednak potrafi stanąć w szranki z rywalem kosztującym ponad dwa razy więcej i przegrać ten pojedynek minimalnie, na punkty, bez żadnego wstydu, to kwota podana w cenniku wydaje się rozsądna. Ani zawyżona, ani okazyjna, po prostu adekwatna do jakości brzmienia. Jeżeli nie jesteście zainteresowani słuchaniem gęstych plików, spokojnie możecie wybrać wersję 2-gigabajtową i będzie to jeden z najtańszych transportów sieciowych, które w odsłuchu pokażą już znacznie, znacznie więcej niż wszystkie te budżetowe boxy, linki, casty, pleje i inne produkty, które w założeniu miały tylko działać, bez zagłębiania się w to, jak dobrze im to wychodzi.

Silent Angel M1T

Budowa i parametry

Silent Angel M1T to transport sieciowy oferujący obsługę większości dostępnych internetowych serwisów muzycznych, takich jak TIDAL, Spotify, Qobuz, Amazon Music, a dodatkowo kompatybilny z systemami Roon, AirPlay i oczywiście DLNA. Producent zapewnia, że zarówno elektronika, jak i oprogramowanie M1T zostały zoptymalizowane pod kątem lepszej jakości dźwięku poprzez poprawę wielu szczegółów bez kompromisów. Dzięki temu to malutkie urządzonko ma być idealnym dodatkiem do istniejącego DAC-a, dzięki czemu można odkryć potencjał muzyki cyfrowej i serwisów streamingowych o wysokiej rozdzielczości. Mózgiem "cichego anioła" jest 4-rdzeniowy procesor ARM Cortex-A72 1,5 GHz. Aby wyeliminować mechaniczne i elektroniczne szumy podczas działania bezstratnej muzyki, zastosowana została bezwentylatorowa płyta główna z wbudowanym specjalistycznym radiatorem i pochłaniaczem EMI, czyli chłodzenie pasywne. Transport dostępny jest w dwóch wersjach, z pamięcią RAM o pojemności 2 lub 8 GB. Wersja 2-gigabajtowa zalecana jest do obsługi sieciowych serwisów muzycznych, natomiast do odtwarzania gęstych plików producent proponuje zakup droższej odmiany 8-gigabajtowej. Rekomendowane jest także zbudowanie kompletnej "wieży" z wykorzystaniem switcha N8, zasilacza F1 i przewodu zasilającego Bastei DC, który dostępny jest w czterech odmianach różniących się składem zastosowanych w nim przewodników. Najtańsza, miedziana wersja Light Orange kosztuje 320 zł, natomiast za odmianę z czystego srebra, Snowy White, trzeba zapłacić 640 zł. Mówimy o 20-cm kabelku przenoszącym napięcie 5 V. Podążając za zaleceniami producenta, na taki system w wersji ekstremalnej wydamy dokładnie 9987 zł.

Werdykt

M1T nie jest urządzeniem dla audiofilów, którzy lubią przeprowadzać dziwne eksperymenty i godzinami dyskutować o tym, jaki sprzęt najlepiej pasuje do jazzu, a jaki do rocka i metalu. Ten transport to narzędzie, które wykonuje swoją robotę i nie ma własnych opinii czy upodobań. Jako recenzent nie lubię takich sytuacji, bo nie mam o czym pisać, ale jako meloman i audiofil bardzo cenię sobie taki sprzęt, ponieważ mogę słuchać na nim każdej muzyki i łączyć go z dowolną elektroniką, wiedząc, że mnie nie zawiedzie. Czy zamieniłbym Auralica na Silent Angela? Teraz, gdy faktura jest już dawno opłacona, pewnie nie, bo Aries G1 wciąż gra trochę lepiej, ma kilka funkcji, których Silent Angel nie ma (przede wszystkim mam tu na myśli obsługę TIDAL-a Connect), a do tego jest większy, poważniejszy, dla mnie w zasadzie hi-endowy. M1T to przy nim śmieszne, liche pudełeczko. Jeżeli jednak oceniamy sprawę tylko na podstawie tego, co dany klocek robi, jaki jest ostateczny rezultat brzmieniowy i ile musimy za tę przyjemność zapłacić, to Silent Angel wygrywa bezdyskusyjnie. Może to być zaskakujące, no bo jak to, taki mały klocek, w środku jakaś stuningowana malinka, a dźwięk na tak wysokim poziomie? Wiem, mnie też to zaskoczyło, ale nie mogę na to nic poradzić. A ponieważ kusi mnie, by sprawdzić, jak sytuacja zmieni się po dołożeniu zewnętrznego zasilacza, M1T na razie u mnie zostaje. Możliwe, że ten test będzie miał swoją kontynuację.

Silent Angel M1T

Dane techniczne

Obsługa DSD: DSD128 (AES/EBU, I2S, coaxial), DSD256 (USB)
Obsługa PCM: 384 kHz (AES/EBU, I2S, coaxial), 768 kHz (USB)
Wejście zasilania: 5 V/2 A (DC)
Temperatura użytkowania: 0-30 °C
Wymiary (W/S/G): 5/15,5/11 cm
Masa: 1 kg
Cena: 4199 (2 GB), 4990 zł (8 GB)

Sprzęt do testu dostarczyła firma Audio Atelier. W artykule wykorzystano zdjęcia udostępnione przez firmę Silent Angel i wykonane przez redakcję portalu StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4RownowagaStop

Dynamika
Poziomy6

Rozdzielczość
Poziomy6

Barwa dźwięku
Barwa4

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy7

Muzykalność
Poziomy6

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo2

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo13

Jakość wykonania
Poziomy6

Funkcjonalność
Poziomy7

Cena
Poziomy7

Nagroda
sl-wyborredakcji


Komentarze (4)

  • Piotr

    I tu warto zwrócić uwagę na pewne aspekty. 1) M1/M1T doczekał się obsługi TIDAL Connect. 2) Dobry zasilacz naprawdę dużo zmienia w zakresie jakości dźwięku tego streamera. 3) Prawdziwe granie zaczyna się przy wykorzystaniu złącza I2S. Tak więc jeśli chcemy porozmawiać o możliwościach tego streamera, trzeba zadbać o spełnienie tych warunków (2 i 3).

    0
  • Marcin

    Mam ten zestaw. Od razu powiem że jako fan streamingu sporo testowałem. Szukałem naprawdę dobrego transportu, bo Bluesound Node był nieco w tyle. M1T zrobił kapitalną robotę. Poszedłem za ciosem i zasilam go Foresterem F1, który także zasila Bonn N8 i do tego wpadły kabelki Bastei. Dźwięk jest kompletny, to co z niego wyciąga Heed Abacus S to po prostu potęga. Jedna uwaga - Forester jest niesamowicie podatny na zmiany kabli zasilających, wyczuwa minimalne różnice praktycznie jak sejsmograf, o czym wielokrotnie się przekonałem. Do tego dobry kabel LAN (Audiomica Andra) i coaxialne (Ricable Invictus) i naprawdę nie ma czego się wstydzić. Minus za wyjście USB audio, które jest słabej jakości i do pięt nie dorasta coaxialowi, a grube i ciężkie kable USB mogą osłabić naprawdę kiepski wtyk. Właśnie z tego względu po zabawie z kablami USB poszedłem w stronę coaxiala, które u mnie (brak AES/EBU w DAC-u) jest najbardziej audiofilskie. Do tego bardzo dobre wsparcie producenta, bo większość wie, że pojawiły się problemy z TIDAL-em i Amazonem (efektem jest wprowadzenie TIDAL Connect). Po kilkudniowym kryzysie producent zachował się bardzo dobrze i udostępnił 60-dniowa licencję Roon. Efekt jest taki, że przechodzę na Roona. U mnie zestaw sprawuje się znakomicie i w połączeniu ze wspomnianym dachem zapewnia naprawdę lampowe doznania.

    0
  • Leonidas

    Jak to? Jeszcze miesiąc temu dystrybutor oferował to urządzenie za 2700 zł. Jak widać jedyny postęp w audio to postęp w windowaniu cen. To bardzo dużo za przepakowaną malinę. PS. Porównajcie to brzydkie pudełeczko do EverSolo A6 za podobną kwotę.

    3
  • AM

    @Leonidas - Ludzie ratunku! EverSolo A6, chyba pomyłka, oprócz bajerów i wodotrysków dźwięku brak! I co z tego, że wszyscy dobrze opłacani recenzenci piszą same superlatywy... Polecam ślepy test i tyle. Pozdrawiam serdecznie.

    0

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auralic zamyka działalność ze skutkiem natychmiastowym - prawda, plotka czy głupi żart?

Auralic zamyka działalność ze skutkiem natychmiastowym - prawda, plotka czy…

W branży audio zwykło się mówić, że jednym z największych komplementów wobec sprzętu jest cisza - całkowity brak szumu, czarne tło, idealna otchłań, z której wyłania się muzyka. Ale cisza, jaka zapadła wokół Auralica, nie jest ani pożądana, ani piękna. Jest dziwna, niewygodna i tajemnicza. Firma, która przez kilkanaście lat...

Chi-Fi - rewolucja czy zagrożenie?

Chi-Fi - rewolucja czy zagrożenie?

Chińskie hi-fi wywróciło rynek audio do góry nogami. Jeszcze dekadę temu wysokiej klasy dźwięk kojarzył się z drogimi urządzeniami zachodnich marek, na które trzeba było przeznaczyć znaczną część swoich oszczędności. Dziś jednak sprzęt projektowany i produkowany w Chinach oferuje zadziwiająco dobrą jakość za, jak przyjęło się mówić, ułamek ceny europejskich,...

Fabio Serblin - Serblin & Son

Fabio Serblin - Serblin & Son

Projektowanie i budowanie sprzętu audio potrafi być tak zaraźliwe, że zajmują się tym całe rodziny. Wychowane w duchu muzycznej pasji dzieci często przejmują talent swoich rodziców i krewnych. Jednym z takich przypadków jest familia Serblinów. Kiedy audiofile słyszą to nazwisko, pierwsze skojarzenie przychodzi natychmiast - Franco, legendarny konstruktor zestawów głośnikowych....

W szponach algorytmów, czyli jak sztuczna inteligencja zabija muzykę na naszych oczach

W szponach algorytmów, czyli jak sztuczna inteligencja zabija muzykę na…

W 1997 roku grupa Radiohead wydała album "OK Computer". Płyta zaskoczyła nie tylko wiernych fanów angielskiego zespołu, ale wszystkich, którzy mieli okazję jej posłuchać. Porusza bowiem temat technologii, alienacji i niepokojów społecznych w szybko zmieniającym się świecie. Album jest interpretowany jako komentarz na temat dehumanizującego wpływu technologii na nasze funkcjonowanie...

Od zuchwałego pomysłu do światowego sukcesu - Meze Audio

Od zuchwałego pomysłu do światowego sukcesu - Meze Audio

W świecie sprzętu audio wiele legendarnych marek zaczynało od kolumn składanych z gotowych przetworników, wzmacniaczy lutowanych na kuchennym stole i czy kabli skręcanych podczas koncertów na żywo. W przypadku słuchawek taka historia brzmi mało prawdopodobnie. To znacznie bardziej wymagająca dziedzina, która zwykle pozostaje w rękach dużych koncernów - firm dysponujących...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Bowers & Wilkins Px8 S2

Bowers & Wilkins Px8 S2

Bowers & Wilkins to brytyjski producent sprzętu audio, znany głównie z kolumn wykorzystywanych w Abbey Road czy nietuzinkowego modelu Nautilus. Od ponad dekady firma eksploruje też rynek słuchawek - od...

Lyngdorf TDAI-2210

Lyngdorf TDAI-2210

Jeżeli komuś wydaje się, że w audiofilskim hobby chodzi przede wszystkim o słuchanie muzyki, a technikalia mogą wywoływać emocje, ale nie są w stanie spolaryzować środowiska osób oddających się tej...

Meze 109 PRO

Meze 109 PRO

Jeszcze kilkanaście lat temu słuchawki za około 3000-4000 zł uchodziły za produkt ekskluzywny, graniczący niemal z ekstrawagancją. Rynek był wówczas bardziej przewidywalny - w segmencie hi-end rządziły znane, mogące pochwalić...

Komentarze

Michał
@Piotr - Nie oberwie Ci się, ale ludzie nie odejdą od zer i jedynek, bo to zbyt ogromne ułatwienie życia. Streaming hi-res nie upadnie, nadal będzie się rozwija...
Krzysiek
Czy jest duża różnica w jakości dźwięku między IN200 a IN300? Nie słucham głośno, więc duża moc nie jest mi potrzebna.
Marcin
@Piotr - Po pierwsze widać, że nie przeczytałeś artykułu, choćby pobieżnie. Po drugie bardzo, ale to bardzo się mylisz w kwestii transportu. Słuchałeś "dużo róż...
Grzegorz
Na stronie Auralica pojawił się komunikat, z którego wynika, że firma wstrzymała dostawy do USA. I tylko tam. Dla reszty świata, w tym dla nas, nic się nie zmie...
Piotr
A może coraz więcej osób zaczęło zauważać, że sprzęt który dostarcza zera i jedynki do przetwornika DAC wnosi do brzmienia tak naprawdę bardzo niewiele? A funkc...

Płyty

Paradise Lost - Ascension

Paradise Lost - Ascension

Paradise Lost jest jednym z moich osobistych dowodów na to, że do niektórych rzeczy trzeba zwyczajnie dojrzeć. Podchody do twórczości...

Newsy

Tech Corner

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego...

Nowości ze świata

  • Designing and building audio equipment can be so contagious that entire families get involved. Children raised in the spirit of musical passion often inherit the talent of their parents and relatives. One such case is the Serblin family. When audiophiles...

  • Bowers & Wilkins is trusted by music professionals the world over to deliver the most detailed, natural and immersive sound available - the True Sound of the artist's intent. The brand has a long-established pedigree not only in the manufacture...

  • Marantz, one of the most revered names in audio for over 70 years, introduced the new 10 Series Collection of three reference-quality stereo products. Comprising the Model 10 Reference Integrated Amplifier, the SACD 10 Reference SACD player and the Link...

Prezentacje

Historia ma znaczenie - Marantz

Historia ma znaczenie - Marantz

Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię nie inaczej, jak poprzez kolejne urządzenia zyskujące status kultowych. Może to trochę odważne stwierdzenie, ale wystarczy prześledzić internetowe...

Poradniki

Listy

Galerie

Dyskografie

Gentle Giant - W szklanym domu

Gentle Giant - W szklanym domu

Przyjęło się mówić o wielkiej szóstce rocka progresywnego. W skład jej wchodzą zespoły Pink Floyd, King Crimson, Genesis, Yes, Jethro...

Wywiady

Fabio Serblin - Serblin & Son

Fabio Serblin - Serblin & Son

Projektowanie i budowanie sprzętu audio potrafi być tak zaraźliwe, że zajmują się tym całe rodziny. Wychowane w duchu muzycznej pasji...

Popularne artykuły

Vintage

Technics RS-1506 US

Technics RS-1506 US

Sprzęt audio ma swój nieodparty urok – potwierdzą to nawet ci, którzy nie interesują się tego rodzaju rzeczami i przechodzą...

Słownik

Poprzedni Następny

Anti-skating

Siła przeciwpoślizgowa w gramofonach analogowych lub po prostu system przeciwdziałania sile dośrodkowej działającej na wkładkę. Podczas odtwarzania płyty winylowej, igła gramofonu poruszająca się w rowku jest przyciągana do środka płyty....

Cytaty

WalterPater.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.